Moottori siis on vaihdettu jokunen viikko sitten, mutta tehojen puutos ilmeni identtisenä jo edellisen moottorin kanssa, josta kypsyi 3. pytyn mäntään reikäkin(katso avatari), eli samaa ei toivottaisi ihan pian uudestaan. Ongelmat on siis saatu jo kavennettua imusarjan ja polttoaineen syötön alueelle. Nyt jelppiä tuoreelle mersistille, ettei palata enää japsiautojen pariin yhden pettymyksen vuoksi
124 230e tehonpuutos
124 230e tehonpuutos
Eli aikaisemmin kyselin jo apuja tekniikanvaihtoon liittyviin ongelmiin, nyt ongelmia on saatu kavennettua ja on jäljellä sellainen piiiikku juttu. Esatech:illä käytiin penkissä katsomassa ongelmaa ja tuli hieman järkeä tilanteeseen. Eli tehoa oli 45hp ja 100nm vääntöä, kone käy laihalla seoksella ja vaikka seos saatiin pakotettua rikkaammaksi, niin silti se ei tuonut tehoa millään tasolla. Eli ilmanputsarin alta löytynyttä läppää piti myös manuaalisesti painaa hieman lisää ja polttoaineen paluuletkua kuristettiin. Eli alipaine on myös hieman hukassa. Vai onko vm. -87 ke-jetronik mersussa "tietokone" , johonka voi kytkeytyä ns. vikamoodi päälle, ja asettaa tehot, yms sellaisiksi, että suht turvallisesti voi vielä aja huoltoon? vai onko nyt jollekkin tuttu anturavika jossain?
Moottori siis on vaihdettu jokunen viikko sitten, mutta tehojen puutos ilmeni identtisenä jo edellisen moottorin kanssa, josta kypsyi 3. pytyn mäntään reikäkin(katso avatari), eli samaa ei toivottaisi ihan pian uudestaan. Ongelmat on siis saatu jo kavennettua imusarjan ja polttoaineen syötön alueelle. Nyt jelppiä tuoreelle mersistille, ettei palata enää japsiautojen pariin yhden pettymyksen vuoksi
Kiitaksia äärettömän paljon jo kaikille viisauttaan jakaville.
Moottori siis on vaihdettu jokunen viikko sitten, mutta tehojen puutos ilmeni identtisenä jo edellisen moottorin kanssa, josta kypsyi 3. pytyn mäntään reikäkin(katso avatari), eli samaa ei toivottaisi ihan pian uudestaan. Ongelmat on siis saatu jo kavennettua imusarjan ja polttoaineen syötön alueelle. Nyt jelppiä tuoreelle mersistille, ettei palata enää japsiautojen pariin yhden pettymyksen vuoksi
MB W163 270CDI
No on sentään joku kohtalo toverikin
.
Mulla kans alipaineet hukassa,oon tullu siihen tulokseen.Kansikin oli pois kk sitten ku tiivisteen vaihdoin mutta reikiä ei näkyny.Economy mittari pilkkii tyhjäkäynniläkin sentin verran näkyvillä ja imusarjassa ei ole vuotoja.Ihan pikkasen ku kaasua aukasee niin eco mittari menee vasempaan reunaan
.
Jaa niin mulla on varmaan noi teholukematkin samaa luokkaa heh,ainakin väännön osalta.
Pitäiskö tämmösen koneen imusarjassa niissä imutorvia yhdistävissä kanavissa olla mitään pikku läppiä tms?.
Mulla kans alipaineet hukassa,oon tullu siihen tulokseen.Kansikin oli pois kk sitten ku tiivisteen vaihdoin mutta reikiä ei näkyny.Economy mittari pilkkii tyhjäkäynniläkin sentin verran näkyvillä ja imusarjassa ei ole vuotoja.Ihan pikkasen ku kaasua aukasee niin eco mittari menee vasempaan reunaan
Jaa niin mulla on varmaan noi teholukematkin samaa luokkaa heh,ainakin väännön osalta.
