Hei,Onko kellään tietotoakun 2000 mallinen diesel (E malli) automaatti ei tahdo lähteä liikkeelle vaikka painaa kaasua.Kierrokset ei nouse.
Neutraalilla kierrokset nousee normaalisti. Kun auto lämpenee tämä vaiva häviää.Pakkasella lähtö kestää yli puoliminuttia.Onko kukaan törmännyt moiseen?
Vanha viesti, mutta lainataan tätä. Meillä on väykyssä tämä sama ongelma nyt pakkasilla. Joutuu jotain 5min käyttämään ennenkuin suostuu lähtemään liikkeelle. Tuntuu että olis vapaalla vaikka D päällä. Pakillakin sama juttu. Onkohan toi ilmamassamittari se ongelman syynä kuten tähän oli vastattu?
En valitettavasti osaa auttaa, mutta itsellä oli aikoinaan E34 Bimmerissä samantapanen probleemo. Eli pakkaskelissä ei auto tahtonu vastata kaasuun D:llä. Kyllä sitä ryömimällä pääsi liikkeelle mutta siitä lujempaa ei sit päässykkää Vapaalla otti normaalisti kiekkoja. Vikaa ei löydetty
edit. tosiaan itse vikaa vois arvata.. Öljyt vähissä ? Helppo kompata muita
Tosin eikö sitä öljyä sitten pitäs olla aika paljonki vajaasti siellä ?
Viimeksi muokannut h3ba, Ti 22.02.2011 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulla ei ihmeempiä ongelmia ole liikkeellelähdössä ollut mutta tänä aamuna tapahtui seuraavaa: Odottelin siiinä autossa rouvaa, löin auton tulille ja ajattelin lämmitellä laatikkoa laittamalla pakin päälle. Muutaman minuutin kuluttua kun co-pilotkin oli paikalla, yritin liikkeellelähtöä ja kas - kiekat nousee mutta minnekään ei mennä. Sama eteenpäin. Lootaan on öljyt vaihdettu vuosi sitten, ja tosiaan ongelmia ei lähdössä ole aiemmin kymmenen astetta kylmemmässäkään (nyt -24) ollut, eli selkeästi tuosta vaihteen päälläpidosta otti hernettä imusarjaan. Täytyy huomenna kokeilla taas 'nopean kaavan' mukaan...
Automaattilaatikko on erittäin tarkka öljymäärästään.Jos öljyn taso ei ole oikea,niin pakkasella viimeistään oireilee.
Kesällä tarkistelin öljyjä laatikosta,niin huomasin miten taso mittatikussa vaihteli huomattavasti.Kylmä laatikko,taso alarajassa.Lämmin laatikko,taso ylärajassa.Oikean tuloksen mittauksessa saa ajamalla koneen lämpimäksi n. 80 asteiseksi.
Itellä w210:ssä(diesel, aut.) sama ongelma viime talvena. Eli ei ruudusta mihinkää puoleen minsaan. Tänä talvena ei ole ollut sitä ongelmaa. Samat laatikkoöljyt (viime talvena vaihdetut) ollu kokoajan. Jouduin ilmamassa-anturin vaihtamaan syksyllä... oisko siinä sitte syy, kuka tietää...?
Talvikin on ollut suurinpiirtein samanlainen (yhtä kettumainen)
Nonni, eli tännän kokeiltu het käynnistyksen jälkeen vaihde silmään ja liikkeelle: kierrokset nousee hieman ja luistoa selkeesti on mutta lähti likkeelle "normaalisti" näin kun -27C oli raateja...
ari y kirjoitti:Automaattilaatikko on erittäin tarkka öljymäärästään.Jos öljyn taso ei ole oikea,niin pakkasella viimeistään oireilee.
Kesällä tarkistelin öljyjä laatikosta,niin huomasin miten taso mittatikussa vaihteli huomattavasti.Kylmä laatikko,taso alarajassa.Lämmin laatikko,taso ylärajassa.Oikean tuloksen mittauksessa saa ajamalla koneen lämpimäksi n. 80 asteiseksi.
Vaihteisto öljyn lämpö 80c mittaus hetkellä kone käynnissä, pinnan taso 64.4mm laatikon pohjasta ylös mitattuna
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)