kuinkas paljon mersun diisel koneella ajaa...
kuinkas paljon mersun diisel koneella ajaa...
omalla on marsittu varmaan joko 558 tai 568tkm jompi kumpi..
ja kun selailin nettiauto.comia niin siellä myytiin yhtä yli 900tkm ajettu eli onko näin, että ihmiskunta ei lähemmäs ikiliikkujaa pääse?
siis oma on 200d...
ja kun selailin nettiauto.comia niin siellä myytiin yhtä yli 900tkm ajettu eli onko näin, että ihmiskunta ei lähemmäs ikiliikkujaa pääse?
siis oma on 200d...
Mb 300tdt -91
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
Mb 300tdt st -91
Mb 230ce -89
Mb 220B -70 MR
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
ohan niitä paljon yli miljoonaan vehkeitä.. tosin suurimmassa osassa on kyseessä kuitenkin tekniikan vaihto.
123:sella taitaa olla pohjat näistä mersun diesel koneilla (mutua) ja sitten 124:sen diisseli.. pystäri. C sarjalaisia ja väyrysillä ei ihan niin paljoa ole taidetty ajettu kun näillä 123 ja 124 malleilla.
johtuu pitkälti siittä että 123 yksinkertainen tekniikka verrattuna esim väyrysien CDI koneisiin.. 124:sen tekniikka myös vielä todella yksinkertaista.. (=vähän hajoavia osia
) ja siittä, että mersun tavallisista diesel koneista ei ole haettu sitä raakaa voimaa, vaan kestävyyttä..
ohan näitä ns "ikiliikkujia" tosin muillakin... esimerkiksi pyhimys volvoilla on matkaa taitettu monella toistamiljoonaa (B20)
123:sella taitaa olla pohjat näistä mersun diesel koneilla (mutua) ja sitten 124:sen diisseli.. pystäri. C sarjalaisia ja väyrysillä ei ihan niin paljoa ole taidetty ajettu kun näillä 123 ja 124 malleilla.
johtuu pitkälti siittä että 123 yksinkertainen tekniikka verrattuna esim väyrysien CDI koneisiin.. 124:sen tekniikka myös vielä todella yksinkertaista.. (=vähän hajoavia osia

ohan näitä ns "ikiliikkujia" tosin muillakin... esimerkiksi pyhimys volvoilla on matkaa taitettu monella toistamiljoonaa (B20)
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
nyt on miljoona tainut tulla täyteen tuolla perheessä pyörineellä w124 300D:llä, ei vielä syö öljyä
eikä ole moottoria auki vielä tarvinnut käyttää, nostajan kupit on vaihdettu muistaakseni kahdesti, öljypumppu kerran, alipainepumppu kerran tai kahdesti, vesipumppu kerran ja pakoputki kahdesti
alkuperäisillä osilla on korjattu aina kun on remppaa tehty........
Jonkin verran pehmeämpi siinä on kyllä kyyti, eli tuntee ajavansa autolla joka on maistanut maantietä.
Kyllä w124:en taitaa olla kestävimmästä päästä, noin niinkuin moottorinsa puolesta. Mutta osaa kyllä moittia w123:kaan.......


Jonkin verran pehmeämpi siinä on kyllä kyyti, eli tuntee ajavansa autolla joka on maistanut maantietä.
Kyllä w124:en taitaa olla kestävimmästä päästä, noin niinkuin moottorinsa puolesta. Mutta osaa kyllä moittia w123:kaan.......
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Nettiautossa on ollut pitkään 770 tkm (vai olikohan 707 ) ajettu E290, eihän siitäkään pitkä matka enään milliin ole. Kai sitä uudemmillakin ajellaan kunhan keritään. Ei tuo 500 tkm ajetun väyrysen kyytikään kovin huonoa ole etten ihmettelis yhtään vaikka niilläkin ajettais miljoona rikki. Jos auto pysyy jonkunlaisessa kunnossa eikä ränkkäänny joka puolelta niin sitä viitsii korjata, jolloin tulee kovia km-määriä. Mutta jos auto alkaa purkaantumaan jokapuolelta niinku vanhat sukkahousut niin eipä siihen paljoa viitsi sijoittaa rahaa korjauksiin ja huoltoihin. Sisustoilla, penkeillä ja muilla "vähemmän tärkeillä" osilla on yllättävän suuri merkitys auton antamaan mielikuvaan ja näin ollen km-määräänkin.
Vähän turhan raju väite. On niitä rehellisiäkin mersuilijoita ja myyjiä. Pääsääntöisesti jos myyjä omistaa auton ja on ajanut sillä vuosia tai vuosikymmenen niin kauppiasta voidaan pitää luotettavampana. Omistajien määräkin kertoo paljon.hiltuvi kirjoitti:ja monestakohan vanhemmasta diesel-mersusta on hävinnyt satojatuhansia mittareista ? ymmärtääkseni melkein kaikista.
Ihan hyvät kaupat teki jos sai 4.6 miljoonaa ajetun pystärin vaihdettua ilman välirahaa bränikkään c-mallin dieseliin..Muffler kirjoitti:http://www.worldcarfans.com/classics.cf ... kilometers

