
No, nokka menee sitten uusiksi. Samoin taitaa mennä kyseiset kolme keinua?
Onkos tässä nyt se ns. pehmyt nokka joka on tullut tiensä päähän, vai onko tässä jo Öhöööm... "parempi" kova nokka joka ei ole kestänyt? Moottorin numero 12097302. Nokkaa pyöritetään kaksirivisellä ketjulla ja vuosimalli on 9/88. Nokille tuleva öljyputki ei ollut tukossa ja öljypaineet on ajossa tapissaan kolmosessa ja kovan ajon jälkeen tyhjäkäynnillä putoaa 2-2.5 bar tienoolle. Ajettu nyt 274tkm ja joskus 100-110tkm kieppeillä kuulema tehty jonkinlaista remppaa ennen kuin edellinen omistaja on auton ostanut. Tämä remppa siis tehty noin 1992 elikkä jos silloin on nokka vaihdettu (taatusti uudempaa mallia) niin ei olisi kestänyt kuin 165tkm....
Mitenkäs viritysnokat, paljonko niillä olisi odotettavissa lisää hoopeetä ja nyyttonmetriä ja kulutusta? Mitä on normaalia erikoisemmat nokat maksaneet ja mistä niitä voi kysellä? Tekisi mieli samalla laittaa virinokka jos ei hinta pompsahda kovin. Miten vaikuttaisi mahdollinen turbon laitto nokan hankinnassa, kannattaako miettiä sitä jo nyt samalla?
Samalla nostelin nokkaketjusta ja tuntui nousevan n. millin-puolitoista milliä, onkos tämäkin jo venynyt liikaa?