2003 Sportcoupen tyyppiviat?
2003 Sportcoupen tyyppiviat?
Tuommoinen auto on nyt alkanut pikkuhiljaa kiinnostamaan niin haluaisin tietää millaisia tyyppivikoja noissa yleensä on?
Hakusessa siis 180K manuaalina...
Sen verran hakua käyttämällä löysin tietoa että tuo manuaalilaatikko on tuottanut joillekkin ongelmia?
Ja mahtuuko tuommoiseen 18"x8" vanteet ET35:lla? Olisi semmoiset 5x112 jaolla jo valmiiksi...
Hakusessa siis 180K manuaalina...
Sen verran hakua käyttämällä löysin tietoa että tuo manuaalilaatikko on tuottanut joillekkin ongelmia?
Ja mahtuuko tuommoiseen 18"x8" vanteet ET35:lla? Olisi semmoiset 5x112 jaolla jo valmiiksi...
Tyyppivioista en osaa sanoa sen enempää..samat mahdolliset viat mitä muissakin C-sarjalaisissa varmaankin. Mitä ne sitten ikinä ovatkaan..ei ainakaan minun korviini ole ihmeempiä tyyppivikoja C-sarjan kohdalta kuulunut.
18" x 8" 35 ET:llä mahtunee myös Sportcoupeen..ainakin muihin C-sarjalaisiin mahtuu, kuten myös CLK:hon.
18" x 8" 35 ET:llä mahtunee myös Sportcoupeen..ainakin muihin C-sarjalaisiin mahtuu, kuten myös CLK:hon.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Ilmastoinnin säätötangot menevät yhtälailla Sportcoupesta kuin muistakin 203-korin Mersuista. Jos ne on vaihdettu, niiden pitäisi jälleen kestää. Muita tyyppivikoja ei mielestäni juurikaan ole.jva kirjoitti:Tyyppivioista en osaa sanoa sen enempää..samat mahdolliset viat mitä muissakin C-sarjalaisissa varmaankin. Mitä ne sitten ikinä ovatkaan..ei ainakaan minun korviini ole ihmeempiä tyyppivikoja C-sarjan kohdalta kuulunut...
jva puhuu asiaa. 18 x 8 ET35 toimii helposti. Täällä käymämme keskustelu yleistyy suoraan Sportcoupeenkin.jva kirjoitti:...18" x 8" 35 ET:llä mahtunee myös Sportcoupeen..ainakin muihin C-sarjalaisiin mahtuu, kuten myös CLK:hon.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Siinä vaihteistohommassa, joka vaivasi minunkin ex. C180:ä, viimeisimmän tiedon mukaan syyllinen on tämä:
"Vaihdevivustosta pääsee sellainen muoviosa kääntyyn ja takertaa pakkasella. Myöskin kannattaa vivustot rasvata. Tuon takia on kuulemma vaihdettu VEHOlla jopa synkronirenkaita ja laatikoita."
En sit tiedä käytännössä, kun en omista enää käsivaihteista.
"Vaihdevivustosta pääsee sellainen muoviosa kääntyyn ja takertaa pakkasella. Myöskin kannattaa vivustot rasvata. Tuon takia on kuulemma vaihdettu VEHOlla jopa synkronirenkaita ja laatikoita."
En sit tiedä käytännössä, kun en omista enää käsivaihteista.
W205 220d autom. AMG -15
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
.
Ratas, jolla kompuran välitystä muutetaan + ohjelmanpätkä, vaikkapa Karala/http://www.turbotec.com = parisataa horsea.
Myös pelkästään rattaan vaihto nostaa tehoa, polttoaineen ruiskutusärjestelmä on adaptiivinen (meniköhän oikein), eli sama suomeksi : hoksaa ilmamäärän lisääntyneen ja lisää polttoaineen syöttöä siten, että seos on edelleenkin oikea.
Kompuran vararenkaita saa halvimmalla varmaan ebays,tä, jos on tuttu.
PS.
Jos todella laitat 18 tuuman rattaat, niin samalla pitää laittaa alustasarja, joka hiukan laskee jousitusta, muuten tulee karsean näköinen.
Tervetuloa joukkoon.
.
Ratas, jolla kompuran välitystä muutetaan + ohjelmanpätkä, vaikkapa Karala/http://www.turbotec.com = parisataa horsea.
Myös pelkästään rattaan vaihto nostaa tehoa, polttoaineen ruiskutusärjestelmä on adaptiivinen (meniköhän oikein), eli sama suomeksi : hoksaa ilmamäärän lisääntyneen ja lisää polttoaineen syöttöä siten, että seos on edelleenkin oikea.
Kompuran vararenkaita saa halvimmalla varmaan ebays,tä, jos on tuttu.
PS.
Jos todella laitat 18 tuuman rattaat, niin samalla pitää laittaa alustasarja, joka hiukan laskee jousitusta, muuten tulee karsean näköinen.
Tervetuloa joukkoon.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Juuri kävin koeajamassa... Ja mietityttää...
Kuuluuko tuon manuaalilaatikon olla noin "epäherkkä" eli tuntuu että tuolla ei
pysty tekemään nopeita vaihtoja....
Varsinkin 1 ja 2:s vaihteet tuntuvat jähmeiltä...
Muuten kyllä autosta jäi ihan positiivinen kuva...
Tuossa näkyy olevan cd-vaihtaja joten silloin se toistaa mp3:set?
Kuuluuko tuon manuaalilaatikon olla noin "epäherkkä" eli tuntuu että tuolla ei
pysty tekemään nopeita vaihtoja....

