sopiva 190 korimalli johon>3 litran turbodiesel

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
vähis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 302
Liittynyt: Ma 02.02.2004 12:41

Viesti Kirjoittaja vähis »

Turbo-eemeli kirjoitti: Ps. olis yks 2,9 kone kasattuna turbon laakereilla ja henkilömallin varusteilla kasas, jos joku on kiinnostunut.
Hinta yv:llä kiitos.
Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.

Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...

ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08

ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

En lähtis vaihtamaan 2.5:sta orkkisturbokonetta 2.9:iin, menetetään kierrosherkkyyttä ja lisätään liikkuvaa massaa, huono kauppa.

OM602 on sikahyvä kone, ei se lisäiskutilavuutta kaipaa, kun elementtimäärä ei pumpussa kasva ja koneella saa 2.5:sena jo poltettua sen mitä pumpusta ulos tulee.
jepulis kepulis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma 26.07.2004 20:22

Viesti Kirjoittaja jepulis kepulis »

kiitos taas kerran valaisusta,tämähän selvitti taas paljon asioita :)

eli tuo orkkis 2.5 turbokone on luja kestää virittämistä jos kone vaan on kunnossa... :roll:

mihinkä tehoihin päästään pumpun vakio elementeillä?onko vakio koneessa jo peräti 125hv vakiona :wink:

ehkä ihan ensimmäisenä kunnon cooleri,kunnon putkisto,vapari suodatin,syöttöä ja pieni paineiden lisäys..eli vakio turbolla ei älyttömiä paineita.

seuraava vaihde:kunnon turbo,pumpun tapitus ja kunnon öljynjäähdytin varmaan myös aika välttämätön?!?mitä muuta hyomioitavaa kannattaa huomioida? :roll:
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

2.9:llä tuo vaan herää aivan tajuttoman aikaisin... eli hyvää kummassakin. Toisaalta taas kun ajatellaan että 2.9:n tilavuus hipoo OM603:a niin soppaa pitäis saada syötettyä enemmän/ sylinteri että hyöty saataisiin irti :roll:
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Tehoa vakioelementeilla irtoaa noin 150 hv ei juuri enempää. Tämä siis jo säädettynä

Öljylauhdutin tuossa on jo vakiona
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

XUX63 kirjoitti:2.9:llä tuo vaan herää aivan tajuttoman aikaisin... eli hyvää kummassakin. Toisaalta taas kun ajatellaan että 2.9:n tilavuus hipoo OM603:a niin soppaa pitäis saada syötettyä enemmän/ sylinteri että hyöty saataisiin irti :roll:

Niinhän tuo Stone sitä mulle kommentoi, eikös joku 140 millii vois riittää antaa mukavasti potkua.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Turbo-eemeli kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:2.9:llä tuo vaan herää aivan tajuttoman aikaisin... eli hyvää kummassakin. Toisaalta taas kun ajatellaan että 2.9:n tilavuus hipoo OM603:a niin soppaa pitäis saada syötettyä enemmän/ sylinteri että hyöty saataisiin irti :roll:

Niinhän tuo Stone sitä mulle kommentoi, eikös joku 140 millii vois riittää antaa mukavasti potkua.
Luulisin että sitä luokkaa saisi syöttö olla jotta tuosta saataisiin potentiaali käyttöön. 120+ ei kuitenkaan ihan riittävä ole.
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

XUX63 kirjoitti:Luulisin että sitä luokkaa saisi syöttö olla jotta tuosta saataisiin potentiaali käyttöön. 120+ ei kuitenkaan ihan riittävä ole.
120 kuutiomilliä alkaa oleen alarajoilla, että tehot riittää normiliikkumiseen :wink:

onneksi kaikilla ei ole niin mahoton kiire :D
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

nokileka kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Luulisin että sitä luokkaa saisi syöttö olla jotta tuosta saataisiin potentiaali käyttöön. 120+ ei kuitenkaan ihan riittävä ole.
120 kuutiomilliä alkaa oleen alarajoilla, että tehot riittää normiliikkumiseen :wink:
Minä heitinkin pikkuprovon kun teikäläiseltä ei mitään kommenttia irronnut :wink: Tulihan se sieltä :lol:
jepulis kepulis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ma 26.07.2004 20:22

Viesti Kirjoittaja jepulis kepulis »

oli tuossa 190 2.5td tiedossa mutta kerkes mennä :?

ei älyttömän paljon ole tollasia myytävänä suomen maassa varsinkaan manuaalina,sellasta tässä vähän tutkailen.

oli tuossa puhetta tuosta laatikosta että se ei tule kestämään superturbo käytössä.pystyykö manuaalia vahvistamaan että kestää vai suoraanko tilalle 16v getrag ja sitten kestää :wink: ?mihin tehoihin vakiokytkin pitää ja minkalaista kytkintä sitten tilalle kun superturboa rakennetaan?ja perä kestää vakiona hyvin?
paljonko on otettu oikein tehoja tuosta 2.5 koneesta?joskus muistelen että 300hv:stä lähemmäksi 400hv mitä tekijämiehet ovat repineet :shock:

no itsellä ei ehkä ole tarkoitus mitään ihan tuollaista rakettia rakentaa vaan alussa maltillisesti ja sitten pikku hiljaa 7mm elementtiä ja kunnon turboa jne jne..mikäs turbo olis passeli 7mm pumpulla jolla tehoa piisaisi eikä ahdistais?

ei sattuis olemaan tällä foorumilla projekti kertomusta juuri tuollaisesta 2.5td:stä :?: :wink:
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Itsellä oli holset h1 e/d 52/55 siivillä, oli aika toimiva.
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Vastaa Viestiin