Mulla vm -90 w201, ois tarkotus tehdä tossa kesällä vähäsen päivitystä äänentoistoon. Vakiona on vaan kaksi kaiutinta kojelaudassa ja alkuperäinen Blaupunkti
Kattelin peräkonttiin ja siellä näytti olevan jonkunlaiset upotukset kaiuttimille.
Ois kiva tietää että miten iso kaiuttimet sinne vakiohattuhyllyyn saa menemään jos vaan leikkais upotuksen kohdalle reiän?
Sinne ei varmaankaan johtoja ole vedetty valmiiksi?
edittiä. Minkäslaista erillissarjaa suosittelisitte? (Miten isot sinne kojelautaan ylipäätänsä mahtuu?) Mitkä 6x9:t ois hyvät hinta/laatu-suhteeltaan?
Itellä oli vakiona Sonyn 4" koakseelikaiuttimet ja nyt on saman kokoiset Macromin elementit. 6*9:t voivat olla melko vaikeat sovittaa sinne, mutta 5,25" menevät luultavimmin vielä melko helposti sinne.
Korjatkoon joku joka tietää paremmin.
6x9" hattuhyllyllä ja etu-ovissa 6.5 tuumaset merkkikohtaisilla sovitus/asennusrenkailla, on mulla, ja hienosti mahtuu, kojelaudan paikkoihin en ole viitsinyt asennella mitään.
itsellä hattuhyllyllä aivan normikokoiset 6*9 ja meni hyvin vakioreikiin kun pikkasen avitti ja kulmittain käänsi ne sinne vaikka niitten kanssa ähkittiin ja puhistiinkin pidempi tovi, johdotukset tein itse ainakin uusiksi ja vedin samalla rungon sisään johtoputken, iso vaiva mutta on se myös sen arvoista, ei roiku johdot jaloissa ainakaan.
Benzo kirjoitti:6x9" hattuhyllyllä ja etu-ovissa 6.5 tuumaset merkkikohtaisilla sovitus/asennusrenkailla, on mulla, ja hienosti mahtuu, kojelaudan paikkoihin en ole viitsinyt asennella mitään.
Painotan että mun autossa ei ole ollut kaiuttimia hattuhyllyllä aikasemmin mutta kun konttiin katsoo niin jonkunlaiset paikat siellä näyttäs olevan. Eli siitä kun vaan leikkaa niin 6x9 mahtuu?
Kermando kirjoitti:Painotan että mun autossa ei ole ollut kaiuttimia hattuhyllyllä aikasemmin mutta kun konttiin katsoo niin jonkunlaiset paikat siellä näyttäs olevan. Eli siitä kun vaan leikkaa niin 6x9 mahtuu?
Jos haluat että kaiuttimet saavat kunnon kaikupohjan, joutuu peltiä leikkaamaan, jos tyydyt hieman huonompaan akustiikkaan, niin pääset helpommalla kun leikkaat siihen hattuhyllyn pahviin ne kaiuttimen reijät, niin uppoaahan ne niinkin sinne nätisti, mutta jäävät makaamaan pohjastaan sen pellin päälle, mutta toimivat varsin hyvin myös niin.
Kermando kirjoitti:Painotan että mun autossa ei ole ollut kaiuttimia hattuhyllyllä aikasemmin mutta kun konttiin katsoo niin jonkunlaiset paikat siellä näyttäs olevan. Eli siitä kun vaan leikkaa niin 6x9 mahtuu?
Jos haluat että kaiuttimet saavat kunnon kaikupohjan, joutuu peltiä leikkaamaan, jos tyydyt hieman huonompaan akustiikkaan, niin pääset helpommalla kun leikkaat siihen hattuhyllyn pahviin ne kaiuttimen reijät, niin uppoaahan ne niinkin sinne nätisti, mutta jäävät makaamaan pohjastaan sen pellin päälle, mutta toimivat varsin hyvin myös niin.
Mulla on 6x9:t ja subbari. alkup hattuhyllyn tilalle vaihdettu paksu levy joka on jämäkästi ruuvattu alla olevaan peltiin ja verhoiltu siististi päältä. levyn alle on sitte ruuvattu vahvistin ja passiivi suodin subille, koska kaikki takakajarit toimii vahvistimen kautta.
Niin minkä kokoset ne vakiokaiuttimet on siellä kojelaudassa?
On olemassa joukko seksuaalisia apuvälineitä, jotka lisäävät erityisesti naisen seksuaalista kiihottumista. Yksi tehokkaimmista on Mercedes-Benz 380SL. - Lynn Lavner.
Entäs soitin? 16 v vanha Blaukkari taitaa mennä vaihtoon, mitkä on luotettavia ja hyviä hinta/laatu-suhteeltaan?
