W124 ryntää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
didier1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 27.04.2006 19:08

W124 ryntää

Viesti Kirjoittaja didier1 »

Elikkäs kyseessä on 200 bensakone, jossa ilmenee tämmöstä vikaa:

Kierrokset hyppää yhtäkkiä melkein täysille, eikä niitä saa alas mistään kaasarin vivuistakaan. Se huutaa niin pirusti, eikä sammu muutenkuin panemalla isovaihde päälle ja tukehduttamalla. Sen se tekee ihan satunnaisesti, tai oikeastaan enempi sillon jos ajaa esimerkiks jonossa sellasta 30km/h ja sit pitää pysähtyä, samajuttu liikennevaloissa.
Mut jos ajelee sellasta normaalivauhtia niin pelaa normaalisti.
Sit se taas joskus sammua tupsahtaa ihan ilman varoituksia jos auto käy tyhjäkäyntiä, ja sillon ei lähde muuten käyntiin kun kaasupohjassa ja pidemmällä yhtämittaisella starttauksella.

Voisko lambda-anturi olla viallinen
Muuten auto kulkee hyvin ja lähtee hyvin käymäänkin kuumana ja kylmänä.

Onko kellään kokemuksia vastaavasta viasta tai muuten vaan hyviä neuvoja :?:
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Tietääkseni kaasarikoneissa ei ole lambda-anturia. Luulen, että kaasarin kurkku jumii tai jossakin nivelessä on sen verran välystä, että jumii sen takia.
MikkoM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.01.2006 04:07

Viesti Kirjoittaja MikkoM »

Ei mitään tietoa mistään, mutta sulakeboxissa on kakkos'nelosessa sellainen sulake kuin "kaasuttimen sähköinen osa" Ruiskumalleissa ei sulaketta ole mutta mitenköhän sulake sitten vaikuttaa kaasarimalleissa? Ei mitään tietoa mutta tuli vaan mieleen :)
w203 C220CDi automatic
280E w123 & 250 w123
didier1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 27.04.2006 19:08

Pierupurkki

Viesti Kirjoittaja didier1 »

karjis kirjoitti:Tietääkseni kaasarikoneissa ei ole lambda-anturia. Luulen, että kaasarin kurkku jumii tai jossakin nivelessä on sen verran välystä, että jumii sen takia.
Kyllä siellä on Lambda ja katalysaattorikin. Kaasari on elekrtonisestiohjattu Pierburg 2E2.
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Nii eipä tullut tarkistettua sitä, minkä vuoden mallia autosi on! :oops: Kannatta tarkistaa,että se toimii oikein!
Vastaa Viestiin