w124 300dt laitoin cooleri ja nyt ahtoputket ei taho pysyä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

downpipe on huijausta, ei semmosta tarvita. Laittaa Pakoputken ja kunnollisen vaimentimen niin auto toimii oikein hyvin.

Eikös nuo downpipet ole vw miesten turhamaisuutta :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Trompi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 17.08.2005 08:29
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trompi »

Eläs nyt Veskola kehtaa ;)

Pitäähän oravamoottorissa (1.9 TDI) tehdä kaikki että edes jotain saadaan pihalle dynossa.
Mutta ei se downpipe nyt kaikki kaikessa ole, kyllä ne siivet siellä yleensä ahistaa ennemmin kuin putki... (mersuista en tiedä mitään :D)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Pitää olla yhtä paksu pakoputki loppuun saakka mitä muilla on downpipe :lol:

Nooh tuosta mersun moottorista kun saa vahingossakin jo niin paljon tehoa, että pitää ihan rajoittaa, jotta muu tekniikka kestää.

Mistä muuten tulee sanonta "oravamoottori" ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Trompi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 17.08.2005 08:29
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trompi »

Oravamoottori sana tuli joskus kymmenen vuotta sitten kaveripiirissä.

Oravamoottorista jarrutetaan voimaa saman verran kuin hammsterin juoksupyörästä, kun se "orava" siellä juoksee....
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Mauri H. kirjoitti:
KOS kirjoitti:Veemäinen ku lähtee ylöspäin tuo lähtö vakioturbosta...
En nyt muista tuota orkkisahdinta, mutta kumma on jos ei kompurakoteloa saa käännettyä.
Joo saahan tuon käännettyä.
Yhen forumilaisen orkkis turboa katoin ku sattu oleen irrallaan.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Nyt sain kuvaa tuosta mun rojektista :D . En tiä onko kauheen nätisti tehty mutta kyllä se ainaki vielä on toiminu :) . Sanokaa onko torkeen näkösesti tehty. En vedä herneitä nenää

Siinä on linkki
http://img352.imageshack.us/my.php?image=efmmm9yi.jpg
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Ja herneethän tulee pois ku oikee niistää
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

hyvälle näyttää !

tuon sinisen ilmaletkun vois paremmin vetää, klemmarit kaikki samanlaisiksi ja samaan kulmaan niin kai se siitä 8)
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Kiitos neuvoista.
Hitaasti hyvä tulee 8)
Viimeksi muokannut mattiis, Ti 28.03.2006 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Cooleri oli mulla 8kk enne ku sain inspiraatiota asentaa sen. Laiska ko vähä oon :oops:
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
opelmies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 14.11.2004 10:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja opelmies »

Lisää ahtoputkia. "väärästä" merkistä vaan.

http://fotokellari.fujikuvat.fi/design/ ... putimage=1
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Isokangas kirjoitti:otin coolerin :cry: irti ku ahisti moottoria ahot nousi vaan 0.7bar (enne 1.1bar) ja turbo sakkas ku löysäs kaasun ja oli vähä laiskempi ku enne. Johtuu varmaa mun paine kotelon lähöstä seki on vaan 2" ja tehty vakio imusarjaan. Kait se on pakko jos hyvän haluaa nii tilata raatikaiselta cooleri jossa on kunno lähöt ja tehä kunnon painekotelo.
HEP!!!

Joo mulla sama homma kun eilen käytin coolerin kans dynossa.
Ahdot nousee coolerin kans vaan 0.7 bariin.

Pitääpä lisätä syöttöä....
;-)

Muuten paljon sulla tuli tehoa takarenkailta..??
Pistä vaikka yyveellä.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Nyt meni autosta laatikko :cry: . aluks auto teki sen et heitti 60 vauhista ykköse päälle eikä sustunu vaihtaa isompaa enne ku sammuti ja annoin auton seistä pari minuuttia. Ajelit sit kotia ja laatikko toimi normaalisti.

