124 coupen takasivuikkunoiden tummennus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
setse
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 20.04.2006 17:59

124 coupen takasivuikkunoiden tummennus

Viesti Kirjoittaja setse »

elikkäs miten helposti purkautuu ovipahvit ja ne vyöhommelit ku pitäs tummentaa lasit ja paikallaan aika isotöinen homma!? meinasin et ois käyttäny lasit pois.. onkos muilla kokemuksia??
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Re: 124 coupen takasivuikkunoiden tummennus

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

setse kirjoitti:elikkäs miten helposti purkautuu ovipahvit ja ne vyöhommelit ku pitäs tummentaa lasit ja paikallaan aika isotöinen homma!? meinasin et ois käyttäny lasit pois.. onkos muilla kokemuksia??
Purkaantuuhan ne suht "helposti", mutta hommaa on silti n. 2 x verrattuna etuoven lasin irroittamiseen. Joudut purkamaan takapenkin (paina penkin edessä olevaa punaista nipsukkaa ja nosta), mahdollisesti selkänojan jos haluaa lisää tilaa (selkänojan alapuolella on 1 ruuvi), "ovi"pahvin (ruuvit käsinojassa ja alapäässä), turvavyön alapäästä (jos haluaa pahvin kauemmas autosta), muutamia muoveja, kunnes löytyy lasin kiinnitysmutterit, joiden niidenkin kanssa saa kikkailla (suom. laskea lasi sopivalle korkeudelle) että pääsee hylsyllä kääntämään pultit auki.

Takaisin laittaessa kannattaa nostella lasia muutamaan kertaan ennen verhoilupaneelien takaisinlaittoa, ja katsoa että lasi nousee oikeaan asentoon ylös. (siis suhteessa etuoven lasiin).

Ja tervetuloa foorumille. :P
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Timo67
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: To 03.02.2005 22:08
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Timo67 »

joo ..tämä on kyllä asian vierestä,mutta onko joku saanut etuoven(kuskin) lasin säädettyä että se nousee itse vielä ihan ylös?Mun pitää auttaa loppunostossa ,peilikolmion kohalla takkuilee?
MB190E (myynnissä) ja 300CE ja kaikki tietty mustia
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Eiköhän ole helpompaa kun otatte vain "pahvit" seinistä irti ja tummennatte ne ikkunat siinä paikallaan. Meinaan, että saatte sitten vielä vesitiiviin ja suhinattoman auton liikenteeseen. :!:
Pystyyhän niitä ikkunoita helposti liikuttamaan tummennuksen aikana.

Itse en ottaisi laseja irti ollenkaan.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
Jaska78
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Pe 14.01.2005 16:26
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaska78 »

Itse asennutin Lustigilla ja homma kävi nätisti laseja irroittamatta. Ammattilainen tietty saa homman kuin homman näyttämään helpolta.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Timo67 kirjoitti:joo ..tämä on kyllä asian vierestä,mutta onko joku saanut etuoven(kuskin) lasin säädettyä että se nousee itse vielä ihan ylös?Mun pitää auttaa loppunostossa ,peilikolmion kohalla takkuilee?
Samalla periaatteella sen etulasin asennon saa hienosäädettyä kun takalasinkin. Ja yhtälailla ne lasit saa säädettyä suhinattomaksi ja alkuperäisille kohdilleen jälkeenkinpäin. Ei Mersun tehtaallakaan mitään yli-ihmisiä ole töissä. :wink:

Allekirjoittanut viritteli tänään reilut puoli tuntia takalasia kohdalleen. Menihän se. Lopulta. :lol:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Jaska78 kirjoitti:Itse asennutin Lustigilla ja homma kävi nätisti laseja irroittamatta. Ammattilainen tietty saa homman kuin homman näyttämään helpolta.
Minkäs hintanen rojekti oli kyseessä? mulla kun olisi tummennus edessä kanssa ja mietin teenkö sen itse vai veiskö sen johonkin laitettavaksi?
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

van_gils kirjoitti:
Jaska78 kirjoitti:Itse asennutin Lustigilla....
Minkäs hintanen rojekti oli kyseessä? mulla kun olisi tummennus edessä kanssa ja mietin teenkö sen itse vai veiskö sen johonkin laitettavaksi?
Em. firman hinnat löytyy: http://www.juhalustig.fi
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

kerro vielä mistä toi hessu tai toi evoX on hommanneet noi takasiipensä niin kumarran sulle :lol:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

van_gils kirjoitti:kerro vielä mistä toi hessu tai toi evoX on hommanneet noi takasiipensä niin kumarran sulle :lol:
Evo X kirjoitti:Spoilerin hommasin autotarvike.net:in kautta malli oli BMW E36
Kuva: http://www.autovaruste.net/kori/bmw/e36/8201630090.jpg
eikä nyt suurempia ongelmia tuon asentamisen kanssa tullut
:wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

kai se on nyt lupaus sit pidettävä :P *kumartaa syvään ja levittelee ruusuja jalkojen juureen* kiitoksia sulle kovasti:) oot kunnon jätkä.....
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Rynzky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 27.03.2006 18:36
Paikkakunta: Vaasa/Lappajärvi

Viesti Kirjoittaja Rynzky »

Saas nähdä kuinka itelle käy noiden tummennusten kanssa...Tiistaina 16.pvä olisi sellainen päivä kun pitäisi auto viedä pajalle...Itse en ala kyllä räpeltämään kun ei siinä menis ku hermot ja paljon paljon kalvoa rullalta roskiin...Ei vain ole vielä oikein tietoa että minkälaisia prosentteja pitäisi käyttää kun kuitenkin kaikki lasit pitäisi kalvottaa,tietenkin etulasia lukunottamatta...
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Rynzky kirjoitti:...Ei vain ole vielä oikein tietoa että minkälaisia prosentteja pitäisi käyttää kun kuitenkin kaikki lasit pitäisi kalvottaa,tietenkin etulasia lukunottamatta...
Sivulaseihin 50% ja takalasiin 20% on monet käyttänny. :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Vastaa Viestiin