
Ajatuksena oli vaihtaa tulpanjohdot ja pyörijä/virranjakaja (ja tulpat vaikka nuilla on ajettu vasta vähän yli 10tonttua). Pöljyyksissäni ostin biltemasta mersun johtosarjan ja jokun nyt ei taida täsmätä???
Vanhat johdot on metalliosella lämpösuojalla joissa merkintä 1 kohm. Johdoissa oli vastusta seuraavasti:
0.888k (etummainen pytty)
0.955k
0.960k
1.053k (tulipellin puoleinen pytty)
Puolan johto on 0.1 Ohm eli suora piuha.
Bilteman johdoissa on seuraavasti:
1.010k
1.385k
1.388k
1.583k
Puolan johto 1k tasan.
Tuossahan on viimeisellä pytyllä bilteman johdoilla 2.5x ero entisiin verrattuna.
Mikä lienee syy moiseen löydokseen?
Lisäksi nuissa halpisjohdoissa (34e) ei ole lämpösuojusta vaan suoraan tulpan nokkaan tulee ne piuhat.
Kyllähän se kipinä menee perille varmasti vaikka vastusta olisi monikymmenkertainen määrä mutta miksi nämä on erillaiset? Onko nuo nyt paremmat vai huonommat?
Pyörijässähän on kanssa vastus ja sen mittasin aiemmin ja vanhassa ja uudessa on oli saman verran joten sielläkään ei ole vissiin vikaa.
Pitää pyöritellä nyt vielä tulpat pois ja katsoa miltä ne näyttää. Varmaan korkkaa joku kierre kun jo sain sen johtosarjan muovin telottua paskaksi, huono päivä tänään:(
Edit: Kakkospytyssä keskielektrodin kuori hieman muita vaaleampi, muut enempi ruskeahkoja. Karstaa pikkuisen kaikissa, mutta ainahan ajetuissa tulpissa on. Ei tuolla ole pimeitä tulppia ollut.....
Nelos sylinterin tulppan kierre oli kovasti öljyinen?
Pitää miettiä ravistelun syytä muualta.