Seuraavana päivänä aatteli et käyn koittaa ja ajelin kaks kilsaa eikä suostunu vaihtaa kolmosta isompaa alko nykii noin 3000rpm kohdalla ja yritti vaihtaa nelosta.

Sit kävin ostaa laatikko öljyä. auton alla oli lätäkkö. Oli vuotanu öljyä noin lisäsin n.0.5L ja lähin koittaa ajoin noin 5km lenki ja laattikko rupes ääntää aika pahasti öljyt oli ylämerkissä. Ajoin auto hallii ja nosti ylös ja katoin turbiini aiva märkänä, no tarkasti sit turbiini öljy ropun ja se oli kiinni. Nyt oon ottanu Jarkko S:ään yhteyttä ja se on sanonu et voi olla laatikon öljy pumppu rikki. Nyt tiputan laatikon pois ja jos joudun käytään sen Jarkko S:llä niin vahvistutan varmaa laatikon samalla.

Tämä ei oikee liittyny tähä turbo palstalle.

Mutta vähä turbottamisee.
Jos tuon laatikon nyt Jarkko S käytän. Niin on varmaa tulossa isompi turbo ja seittemä milli elementit. Oon kysyny jo jormalta pakosarjaa Holset Hx 40:lle. Mutta se on nyt vielä auki riippuu vähä mikä tossa mun lootassa on

Mikä sieltä sitte hajoo ku on laatikko vahvistettu ja vaihettu isompi turbo?
10000km sitte oon vaihtanu kanne tiivisteten kylläki alkuperäsen eli ei isoja paineita. Samlla oikaistiin tietysti kansi ja venttilit koneistettiin ja vaihettii ventiili ohjuri kumit.
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Onkos looda kunnossa??

Eilen käytin muutoskatastuksessa ja nyt on cooleriki otteessa.
;-)

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

JarkkoS on nyt saksassa viikon sitte ku se sieltä palaa saa viedä lootan vahvistettavaksi ja korjattvaks
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

nyt on laatikko kiinni ei vahvistettu vaihettu vaan uusia sisus kaluja. Nyt vaan pitäs pumppu säädättää mutta ku ei tiä laitetaanko täysille vai 7mm tapit
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

eikait tuommosta kannata ees miettiä 8)
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

mattiis kirjoitti:nyt on laatikko kiinni ei vahvistettu vaihettu vaan uusia sisus kaluja. Nyt vaan pitäs pumppu säädättää mutta ku ei tiä laitetaanko täysille vai 7mm tapit
6 milliset on yks vaihtoehto, riittää noin 300 hevoseen. Täältä vois jäädä kesällä sellainen ylimääräiseksi jos ei kauhee hoppu ole.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

mattiis kirjoitti:nyt on laatikko kiinni ei vahvistettu vaihettu vaan uusia sisus kaluja. Nyt vaan pitäs pumppu säädättää mutta ku ei tiä laitetaanko täysille vai 7mm tapit
Mikä sieltä oli antautunut..??

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

öljy pumpusta irronu semmone holkki ja tullu siiittä stefan läpi ja juuttunu turbiiniin sen takia vuosi öljyä ku oli se stefa hajonnu ja pumppu ei pyörinyt ku se holkki oli irronut. Laatikko oli oulussa remontissa sinne vaihettiin myös sisuskaluja. Hyvä tuli säädin tänään vielä laatikon nii nyt rupes kiihtyy otin 0-100 ja oon ihan tyytyväinen. Ens viikolla tilaan ajan pp-dieselile en vaan tiä vielä tuleeko pumppu täysille vai 7mm tapit
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

niin.. jos päädyt 7mm tappeihin, niin laatikon korjaus reissu oli puoliksi turhaa.

saat mennä takaisin vahvistaa laatikon. :roll:
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

sitä mäki oon miettiny. Täytyy sit varmaan tyytyä pelkän pumpun säädätykseen
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Vastaa Viestiin