Pitäiskö tämmösen koneen imusarjassa niissä imutorvia yhdistävissä kanavissa olla mitään pikku läppiä tms?.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Re: 124 230e tehonpuutos
ihan ensimmäseksi on todettava älä aja sillä tuossa kunnossa korkeintaan 1.2 vaihteella isommilla vaihteilla vedätettäessä iskee helpommin mäntä pistiäinenZdebe kirjoitti:Eli aikaisemmin kyselin jo apuja tekniikanvaihtoon liittyviin ongelmiin, nyt ongelmia on saatu kavennettua ja on jäljellä sellainen piiiikku juttu. Esatech:illä käytiin penkissä katsomassa ongelmaa ja tuli hieman järkeä tilanteeseen. Eli tehoa oli 45hp ja 100nm vääntöä, kone käy laihalla seoksella ja vaikka seos saatiin pakotettua rikkaammaksi, niin silti se ei tuonut tehoa millään tasolla. Eli ilmanputsarin alta löytynyttä läppää piti myös manuaalisesti painaa hieman lisää ja polttoaineen paluuletkua kuristettiin. Eli alipaine on myös hieman hukassa. Vai onko vm. -87 ke-jetronik mersussa "tietokone" , johonka voi kytkeytyä ns. vikamoodi päälle, ja asettaa tehot, yms sellaisiksi, että suht turvallisesti voi vielä aja huoltoon? vai onko nyt jollekkin tuttu anturavika jossain?
Moottori siis on vaihdettu jokunen viikko sitten, mutta tehojen puutos ilmeni identtisenä jo edellisen moottorin kanssa, josta kypsyi 3. pytyn mäntään reikäkin(katso avatari), eli samaa ei toivottaisi ihan pian uudestaan. Ongelmat on siis saatu jo kavennettua imusarjan ja polttoaineen syötön alueelle. Nyt jelppiä tuoreelle mersistille, ettei palata enää japsiautojen pariin yhden pettymyksen vuoksiKiitaksia äärettömän paljon jo kaikille viisauttaan jakaville.
ihan ensimmaiseksi tulisi mieleen sytytyksen ja nokan ajoitus jos nämä on oikein seuraavaksi polttoaineen paine mittaus pumpun ja määränsäätimen välistä pitäisi olla jotain viis kiloa painetta jos paine ei ole oikea niin määränsäätimestä lähtevän paluuputken kohdassa on venttiili joka säätää paineen [tarkista o-renkaita ja säätö prikkoja ]
jossain on sellainen noin 5*5*10 senttinen kappale [järjestelmä paineen säädin ] johon lähtee määränsäätimeltä kaksi putkea johon myös pitäisi tulla imusarjasta alipaine putki [tarkista]
lopuksi täytyy todeta että k-jetit on tuttuja 230 ruiskun rakenne on vieras
Tarkistettiinkos sielä esatecillä sytytyksen ajotuksen käyttäytyminen eri kierroksilla ja kaasun asennoilla?
230E moottorissa (ilman kattia) on TSZ sytytysjärjestelmä ja katillisessa on EZL sytytys järjestelmä. Näiden mitään sähkösiä osia ei kaiketi voi sekoittaa keskenään. EZL - järjestelmässä ei ole mekaanista ennakonsäätöä, ja muutenkin siinä sytytyksen ohjaus tapahtuu täysin elektronisesti. Jakajan sisällä ei ole muutakuin pyörijä. Tulisi mieleen että nyt sinulla on mennyt komponentit jotenkin ristiin. Voiskos olla että 123:sen vauhtipyörässä ei ole ollenkaan sille kampiakselin asentoanturille koloa, jolloin ennakkoa ei pysty säätämään?
Ja mersun economy mittari menee normaalisti heti punaselle, jos moottorissa on käyntihäiriötä. Se menee myös muissakin merkeissä.
Se johtuu siitä että kun painat kaasua, ja moottori ei otakaan heti kierroksia/polttaa huonosti, häviää imusarjassa vallitseva alipaine. Jos moottori sytyttäisi normaalisti, kierrokset nousisivat normaalisti, jolloin imu lisääntyisi kokoajan kaasua painettaessa lisää.
Elikä alipaineet eivät siis varsinaisesti "vuoda" mistään pois.
230E moottorissa (ilman kattia) on TSZ sytytysjärjestelmä ja katillisessa on EZL sytytys järjestelmä. Näiden mitään sähkösiä osia ei kaiketi voi sekoittaa keskenään. EZL - järjestelmässä ei ole mekaanista ennakonsäätöä, ja muutenkin siinä sytytyksen ohjaus tapahtuu täysin elektronisesti. Jakajan sisällä ei ole muutakuin pyörijä. Tulisi mieleen että nyt sinulla on mennyt komponentit jotenkin ristiin. Voiskos olla että 123:sen vauhtipyörässä ei ole ollenkaan sille kampiakselin asentoanturille koloa, jolloin ennakkoa ei pysty säätämään?
