w123:n vuosimalli?
w123:n vuosimalli?
Olisi tulossa myyntiin paperiton farkku, eli vuosimalli epäselvä..
Miten se selviää tyyppikilvestä tms.?
Miten se selviää tyyppikilvestä tms.?
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Vuosimallia ei tyyppikilvestä näe mutta suurinpiirtein voisit arvioida sen katsomalla valmistenumeron loppuosan, eli esimerkki WDB 123 120 10 023849 Valmistusmäärät näet tuolta: http://www.geocities.com/SiliconValley/ ... ction.html Sitä en tiedä kuinka paljon se loppuosa voi heittää mutta luulisin että siitä saa jo jotain osviittaa koska auto on valmistunut
Kantakorttiakin kannattaa katsoa etupenkkien pohjasta, tosin niistäkin taitaa olla se toinen osa revitty pois josta vuosimallin näkisi.
Edit: Ja tuolta voit katsoa sen valmistenumeron alkuosan perusteella että millä tekniikalla se on tehtaalta lähtenyt http://www.geocities.com/SiliconValley/ ... 3body.html

Edit: Ja tuolta voit katsoa sen valmistenumeron alkuosan perusteella että millä tekniikalla se on tehtaalta lähtenyt http://www.geocities.com/SiliconValley/ ... 3body.html
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
..dieselmoottorin ikä taas selviää irroittamalla syöttöpumpun ja tiiraamalla mitä sen taakse on koneen lohkoon valettu.
Mersullahan varsin usein sisustuksen osassa kuin osassa valmistusvuosi ympättynä matkaan. Jossain. Siitä vaan salapoliisihommiin. Minä aloittaisin esim varapyörän kotelosta, istuimista, vaihdekepin alusmuovista tms. Ja jos mittaristoa ei ole vaihdettu niin sieltä ainakin..
EDIT: OT, mun entinen S123 oli sellainen että varmaan kahtakymmentä autoa oli seassa, osaa enemmän ja toista vähemmän. Hiukkasen huvittaa välillä nuo surulliset lukemat 49% ja 51%
Mersullahan varsin usein sisustuksen osassa kuin osassa valmistusvuosi ympättynä matkaan. Jossain. Siitä vaan salapoliisihommiin. Minä aloittaisin esim varapyörän kotelosta, istuimista, vaihdekepin alusmuovista tms. Ja jos mittaristoa ei ole vaihdettu niin sieltä ainakin..
EDIT: OT, mun entinen S123 oli sellainen että varmaan kahtakymmentä autoa oli seassa, osaa enemmän ja toista vähemmän. Hiukkasen huvittaa välillä nuo surulliset lukemat 49% ja 51%

Viimeksi muokannut PKivireki, Ma 28.11.2005 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niijuu, mutta dieselmoottorin tunnistetiedot näkyy lohkosta ihan hyvin ilman pumpun irroittamista.
Laita runkonumero tulipellistä tänne esille niin analysoidaan auton valmistusajankohta.
Noista sisustan osista jotain pientä, niin yleensä takapenkin alla on istuinosan tarkan valmistuspäivän ilmoittava lappu. Mittariston takana on leimat valmistuskuukaudesta ym. ym.
Laita runkonumero tulipellistä tänne esille niin analysoidaan auton valmistusajankohta.
Noista sisustan osista jotain pientä, niin yleensä takapenkin alla on istuinosan tarkan valmistuspäivän ilmoittava lappu. Mittariston takana on leimat valmistuskuukaudesta ym. ym.
Mutta jos onkin niin helvetin hyvin käyny, kuten minun auton kohdalla, että joka ikinen sisustan osa on vaihdettu ja niitä on vielä sieltä täältä.Leka kirjoitti:...Noista sisustan osista jotain pientä, niin yleensä takapenkin alla on istuinosan tarkan valmistuspäivän ilmoittava lappu. Mittariston takana on leimat valmistuskuukaudesta ym. ym.