MB W124 E250D 20V -95
Audi 90 2.2 quattro -88
Audi 90 2.2 quattro -88
tuttava perheen s124 200deellä oli kun se luovutettiin "uudelle" omistajalle
1087000 kilometriä mitään vikaa ei ollu vieläkään mutta tyyppi kyllästyi pirssiin
kaiken huippu että tolla opetettin vielä 3 pentua opetus luvalla kortille
ostivat pari tonnia ajettuna vuonna 89. kone,laatikko ja perä alku peräisiä.
1087000 kilometriä mitään vikaa ei ollu vieläkään mutta tyyppi kyllästyi pirssiin


Naapurissa,tännekin kirjoittavalla,300D jolla ajettu noin 1.2milj.km,4 pentua opetettu tavoille ko. autollajaggeri kirjoitti:tuttava perheen s124 200deellä oli kun se luovutettiin "uudelle" omistajalle
1087000 kilometriä mitään vikaa ei ollu vieläkään mutta tyyppi kyllästyi pirssiinkaiken huippu että tolla opetettin vielä 3 pentua opetus luvalla kortille
ostivat pari tonnia ajettuna vuonna 89. kone,laatikko ja perä alku peräisiä.

Eipä tuosta ulospäin huomannut pari vuotta sitten kuinka paljon ajettu,nyt on ajan hammas käynyt kiinni kovalla otteella kun ajot vähentyneet.
kiimingissä päin on E290, millä on rullattu 1,3miljoonaa. ilmeisesti laatikko on kerran vaihdettu. eli kyllä nuo uudetkin kulkee.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
niin, ja lisätään vielä se että kyllä oman röntän etellisellä koneella rullattiin jtn 1,3milj. kans..
korilla rullattu vasta 1,5milj. enolla oli aikoinaan kolmannella kierroksella w123:sen mittari.

MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
hyvä kun me täällä jutellaan että kuinka paljon ajettu ja kellä eniten
samalla
kun muilla merkki foorumeilla kilpaillaan kenellä on vähiten

kun muilla merkki foorumeilla kilpaillaan kenellä on vähiten

VW Golf Variant TDi -97 ++90hv++
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/]MB 190E 2.0 -87 (kuvat)[/url]
[url=http://kotisivu.dnainternet.fi/bluebeas/Merssu/Miitti%2016-10-05%20Pori/]Porin miitti 16.10.05[/url]
mun tutun 123 -79 200 dieselillä on ajettu 2miljoonaa kakssattaa tuhatta. eikä konetta ole kertaakaan käytetty auki, se auto on ollut uudesta asti perheessä ja on vieläkin perheen ainoana autona. vesipumppu siihen on yhesti vaihettu, laturi ja startti. autolla ajetaan joka päivä pitkiä matkoja kun isännällä on työ toisella paikkakunnalla
se onkin ollut hyvällä pidolla joka toinen vuosi ruostesuojaukset, öljyn vaihot 4000 km:n välein, perä ja vaihteisto öljyt siihen vaihetaan 8000km:n välein 


