cdi:stä hävis ala vääntö?
cdi:stä hävis ala vääntö?
Eli toissa aamuna huomasin et ei vedä alaalta ja turbo lähtee mukaan vasta kun koneessa on kierroksia yli 3000. jonkin ajan päästä menee vika tilaan ja ei ota kierroksia enää kun sen 3000.
moottori on 115hp cdi
epäilin syylliseksi sitä mötikkää mihin menee pari piuhaa ja se ohjaa ahtimen ohjainsiipiä. testasin alipaine kellon ja siivet kyllä liikkuu.
muita mitä epäilin on ahtopaine anturi ja map
onko kellään samanlaisia kokemuksia?
moottori on 115hp cdi
epäilin syylliseksi sitä mötikkää mihin menee pari piuhaa ja se ohjaa ahtimen ohjainsiipiä. testasin alipaine kellon ja siivet kyllä liikkuu.
muita mitä epäilin on ahtopaine anturi ja map
onko kellään samanlaisia kokemuksia?
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Re: cdi:stä hävis ala vääntö?
Jokos vika selvisi ?Escobar kirjoitti:Eli toissa aamuna huomasin et ei vedä alaalta ja turbo lähtee mukaan vasta kun koneessa on kierroksia yli 3000. jonkin ajan päästä menee vika tilaan ja ei ota kierroksia enää kun sen 3000.
moottori on 115hp cdi
epäilin syylliseksi sitä mötikkää mihin menee pari piuhaa ja se ohjaa ahtimen ohjainsiipiä. testasin alipaine kellon ja siivet kyllä liikkuu.
muita mitä epäilin on ahtopaine anturi ja map
onko kellään samanlaisia kokemuksia?
Olen Friikin kanssa samaa mieltä.
Ilmoittamasi oireet passaavat "justiin".
Mesen ahtimessa "perusasento" on siivet auki.
Polttoainetta säännöstellään painetiedon perusteella.
Siivet koko ajan auki -> ahdot ei nouse -> polttoainetta ei tule, eikä vikakoodiakaan. -> tehoja ei ole.
Vikatilaan menee vaan surella vaihteella vedätettäessä.
Jos otat sen boxin pois, niin ei varmaankaan mene enää, mutta ei kuljekkaan mihinkään. Käyttöjärjestemä "älyää" että kun boxin kanssa syöttö on isolla, niin tietynastesen kaasunpainannuksen jälkeen pitäisi ahtopaineen nousta, ja jos ei nouse, on jossain vikaa -> vikatila.
Jos vipu liikkuu tarpeeksi, alipainepumppu toimii, painekello on kunnossa ja alipainetta ohjaavassa venttiilissä, sekä alipaineputkissa ei ole vikaa, niin oikeastaan ainoaksi vaivaksi jää enää ahtimen siipien vaurioituminen.
Sitä elä murehdi, vaan samalla ostat sitten suuttimetkin, sen isomman ahtimen kaveriksi.
Oikeastaan ihan hyvä, että tuli nyt tuollainen (mitätön) pikku vika tuohon sinun autoosi.
Ajatteleppas sitä.

.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Ei ole vielä vika selvinny. Uusin ilmamassa mittarin tänään ja jos ei auta ni haen huomenna uuden ahtopaineanturin.
En oikeen suostu uskomaan et ahdin olis sökönä kun kierrättää yli 3000rpm ni repii vauhtia kyllä ihan entiseen malliin.
Sen verran tullu peiliin kuikuiltua et savupilviä ei ilmesty. että kone ei vaan saa soppaa josta johtuen se turbo ei herää alhaalta ja ahdot ei nouse.

En oikeen suostu uskomaan et ahdin olis sökönä kun kierrättää yli 3000rpm ni repii vauhtia kyllä ihan entiseen malliin.
Sen verran tullu peiliin kuikuiltua et savupilviä ei ilmesty. että kone ei vaan saa soppaa josta johtuen se turbo ei herää alhaalta ja ahdot ei nouse.
kunhan tilipäivä koittaaSitä elä murehdi, vaan samalla ostat sitten suuttimetkin, sen isomman ahtimen kaveriksi.