Ja mersun economy mittari menee normaalisti heti punaselle, jos moottorissa on käyntihäiriötä. Se menee myös muissakin merkeissä.
Se johtuu siitä että kun painat kaasua, ja moottori ei otakaan heti kierroksia/polttaa huonosti, häviää imusarjassa vallitseva alipaine. Jos moottori sytyttäisi normaalisti, kierrokset nousisivat normaalisti, jolloin imu lisääntyisi kokoajan kaasua painettaessa lisää.
Elikä alipaineet eivät siis varsinaisesti "vuoda" mistään pois.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Nokan ajoitusta siinä aluksi itekkin mietittiin, mutta se oli kohdallaan, sytyskin oli ok. Mutta sitä ei mitattu eri kaasun asennoissa tai kierroksilla, mutta eikös nämä itse säädä sytytyksen kohdalleen sen perusteella, mitä kampiakselin asentoanturi(sille tehtiin itse reikä, kylläkin aikas tarkasti oikeaan kohtaan) kertoo vauhtipyörältä, kun sehän lukee niitä kahta metallilappua siitä? Kone on w123 mallisesta, jossa ei kattia. Imusarja, pakosarja, virranjakaja, vauhtipyörä, anturit yms kaikki muut on ollu kokoajan tässä oikuttelevassa autossa, jossa on nyt siis tasan w123 tekniikkaa ohjaustehostin, laturi ja satakaksneloistettu moottori, eli siis öljykorkin vierestä heitelty ne "pikkunippelit" vanhasta koneesta uuteen samoille paikoille(pahoittelut osien tietämättömyydestä). Auto onkin seisonut tuossa parkkipaikalla ja serkun jetalla
olen nht ajellutkin. Hermuselle menee tänne lahteen ensi keskiviikkona, jos sitten tulisi tolkkua asiaan. Hermunenkin kysyi kyllä aluksi:"Onko putki tukossa?" Eli itsellä syntyi kevyt pelko siitä että katti olisi tukossa ja tai nyt viimeistään jopa rikki, sillä edellisen koneen lauetessa oli pakosarjakin vaihtanut väliä ja polttanut siis putkessakin tavaraa. Eli pakokaasutesteri kertoi,että mukana oli happeakin, vaikka putki ei vuoda, siksi mietin, että voiko tukkoinen putki lisätä hapen määrää siinä putken suulla ,vai onko jossain alipaine vuoto. Ajossa economy pysyy aisoissa, paitsi jos yrittää vedättää yhtään. Kierrokset nousevat kyllä vapaalla heti kun polkaisee kaasua. Esatechillä kun availtiin mm. polttoaine letkuja(meno-, sekä paluuputket, tuntui siltä että paineet olisivat olleet kohdallaan, paluuputkesta sitä vaan meinasi valua pois kohtalaisesti, kunnes tankin korkin avasi(perusjuttu,mikä vaan silloin unohtui
). Autoa ei saatu käyntiin jos paluuletkua tukki liikaa,eli jokin taika siinä kierrossakin on.
Esatechillä ihmeteltiin sitä, että vaikka seos tulikin rikkaammaksi, niin teho ei kasvanut, joka kuulemma johtui siitä, että"moottori ei itse kehitä sitä alipainetta,mikä imisi sitä ainetta".
Ja ihmetystä herätti myös se että tyhjäkäynnillä paikallaan kone pumppaili itse kierroksia ja säätö siitä ilmanputsarin läpi ei vaikuttanut oikeastaan mitään. Ajossa "vovvailua" ei ilmene.. Kiitoksia nyt jo kuitenkin näistäkin tipseistä, joskos se vika löytyisikin jo ennen ensiviikon hermusen aikaa.. Niin ja itse kone kävi vanhassa kopassa oikein komiasti, että siinä ei ole mitään vikaa
Ja Pietu71, ei ollu muistaakseni minun imusarjassa ainakaan mitään läppiä.
Esatechillä ihmeteltiin sitä, että vaikka seos tulikin rikkaammaksi, niin teho ei kasvanut, joka kuulemma johtui siitä, että"moottori ei itse kehitä sitä alipainetta,mikä imisi sitä ainetta".
Ja Pietu71, ei ollu muistaakseni minun imusarjassa ainakaan mitään läppiä.
MB W163 270CDI