Itse kun en mikään ammattilainen näissä hifihommissa ole niin neuvokaahan tyhmää.
On olemassa joukko seksuaalisia apuvälineitä, jotka lisäävät erityisesti naisen seksuaalista kiihottumista. Yksi tehokkaimmista on Mercedes-Benz 380SL. - Lynn Lavner.
Onko kokemuksia soittimesta? Entäs mahtuukohan noin kajarit vakiopaikoille?
Jossain vaiheessa kesällä alkaa hattuhyllyprojekti. Varmaan mdf-levystä teen ja katotaan mitä sinne sitten laitellaan. Smile
tänään purin itseltäni hattuhyllyn pois kun lörisi niin älyttömästi kajarit. ne oli just pahviin vaan vedetty läpipultilla kiinni. hattuhyllyn alla menee sellanen mukava "kouru" jota mietin että jos sen kulhon kuiduttais ja vetäs siihen levyn päälle. ongelmaks vaan tuleepi sitten että miten kyseisen hässäkän saa takalasin välistä pois sitten kun tulisi tarve purkaa rakennelma. ajatuksena nyt kumminkin että nuo 6x9 olisi hyvä saada koteloitua.
-se mikä ei sovi, se laitetaan sopimaan-
W201 2.0i -85
ompa vaan paha paikka tehä asennuksia! kokeilin eri vaihtoehtoja mut ei oikeen mikäänlaiset korokkeet/kotelot mahtunu lasin alle "tylsästi" suoraan levyynhän ne oli sitten niitattava kiinni. huomenna pitäis alotella subikotelon rakennus. 2x10" alpinen elementit tulee konttiin. joku 1000W tais olla piikkitehot
W201 2.0i -85
-miquel- kirjoitti:ompa vaan paha paikka tehä asennuksia! kokeilin eri vaihtoehtoja mut ei oikeen mikäänlaiset korokkeet/kotelot mahtunu lasin alle "tylsästi" suoraan levyynhän ne oli sitten niitattava kiinni. huomenna pitäis alotella subikotelon rakennus. 2x10" alpinen elementit tulee konttiin. joku 1000W tais olla piikkitehot
(Niin ja niissä subbareissahan ei ole tehoja... Vaan siinä vahvistimessa millä noita soitellaan... ) Meinaatko tehä refleksin vai suljetun kotelon?
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Zalbeer, olet asian ytimessä. varmaankin refleksikotelo tulee. tai sitten ns. bandbass kotelo, josta refleksiputki uuden hattuhyllyn läpi. en oikein tiedä onko hyötyä takakontissa peltiä pöristyttää. p.s nyt kun hattuhyllyn myötä meni äänieristys niin ero ajomelussa on todellakin jotain ällistyttävää voi vaan kuvitella miten huonosti sois joku perus kenkälaatikko kontin pohjalla.
W201 2.0i -85
-miquel- kirjoitti:Zalbeer, olet asian ytimessä. varmaankin refleksikotelo tulee. tai sitten ns. bandbass kotelo, josta refleksiputki uuden hattuhyllyn läpi. en oikein tiedä onko hyötyä takakontissa peltiä pöristyttää. p.s nyt kun hattuhyllyn myötä meni äänieristys niin ero ajomelussa on todellakin jotain ällistyttävää voi vaan kuvitella miten huonosti sois joku perus kenkälaatikko kontin pohjalla.
Joo kyllä se kannattaa ne röörit sinne kabiiniin tuoda... Itelläni on vielä toistaseks suljettu. Mut se siirretään eukon autoon ja sit rakennellaan koneen jälkeen uus supikka.
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
mitenköhän tollanen bandbass pelittäs... bensatankkia vasten suljettu kotelo, johon elementit tulisi takaapäin katottuna "väärinpäin" magneetit ulospäin kotelosta ja kalvot takapenkkiä kohti, tämän jälkeen magneettien ja tavaratilan väliin tehtäisiin vielä yksi väliseinä, josta syntyisi bandbass -kotelon refleksi puolisko, josta sitten putki hattuhyllyn läpi. epäselvyyttäkö?
...ja tuohon reunimmaiseen seinämään saisi myös kivasti pleksi ikkunan josta voisi kurkistella alpinen magneetteja.
W201 2.0i -85
hattuhyllyn sain onnellisesti valmiiksi! pitää linkittää huomenna kuvaa. elikkä loppuratkasuhan oli ihan beisik-levy johon kajarit suoraan kiinni. tuon hässäkän itse sitten verhoilin täkäläisen verhoomon kankaalla jossa alapuolella n. 5mm superlooni liimattuna. pellissä olevan kourun täytin pumpulilla ja hattuhyllyn alapinnassa on vakiohattuhyllyn äänieriste. kaikenkaikkiaan hyvin onnistui.
W201 2.0i -85