Käynti häiriö...
Käynti häiriö...
Morjes. Mullon 300ce 124w. Tyhjäkäynnillä kierrokset heittelevät ja kuuluu epämääräinen naksutus, niinkun tulpanjohto löis läpi, mutta vika ei ole siinä koska tulpan johdot ovat uudet ja niistä on poistettu ne metalli suojat. Kun autolla lähtee liikkeelle kaasua painaa niin sei oikein tykkää lähteä. tuntuu siltä kun se ei saisi tarpeeks bensaa tai vaihtoehtosesti saa liikaa. Joku epäili lambda anturia. Korkeimmilla kierroksilla auto taas käy moitteettomasti. Olis ihan jees jos joku osaisi neuvoo missä mahtaisi olla vika.
Ei varmaan sama vika, mutta oireet samat. W124 300E.
Pari päivää sitten ongelma alkoi siten, että ajon aikana nyki, nyki ja nyki.
Seuraavassa vaiheessa sammui kesken ajon ja tietysti kaupungissa keskelle vilkkainta risteystä. Sitä ennen radio seis ja ABS pois päältä jne. Siis jännite alhaalla.
No, konepelti pystyyn ja istumaan hetkeksi. Ei edes alkanut ihmeemmin v*tuttamaan. Mietin vain, joko soitan kaverin apuun.
Muutaman hetken jälkeen kokeilin käynnistystä. Siitähän se lähti pyörimään.
Varttitunnin päästä sama homma toisessa vilkkaassa risteyksessä.
Jälleen odotusta hetki, auto käyntiin ja sen jälkeen kurvasin suoraan työpaikan pihaan.
Yleismittarilla akun navoista mitattuna homma oli niin p*rseellään, että mittari näytti OL-signaalia. Eli jännitteet/virrat täysin sekaisin.
Otin laturin päästä johtoliittimen irti (paketissa kolme johtoa) ja laitoin takaisin. Sen jälkeen kaikki taas OK. Ikään kuin ei mitään häikkää olisi koskaan ollutkaan.
Siihen loppuivat nykimiset ja sammumiset.
Vika? Hapettunut liitin.
Pari päivää sitten ongelma alkoi siten, että ajon aikana nyki, nyki ja nyki.
Seuraavassa vaiheessa sammui kesken ajon ja tietysti kaupungissa keskelle vilkkainta risteystä. Sitä ennen radio seis ja ABS pois päältä jne. Siis jännite alhaalla.
No, konepelti pystyyn ja istumaan hetkeksi. Ei edes alkanut ihmeemmin v*tuttamaan. Mietin vain, joko soitan kaverin apuun.
Muutaman hetken jälkeen kokeilin käynnistystä. Siitähän se lähti pyörimään.
Varttitunnin päästä sama homma toisessa vilkkaassa risteyksessä.
Jälleen odotusta hetki, auto käyntiin ja sen jälkeen kurvasin suoraan työpaikan pihaan.
Yleismittarilla akun navoista mitattuna homma oli niin p*rseellään, että mittari näytti OL-signaalia. Eli jännitteet/virrat täysin sekaisin.
Otin laturin päästä johtoliittimen irti (paketissa kolme johtoa) ja laitoin takaisin. Sen jälkeen kaikki taas OK. Ikään kuin ei mitään häikkää olisi koskaan ollutkaan.
Siihen loppuivat nykimiset ja sammumiset.
Vika? Hapettunut liitin.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Jee..on se niin kivaa.itte oon saanu oman autoni melkein käymään kunnolla.Tyhjäkäynnillä enää on hieman pätkimistä ,eli ei pyöri silleen kokoajan tasasesti ja tuntuu hieman pientä nykimistä varsinkin moottorijarrutuksella.Ai niin auto 300ce vm88.Vedättäessä kulkee ja lujaa,ei nyvi,ainoastaan tyhjäkäynti harmittaa,kierrokset tasaiset mutta pätkimistä havaittavissa.Työnsarka on loppu vasta kun moottori käy sipsuttamalla kellontarkasti ilman minkäänlaisia tupsahdusääniä putkista.Ihmisentekemä se on mersunkin kone ja se ON saatava käymään mersun arvolle kuuluvalla tavalla.Vai mitä mieltä AM on?
