Hinta yv:llä kiitos.Turbo-eemeli kirjoitti: Ps. olis yks 2,9 kone kasattuna turbon laakereilla ja henkilömallin varusteilla kasas, jos joku on kiinnostunut.
sopiva 190 korimalli johon>3 litran turbodiesel
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ma 26.07.2004 20:22
kiitos taas kerran valaisusta,tämähän selvitti taas paljon asioita
eli tuo orkkis 2.5 turbokone on luja kestää virittämistä jos kone vaan on kunnossa...
mihinkä tehoihin päästään pumpun vakio elementeillä?onko vakio koneessa jo peräti 125hv vakiona
ehkä ihan ensimmäisenä kunnon cooleri,kunnon putkisto,vapari suodatin,syöttöä ja pieni paineiden lisäys..eli vakio turbolla ei älyttömiä paineita.
seuraava vaihde:kunnon turbo,pumpun tapitus ja kunnon öljynjäähdytin varmaan myös aika välttämätön?!?mitä muuta hyomioitavaa kannattaa huomioida?

eli tuo orkkis 2.5 turbokone on luja kestää virittämistä jos kone vaan on kunnossa...

mihinkä tehoihin päästään pumpun vakio elementeillä?onko vakio koneessa jo peräti 125hv vakiona

ehkä ihan ensimmäisenä kunnon cooleri,kunnon putkisto,vapari suodatin,syöttöä ja pieni paineiden lisäys..eli vakio turbolla ei älyttömiä paineita.
seuraava vaihde:kunnon turbo,pumpun tapitus ja kunnon öljynjäähdytin varmaan myös aika välttämätön?!?mitä muuta hyomioitavaa kannattaa huomioida?

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
XUX63 kirjoitti:2.9:llä tuo vaan herää aivan tajuttoman aikaisin... eli hyvää kummassakin. Toisaalta taas kun ajatellaan että 2.9:n tilavuus hipoo OM603:a niin soppaa pitäis saada syötettyä enemmän/ sylinteri että hyöty saataisiin irti
Niinhän tuo Stone sitä mulle kommentoi, eikös joku 140 millii vois riittää antaa mukavasti potkua.
Luulisin että sitä luokkaa saisi syöttö olla jotta tuosta saataisiin potentiaali käyttöön. 120+ ei kuitenkaan ihan riittävä ole.Turbo-eemeli kirjoitti:XUX63 kirjoitti:2.9:llä tuo vaan herää aivan tajuttoman aikaisin... eli hyvää kummassakin. Toisaalta taas kun ajatellaan että 2.9:n tilavuus hipoo OM603:a niin soppaa pitäis saada syötettyä enemmän/ sylinteri että hyöty saataisiin irti
Niinhän tuo Stone sitä mulle kommentoi, eikös joku 140 millii vois riittää antaa mukavasti potkua.
120 kuutiomilliä alkaa oleen alarajoilla, että tehot riittää normiliikkumiseenXUX63 kirjoitti:Luulisin että sitä luokkaa saisi syöttö olla jotta tuosta saataisiin potentiaali käyttöön. 120+ ei kuitenkaan ihan riittävä ole.

onneksi kaikilla ei ole niin mahoton kiire

1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Minä heitinkin pikkuprovon kun teikäläiseltä ei mitään kommenttia irronnutnokileka kirjoitti:120 kuutiomilliä alkaa oleen alarajoilla, että tehot riittää normiliikkumiseenXUX63 kirjoitti:Luulisin että sitä luokkaa saisi syöttö olla jotta tuosta saataisiin potentiaali käyttöön. 120+ ei kuitenkaan ihan riittävä ole.![]()


-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ma 26.07.2004 20:22
oli tuossa 190 2.5td tiedossa mutta kerkes mennä
ei älyttömän paljon ole tollasia myytävänä suomen maassa varsinkaan manuaalina,sellasta tässä vähän tutkailen.
oli tuossa puhetta tuosta laatikosta että se ei tule kestämään superturbo käytössä.pystyykö manuaalia vahvistamaan että kestää vai suoraanko tilalle 16v getrag ja sitten kestää
?mihin tehoihin vakiokytkin pitää ja minkalaista kytkintä sitten tilalle kun superturboa rakennetaan?ja perä kestää vakiona hyvin?
paljonko on otettu oikein tehoja tuosta 2.5 koneesta?joskus muistelen että 300hv:stä lähemmäksi 400hv mitä tekijämiehet ovat repineet
no itsellä ei ehkä ole tarkoitus mitään ihan tuollaista rakettia rakentaa vaan alussa maltillisesti ja sitten pikku hiljaa 7mm elementtiä ja kunnon turboa jne jne..mikäs turbo olis passeli 7mm pumpulla jolla tehoa piisaisi eikä ahdistais?
ei sattuis olemaan tällä foorumilla projekti kertomusta juuri tuollaisesta 2.5td:stä


ei älyttömän paljon ole tollasia myytävänä suomen maassa varsinkaan manuaalina,sellasta tässä vähän tutkailen.
oli tuossa puhetta tuosta laatikosta että se ei tule kestämään superturbo käytössä.pystyykö manuaalia vahvistamaan että kestää vai suoraanko tilalle 16v getrag ja sitten kestää

paljonko on otettu oikein tehoja tuosta 2.5 koneesta?joskus muistelen että 300hv:stä lähemmäksi 400hv mitä tekijämiehet ovat repineet

no itsellä ei ehkä ole tarkoitus mitään ihan tuollaista rakettia rakentaa vaan alussa maltillisesti ja sitten pikku hiljaa 7mm elementtiä ja kunnon turboa jne jne..mikäs turbo olis passeli 7mm pumpulla jolla tehoa piisaisi eikä ahdistais?
ei sattuis olemaan tällä foorumilla projekti kertomusta juuri tuollaisesta 2.5td:stä