190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Kävin tuossa aamulla hallilla, en älynnyt sitä runkonumeroa katsoa, tarttee huomenissa uudestaanLeka kirjoitti:Laita runkonumero tulipellistä tänne esille niin analysoidaan auton valmistusajankohta.

Mutta siinä lätkässä konepellin lukon vieressä mm. seuraavaa:
ABE NR 9851
WDB 123123 10270937
Ja toisessa läpyskässä:
2629558 123283 10
501N 99-2 1
536 856
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Lienee tuo lätkä siirretty luovuttaja-autosta, koska kyseessä on 1981 240 D.
VIN WDB12312310270937
Model 240 D
Chassis 12312310270937
Engine 616912 10 231622
Transmission 00 085445
Order 0 1 217 00912
Approx. year 1981
Lights HELLA
Cab 32593
Dealer Frankfurt branch (217)
Interior cloth anthracite+green (036)
Paint
680 sun yellow (T) (с 01.01.1979 по 31.12.1981)
Options
410 electric sliding roof (с 01.03.1965 по 29.02.1988)
422 mercedes-benz power steering (с 01.01.1963 по 29.02.1986)
466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
533 interference suppression without radio set (с 01.01.1967 -29.02.1984)
656 Michelin tires (с 01.08.1965 по 31.10.1989)
Edit: toisessa lätkässä oleva 123283 kertonee tummanpunaisesta (501 orientrot) 230 TE:stä. Eli 1980-luvun puolella ollaan
.
VIN WDB12312310270937
Model 240 D
Chassis 12312310270937
Engine 616912 10 231622
Transmission 00 085445
Order 0 1 217 00912
Approx. year 1981
Lights HELLA
Cab 32593
Dealer Frankfurt branch (217)
Interior cloth anthracite+green (036)
Paint
680 sun yellow (T) (с 01.01.1979 по 31.12.1981)
Options
410 electric sliding roof (с 01.03.1965 по 29.02.1988)
422 mercedes-benz power steering (с 01.01.1963 по 29.02.1986)
466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
533 interference suppression without radio set (с 01.01.1967 -29.02.1984)
656 Michelin tires (с 01.08.1965 по 31.10.1989)
Edit: toisessa lätkässä oleva 123283 kertonee tummanpunaisesta (501 orientrot) 230 TE:stä. Eli 1980-luvun puolella ollaan

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Terve. EPC:ssä on jostain syystä harmittava katsos juuri ennen runkonumeroinnin muuttumista (ja vähän sen jälkeen), siis -83 vuoden puolivälissä. Sen takia tuolla ei ole valtaosan kesäkuussa -83 (ja siinä nurkilla) valmistettujen autojen tietoja laisinkaan.jarski kirjoitti:Mistähän johtuu, ettei venäläisten sivu anna tietoja WDB12313010308529:stä? On 3-sarjan w123 300D tuo auto..

Meni offtopic, mutta kysyn nyt kuitenkin. Kuka keksii miksi 11/84 valmistetussa 300D:ssä on GM:n tekemä 4 vaihteinen aski? Sama aski kuin pystäreiden persiissä on totuttu näkemään? Paikallinen mersukorjaaja huomas kun kytkimen työsylinterit ei ruvennu sattumaan vuosimallin mukaan ollenkaan... Kantakortti ja veho ilmoittaa lisätiedoissa että GM-Transmission?
kysyy nim. kyllä, tuli kalliimmaks ajella huoltomiehen kans autolla ympäri kylää ettimässä osia joita ei löydy tarvikkeena mistään, kuin tilata sylinteri hartikaiselta jossa olis sattunu suoraan oikea osa...
kysyy nim. kyllä, tuli kalliimmaks ajella huoltomiehen kans autolla ympäri kylää ettimässä osia joita ei löydy tarvikkeena mistään, kuin tilata sylinteri hartikaiselta jossa olis sattunu suoraan oikea osa...
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Valmistusajakohta
[quote="kerosiini"]Vuosimallia ei tyyppikilvestä näe mutta suurinpiirtein voisit arvioida sen katsomalla valmistenumeron loppuosan, eli esimerkki WDB 123 120 10 023849 Valmistusmäärät näet tuolta: http://www.geocities.com/SiliconValley/ ... ction.html Sitä en tiedä kuinka paljon se loppuosa voi heittää mutta luulisin että siitä saa jo jotain osviittaa koska auto on valmistunut
Onko se valmistenumeron loppuosa siis juokseva numero? Omassa 205200 ja kokonaisvalmistusmäärä 217.315, eli voisi päätellä syntymäajan olevan 1984 loppupuolella.
Muutoksiahan moottoriin tuli keväällä -84

