Miten vaihdetaan sähköherkut toisesta mersusta? (W123)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Mosse
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Miten vaihdetaan sähköherkut toisesta mersusta? (W123)

Viesti Kirjoittaja Mosse »

Eli onko vaikeata vaihtaa sähdölasit,peilit,häly toisesta mersusta lähinnä tarvitsisin piuhoista tietoa??? :?:
ex: MB W123 300D(220) OM617 -79 automat.
ex: MB W201 2.5D OM602 -85
ex: MB S202 C250TDT Esprit OM605 -97
ex: MB S124 E250TD OM605 -95
purussa: MB S202 200cdi classic OM611 -99
Nykyinen: MB S210 220cdi classic OM611 -98
MarkoK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja MarkoK »

Mie itse kokeneena voin sen verran kertoa että ihan helpolla kannata ruveta asentelemaan! Itse ostin nykyisen autoni melkein 2 vuotta sitten Saksanmaalta silleen että auto tuotiin yhteistyökumppanin kautta suomeen ja sitä sitten oltiin helsingissä vastassa. Ennen sitä oli autosta tietoa muutamien kuvien lisäksi asiantuntijan antama lausunto.

Muuten on toiminu ihan kuin unelma paitsi kyseisen auton jälkiasennetut sähköherkut. Esimerkiksi juuri sähköikkunat ja ilmastointi ovat aiheuttaneet jonkin verran hikeä otsalle. Ovat vuorotellen pimenneet ja aina sitten on saanut kojelaudan avata ja alkaa korjailemaan kytkentöjä.

Ovatko siirrettävät sähköjutut alkuperäisiä vai tarvikeasennuksia? Jälkiasennuksiin on huomattavasti vaikeampaa löytää kytkentäkaaviota, ja sittenkin jos löytää niin ei pakosti täsmää kaikki kohdat, näin kävi ilmastoinnin kanssa minulla. Piti säveltää virralle uusi katkaisija ja muuta kaikkea kivaa.
Alkuperäisille saa kaavat luultavasti Veholta. Silloinkin kannattaa varmistaa että kaikki osat käyvät uuteen autoon. Esimerkiksi vanhaan w124 200 diisseliin ei saanu kiinni mitenkään kierroslukumittaria koska laturissa ei ollut paikkaa jollekin johdolle...

Itse monia kymmeniä tunteja asian kanssa painineena voinkin vain suositella että vaikka ne sähkötoimiset osat olisivatkin hipleemmät, en niitä itse vanhojen kunnon mekaanisten osien tilalle laittaisi :!:
MB E200cdi -00
MB E250D -94
MB 280SE Automatic -74
EX MB 200D -93
Kipsu
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Alfamerin korjauskirjoissa on varsin kattavat sähkökaaviot.
Vastaa Viestiin