
ML:ää hankkimassa
ML:ää hankkimassa
Uutena forumilaisena en ole varma onko kyselyni oikeassa osastossa, mutta opastanette minua siinäkin asiassa. Asiaan... Olen jo jonkin aikaa katsellut ML:iä (4x4 siis) ja tavoitteenani on hankkia kyseinen auto piakkoin. Voisiko joku ystävällisesti kertoilla minulle tyyppivioista ja tarkastamisen kohteista yksilöä valittaessa. Mieleni tekisi hieman tehokkaampaa eli CDI270 tai bensa 320 on unelmissa. Mitä toimivat käytännössä ja onko eroja ( ehtiikö pienimilläkin?) Nyt alla 156:n Alfa 2.5 koneella, mutta ei ihan noin ripeä tarvi olla 

Re: ML:ää hankkimassa
Tervetuloa Foorumille! Ehdottomasti suosittelen CDI-konetta. Niin uskomattomalta kuin se ehkä kuulostaakin, 320-bensa on alimittainen W163-koriin. Tästä seuraa melko hurja polttoainetalous. Jos bensakonetta tosissasi ML:ään harkitset, 350-bensa on mielestäni huomattavasti tasapainoisempi kokonaisuus. Olen kirjoittanut näistä koeajoraportit tänne ja tänne.pete2 kirjoitti:Uutena forumilaisena en ole varma onko kyselyni oikeassa osastossa, mutta opastanette minua siinäkin asiassa. Asiaan... Olen jo jonkin aikaa katsellut ML:iä (4x4 siis) ja tavoitteenani on hankkia kyseinen auto piakkoin. Voisiko joku ystävällisesti kertoilla minulle tyyppivioista ja tarkastamisen kohteista yksilöä valittaessa. Mieleni tekisi hieman tehokkaampaa eli CDI270 tai bensa 320 on unelmissa. Mitä toimivat käytännössä ja onko eroja ( ehtiikö pienimilläkin?) Nyt alla 156:n Alfa 2.5 koneella, mutta ei ihan noin ripeä tarvi olla
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Ml 270 CDI
Perhessä on -02 ML 270CDI, ajettu noin 130tkm.
Mielestäni auto on kaikin puolin erittäin kelpo mersu. Edellisen kirjoittajan testauksessa esiintuomia amerikkalaisia isoja toleransseja ja laatuheikkouksia en ole autossa havainnut eikä auton käyttäjäkään.
Etupenkit on ehkä ainoa mitä en pidä kovin onnistuneena. Ajettavuus on henkilömersuun nähden varmasti keinuvampaa mutta jälleen pitää muistaa auton koko, painoa ja korkeutta löytyy. Tässä autossa on kesäkäytössä aika isot läskit alla ja ero talvirenkaiden huojuvampaan menoon on huomattava. Käääntöympyrää en muista mutta auto onj mielestäni yllättävän ketterä. Hienoa ML:ssä on, kuten muissakin maastureissa se että istuu korkella ja näkee hyvin. Auton koosta sanoisin sen verran että etupenkeillä ei tila normaalikokoisella kuskilla lopu. Takapenkillä en ole istunut juurikaan mutta luulen että siellä mahtuu olemaan. Peräluukun kuormauksesta arkikäytössä ei tarvi pinota tavaroita päällekäin kasaksi, kyllä siellä sen verran tilaa on. Ehkä 5hlö laskettelumatkalla tila loppuu, mutta missäpä ei loppuisi, paitsi Vitossa.
Moottorissa on tehoa 165hv ja automaattilaatikosta ja painosta huolimatta se liikkuu kevyen ja pirteän oloisesti. Auto kuluttaa maantiepainotteissa ajossa keskimäärin 10litraa. Lienee lähes puolet vähemmän kuin bensakoneilla. Varusteita ei vakiona ole paljoa mutta tärkreimmät kuten ilmastointi tietty löytyy.
Huollot ei käsittääkseni maksa sen enempää kuin muihinkaan uudehkoihin mersuihin. Varaosien hinnoista en osaa sanoa koska mainitsemaani autoon ei ole tarvinut laittaa yhtään ainutta osaa tähän mennessä.
Että tämmöistä mielipidettä mulla.
Mielestäni auto on kaikin puolin erittäin kelpo mersu. Edellisen kirjoittajan testauksessa esiintuomia amerikkalaisia isoja toleransseja ja laatuheikkouksia en ole autossa havainnut eikä auton käyttäjäkään.
Etupenkit on ehkä ainoa mitä en pidä kovin onnistuneena. Ajettavuus on henkilömersuun nähden varmasti keinuvampaa mutta jälleen pitää muistaa auton koko, painoa ja korkeutta löytyy. Tässä autossa on kesäkäytössä aika isot läskit alla ja ero talvirenkaiden huojuvampaan menoon on huomattava. Käääntöympyrää en muista mutta auto onj mielestäni yllättävän ketterä. Hienoa ML:ssä on, kuten muissakin maastureissa se että istuu korkella ja näkee hyvin. Auton koosta sanoisin sen verran että etupenkeillä ei tila normaalikokoisella kuskilla lopu. Takapenkillä en ole istunut juurikaan mutta luulen että siellä mahtuu olemaan. Peräluukun kuormauksesta arkikäytössä ei tarvi pinota tavaroita päällekäin kasaksi, kyllä siellä sen verran tilaa on. Ehkä 5hlö laskettelumatkalla tila loppuu, mutta missäpä ei loppuisi, paitsi Vitossa.
Moottorissa on tehoa 165hv ja automaattilaatikosta ja painosta huolimatta se liikkuu kevyen ja pirteän oloisesti. Auto kuluttaa maantiepainotteissa ajossa keskimäärin 10litraa. Lienee lähes puolet vähemmän kuin bensakoneilla. Varusteita ei vakiona ole paljoa mutta tärkreimmät kuten ilmastointi tietty löytyy.
Huollot ei käsittääkseni maksa sen enempää kuin muihinkaan uudehkoihin mersuihin. Varaosien hinnoista en osaa sanoa koska mainitsemaani autoon ei ole tarvinut laittaa yhtään ainutta osaa tähän mennessä.
Että tämmöistä mielipidettä mulla.
MB C220T CDI -99 Esprit
Re: Ml 270 CDI
Eivätkö diesel-ML:t ole valmistettu Grazissa?APH kirjoitti:Edellisen kirjoittajan testauksessa esiintuomia amerikkalaisia isoja toleransseja ja laatuheikkouksia en ole autossa havainnut eikä auton käyttäjäkään.
Re: Ml 270 CDI
Totta. Kuten Leka täällä sanoo, kaikki diesel-ML:t on valmistettu Euroopassa.Miika H. kirjoitti:Eivätkö diesel-ML:t ole valmistettu Grazissa?
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: Ml 270 CDI
Isäukolta löytyy ML 270CDI vm.2000 ajettu ~240tkm. Auto on ollut uudesta lähtien perheessä. Tekniikka puolella autoon on laitettu ainoastaan jo tyyppiviaksi mainitut suuttimien juurien vuodot ja uudet jarrulevyt ja palat ympäriinsä.
Kuljettajan penkki on hajonnut reunasta, koska autosta laskeudutaan, eikä nousta kuten normaalista autosta. Ja kukapa sitä persettään jaksaa aina nostaa sen reunatoppauksen yli
Sähköpuolella on uudesta asti ilmennut sellainen vika, että kostealla ilmalla/vesisateessa tai kun auto on pesty painepesurilla, palavat kojetaulussa lähes kaikki varoitusvalot??? Muilla samantyylistä vikaa? Kaikki laitteet kuitenkin toimivat normaalisti.
Nyt tämän vuoden puolella meni ilmamassamittari ja tuli vähän sähkövikoja. Autosta meni mykäksi kerralla ABS, luistonesto, ajonvakautusjärjestelmä ja sitä myöten "nelivedon lukot", kun sutivaa pyörää ei jarrutettu. Ongelmat selvisivät kyllä huollossa, mutta en ole kysynyt, että mitä kyseinen lysti maksoi ja mitä asialle tehtiin.
Eräältä toiselta ML:n omistajalta oli kadonnut myös "nelivedon lukot" ja ongelma oli korjattu juottamalla ohjausboxin kaikki juotokset uudelleen.
270CDI jaksaa liikuttaa kyseistä autoa mielestäni tarpeeksi rivakkaan ainakin lastutettuna.
Kuljettajan penkki on hajonnut reunasta, koska autosta laskeudutaan, eikä nousta kuten normaalista autosta. Ja kukapa sitä persettään jaksaa aina nostaa sen reunatoppauksen yli