Muuten kyllä autosta jäi ihan positiivinen kuva...

Tuossa näkyy olevan cd-vaihtaja joten silloin se toistaa mp3:set?
No..se "karseen näköinen" on minusta vähän makuasia..tuikku kirjoitti:.
Jos todella laitat 18 tuuman rattaat, niin samalla pitää laittaa alustasarja, joka hiukan laskee jousitusta, muuten tulee karsean näköinen.
.
Kuitenkin homma on niin että vanne+rengaskokonaisuuden halkaisija ei käytännössä muutu vaikka nyt esim Sportcoupen tapauksessa vannekoko muuttuisi 16":sta 18":maan..joten ei siitä nyt mitään hirmuista "traktoria" tai "city-maasturia" tule vaikka ne 18-kiekot sinne alle laittaisikin..
Sehän on selvä että madalluksella ulkonäkö muuttuu..useimpien mielestä edullisempaan suuntaan, mutta niin käy oli ne kiekot sitten 16" tai 18"...
No, myönnän että itsekin olen vuosikaudet kuvitellut että 18" vanne edellyttää ilman muuta madallusta näyttääkseen hyvältä..mutta jouduin perumaan sen puheen siinä vaiheessa kun kaveri heitti Audiinsa alle vakio 16:sten sijaan 18:t (ilman madallusta), eikä siitä ulkonäkö ainakaan kärsinyt..
Jep..makuasioitahan nämä..ja kyllä ainakin minä olen maltillisen madalluksen kannalla, jos ulkonäköä haluaa parantaa..oli kiekot sitten 16" tai 18".. mutta mielestäni sen takia ei ole "pakko" madaltaa jos heittää isommat kiekot alle.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
On ne 1 ja 2 vaihteet jähmeästi kytkeytyviä jopa kesällä ainakin ensimmäiset vaihdot liikkeellelähdön jälkeen. Näin kunnossa olevalla uudella laatikolla. On siis lähinnä ominaisuus. Vanhassa ei aina mennyt kunnolla 1. sisään ollenkaan. Tuskin siinä mitään vikaa on jos oli vain epäherkkä ja jähmeästi kytkeytyvä. 

No hienoa että se on "ominaisuus"...markoala kirjoitti:On ne 1 ja 2 vaihteet jähmeästi kytkeytyviä jopa kesällä ainakin ensimmäiset vaihdot liikkeellelähdön jälkeen. Näin kunnossa olevalla uudella laatikolla. On siis lähinnä ominaisuus. Vanhassa ei aina mennyt kunnolla 1. sisään ollenkaan. Tuskin siinä mitään vikaa on jos oli vain epäherkkä ja jähmeästi kytkeytyvä.

Tänään tulikin hankittua auto...

Sitten varmaankin jotkut ovat asennelleet hifejä noihin niin mistä kannattaa vetää virtajohto?

Ja onkos kukaan asentanut ahtomittaria tuollaiseen? Eli minne kiinni?

Viimeksi muokannut Teemu S, Ke 10.05.2006 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Luulisi olevan samanlainen kuin sedanissakin. Konehuoneesta matkustamoon pääsee kaikista helpoiten akun tai konehuoneessa olevan sulakerasian takaa, siellä on valmiita reikiä pidikkeineen. Näet nuo paikat kun revit kojetaulun päästä ne levyt pois ja kuikistelet lampun kanssa konehuoneeseen päin, tai akku pois ja sieltä...Teemu S kirjoitti: Sitten varmaankin jotkut ovat asennelleet hifejä noihin niin mistä kannattaa vetää virtajohto?
Matkustamossa piuhat kulkee konttiin helpoiten kynnyskoteloissa olevia johtokouruja pitkin, poista kynnyslistat sisäpuolelta niin homma alkaa avautua...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]