.
eli maalina on peessi. pisara johonkin kohtaan autoa valon kera niin näet onko sävy sama, yleensä ei. sit muovi pohjamaali alle tai itse olen pyyhkinyt tinnerillä hyvin muoviosat. sit ruskutat ohuita kerroksia maalia puskuriin niin monesti et alla oleva väri ei kuulla läpi mistään,ei tarvi juuri paljoakaan odotella koska se kuivaa melkein heti siihen. kun toteat että se on hyvä niin pieni noin tauko ja sekoitat lakan ja maalaat sen pintaan pari kolme kerrosta valuttamatta.. ja annat kuivua. 

MB 124 230e vm:88 miesten AUTO
Maalausten suhteen olen amatööri, mutta ppg maaliliikkeessä huomasin mustaksi sävytettyä pohjamaalia joka kuulemma toimii myös muovin tartunta aineena sekä täyttövärinäkin. Myös ruostetta vastustavia ominaisuuksia kuulemma löytyy. Omaan mustaan lotjaan sitä jo pariin kohtaan suihkuttelin paljaalle pellille ja happovärin päälle. Ihan kelpo aineelta vaikuttaa. (ainakin toistaiseksi)
Tuli vaan mieleen että tuommoistahan voisi kokeilla siihen vanhan pinnan päälle ja siihen päälle väri. Värejä löytyy muutamia ja luultavasti löytynee sävy joka ei paljasta heti kiveniskuja.
Tuli vaan mieleen että tuommoistahan voisi kokeilla siihen vanhan pinnan päälle ja siihen päälle väri. Värejä löytyy muutamia ja luultavasti löytynee sävy joka ei paljasta heti kiveniskuja.
MB W124 E250D 20V -95
Audi 90 2.2 quattro -88
Audi 90 2.2 quattro -88
meet paikalliseen maaliliikkeeseen kyseisellä autolla ja katsotte siellä värikartasta oikean sävyn värilätkällä koska auton värinumerolla löytyy useita eri variaatioita. pisara testillä et sitä näe.
jos puskuri on suht virheetön niin ei muutakun 800:lla vesihionnalla mataksi tämän jälkeen puhdistus esim rasvanpoistolla siihen maali päälle kannattaa ensin vetää kevyt harso sitten yksi märkä/puolimärkä ja jos peitto on riittävä niin viimeisenä voi vetää kevyen harson pintaa.
esim. base kevyt harso pinnas vaalentaa hiukan ja korostaa metallia ja jää hiukan karkeaksi vaatii hiukan enemmän lakkaa mutta sillä pystyy hiukan korjata jos märjän kerroksen jälkeen jää pintaan virheitä esim. pilveilyä(itse suosittelisin tätä) ja harsohan vedetään vähän kauempaa pinnasta kuin normaalisti
kuten taas märjäksi vedetty pinta on hiukan tummempi ja metalli ei niinkään korostu ja pinta jää sileäksi tämä ei oikein sovellu tallimaalaukseen koska se kuivuu tietenkin hitaammin.
kerrosvahvuuksista riipuen 10-20 min.riittää ennen lakkaa jos ei tunne itseään ammattilaiseksi niin lakaa kannattaa vetää ensin puolimärkä kerros (ei valu niin helposti) sitten kun koitat sormella johonkin näkymättömään kohtaan ja sormi ei tartu vaan (napsahtaa) niin voit vetää yhden raskaan kerroksen lisää. jos vedät toisen kerroksen liian ennen niin pinta voi vetää kuivuttua himmeäksi. ja jos haluat veilä enemmän niin vedä kaks märkää jätä harso pois mutta haihduta kerrosten välillä ainakin tunti.
jos sekoittaa lakkaan juostoainetta niin silloin lakasta saa elastisemman joka toimii muovipinnalla.
jos käytät ppg:n 880 lakkaa niin laita kovettajaksi nopea 864 ja ohennus 25%
jos puskurissa on esim. säröjä niin ne kohdat ainakin pitää hioa muoville ja tällöin pohjamaalaus on pakollinen muovitartunta+ pohjamaali tai muovipohjamaali se on myös joustavampaa kuin esim joku hiontapohjamaali
ja eikun taas hiomaan.
muoviosien puhdistukseen ennen maalausta on hyvä konsti esim. karhuntassu liotettuna rasvanpoistolla ja eikun hinkaten
ja jos vielä epäilyttää niin puskuri kainaloon ja paikallisesta maalaamosta pyytämääm lisäapuja
MUOVIOSIA EI SAISI PYYHKIÄ TINNERILLÄ!!!
mutta tämä on vain yksi tapa jota on monia kuten maalareitakin joten kukin tavallaan
jos puskuri on suht virheetön niin ei muutakun 800:lla vesihionnalla mataksi tämän jälkeen puhdistus esim rasvanpoistolla siihen maali päälle kannattaa ensin vetää kevyt harso sitten yksi märkä/puolimärkä ja jos peitto on riittävä niin viimeisenä voi vetää kevyen harson pintaa.
esim. base kevyt harso pinnas vaalentaa hiukan ja korostaa metallia ja jää hiukan karkeaksi vaatii hiukan enemmän lakkaa mutta sillä pystyy hiukan korjata jos märjän kerroksen jälkeen jää pintaan virheitä esim. pilveilyä(itse suosittelisin tätä) ja harsohan vedetään vähän kauempaa pinnasta kuin normaalisti
kuten taas märjäksi vedetty pinta on hiukan tummempi ja metalli ei niinkään korostu ja pinta jää sileäksi tämä ei oikein sovellu tallimaalaukseen koska se kuivuu tietenkin hitaammin.
kerrosvahvuuksista riipuen 10-20 min.riittää ennen lakkaa jos ei tunne itseään ammattilaiseksi niin lakaa kannattaa vetää ensin puolimärkä kerros (ei valu niin helposti) sitten kun koitat sormella johonkin näkymättömään kohtaan ja sormi ei tartu vaan (napsahtaa) niin voit vetää yhden raskaan kerroksen lisää. jos vedät toisen kerroksen liian ennen niin pinta voi vetää kuivuttua himmeäksi. ja jos haluat veilä enemmän niin vedä kaks märkää jätä harso pois mutta haihduta kerrosten välillä ainakin tunti.
jos sekoittaa lakkaan juostoainetta niin silloin lakasta saa elastisemman joka toimii muovipinnalla.
jos käytät ppg:n 880 lakkaa niin laita kovettajaksi nopea 864 ja ohennus 25%
jos puskurissa on esim. säröjä niin ne kohdat ainakin pitää hioa muoville ja tällöin pohjamaalaus on pakollinen muovitartunta+ pohjamaali tai muovipohjamaali se on myös joustavampaa kuin esim joku hiontapohjamaali
ja eikun taas hiomaan.
muoviosien puhdistukseen ennen maalausta on hyvä konsti esim. karhuntassu liotettuna rasvanpoistolla ja eikun hinkaten
ja jos vielä epäilyttää niin puskuri kainaloon ja paikallisesta maalaamosta pyytämääm lisäapuja

MUOVIOSIA EI SAISI PYYHKIÄ TINNERILLÄ!!!
mutta tämä on vain yksi tapa jota on monia kuten maalareitakin joten kukin tavallaan
