w124 kysymyksiä ilmastoinnista?
w124 kysymyksiä ilmastoinnista?
Mistähän lähteä vikaa paikantamaan kun ei tule hyttiin kylmää ilmaa? Mulla on kolme nappia päällekkäinsiinä rullien välissä. EC, semmonen kierto symboli ja oisko se yks joku huurteenpoisto nappi.
Kyseessä on kai manuaali-ilmastointi, vai onko? No joka tapauksessa viime kesänä kun napit oli siinä asennossa että missään ei palanut valo ja laitto lämmönsäätörullat kylmälle niin moniurahihnan pyörittämä (kompuran?) rulla ikäänkuin tarras kiinni ja alkoi tulla kylmää. No nythyän näin ei tapahdu eli kompura ei kaiketi pyöri. Lakkaako se kytkeytymästä päälle jos järjestelmästä on ihan vaan nesteet loppu?
Kyseessä on kai manuaali-ilmastointi, vai onko? No joka tapauksessa viime kesänä kun napit oli siinä asennossa että missään ei palanut valo ja laitto lämmönsäätörullat kylmälle niin moniurahihnan pyörittämä (kompuran?) rulla ikäänkuin tarras kiinni ja alkoi tulla kylmää. No nythyän näin ei tapahdu eli kompura ei kaiketi pyöri. Lakkaako se kytkeytymästä päälle jos järjestelmästä on ihan vaan nesteet loppu?
Painekytkinkö mittaa sitä että onko järjestelmässä nestettä? jos näin niin sijaitseeko se kuskinpuolen ajovalon takana? Järkeilin itse näin ja löin piuhat yhteen mutta kompuran rulla ei tarrannu kiinni siltikään. Joten onko kompura rikki vai miten se kannattaa testata ennenkuin suinpäin ryntää uutta ostamaan.
Toimiiko ilmastointi oikein jos se toimii n. 1/2 minuutin jaksoissa päälle ja pois, omassa autossa huomaa selvästi kun ilmastointi kytkeytyy, auto hyytyy ja alkaa kuulua sellainen suhisevan hankaava ääni kuin hihna luistaisi hieman. Lieneekö normaalia ?
Tarkoitus on kyllä huollattaa ilmastointi ja vaihtaa kuivain ja voiteluaineet. Sitä ei varmaankaan pysty kylmälaitehuoltaja tekemään ? Mistä muuten saa hankittua edullisimmin kuivaimen ?
Tarkoitus on kyllä huollattaa ilmastointi ja vaihtaa kuivain ja voiteluaineet. Sitä ei varmaankaan pysty kylmälaitehuoltaja tekemään ? Mistä muuten saa hankittua edullisimmin kuivaimen ?
MB W124 E250D 20V -95
Audi 90 2.2 quattro -88
Audi 90 2.2 quattro -88
Kukas sitten jos ei kylmälaitehuoltajaHervast kirjoitti: Tarkoitus on kyllä huollattaa ilmastointi ja vaihtaa kuivain ja voiteluaineet. Sitä ei varmaankaan pysty kylmälaitehuoltaja tekemään ? Mistä muuten saa hankittua edullisimmin kuivaimen ?

"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Eikös tuo ole ihan normaali käyntisykli. Mulla ainakin toimii suunnilleen samalla tavalla paitsi ei kyllä kuulu mitään suhinaa. Jospa siellä vaan hihna luistaa?Hervast kirjoitti:Toimiiko ilmastointi oikein jos se toimii n. 1/2 minuutin jaksoissa päälle ja pois, omassa autossa huomaa selvästi kun ilmastointi kytkeytyy, auto hyytyy ja alkaa kuulua sellainen suhisevan hankaava ääni kuin hihna luistaisi hieman. Lieneekö normaalia ?
Tarkoitus on kyllä huollattaa ilmastointi ja vaihtaa kuivain ja voiteluaineet. Sitä ei varmaankaan pysty kylmälaitehuoltaja tekemään ? Mistä muuten saa hankittua edullisimmin kuivaimen ?
Jos aineet olisi kovin vähissä niin kompura pysyisi paljon lyhyemmän ajan päällä.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Kiitos vastauksista, kieltämättä se ääni kuulostaa kuin hihna luistaisi. Muutenkin olen päätellyt että ilmastointi toimii kuten pitääkin. Tosin joskus lämmityksensäätö jäähdyttää autoa mielestäni liian kylmällä henkäyksellä, eli pitänee tutkia lämmönsäätöautomatiikkaan liittyvät komponentit varmuuden vuoksi.
Tuolla kylmälaiteasentajalla tarkoitin sitä että jos systeemistä imisi vanhat kylmäaineet+öljyt kokonaan pois ja laittaisi uutta tavaraa sisään uuden kuivaimen kera, niin onnistuuko se tavan kylmälaitehuoltajalta vai pitääkö mennä ihan ilmastointihuoltoon ? Jos onnistuu niin käytän autoa kylmälaiteasentajalla tuossa puolen kilsan päässä enkä maksa yli satasta systeemin huollosta.
Tuolla kylmälaiteasentajalla tarkoitin sitä että jos systeemistä imisi vanhat kylmäaineet+öljyt kokonaan pois ja laittaisi uutta tavaraa sisään uuden kuivaimen kera, niin onnistuuko se tavan kylmälaitehuoltajalta vai pitääkö mennä ihan ilmastointihuoltoon ? Jos onnistuu niin käytän autoa kylmälaiteasentajalla tuossa puolen kilsan päässä enkä maksa yli satasta systeemin huollosta.
MB W124 E250D 20V -95
Audi 90 2.2 quattro -88
Audi 90 2.2 quattro -88