MB190E (myynnissä) ja 300CE ja kaikki tietty mustia
Jos se napsutus johtuu läpilyömisestä, niin kannattaa jossain pilkkopimeässä tähyillä niitä johtojen ja erityisesti tulpanhattujen huitteita. Läpilyönti kyllä näkyy aikahyvin pimeässä.
Itellä kanssa M103 käy muuten hienosti mutta tyhjäkäynti hieman pätkii.
Päästöt on kyllä jees, vaikka onkin vähäpäästönen, eli siis pienestä viasta on kyse. Epäilen että itselläni tuo pieni "tussahtelu" tyhjäkäynnillä johtuu viallisesta/sista suuttimista, koska ajon jälkeen hetken seisottuaan lähtee käymään monesti 4 tai 5 pytyllä, ja puuttuvat mukit tulee pikkuhiljaa peliin 5 sekunnin aikana. Eli siis suuttimet vuotaa.
Itellä kanssa M103 käy muuten hienosti mutta tyhjäkäynti hieman pätkii.
Päästöt on kyllä jees, vaikka onkin vähäpäästönen, eli siis pienestä viasta on kyse. Epäilen että itselläni tuo pieni "tussahtelu" tyhjäkäynnillä johtuu viallisesta/sista suuttimista, koska ajon jälkeen hetken seisottuaan lähtee käymään monesti 4 tai 5 pytyllä, ja puuttuvat mukit tulee pikkuhiljaa peliin 5 sekunnin aikana. Eli siis suuttimet vuotaa.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
No joo,minullahan tuo m103 on vielä kattimallia ja sen piirteisiin kuulemma kuuluukin pieni heijaus tyhjäkäynnillä,näin ainakin jossain topicissa väitettiin.Ihminenhän tuon on tehnyt(vaikkei aina uskoisi)ja kyllähän sen saa toimimaan kuin uutena.Eriasia kannattaako..remonttiin voi mennä rahaaTimo67 kirjoitti:Jee..on se niin kivaa.itte oon saanu oman autoni melkein käymään kunnolla.Tyhjäkäynnillä enää on hieman pätkimistä ,eli ei pyöri silleen kokoajan tasasesti ja tuntuu hieman pientä nykimistä varsinkin moottorijarrutuksella.Ai niin auto 300ce vm88.Vedättäessä kulkee ja lujaa,ei nyvi,ainoastaan tyhjäkäynti harmittaa,kierrokset tasaiset mutta pätkimistä havaittavissa.Työnsarka on loppu vasta kun moottori käy sipsuttamalla kellontarkasti ilman minkäänlaisia tupsahdusääniä putkista.Ihmisentekemä se on mersunkin kone ja se ON saatava käymään mersun arvolle kuuluvalla tavalla.Vai mitä mieltä AM on?


Niin, minullakin on kattimalli, ja tuli tuosta edellisestä mieleen että voisko olla niin että tämä M103 moottori ei sellaisenaan oikein toimi vähäpäästöisenä?
Elikä ei sovellu erityisen laihoille seoksille, joten käy tyhjäkäyntiä vähä huonosti aina...
Elikä ei sovellu erityisen laihoille seoksille, joten käy tyhjäkäyntiä vähä huonosti aina...
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Väittäisin että sulla vuotaa eha.(TYYPPIVIKA)JYYRÄ kirjoitti:Jos se napsutus johtuu läpilyömisestä, niin kannattaa jossain pilkkopimeässä tähyillä niitä johtojen ja erityisesti tulpanhattujen huitteita. Läpilyönti kyllä näkyy aikahyvin pimeässä.
Itellä kanssa M103 käy muuten hienosti mutta tyhjäkäynti hieman pätkii.
Päästöt on kyllä jees, vaikka onkin vähäpäästönen, eli siis pienestä viasta on kyse. Epäilen että itselläni tuo pieni "tussahtelu" tyhjäkäynnillä johtuu viallisesta/sista suuttimista, koska ajon jälkeen hetken seisottuaan lähtee käymään monesti 4 tai 5 pytyllä, ja puuttuvat mukit tulee pikkuhiljaa peliin 5 sekunnin aikana. Eli siis suuttimet vuotaa.
Kylmänä lähtee hyvin käyntiin.....
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
240 D aut. -80
E 320 T -94

MB190E (myynnissä) ja 300CE ja kaikki tietty mustia