Moikka vaan
Kirjoittelin jo tuossa aiemmin asiasta. Luulin vian häipyneen, niin taas ollaan samassa oisteessä.
Vedättelin eilen pari 60 kilsan matkaa ja lämmöt nousi hieman yli normaalin (= pari viissarin leveyttä). Paineet laski ajaessa satasta 2-2,5 välille. Kun sitten piti pysäyttää liikennevaloihin, niin paineet kutakuinkin nollilla ja moottorista hirveä säklätys. Venttiilin nostajat varmaan huusivat paineita. Moottori käy lyhyillä matkoilla normaalisti, ei syö öljyä, paineet OK, käy normaalisti. Mutta pitemmällä matkalla ja hiemankin kovemmalla ajolla alkaa tuo helvetinmoinen säklätys ja paineet nollilla. Moottorilla ajettu 620 th.
Mistä lähden hakemaan vikaa, vai kattelenko toista konetta? Jos jollain Oulun seudulla vastaava, mutta varmasti kunnossa oleva mylly Dieselvarustein, niin voisi ottaa yhteyttä.
Asko Valtanen
Utajärvi
0500-381061 tai yv.
124 250 D Öljynpaineet hukassa
124 250 D Öljynpaineet hukassa
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
miten vanhat öljyt sulla on?? itellä kävi parivuotta sitten samalailla!! mootoritie nopeudessa paineet jotain 2 ja tyhjäkäynnilla 0- 0,5 öljyinä oli 5000 ajetut castrolit! mietin kans että on kone sökö mut vaihdoin öljyksi mobilin delwakit ja sen jälkeen rupesi toimimaan ihan täysin. ja on toiminutki jo 40thk ja edelleen käy toisi hienosti! eli huonoa oli castrol öljy ko anto periksi niin vähillä kilometreillä!! ei enää koskaa sitä koneeseen!!
Juups.
Kilautin MB-ASIANTUNTIJALLE, Vierimaalle Haukiputaalle ja vastaus pamahti luuria pitkin heti: - Kannentiiviste vuotaa jakopäähän.
Neuvoi vielä höyläämään kannen, koska aina kansi kuopalla vuotokohdasta, ettei sitten puolen vuoden päästä ole sama homma edessä.
Kiitän ja kumarran Vierimaata näin julkisesti - ja syvääään.
Kaiken kiireen keskellä ehti antamaan asiallisia ohjeita.
"Eipäs muuta kuin Tiimariin paperin ostoon ja mattoveitsellä kuvioita leikkeleen.
Taidaan vaihtaa tuohon 20 vuotta vanhaan Metaboon uudet kovapalaterät. Höylää sitten varmasti syvältä. Tulihan pappatunkkaankin aikoinaan lisää tehoja, kun kantta laskettiin"
Kilautin MB-ASIANTUNTIJALLE, Vierimaalle Haukiputaalle ja vastaus pamahti luuria pitkin heti: - Kannentiiviste vuotaa jakopäähän.
Neuvoi vielä höyläämään kannen, koska aina kansi kuopalla vuotokohdasta, ettei sitten puolen vuoden päästä ole sama homma edessä.
Kiitän ja kumarran Vierimaata näin julkisesti - ja syvääään.
Kaiken kiireen keskellä ehti antamaan asiallisia ohjeita.
"Eipäs muuta kuin Tiimariin paperin ostoon ja mattoveitsellä kuvioita leikkeleen.
Taidaan vaihtaa tuohon 20 vuotta vanhaan Metaboon uudet kovapalaterät. Höylää sitten varmasti syvältä. Tulihan pappatunkkaankin aikoinaan lisää tehoja, kun kantta laskettiin"
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61