123 240 D vm81 Museoajoneuvo projekti
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
modaiskohan nasa noista kuuraketteja, pääsis meinaan pienellä kulutuksella ja hyvällä luotettavuudella perille ja takas monet monet kerratjimi82 kirjoitti:mun tutun 123 -79 200 dieselillä on ajettu 2miljoonaa kakssattaa tuhatta. eikä konetta ole kertaakaan käytetty auki, se auto on ollut uudesta asti perheessä ja on vieläkin perheen ainoana autona. vesipumppu siihen on yhesti vaihettu, laturi ja startti. autolla ajetaan joka päivä pitkiä matkoja kun isännällä on työ toisella paikkakunnallase onkin ollut hyvällä pidolla joka toinen vuosi ruostesuojaukset, öljyn vaihot 4000 km:n välein, perä ja vaihteisto öljyt siihen vaihetaan 8000km:n välein


MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Tietä nähnyt lavetti
Hello, Faijani osti W123 200D-80 v.-98. Mittarissa n.560tkm, auto oli silloin halvimmasta päästä, ja siihen joutui tekemmän remppaa jonkin verran.Laitettiin uudet ovet ja vähän parsittiin joka puolelta. Auto oli sitten kivassa kunnossa. Bilikka tuli mulle käyttöön ja ajelin sillä aikaskin vuoden. Talvella reilun -10 jälkeen ilman roikkaa ei lähtenyt käyntiin, muuten pelas ihan ok. Vuosia myöhemmin tapasin auton myynneen edellisen omistajan ja sanoi auton matkanneen n.970tkm. Oli ollut Mäntsälässä taksina mm. Kansi oli tehty ja perää hitsattu. Sisusta alkuperäinen. Minulta auto siirtyi eläkepäiville!? Sillä ajettiin vielä vuosi-pari Etelä-Suomi - Saariselkä väliä n.1100km!!/per suunta. Auto seisoi Tuusulassa muutaman vuoden katsastamattomana ja yriten saada sen vielä itselleni, mutta oli viety omakustannus hintaan pois 2005. Autosta jäi hyvät fiilikset ja teki minusta Mersumiehen!! 

Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ti 09.03.2004 23:40
- Paikkakunta: Tampere
- Viesti:
Tampereella taksista meni viime vuonna vaihtoon vm. 2002 Väyrynen, jonka mittarissa 460tkm, eli yli 150 tkm vuodessa. Jotenkin mielessä kummittelee luku 560 tkm eli saattoi olla niinkin. Joka tapauksessa kyseisellä taksarilla on paljon vapaavuorokeikkaa isojen firmojen kanssa ja auto käy parhaimmillaan useamman kerran päivässä Helsingissä. Eli kyllä niillä Väyrysilläkin on jo ehtinyt, mutta eri asia sitten löytyykö niitä miljoonan ylittäneittä.pera8x kirjoitti:joo, kyllä niillä mersuilla vaan mennään. väyrysillä ja muilla uusilla mersuilla ei olla viä keretty mennnä ihan niin paljoo, ku ne on niin uusia, mutta kyllä sekin asia varmaan korjaantuu vuasien saatossa.
Itse omistin noin vuoden ajan W123 200D:n, jonka mittarissa oli n. 640tkm. Auto oli ollut 4 ensimmäistä vuottaan maaseututaksina, jonka jälkeen pohjalaisella kaupparatsulla useamman vuoden, sen jälkeen sitten kiertopalkintona lähes 15 vuotta. Jo niistä alkuvuosista voi kuvitella muodostuvan tuon 640 tkm. Mittarilukema siis tuskin piti paikkaansa.
kivastihan noita paljon ajettuja löytyy...
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... find_agent
tää on nähny aika paljon maailmaa
Ei uskois noin paljon ajetuksi...
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=456011

http://www.nettiauto.com/listAdvSearchF ... find_agent
tää on nähny aika paljon maailmaa

Ei uskois noin paljon ajetuksi...

MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Moi !
Sanopa tutullesi, että johan tossa kannattaisi ottaa yhteyttä Vehon markkinointipuolelle... Olihan se kreikkalainen taksi-Jorgos saanut siitä 4.6 milj. ruuvatusta pystäristään vaihossa uuden C-mallin farkun. Ja siinähän oli ollut muistaakseni käytössä kolme moottoria, joita vaihdeltiin olikos se nyt 11 kertaa matkan varrella. Joten tuohan voisi olla vaikka ME sarjassa "konetta avaamatta työnnettyä taivalta" Tosin vaihdossa taitaisi kannattaa tingata tilalle vaikkapa tehtaan Classic centerin kunnostama W123 300D, tuskinpa noilla uusilla muovikioskeilla sähköhimmeleineen työnnetään kolmea edestakaista kuureissua yhtä vähillä murheilla...
T; Wade
Sanopa tutullesi, että johan tossa kannattaisi ottaa yhteyttä Vehon markkinointipuolelle... Olihan se kreikkalainen taksi-Jorgos saanut siitä 4.6 milj. ruuvatusta pystäristään vaihossa uuden C-mallin farkun. Ja siinähän oli ollut muistaakseni käytössä kolme moottoria, joita vaihdeltiin olikos se nyt 11 kertaa matkan varrella. Joten tuohan voisi olla vaikka ME sarjassa "konetta avaamatta työnnettyä taivalta" Tosin vaihdossa taitaisi kannattaa tingata tilalle vaikkapa tehtaan Classic centerin kunnostama W123 300D, tuskinpa noilla uusilla muovikioskeilla sähköhimmeleineen työnnetään kolmea edestakaista kuureissua yhtä vähillä murheilla...

T; Wade
jimi82 kirjoitti:mun tutun 123 -79 200 dieselillä on ajettu 2miljoonaa kakssattaa tuhatta. eikä konetta ole kertaakaan käytetty auki, se auto on ollut uudesta asti perheessä ja on vieläkin perheen ainoana autona. vesipumppu siihen on yhesti vaihettu, laturi ja startti. autolla ajetaan joka päivä pitkiä matkoja kun isännällä on työ toisella paikkakunnallase onkin ollut hyvällä pidolla joka toinen vuosi ruostesuojaukset, öljyn vaihot 4000 km:n välein, perä ja vaihteisto öljyt siihen vaihetaan 8000km:n välein
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Itselläni on tuommoinen 84vm 200d niin mittarissa 397tkm ja tuntus pitävän paikkaansa, mitä olen katsellut vanhoja öljynvaihtotarroja niin
tuohon ei kymmenessä vuodessa ole tullut etes sataatuhatta, taksina ollut kuulemma 300tkm ja siitä mennyt veljelleen joka ajanu nuo loput ennenkun se tuli muutaman mutkan kautta mulle. Kuitenkin ihmetyttää kun otteessa on, että muutoskatsastus suoritettu vuonna 1990 mutta ei lue mitä on muutettu voisko olla, että ois ne taksilaitteet laitettu vasta sillon ja muutoskatsastettu vai pitääkö niitä edes, sisällä on penkkeissä päälliset jotka on aika kuluneet, että saattaapi olla siellä hyväkuntoiset originaalit allakin, jos mittari on pyörähtäny niin on kyllä hyvässä ryhdissä siitä huolimatta.
tuohon ei kymmenessä vuodessa ole tullut etes sataatuhatta, taksina ollut kuulemma 300tkm ja siitä mennyt veljelleen joka ajanu nuo loput ennenkun se tuli muutaman mutkan kautta mulle. Kuitenkin ihmetyttää kun otteessa on, että muutoskatsastus suoritettu vuonna 1990 mutta ei lue mitä on muutettu voisko olla, että ois ne taksilaitteet laitettu vasta sillon ja muutoskatsastettu vai pitääkö niitä edes, sisällä on penkkeissä päälliset jotka on aika kuluneet, että saattaapi olla siellä hyväkuntoiset originaalit allakin, jos mittari on pyörähtäny niin on kyllä hyvässä ryhdissä siitä huolimatta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Kanarian saarilla on edelleen taksikäytössä Mersuja, joilla
tyypillisesti on miljoona tai pari mittarissa. Yli 2 miljoonaa
oli ajettu eräälläkin 250 dieselillä ja kuulemma eka moottori
menossa.
Suomessa 500.000 km ei pitäisi olla ongelma, jos
öljyt vaihdetaan usein, moottori ei ylikuumene ja pumpusta
ei ole ruuvattu aivan kaikkea tehoa irti.
tyypillisesti on miljoona tai pari mittarissa. Yli 2 miljoonaa
oli ajettu eräälläkin 250 dieselillä ja kuulemma eka moottori
menossa.
Suomessa 500.000 km ei pitäisi olla ongelma, jos
öljyt vaihdetaan usein, moottori ei ylikuumene ja pumpusta
ei ole ruuvattu aivan kaikkea tehoa irti.