Onko 5000 e liikaa W123/300D:sta Saksasta?
Onko 5000 e liikaa W123/300D:sta Saksasta?
Terve,
mitä mieltä olette, kannattaako Saksasta ostaa hyvä 300D W123, jos hinta liikkuu 5000 EUR paikkeilla? Varusteet tietty ilmastointia ja nahkoja myöten.
Saksassa W123 hinnat on ilmeisesti nousussa, kun rivistöt harvenevat.
Ajattelin jos harrasteautoksi ostaisi huippuhyvän 300D:n sieltä.
Mutta meneekö rahat hukkaan? Täällä ei W123 arvo taida enää olla nousussa?
Jari
mitä mieltä olette, kannattaako Saksasta ostaa hyvä 300D W123, jos hinta liikkuu 5000 EUR paikkeilla? Varusteet tietty ilmastointia ja nahkoja myöten.
Saksassa W123 hinnat on ilmeisesti nousussa, kun rivistöt harvenevat.
Ajattelin jos harrasteautoksi ostaisi huippuhyvän 300D:n sieltä.
Mutta meneekö rahat hukkaan? Täällä ei W123 arvo taida enää olla nousussa?
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Totta kai kannattaa, jos kunto on hyvä.
Ostatko harrasteauton ainoastaan hyötyäksesi siitä taloudellisesti? Suomessa kaikkien "harrasteautojen" hintataso on järjestään edullisempi kuin Keski-Euroopassa. Tätä silmälläpitäen W123 ei liene vähään aikaan tuottavimpia investointikohteita.
Ostatko harrasteauton ainoastaan hyötyäksesi siitä taloudellisesti? Suomessa kaikkien "harrasteautojen" hintataso on järjestään edullisempi kuin Keski-Euroopassa. Tätä silmälläpitäen W123 ei liene vähään aikaan tuottavimpia investointikohteita.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mun mielestä 5000€ on kova hinta 500€:n autosta!
Äkkiä laskettuna 10kertainen...
Ostin viimevuonna vasta leimatun 300d 123:n eräältä tämän foorumin käyttäjältä 100€:lla!
Äkkiä laskettuna 10kertainen...
Ostin viimevuonna vasta leimatun 300d 123:n eräältä tämän foorumin käyttäjältä 100€:lla!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Otappa huomioon, että kaveri ei välttämättä halua mitään 500 €:n autoa.Jube kirjoitti:Mun mielestä 5000€ on kova hinta 500€:n autosta!
Äkkiä laskettuna 10kertainen...
Ostin viimevuonna vasta leimatun 300d 123:n eräältä tämän foorumin käyttäjältä 100€:lla!
5000 €urolla JariTre:n kuitenkin tulisi saada ruosteeton, siisti, varusteltu yksilö. Saksassa todennäköisesti H- tai 07-kilvissä, "tavalliset" ovat halvempia.
Kilometrit mielellään alle 100.000, joka kuitenkin dieselmalleissa on ymmärrettävästi jonkiverran harvinaisempaa kuin bensamalleissa (vinkkinä, Hollannissa on Mersukeräilijällä useampikin alle 50.000 ajettu 300 D-TD, mikäli tuplaat budjettisi


Jo 5000 €:n autossa kyseessä on käytännössä viimeistä piirtoa myöten yksilö, ellei kyseessä ole pahemmanluokan kusetus

Suomessa W123 -hinnat tulevat varmasti ajan myötä nousemaan. Täällä se on edelleen kuitenkin vahvasti käyttöauton statuksella liikenteessä, eikä ultra-upeita yksilöitä tule vastaan joka päivä, päinvastoin. Täällä myöskin tunnutaan ajattelevan automaattisesti; W123 ei saa maksaa xxx euroa, jos W124:n saa xxx eurolla

Eikös asian voisi nähdä niin, että jos auto on hieno ,ok,, ja sen haluaa, ja vielä on valmis pyyntihinnan maksamaan, ostaa sen. Onko sillä väliä mitä joku muu olisi siitä valmis maksamaan , jollei sitä kauppatavaraksi osta. Ostin joku vuosi sitten 100v. puretun kaakeliuunin ja maksoin siitä 4000 euroa. Eihän siinä ole mitään järkeä. Risoja porsliininpaloja. Uuden uunin olisi saanut k-raudasta kokonaisena 3 tonnilla. Minä nyt vain halusin tuollaisen. Ei niitä enää lisää tehdä. Eikä noita mersuja.. Ja siin viimises valkoses sprigis ei sit oo taskui. 