Oikeastaan ihan hyvä, että tuli nyt tuollainen (mitätön) pikku vika tuohon sinun autoosi.
Ajatteleppas sitä.

MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
.
Mietippä nyt ensin rauhassa.
Elä suinpäin juokse siine kauppaan, täytyy vika ensin tietää.
Sulla on kohta autotalli täynnä vaihto-osia.
Ahtopaineanturin jännitteen voi mitatakkin, jos on yleismittari, jonkinlainen painemittari ja polkupyörän pumppu.
T-haaraliitin painenturin lekuun, toiseen haaraan mittari, toiseen polkupyörän venttiili. Sitten pumppaat vähän painetta mapille ja katsot siitä mapille tulevasta johdosta 2 (keskimm.), muuttuuko jännite, jos muuttuu painetiedon mukaan, on mappi kunnossa.
Normaali ilmanpaine = ~1,85V
1,85bar ahtoja = ~4,95V
Sillä välillä se liikkuu.
Ahdin ei todennäköisesti olekkaan rikki, vaan vika on todennäköisesti ahdinta ohjaavissa järjestelmissä.
Savua ei tule siksi, kun ahdot ei nouse. Lue ylempää.
Kierroksilla, kun sulla on se boxikin ahtoja tulee väkisellä sen verran, että syöttö lisääntyy ja auto alkaa kulkemaan.
Ota se painekellon aliapaineletku sisälle autoon asti ja ajaessa imaise siivet kiinni, jos väännöt tulee takaisin, on vika varmasti alipainejärjestelmässä.
Toivottavasti vika löytyy.
.
Mietippä nyt ensin rauhassa.
Elä suinpäin juokse siine kauppaan, täytyy vika ensin tietää.
Sulla on kohta autotalli täynnä vaihto-osia.
Ahtopaineanturin jännitteen voi mitatakkin, jos on yleismittari, jonkinlainen painemittari ja polkupyörän pumppu.
T-haaraliitin painenturin lekuun, toiseen haaraan mittari, toiseen polkupyörän venttiili. Sitten pumppaat vähän painetta mapille ja katsot siitä mapille tulevasta johdosta 2 (keskimm.), muuttuuko jännite, jos muuttuu painetiedon mukaan, on mappi kunnossa.
Normaali ilmanpaine = ~1,85V
1,85bar ahtoja = ~4,95V
Sillä välillä se liikkuu.
Ahdin ei todennäköisesti olekkaan rikki, vaan vika on todennäköisesti ahdinta ohjaavissa järjestelmissä.
Savua ei tule siksi, kun ahdot ei nouse. Lue ylempää.
Kierroksilla, kun sulla on se boxikin ahtoja tulee väkisellä sen verran, että syöttö lisääntyy ja auto alkaa kulkemaan.
Ota se painekellon aliapaineletku sisälle autoon asti ja ajaessa imaise siivet kiinni, jos väännöt tulee takaisin, on vika varmasti alipainejärjestelmässä.
Toivottavasti vika löytyy.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Pääsinpä jo kehumaan miten toimii!
Aamulla ajelin n 60km sekalaista ajoa ja ei menny vikatilaan. Iltapäivällä lähdin töihin ni sama juttu. Töistä kun lähdin kiihdyttelee ni heti heitti vikatilaan.
ei kai auta kun varata töpseli aika
Aamulla ajelin n 60km sekalaista ajoa ja ei menny vikatilaan. Iltapäivällä lähdin töihin ni sama juttu. Töistä kun lähdin kiihdyttelee ni heti heitti vikatilaan.

ei kai auta kun varata töpseli aika
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
Ahtimen siivet jumittaa ?
Eikös ilmamassamittariakin, siis sen lähtöjännitettä, kannattaisi mitata ajossa. Tietoa pitäisi olla jo aika hyvin mitä jännitearvoja pitää tulla milläkin kierrosluvulla ja ahtopaineella.
