SPRINTER 312 96-99

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Driver
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

SPRINTER 312 96-99

Viesti Kirjoittaja Driver »

Tervehdys

Olen ollut aikeissa ostaa tuollaista Sprintteriä, vuosimallia väliltä 96 - 99. Malli pitäisi olla se isoin eli maxi. Minua on peloteltu, että näillä on ensin Saksassa vedetty atobahnalla 500tkm vuodessa kolmessa vuorossa kolmen vuoden ajan, sitten ruuvattu mittariin 160tkm ja tuotu Suomeen. :? Mainittakoon että vastaan ei ole tullut vielä yhtään suomi-sprintteriä!

Nyt kiinnostaisi kaikki oleellinen kyseisestä autosta! Tyyppiviat, kulutus, huollot, yms. Ja ennen kaikkea kiinnostaisi tietää että miten saisi selville paljon autolla on todellisuudessa ajettu, jos mahdollista.

Tyyppivioista olen sen verran kuullut että Turbo hajoaa 850tkm kohdalla, sen lisäksi ruostevikoja(?) ja että kannentiivisteitä on mennyt? Pitääkö paikkansa?

Entä kun menee autokauppoja tekemään, kannattaako käyttää laitetta vaikka Autotohtorilla tarkastuksessa? Onko mitään hyötyä, löytävätkö vikoja vai riittääkö että tarkistaa itse?

Tässä näin aluksi, toivottavasti joku osaa vastata. :wink:
jamppa
Mersumies
Mersumies

sprintteri

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Terve

On ollu näitä.
Kilsat ei tunnu ainakaan 400tuh mennessä koneessa.
Vaihto laatikon 3esi synkkaus voi oireilla jo 250 tonnissa.
Vesipumppu ja kettinki pitäskestää 400tuh.
Kori happanee huonolla pidolla parissa vuodessa.
Jarrulevyt kuluu nopeasti.
Kulutus noin kympin verran
Oiva ajopeli.
Joissain on kannen takaosasta ilmennyt vesitihkua.

Terveisin Jamppa

ja sprinttereitäkin on
ribaabbariba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

Mulla on vm. -99 sprinter. Mittarissa on 340 tuhatta, itse olen ajanut n. 15 tuhatta noin puolessa vuodessa. Kansipahvi vaihdettiin myyjäliikkeen toimesta, vuoti kannen takaosasta vedet pihalle. Tähän mennessä isompia ongelmia ollu lähinnä lukkojen kanssa, kuskin oven ja liukuoven lukkomekanismit on aika valmiita. Auto on tuotu saksasta jossain vaiheessa mitä ilmeisemmin vuonna 2001 tms. En kyllä tiedä että kuinka paljon tolla oikeesti on ajettu, mutta kaikki oleellinen toimii hyvin, moottorissa ei ainakaan vielä ole ollut sanottavaa. Ja semmonen fiilis on, ettei se mittarilukema ainakaan paljoa heitä, kun sisältäkään ei kauheesti uutta häpeä (ratti tietty kiiltää).
Saas nähdä, mitä katsastusmies sanoo, pitäs kohta viedä.

Itse löysin ruostetta reilustikin niiden oviaukossa olevien muovisten astinlautojen alta, oli hiekkaa ym ym aika reilusti, kohta olisi pitänyt alkaa hitsailee.
jamppa
Mersumies
Mersumies

sprintteri

Jatkoa
Oven lukathan ei ole vika,vvan ominaisuus. heh,,heh

Mutta onhan se hyvä että ilmoittaa ,ettei kaikki ovet mene lukkoon.
Näiden kanssa pärjää,kun muistaa hinkata kytkentä pinnat määräajoin.
Siis jos on keskuslukko.
Takaoven lukostahan ei pääse avaimella(ne on aina hapettuneita)

Terveisin Jamppa
Bomber4
Mersumies
Mersumies

rintteri

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

onko sillä mittari lukemalla nyt mitään merkitystä jos auto vain pelaa et pysty kuitenkaan ostaessasi ennakoimaan kaikkia vikoja.itellä oli saksasta tuotu ilmeisesti kuljetus liikkeen auto -97.312. (auringon polttamista tarrajäljistä arvuuteltiin firmaa).ajoin laitteella vuoden aikana n.45 tuhatta mitään isompia.--->käsijarruremppa,moniurahihnan kaasujousi ja se kolmiovipu,mittariston valot. niin ei vika mut ylimaalaus koska toi ruoste rupes hämään ovien alareunoissa.tietysti tossa on käynyt tuuriakin varmasti. rintterin ostaisin varmasti vielä kun vaan sellaista satun tarviimaan.myydessäni mittari näytti 324 tuhatta ja varmasti oli enempi ajettu.kannatta tosiaan seurata tota ruoste hommaa on aika ikävä,muuten loistava laite kurvailla joka paikassa.osta pois vaan. :D
Star
Driver
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Ok, kiitoksia hyvistä vastauksista :wink:

Vielä sellaista, että miksi noita kansipahveja menee? Vai meneekö vain iän myötä (jos niin missä km määrässä)

Entä mites tuon turbon kanssa :? Joku sanoi että pitää aina ajon jälkeen antaa käydä 1min että jäähtyy ja ettei rikkoudu. Entä mistä tietää jos on käytetty väärin ja turbo menossa? Kuuleeko äänestä tmv?
jamppa
Mersumies
Mersumies

sprintteri

Kansi /ahdin ongelmat.
Eiköhän ne juuri johdumainitsemastasi jäähdytys käytön puutteesta.
Tosin eipä tuota tule itsekkään juuri jälkikäytettyä.
Kyllä sen ahtimenkin pitäisi kestää sen 400-500.
Käytin omaani irti 370tuh.ei ollu nitään epänormaalia.

Terveisin Jamppa

ps.osia löytyy 208-312d-97
ribaabbariba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

Mulla meni kansipahvi, kun mittarissa oli n. 325 tuhatta. Korjaamon isäntä puhui huonolaatuisista jäähdytysnesteistä... En sitte tiiä oisko noin. Voisin kuvitella kyseessä olevan enempi ominaisuus, kuin vika, on niitä mun ymmärtääkseni menny aika paljon tuossa 300 tuh. paremmalla puolella
Driver
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Vaikuttaa aika monessa myytävässä mesessä olevan ruosteongelmaa.

Osaako kukaan kertoa ruostekorjauksien hinnoista noin yleensä? Ei mitään isoa, mutta tuollaisia kukintoja ympäri koria :? vaikuttaa yleensä olevan.
Entä miten yleensä ruosteelta voi suojautua/autoa hoitaa että ei tule ruostetta?

Vai onko ainoa tapa saada ruosteeton auto ostamalla sen saksasta :wink:
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Dodii »

Ruosteetonta sprintteriä ei taida saadakkaan... :lol: :cry:

Mutta paras tapa suojautua ruosteelta, on ylimaalata sprintteri, ja alustaan kunnon suojat, vaikka kuuma moottoriöljysumu tjsp, mikä sitte imeytyy sinne alustaan ja ehkäsee ruostumista yms, tai jotain sinnepäin... :lol: (tollasta ois suunnitteilla, jos tolla meijän omalla meinaa vielä ajella jonkun aikaa... :x )
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Vastaa Viestiin