Onko se valmistenumeron loppuosa siis juokseva numero? Omassa 205200 ja kokonaisvalmistusmäärä 217.315, eli voisi päätellä syntymäajan olevan 1984 loppupuolella.
Muutoksiahan moottoriin tuli keväällä -84
MB C180 -99
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
(MB 200 -84)
MB 250 CE -70
EX: MB 200D -90, A 170 CDi -02
Re: Valmistusajakohta
Runkonumerointi tosiaan muuttui -83 puolella ja tuolla 205200-luvulla ei sinänsä ole juuri tekemistä 200 bensa-koneisten kokonaisvalmistusmäärän kanssa. Kuten arvelit ko. auto on valmistettu ihan -84 lopussa, joitain aiemmin valmitettuja autoja on rekisteröity jopa alkuvuodesta -85.terho kirjoitti:Onko se valmistenumeron loppuosa siis juokseva numero? Omassa 205200 ja kokonaisvalmistusmäärä 217.315, eli voisi päätellä syntymäajan olevan 1984 loppupuolella.
Muutoksiahan moottoriin tuli keväällä -84
Terve vaan en löytänyt mitään muuta asiallista keskustelua w123 mallista (aivan varmasti minun osaamattomuutta). Asiaan onko mitään valtakunnan järkeä ostaa ekaksi autoksi ihan puhtaasti käyttöön w123 240d Mb:tä. Tossa kyseinen auto jota olen katsellut: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?reg_no=ixg-524
Näyttää ainakin kuvista siistiltä käyn tämän viikon aikana auton katsomassa.
Mihin kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota titenkin vakio ruosteen paikat, mutta miten tiedän onko kone sinne päinkään kunnossa. Ajokilometreistä ei varmaankaan voi mitenkään varmistua, mutta hinta houkuttelee.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Näyttää ainakin kuvista siistiltä käyn tämän viikon aikana auton katsomassa.
Mihin kannattaisi erityisesti kiinnittää huomiota titenkin vakio ruosteen paikat, mutta miten tiedän onko kone sinne päinkään kunnossa. Ajokilometreistä ei varmaankaan voi mitenkään varmistua, mutta hinta houkuttelee.
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Olihan tuo ihan siistin näköinen jos tykkää lievästä tuningista.Eipä tuo hinnalla pilattu ole jos muu kunto vastaa ulkonäköä.Ruoste on w123 mersun pahin vihollinen muuten tekniikka on toimivaa ja kestävää niinkuin yleensä mersujen kans on totuttu.Käyttö autona w123 mersut menee siinä kuin uudemmatkin tosin aina vanhan auton kanssa saa vähän "harrastaa" välillä.Itse olen ajanut kolme vuotta ja noin 70tkm w123 dieselillä ja kilometriäkään en vaihtaisi pois että osta pois vaan jos kunto ja kori on hyviä mutta tarkasta alusta erityisen hyvin.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Kiitoksia vinkeistä koitan katsoa pohjaa ja muutenkin ruostetta. Joo no toi tuninki on vähän ehkä liikaa, mutta kun vaihtaa valot eteen niin ei oo niin "uubertuning"
. Mutta on kuitenkin ihan asiallisesti toteutettu ja nuorentaa sopivasti, mutta se siitä. Ilmeisesti auto on kuitenkin maalattu joitakin vuosia sitten kun kiiltää noin. Niin voi olla vaikea katsoa onko ruostetta kun kukkii tämän kesän vielä siellä uuden maalin alla. Mitä paikkoja pohjasta kannattaisi katsoa ilmeisesti ainakin tunkin reiät voi olla vaan vaikeaa jos ei saa autoa ylös.
Vielä kerran kiitoksia vinkeistä ja toivottavasti mersu ssellaisessa kunnossa, että löytää uuden omistajan

