PP dieselin 7mm pumppu

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

tehot PP dieselin pumpulla?

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

onkohan kellään tietoa että minkä verran PP dieselin 7mm pumpulla on
om 603 - hx40(tai vastaava) - iso cooleri - sun muut hilut paketilla otettu voimaa aiemmin?
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

vakiosta tuplat helposti.. triplat mahdollista myös. vaatii vähän enemmän vaihdettuja osia. mm.kunnon putkisto, kunnon cooleri, kunnon ahtoputket, kunnon pakosarja.. ym kivaa.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Onkohan kukaan saanut juuri yli 100 hv / litra PP:n pumpulla, en oo ainakaan lappuja nähnyt.
Vieras
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Pe 31.03.2006 00:44

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mauri H. kirjoitti:Onkohan kukaan saanut juuri yli 100 hv / litra PP:n pumpulla, en oo ainakaan lappuja nähnyt.
JP74
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Mauri H. kirjoitti:Onkohan kukaan saanut juuri yli 100 hv / litra PP:n pumpulla, en oo ainakaan lappuja nähnyt.
http://img.photobucket.com/albums/v634/ ... a/teho.jpg

107.33 hp / litra :D (viisimukinen)


Ei jäänyt pumpusta kiinni vaan ahtimesta. Pumppu vetäisi vielä 6000 kierroksella, mutta VNT:llä ilma loppuu.

Mulle riittää tämä. Vääntää mukavasti jo alhaalta.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
janne_j
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Pe 17.12.2004 10:18
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja janne_j »

tais eilen tulla pp:n pumpulle uudet ennätykset... tais jäädä 6hv alle 400.... saako tuomazz lapun näkyviin??
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

joo, kyllä mulla on laput hanskalokerossa pp-dieselin pumpulla 400 ja 600!!!
...ja vielä yks suutinputki vuosi... :roll:
elikkäs 133 hv / litra...
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Pitäisi joskus viitsiä penkittää tuo omakin ajokki uudelleen. Voi olla, että suljetun alueen säädöillä löytyisi jokunen kaakki lisää. Pumppuhan päivitettiin tuon penkityksen jälkeen kertaalleen.

Ihan tarpeeksihan tuo Tuomazz:en auton teho normaaliin vanhaan laiskaan dieselmersuun on. :lol:
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

tiistai aamuna nähdään mitä pp ruuvaamalla 7mm elementeillä varustetulla pumpulla, kkk26 turbolla:lla ja vakio 300d pakosarjalla varustettu 200d antaa tehoja

nyt ahtamaton syöttö 40kuutiota ja ahdettu 80

paljos muilla on ollu 200 dessä syöttöjä? mihi asti voi laittaa että pakopuoli vielä hengittää

jos sais auton huomiseks nippuun ja kerkeis vähä vielä ennen penkkitystä sääteleen, nyt kun kytkinki pitää (nii kone ja teknikkahan kyllä pelaa, mut maalipuolen säätöä/ruosteiden tuunausta välillä;)
masah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 12.02.2006 22:18
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja masah »

200,2 hp .yhden kilon paineilla.syötöt pp-dieselin säätämillä säädöillä.jos joku osaa laskea vääntö käppyrät niin voin lähettää tiedot mitä tuosta tuli
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

F = P / (6,2832 * (rpm / 60) )

P = teho kilowatteina. P = HP * 735,75

eli
200,2 HP = 147297 W =~147 kW

Tuosta siis saat kaavaan vääntömomentille, johon syötät jokaisen käyrän pisteen.

F = (HP * 735,75) / (6,2832 * (rpm / 60)) = ________ Nm

Aika hyvin pitää muuten tämä teoreettinen kaava paikkaansa, jos teho tuli 5500 rpm kohdalle:

Koodi: Valitse kaikki

polttoaineen lämpöarvo	4,30E+07	J/kg
polttoaineen tiheys	0,8450	kg/dm3
hyötysuhde max tehon kierrosluvulla	27,9	%
sylinterien määrä	4	
max tehon kierrosluku	5500	rpm
poltettu syöttömäärä max teholla	80	cm3/1000iskua
teho	148,68	kW
	202,21	hv
vääntö	258,16	Nm
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

tehoa oli mulla ihan tarpeeks :D
todella tyytyväinen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(pp diesel)
Viimeksi muokannut Jussi k, Su 23.04.2006 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
www.thaiklupi.fi
VNE-vaba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 13.03.2006 12:16
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja VNE-vaba »

Minkäs hintainen setti olis saada pp-dieselillä omaan (W124 300D -87) isommat elementit ja sit pumppu säätöihin? Itse sitä pumppua jo kerkesin hieman ruuvailemaan, oli vähän apua, mutta nälkä kasvaa syödessä, ja taidot ei riitä...
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

katsoppas www.ppdiesel.com
siletä ne löytyy yhteystiedotkin jos kiinnostaa.....
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

tais olla 800€ 7mm elementtien vaihto. yleensä on kyllä pumppu tai pari valmiiksi kalustettuna hyllyllä, että vanha vaihdossa ja hyllystä valmmiksi "säädetty" pumppu tilalle...
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ma 10.11.2003 21:30
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Junnu »

Jaahas...

Hinta-laatu suhde on ihan kohillaan. Pitääpä ottaa yhteyttä sinne (siis pp-dieselille) päin...

Katotaan mitä irtoo.. :lol:
Vastaa Viestiin