Eikös ilmamassamittariakin, siis sen lähtöjännitettä, kannattaisi mitata ajossa. Tietoa pitäisi olla jo aika hyvin mitä jännitearvoja pitää tulla milläkin kierrosluvulla ja ahtopaineella.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tässä taas tutkailin ja huomasin, että siihen siipiä ohjaavalle solenoidille ei tule alipainetta.
Siinä on ilmeisesti joku sähköinen alipaine pumppu. Seurasin letkua ja se menee sisälle johonki hanskalokeron alle. Sulakkeet on ok joten se pumppu pitäis sit seuraavana kaivaa esiin.
Siinä on ilmeisesti joku sähköinen alipaine pumppu. Seurasin letkua ja se menee sisälle johonki hanskalokeron alle. Sulakkeet on ok joten se pumppu pitäis sit seuraavana kaivaa esiin.
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
Käsittääkseni alipainetta ohjataan ecun avulla sinne ahtimelle, siis ihan sieltä tavallisesta alipainepumpusta, jonkinlaisella alipaineen ohjausventtiilillä.
Kokeileppa: Moottori käyntiin -> alipaine imaisee siivet tiukalle, toimiiko noin ?
"siipiä ohjaava alipainekello" kyseessä vai mitä, solenoidi lienee sähkövempain.
Kokeileppa: Moottori käyntiin -> alipaine imaisee siivet tiukalle, toimiiko noin ?
"siipiä ohjaava alipainekello" kyseessä vai mitä, solenoidi lienee sähkövempain.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tässä sun kannattaa uskoa tuikkua, sillä se vikakoodien luku maksaa varmaankin max 50 E, kun taas jokainen noista kokeilu vioista saattaa maksaa 50-150 E kappale ja testerin jälkeen sulla on todellakin se oikea tieto, eikä tallillista ehjiä "varaosia". Eli mars mars testeriin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Nonnih nyt on sitten rassailtu ja tehty vika diagnoosia pitemmän kaavan mukaan. Siitä muistona pään särkyä ja vapinaa....
Eli ahtimen siipiä ohjaa alipaine letkussa oleva kalvotyyppinen solenoidiventtiili. Purkamalla hieman sain selville että tähän solenoidille tuleva letku tulee kojetaulun alta. haaroittuu lämmitys laitteelle. letkun toinen pää on jarrutehostimen alla. Siitä on haaroitus mekaaniselle alipaine pumpulle ja egr venttiilin ohjaus solenoidille.
Syy miksei sitä alipainetta ollut oli egr:n alipainekellon kalvon vuoto.
Letkuun vain tukko niin vika korjattu
Ilmeisesti uusi ilmamäärämittari korjasi tilannetta hieman kun ohjainlaite sai tarkempaa tietoa moottoriin menevästä ilmamäärästä. Mutta kuormitus tilanteessa matalilla alle 2000rpm ahtopaine ei noussut tarpeeksi. Josta johtuen ohjainlaite kuittaa tilanteen vikatilaksi.
Eli ahtimen siipiä ohjaa alipaine letkussa oleva kalvotyyppinen solenoidiventtiili. Purkamalla hieman sain selville että tähän solenoidille tuleva letku tulee kojetaulun alta. haaroittuu lämmitys laitteelle. letkun toinen pää on jarrutehostimen alla. Siitä on haaroitus mekaaniselle alipaine pumpulle ja egr venttiilin ohjaus solenoidille.
Syy miksei sitä alipainetta ollut oli egr:n alipainekellon kalvon vuoto.
Letkuun vain tukko niin vika korjattu

Ilmeisesti uusi ilmamäärämittari korjasi tilannetta hieman kun ohjainlaite sai tarkempaa tietoa moottoriin menevästä ilmamäärästä. Mutta kuormitus tilanteessa matalilla alle 2000rpm ahtopaine ei noussut tarpeeksi. Josta johtuen ohjainlaite kuittaa tilanteen vikatilaksi.