Vielä kerran kiitoksia vinkeistä ja toivottavasti mersu ssellaisessa kunnossa, että löytää uuden omistajan

[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
-kynnyksen ja lattiapellin sauma sisäpuolelta, matot pois niin sieltä näkyyneekri kirjoitti:Mitä paikkoja pohjasta kannattaisi katsoa ilmeisesti ainakin tunkin reiät voi olla vaan vaikeaa jos ei saa autoa ylös.
-onko kovasti halkeamia sisäpuolisessa äänieristeessä (maalattua bitumia tms.)
-sivuhelmojen päät
-ovien alatiivisteurat
-tuulilasin alakulmat
-lyhtyjen aluset
-etulokasuojien alimmaisten koristelistojen "kurahyllyt"
Omassa autossani paikka laitettiin myös tulipeltiin, akkutelineen alle. Pelti oli ruostunut bitumien välistä pois ja vettä lorotti apukuskin lattialle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Taka akselin kohdalla on myös melko meheviä ruostepaikkoja erityisesti pohjaanlyönti kumien kohdalla siinä palkissa jossa ne ovat kiinni.Pyörä kotelot kannattaa tutkia myös huolella erityisesti takaa.Siinä vähän lisäystä Timo L:n asialliseen listaan.Taka tukivarretkin taisin unohtaa mainita.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Terve taas!! Äsken soitin auton vanhalle omistajalle ja sano, että ei pitäs olla suuria ruosteita pikkusen kuulemma helmassa kuvissa ei näy, koska kuvat oli otettu viime kesänä. Ja ajettukin kuulemma vasta n. 500 tkm. Eli hän oli auton kolmas omistaja ja auto on nyt siis jollain pikkuliikkeellä. Ollut alunperin jollain vanhalla sedällä, joka muutamia vuosia sitten lopettanut autolla ajamisen ja sitten joku nuori kaveri oli kuulemma laittanut takas ajokuntoon tämä 3 omistaja oli ostanut auton pari vuotta sitten.
Kuulemma katsastukseen ei tarvi muutekuin tuulilasi vaihattaa. (toivottasti).
Tänään olis tarkotus käydä auto katsomassa tarkemmin.
Kuulemma katsastukseen ei tarvi muutekuin tuulilasi vaihattaa. (toivottasti).
Tänään olis tarkotus käydä auto katsomassa tarkemmin.
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Pohjan tarkastuslistaan voisi lisätä ainakin takakontin alusen eli vararengaskotelo sekä tavaratilan 'sivuloostereiden' pohjat, siis takapyörän ja takapuskurin välisen säilytysonkalon pohja. Näiden vedenpoistoreiät helposti tukossa. Ja etupuskurin alla olevan etuhelman takapuoli, kiinnitykset yms.
EDIT: eipä löytänyt Nettiauto tuota kulkuneuvoa, olisi ollut kiva nähdä. Mutta jos kaupat tulee niin sittenhän ainakin nähdään.
EDIT: eipä löytänyt Nettiauto tuota kulkuneuvoa, olisi ollut kiva nähdä. Mutta jos kaupat tulee niin sittenhän ainakin nähdään.

S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
W123 250 -79
W123 240D -80
Joo loppui se 4 viikon ilmoitusaika olmoittajalta juurikin tänään:D Ja tietenkin meinasin eilen tallentaa kuvat, mutta ajattelin, että siellähän ne on.
Kiitoksia vaan ny kauhiasti näistä hyvistä vinkeistä tarkoitus olisi tässä 30 mi. sisällä lähteä autoa katsomaan kun vaan isäntä tulee töistä.
Kiitoksia vaan ny kauhiasti näistä hyvistä vinkeistä tarkoitus olisi tässä 30 mi. sisällä lähteä autoa katsomaan kun vaan isäntä tulee töistä.
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]