Kysymys 1: Autoa madallettu edestä ilmeisesti 40-60mm, takana vakiojouset. Iskarit vakiot. Tärisee ja vetelee melkoisesti tiellä kuin tiellä. Raapii vähänkin korkeampia hidasteita jne. Kannattaako vaihtaa taaksekin madallusjouset, jolloin keula, oletettavasti, tipahtaa alemmaksi vai hankkia uudet jouset kaikkiin kulmiin? Toimiiko esim. 40mm edessä, 60 takana vai kannattaako laittaa samanlaiset jouset eteen ja taakse? Tyrkyllä olisi komeat 17" 215, 225
pallot, uskallanko ostaa? kokemuksia moisista matalassa w201:ssä?
Kysymys 2: Renkaat kuluvat takaa todella nopeasti. Olen kuullut että madalletun w201:sen rengaskulmia ei saa kohdalleen, pitääkö paikkansa? Vai kannattaako käyttää nelipyöräsuuntauksessa? Minkähän hintaista lystiä mahtaa olla?
luukka kirjoitti:
Kysymys 2: Renkaat kuluvat takaa todella nopeasti. Olen kuullut että madalletun w201:sen rengaskulmia ei saa kohdalleen, pitääkö paikkansa? Vai kannattaako käyttää nelipyöräsuuntauksessa? Minkähän hintaista lystiä mahtaa olla?
Kannattaa (tai itseasiassa pitää) käyttää nelipyöräsuuntauksessa, jos alustaan tekee muutoksia tai rengaskoko muuttuu. Suuntaus maksaa n. 50-100e paikasta riippuen. Ja on osittain totta, että ei taho saada mersun takapään säätöjä sille mallile, että tasasesti kulus rengas. Mutta se ongelma tahtoo olla kaikissa erillisjousituksella varustetuissa autoissa joita madalletaan.
ok. täytyypä käyttää. melkeinpäs vaihdan nuo jousetkin jos joku foorumilaisista kertoisi mikä alustaratkaisu olisi parhaiten tarpeitani vastaava. en tarvitse kilpa-auton kaarreajo-ominaisuuksia, enkä lumiauraa vaan toimivan ja mahd. mukavan (?) alustan normaali arkikäyttöön, ilman vakiojousien traktori-ilmiötä.
jos hyvän tahtoo, niin se maksaa. halvalla kun ei tahdo saada oikeen hyvää. eibachin -40mm jouset ja bilsteinin iskarit. hinnasta sen aika pitkälle näkee, mikä on hyvä ja mikä ei. taikka sitten ihan vakio jouset ja iskarit, mut sit on korkee. mulla on h&r jouset -45mm vakio iskareilla, muuten ihan jees, paitsi takajouset tuntuu vähän kovilta. niillä kumeilla voi pikkasen säätää sitä maavaraa.
jep, enpä usko että 200d ihan kauheasti noita jäykempiä iskunvaimentajia kaipaa mutta ulkonäön eteen matalammat jouset. kuten jo mainittua tuo nykyinen edestä matala - takaa korkea yhdistelmä ei ole järin käytännöllinen
Kannattaisi ehkä varmistaa mitkä kumit edessä on jousien alla. Jos eivät ole paksuimmat, osta sellaset, voi olla halvin ja toimiva ratkaisu.
Takapään korkeutta kannattaa muuttaa kanssa kumeilla, mutta jos ei pysty, niin sitten vaan jousesta pätkäpois rälläkällä.
Joku varmaan sanoo että rälläkkä alusta on perseestä, mutta omat kokemukset on olleet ihan hyviä jos alennus tarve on luokkaa max. 30mm
(jos rälläköit, pistä joku peltilevy suojaamaan seuraavaa kierrettä ettei osu siihen kun katkeaa, muuten jousi katkeaa vähänajan kuluttua siitä viillonkohdasta)
Iskareista senverran että alkuperäiset bilsteinit on juuri sopivat, eli ei löysät paskat, mutta ei liian kovatkaan.
luukka kirjoitti:Kysymys 1: Toimiiko esim. 40mm edessä, 60 takana vai kannattaako laittaa samanlaiset jouset eteen ja taakse? Tyrkyllä olisi komeat 17" 215, 225
pallot, uskallanko ostaa? kokemuksia moisista matalassa w201:ssä?
Tuossa alla olevassa on vogtland.in -40mm jouset ja konin jäykkyys säädettävät tolopat. Ja edessä ja takana matalimmat jousen kumit.
On hyvät. Mut en mie millään muulla madalletulla alustalla olekkaan ajanut, eli onko se kova sitä en tiedä..
Kyllä 215 ja 225 kumi menee alle riippuen tietty renkaan profiilista ja vanteen et.stä... Itellä 215/40 17" et35tai38 ja hyvin mahtuu...
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
ai niin...unohtui mainita tuo renkaan profiili, sen on 45. ET:tä en hoksannut katsoa. Kyselin tuossa noita madallusjousia mutta Osasilta kertoivat että pelkästään taakse ei madallusjousia toimiteta. Lisäksi eteen ei noita korokekumeja toimiteta. Miten on, kiinnittävätkö tänä päivänä katsastuksessa miten paljon huomiota noihin rälläkkälyhennyksiin??