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
Re: cdi:stä hävis ala vääntö?
Morjensta!
Mulla on kans samanlainen mysteeri käsillä. Auto on -02 w210 200cdi. Auto meni aluksi satunnaisesti vikatilaan, eikä ottanut kierroksia kolmeatuhatta enempää. Imusarjan puhdistin, jumitin läpät auki asentoon ja jätin niitä ohjaavan moottorin heilumaan itsekseen.
Tämän jälkeen auto meni vikatilaan aina pidempään tasakaasulla ajaessa. Tutkin alipaineletkut ja muut osaset EGR:ssä ja hukkaportin ohjauksessa. Huomasin EGR:n kalvon vuotavan. Tukin tätä ohjaavan alipaineletkun ja auto on toiminut jo 4pv ilman vikatilaa. Olin aiemmin täältä lukenut, että tuon EGR:n alipaineletkun tukkiminen aiheuttaisi vikatilan??
Jäljellä on enää tuo alaväännön satunnainen puute. Auttaako noihin ahtopaine antureihin puhdistus, vai onko ne kerralla entisiä?? Alavääntö on sillointällöin normaali, mutta suurimman osan ajasta auto vetää vaan tuolla yläkierroksilla.
Mulla on kans samanlainen mysteeri käsillä. Auto on -02 w210 200cdi. Auto meni aluksi satunnaisesti vikatilaan, eikä ottanut kierroksia kolmeatuhatta enempää. Imusarjan puhdistin, jumitin läpät auki asentoon ja jätin niitä ohjaavan moottorin heilumaan itsekseen.
Tämän jälkeen auto meni vikatilaan aina pidempään tasakaasulla ajaessa. Tutkin alipaineletkut ja muut osaset EGR:ssä ja hukkaportin ohjauksessa. Huomasin EGR:n kalvon vuotavan. Tukin tätä ohjaavan alipaineletkun ja auto on toiminut jo 4pv ilman vikatilaa. Olin aiemmin täältä lukenut, että tuon EGR:n alipaineletkun tukkiminen aiheuttaisi vikatilan??
Jäljellä on enää tuo alaväännön satunnainen puute. Auttaako noihin ahtopaine antureihin puhdistus, vai onko ne kerralla entisiä?? Alavääntö on sillointällöin normaali, mutta suurimman osan ajasta auto vetää vaan tuolla yläkierroksilla.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma 06.06.2011 09:04
Re: cdi:stä hävis ala vääntö?
juhes kirjoitti:Morjensta!
Mulla on kans samanlainen mysteeri käsillä. Auto on -02 w210 200cdi. Auto meni aluksi satunnaisesti vikatilaan, eikä ottanut kierroksia kolmeatuhatta enempää. Imusarjan puhdistin, jumitin läpät auki asentoon ja jätin niitä ohjaavan moottorin heilumaan itsekseen.
Tämän jälkeen auto meni vikatilaan aina pidempään tasakaasulla ajaessa. Tutkin alipaineletkut ja muut osaset EGR:ssä ja hukkaportin ohjauksessa. Huomasin EGR:n kalvon vuotavan. Tukin tätä ohjaavan alipaineletkun ja auto on toiminut jo 4pv ilman vikatilaa. Olin aiemmin täältä lukenut, että tuon EGR:n alipaineletkun tukkiminen aiheuttaisi vikatilan??
Jäljellä on enää tuo alaväännön satunnainen puute. Auttaako noihin ahtopaine antureihin puhdistus, vai onko ne kerralla entisiä?? Alavääntö on sillointällöin normaali, mutta suurimman osan ajasta auto vetää vaan tuolla yläkierroksilla.
Saitko vian korjattua? Missä tuo ERG kalvo oiken on?
Re: cdi:stä hävis ala vääntö?
Juhes käyny viimeks voorumilla 2016....
Tuskin just vastaakaan ,en toki tiedä varmaksi.
Tuskin just vastaakaan ,en toki tiedä varmaksi.
Star