On tuollainen -81 500 sec ja ongelma onpi siinä että lämmöt nousee tasaisesti reiluun sataan saakka ja kun tänäänkin sammutin ja menin 45min päästä takaisin autoon niin lämmöt oli vieläkin yli sadan. vikaa ei tunnu löytyvän mistään. termostaattikin on juuri vaihdettu.
Jospa lämpömittarin johdon liitos on hapettunut mittaritaulun takan? Lyö kämmenellä kojetaulun yläpuolelle - jos mittarin neula putoaa alaspäin, niin kosketusvika johdon liitoksessa.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Chili kirjoitti:Jospa lämpömittarin johdon liitos on hapettunut mittaritaulun takan? Lyö kämmenellä kojetaulun yläpuolelle - jos mittarin neula putoaa alaspäin, niin kosketusvika johdon liitoksessa.
Joo sitä epäilin itsekkin, mutta reipaskaan hakkaaminen ei auttanut ja sitten varmasti "pomppisi" mittari mutta siis nousee tasasen varmasti aamullakin nollasta sinne reilusti yli sataan ja jää siihen. tai voi olla että vielä nousisi mutta katsoin paremmaksi olla ajelematta sen jälkeen jos lukemat tosiaan pitää paikkaansa.
Mulla oli sama ongelma. Korjaamolla mitattiin sitten infrapunamittarilla lämpöjä ja paljastui, että syyläri oli puoliksi kalkkeutunut umpeen. Lämpötilaerot eri kohdissa oli tosi isoja (useita kymmeniä asteita). Syyläri vaihdettiin uuteen niin rupes lämmöt pysyyn aisoissa.