Mistä tyhjennetään ohjaustehostimen öljyt??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ISÄNTÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 04.05.2005 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Mistä tyhjennetään ohjaustehostimen öljyt??

Viesti Kirjoittaja ISÄNTÄ »

Niin, ja paljonko sinne mahtuu uutta?
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

ime tyhjäksi säiliöstä isolla injektioruiskulla.. menisiköhän joku litran kaks??
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Avatar
ISÄNTÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 04.05.2005 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ISÄNTÄ »

No se kävi mielessä.. Ei kai muuta, kuin apoteekkiin ja hevosruiskua ostamaan :D :D
Avatar
peedro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Su 30.10.2005 17:58

ohj.teh

Viesti Kirjoittaja peedro »

Ota paluu letku irti ja käytä autoa kunnes öljyn tulo lakkaa.Huom.sammuta heti kun ei öljyä tule(pumppu ei kestä kuivana käyttöä).Ei sitä imemällä tyhjäksi saa.Kun uudet öljyt sisällä tarkkaile nestepintaa ja kääntele rattia laidasta laitaan niin saat ilmattua systeemin.
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

no juu tuolla tavallakin.. mutta eihän vaihdon takia kai koko systeemiä tarvitse kuivattaa?
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Avatar
A. Hara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Pe 05.12.2003 15:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Jos on kaveri mukana, homma hoituu ilman kuivattelua niin että otetaan paluuletku irti ja suunnataan se riittävän isoon astiaan. Pari-kolme litraa uutta öljyä valmiiksi viereen, kone käyntiin ja kaveri kaataa pumpun säiliöön lisää sitä mukaa kuin vanha neste virtaa paluuletkusta astiaan (aika haipakkaa muistaakseni). Kun vaikuttaa siltä että öljyt on riittävästi vaihtuneet, kone seis ja kamat kiinni. Itse olen ensin imaissut säiliöstä pois sen verran kuin siitä lähtee. Imemällä ei minunkaan mielestäni saa pois kaikkea, järjestelmässä on öljyä muuallakin kuin säiliössä. Lopuksi tosiaan se ilmaus kääntelemällä aikansa pyöriä äärilaidasta toiseen.

Tuosta 'uudemmasta' (itellä noita 123:sia) tehostimesta mitään tietämättä kysyn, onko siellä tehostimen säiliön pohjalla suodatin? Jos on niin kannattaa vaihtaa samalla.

Aikoinaan annoin itselleni kertoa myös että 123:ssa simpukan pohjassa olisi proppu, mutta en ole koskaan tutkinut asiaa tarkemmin.
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
Vastaa Viestiin