Faktaa 230E -90?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
VNE-vaba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 13.03.2006 12:16
Paikkakunta: kerava

Faktaa 230E -90?

Viesti Kirjoittaja VNE-vaba »

Elikkäs tossa tuli vaihtotarjousta omaani, joku haluaisi antaa 230E:n ja viedä 300D:n...
Minkälainen auto on luotettavuudeltaan (tyhmä olen, mutta ymmärrän kuitenkin että kyseessä on mersu)?
Minkälainen kulutus?
Tyyppivikoja?
Olisi "suomiauto", monilla herkuilla...

Eli saa sanoa kaikkea hyvää ja pahaa mitä mieleen juolahtaa kyseisestä mallista!!
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Varmatoimisia pelejähän nuo bentsiinimersutkin on. Kulutus sekalaisessa ajossa siellä yhdeksän litran kieppeillä. Puhtaassa matka-ajossa voi päästä 7 ja puolen kieppeille. Aika tehoton peli äkkiseltään tuokin on, mutta jos on ajanut 200D:llä...Ittellä ja parilla tutulla nuo 4-pyttyset vieneet hiukkasen öljyä, tosin kilometrejäkin ollu siellä 400tkm paikkeilla. Tuo oma nykyinen 200E (melk. sama kone) vie jo 350tkm ajettuna luvattoman paljon, mutta eihän siihen isoa remonttia tarvii, ni saa senki puolen kuntoon..
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14222
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tuskin siinä enää on yksirivistä ketjua, kuten vanhemmissa... äkkiseltään en muista, koska ketju muuttui kaksiriviseksi. Nokka-akseli saattaa naputtaa, materiaali kuitenkin vaihdettiin vahvempaan n. 1989.

Itse pidän kyllä kyseisestä moottorista, tosin itselläni on vielä vanha M102.980 mekaanisilla nostajilla ja yksirivisellä ketjulla. Oikein riittävä suorituskyky arkiajoon, etenkin jos kierroksia käyttää.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
VNE-vaba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 13.03.2006 12:16
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja VNE-vaba »

MH_W124 kirjoitti:mutta jos on ajanut 200D:llä...
Ei, vaan hieman ruuvatulla 300D:llä...

Kuinkas paljon siinä niitä hevosia sitten on??

Ja onko 230E:ssä jotain juuri siinä mallissa huomioitavaa? Mallin "heikko lenkki"?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14222
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

VNE-vaba kirjoitti:Kuinkas paljon siinä niitä hevosia sitten on??

Ja onko 230E:ssä jotain juuri siinä mallissa huomioitavaa? Mallin "heikko lenkki"?
132 hv katilla, 136 hv ilman. EI minusta tuossa ole mitään muuta heikkoa kuin korkeintaan se nokka. Eikä sekään maksa kuin pari sataa euroa :) .

Edit: luepa http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=35869 . Kokeile myös hakua.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
VNE-vaba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 13.03.2006 12:16
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja VNE-vaba »

No kysästään nyt sitten samaan syssyyn että olisiko tollanen kannattava ostos?
www.nettiauto.com/695755



E: jokaisella on tietenkin omat mieltymyksensä, mutta noin niinkuin yleensä.
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Kaksirivinen ketju tuonikäisessä on. En ole kuullut, oisko joku sen poikki saanut..? Tuo teho kyllä tosiaan ittellekki piisasi kun kierrätti tarpeen tullen. Ittellä ei isompia vikoja ole ollut, kunhan nuo lukuisat letkut vaan pysyy siellä konehuoneessa paikoillaan :lol:

Varaosahinnatkin kohtuulliset, pakoputken osat aika hinnakkaita tosin. Onko se yksilö muuten vähäpäästöinen vai onko siinä merkitty rekisteriotteeseen vaan katin läsnäolo? Helpottaa elämää, jos katti leviää..
VNE-vaba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 13.03.2006 12:16
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja VNE-vaba »

Vähäpäästöisyydestä en osaa sanoa, toivotaan ettei ole...
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Kuten aina, kuvissa näyttää siistiltä peliltä..Taidat itsekin tietää, mistä niitä piileviä ruosteenalkuja kannattaa etsiä :wink:

Kilometrimäärä ilahduttavan pieni. Harvemmin näkee tuollaisia lukemia! Sisustan väristä voi tietysti olla montaa eri mieltä :lol:
VNE-vaba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 13.03.2006 12:16
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja VNE-vaba »

Joo, ruostekohdat on tiedossa. Mielestäni ei olisi kovinkaan paha vaihtoehto, kuvien perusteella.
Ja kaikista paras että nuo kilometrit+suomiauto= ehkä totta!
Sisusta ei ole ongelma, vaikka väri on mitä kauhein... Sinne tehdään joka tapauksessa niin suuria muutoksia, että se on verhoiltava uudelleen...
Vastaa Viestiin