
124 farkun keskuslukko
124 farkun keskuslukko
Auto on 300 td vm -92, voisko joku kertoa mistä voisi hakea vuotoa, kun alipainepummpu pitää ääntä reilun minuutin ovien sulkemisen jälkeen. Onko jokin järjestys mistä olisi syytä lähteä hakemaan vuotokohtaa? 

No kun ei kerran viisaampia oo hereillä niin
Kun ei oo tietoo onko tälle oma ohjain yksikkö niin,kaiva pumppu esiin ja kun ovet kääntää lukkoon niin joku tulppaa sormella pumpun lähdön,letku tietysti irti,niin jos sillai sammuu oikeessa ajassa eli lieneekö kolmisen sekkaa se käynti aika,niin silloon vois olettaa että pumppussa on katkaisu vallitsevan paine tason mukaan ja täten vois kyse olla vuodosta koska paine ei tule riittäväksi.
Kohta joku vastaa että vaiha se rele
Ja kaippa se eniten vuotoja aiheuttava kohta on eniten liikuteltavassa ovessa eli kuskin oven letkussa murtumaa.

Kun ei oo tietoo onko tälle oma ohjain yksikkö niin,kaiva pumppu esiin ja kun ovet kääntää lukkoon niin joku tulppaa sormella pumpun lähdön,letku tietysti irti,niin jos sillai sammuu oikeessa ajassa eli lieneekö kolmisen sekkaa se käynti aika,niin silloon vois olettaa että pumppussa on katkaisu vallitsevan paine tason mukaan ja täten vois kyse olla vuodosta koska paine ei tule riittäväksi.

Kohta joku vastaa että vaiha se rele

Ja kaippa se eniten vuotoja aiheuttava kohta on eniten liikuteltavassa ovessa eli kuskin oven letkussa murtumaa.
aina vaan fixataan :) 230te -86
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 12
- Liittynyt: To 11.11.2004 14:38
Aivan ensimmäisenä epäilisin polttoainesäiliön kannen lukitusta. Peräkontin puolella on sylinteri/mäntä -paketti, joka työntää tapin luukun lukitukseksi. Itselläni vuoto oli siellä.
Hätäapuna tulppasin molemmat letkut, jonka seurauksena huomasin, ettei tällöin takaluukku mene lukkoon/aukea. Kytkin mainitun pneumatiikkasylinteripaketin kulmaliittimellä letkut yhteen ja näin järjestelmä toimi oikein ilman pa-tankin luukun lukitusta.
Rattoisaa joulua!
Hätäapuna tulppasin molemmat letkut, jonka seurauksena huomasin, ettei tällöin takaluukku mene lukkoon/aukea. Kytkin mainitun pneumatiikkasylinteripaketin kulmaliittimellä letkut yhteen ja näin järjestelmä toimi oikein ilman pa-tankin luukun lukitusta.
Rattoisaa joulua!
Mika.T kirjoitti:Se pumppu sammuu kun määrätty alipaine/ paine on saavutettu. Tai ennalta määrätty aika tulee täyteen. Muistaakseni noin 10sek.
Tai joko tai,siis kummalla tavalla vai onko tupla varmistus eli molemmat tavat pumpun pysäytyksessä käytössä?Enkö vain ymmärtäny vastausta

aina vaan fixataan :) 230te -86
Tuplavarmistus ainakin omassa. Eli jos pumppu ei saa tiettyyn aikaan mennessä ovia lukkoon (tai auki) niin pumppu sammuu.. näin ainaki omassa farkussa tekee.Pietu71 kirjoitti:Mika.T kirjoitti:Se pumppu sammuu kun määrätty alipaine/ paine on saavutettu. Tai ennalta määrätty aika tulee täyteen. Muistaakseni noin 10sek.
Tai joko tai,siis kummalla tavalla vai onko tupla varmistus eli molemmat tavat pumpun pysäytyksessä käytössä?Enkö vain ymmärtäny vastausta

Re: 124 farkun keskuslukko
Mistä löytää alipainepumpun W124 farkusta vm94 ? Mulla pitää kanssa sihinää ovien avauksen jälkeen takaapäin.maltio kirjoitti:Auto on 300 td vm -92, voisko joku kertoa mistä voisi hakea vuotoa, kun alipainepummpu pitää ääntä reilun minuutin ovien sulkemisen jälkeen. Onko jokin järjestys mistä olisi syytä lähteä hakemaan vuotokohtaa?
Re: 124 farkun keskuslukko
Pitäisi olla siellä takapenkin alla oikealla puolella. Ne penkin alla olevat verhoukset joutuu aukaisemaan, että möykkyyn pääsee käsiksi. Sedanissa homma olisi helpompi.Kettunen kirjoitti:Mistä löytää alipainepumpun W124 farkusta vm94 ? Mulla pitää kanssa sihinää ovien avauksen jälkeen takaapäin.

t.
Risto
E500 – 211.070