Sähköpuolella on uudesta asti ilmennut sellainen vika, että kostealla ilmalla/vesisateessa tai kun auto on pesty painepesurilla, palavat kojetaulussa lähes kaikki varoitusvalot??? Muilla samantyylistä vikaa? Kaikki laitteet kuitenkin toimivat normaalisti.
Nyt tämän vuoden puolella meni ilmamassamittari ja tuli vähän sähkövikoja. Autosta meni mykäksi kerralla ABS, luistonesto, ajonvakautusjärjestelmä ja sitä myöten "nelivedon lukot", kun sutivaa pyörää ei jarrutettu. Ongelmat selvisivät kyllä huollossa, mutta en ole kysynyt, että mitä kyseinen lysti maksoi ja mitä asialle tehtiin.
Eräältä toiselta ML:n omistajalta oli kadonnut myös "nelivedon lukot" ja ongelma oli korjattu juottamalla ohjausboxin kaikki juotokset uudelleen.
270CDI jaksaa liikuttaa kyseistä autoa mielestäni tarpeeksi rivakkaan ainakin lastutettuna.

W202 C220 CDI Myyty
ML
Parikuukautta sitten kyselin täällä myös tietoja ML400:sta ei hirveästi tietoa löytynyt mutta ei tullut mitään niin pahaa että olisi alkanu pelottamaan turhaan eli menin ja ostin pois kun sopiva tuli kohdalle.
Kilometrejä on nyt takana muutama tuhat ja ei voi kun kehua. Hiljainen, potkua löytyy tarpeeksi ja mukava ajaa.
Tuossa joka aiemmin sanoi että 270 vie maantie ajossa 10l? mulla tuolla isolla koneella on maantiellä ja yleensä sekalaisessa ajossa 9,5-10? en ole kyllä oikeasti mitannu, on luottanut ajotietokoneen näyttöön.
Vaikuttaisi että ML sai turhan huonon maineen alkuaikojen autoista mutta ei netistä oikeen pahaa löydy faceliftin jälkeen valmistetuista, osta ihmeessä, hyvä auto se on.
Kilometrejä on nyt takana muutama tuhat ja ei voi kun kehua. Hiljainen, potkua löytyy tarpeeksi ja mukava ajaa.
Tuossa joka aiemmin sanoi että 270 vie maantie ajossa 10l? mulla tuolla isolla koneella on maantiellä ja yleensä sekalaisessa ajossa 9,5-10? en ole kyllä oikeasti mitannu, on luottanut ajotietokoneen näyttöön.
Vaikuttaisi että ML sai turhan huonon maineen alkuaikojen autoista mutta ei netistä oikeen pahaa löydy faceliftin jälkeen valmistetuista, osta ihmeessä, hyvä auto se on.