On, mutta tässä tapauksessa viestin kirjoittaja kysyikin muiden mielipiteitä siitä paljonko autosta kannattaa maksaagipsy kirjoitti:Eikös asian voisi nähdä niin, että jos auto on hieno ,ok,, ja sen haluaa, ja vielä on valmis pyyntihinnan maksamaan, ostaa sen. Onko sillä väliä mitä joku muu olisi siitä valmis maksamaan , jollei sitä kauppatavaraksi osta.

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Niinpä. Viistonnia vaan pikkuraha, jos todellinen helmi kohdalle tuleeMuffler kirjoitti:Voisin kuvitella maksavani 123:sta 5000e jos semmosen oikeasti haluisin, pystäri olis kyllä itelle kovempi sana

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
jos kerran auto on niin hyvä , ruosteeton ja muutenkin huippu kunnossa kyllä se kannattaa ostaa pois ei niitä enää niin hirveesti ole uuden veroisina. minulla ei ainakaan hinta ratkaisis. kyllä sen 5000 tonnia vois tähdelliseen laittaa 

123 240 D vm81 Museoajoneuvo projekti
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
Kumma juttu, kun tuo 5000 euroa tuntuu monelle kovalta hinnalta kunnon mersusta. Tiet ovat täynnä monta kertaa kalliimpia muovikasoja eikä niistä kukaan pahemmin mainitse, että ovat kalliita. Ei muuta kuin hommaat W123:sen vaikka maksaakin. On se silti pieni hinta noiden uusien autojen rinnalla ja saat viimeisen kromipuskurimersun. Itse kun kunnostaa noita niin niihin menevä raha on hyvin pieni verrattuna siihen, että hommaisi jonkun muovikipon josta löytyy tietokone.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Moi!
Totta ihmeessä kannattaa ostaa jos noin vähän maksaa ja auto on hyvä!!!
Suomalaiset 123:t alkaa olla lahoja, mutta ko. auton kori on ilmeisesti terve. Nippeliä ja niveltähän saa kaupasta, mutta tervettä koria ei!
Onhan 5000 tietty nippu rahaa, mutta kuitenkin... mitäpä sillä autokaupasta saa? muutaman hassun (=tarpeettoman
) lisävarusteen uuteen autoon.
Totta ihmeessä kannattaa ostaa jos noin vähän maksaa ja auto on hyvä!!!
Suomalaiset 123:t alkaa olla lahoja, mutta ko. auton kori on ilmeisesti terve. Nippeliä ja niveltähän saa kaupasta, mutta tervettä koria ei!
Onhan 5000 tietty nippu rahaa, mutta kuitenkin... mitäpä sillä autokaupasta saa? muutaman hassun (=tarpeettoman

Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Mä oon samaa mieltä Heavyn kanssa.Uutta tai uudehkoa sähkölelua en huolis edes ilmaiseksi jos sillä pitäis ajaa päivittäin kun harrasteautoksi niistä ei ole.Jos w123 mersun entisöi viimeisen päälle maksaa se varmasti yli 5000€ niinpä hyvästä,vähän ajetusta alkuperäisyksilöstä voi ja kannattaa maksaa.Se on auto jossa maksaa laatu eikä tietokoneet siispä osta pois jos on hyvä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Vähän aikaa sitten oli Saksassa tarjolla 230CE -81 reilun 5000 EUR hintaan. Yhdellä ollut uudesta asti, huollettu aina samassa MB-liikkeessä josta ostettu, virheetön sisustus, ajettu reilut 100tkm, siisti alkuperäinen maali, kaikki paperit mukana, alkavat ruostekuplat korjattu, pohja ehjä ja alkuperäinen suojaus paikallaan.
Täytyy olla tosi hieno 300D jos samaan hintaan on tarjolla. Toisaalta kaiki nuo ovat yksilöitä eikä niille mitään yleistä hintatasoa voi sanoa. Osta pois jos on mieleinen. Parin vuoden päästä olet jo unohtanut paljonko siitä maksoit mutta tallissa lepää hieno auto!
Täytyy olla tosi hieno 300D jos samaan hintaan on tarjolla. Toisaalta kaiki nuo ovat yksilöitä eikä niille mitään yleistä hintatasoa voi sanoa. Osta pois jos on mieleinen. Parin vuoden päästä olet jo unohtanut paljonko siitä maksoit mutta tallissa lepää hieno auto!
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Arvoistahan tässä on kysymys..
Osa, kuten minä sijoittasin mielelläni 5k€ hyvään W123:seen, jos sellaisen löytäisi/olisi varaa. Itse asiassa voisin sijoittaa hieman enemmänkin
500€ ritsa on kuitenkin sellaisessa kunnossa, etten sellaista haluaisi ristikseni ottaa.
Virheetön W123 on hiljainen, ei kumise, ei nitise, ei johda pienen pientäkään jurinaa korviin, jota monet monet w123:t ja 124:t tekee. Sen aistii, ei kuule
Sisältä virheetön, kliininen. Varusteltu. Ja on muotoilultaan klassikko.
Ostan vielä, jahka jostakin löydän, harraste peliksi 123:n 280CE:n tai 300TDT:n. Ja sillä ei ole väliä, onko se 5k€ vai enemmän.
On niitä huonompiakin harrastuksia, esim juominen.. Sinnekkin pian ne säästetyt 4,5k€ uppoaa, aivan turhaan.
Arvoista tässä on kyse
Osa, kuten minä sijoittasin mielelläni 5k€ hyvään W123:seen, jos sellaisen löytäisi/olisi varaa. Itse asiassa voisin sijoittaa hieman enemmänkin

500€ ritsa on kuitenkin sellaisessa kunnossa, etten sellaista haluaisi ristikseni ottaa.
Virheetön W123 on hiljainen, ei kumise, ei nitise, ei johda pienen pientäkään jurinaa korviin, jota monet monet w123:t ja 124:t tekee. Sen aistii, ei kuule

Ostan vielä, jahka jostakin löydän, harraste peliksi 123:n 280CE:n tai 300TDT:n. Ja sillä ei ole väliä, onko se 5k€ vai enemmän.
On niitä huonompiakin harrastuksia, esim juominen.. Sinnekkin pian ne säästetyt 4,5k€ uppoaa, aivan turhaan.
Arvoista tässä on kyse

124.023
Hyvästä kanattaa maksaa, hyvä ja halpa kulkevat hyvin harvoin käsi kädessä. Laadusta joutuu maksamaan, itse olen aina ostanut vain yksilöitä, enkä näin ollen ole tuijottanut vain hintalappua, vaikka elämäni aikana olenkin hävinnyt autokaupoissa yli 250 tuhatta mummoa, mutta vain sen takia, että nuorempana oli vaihtelunhalu suurempi kuin tänä-päivänä, nyt tyydytään siihen mitä on.
Yksilö on aina yksilö, ja sellaisesta on valmis oikea "harrastaja" maksamaan hieman enemmän ostotilanteessa, jos pitoautosta puhutaan.
Samahan se on minkä tahansa laitetun ja hyvinpidetyn auton kanssa, myyntihinta on aina jonkin tonnin enemmän kuin "normaalin" massatavaran" myyntihinta.
Yksilö on aina yksilö, ja sellaisesta on valmis oikea "harrastaja" maksamaan hieman enemmän ostotilanteessa, jos pitoautosta puhutaan.
Samahan se on minkä tahansa laitetun ja hyvinpidetyn auton kanssa, myyntihinta on aina jonkin tonnin enemmän kuin "normaalin" massatavaran" myyntihinta.
Juuri näin, ja tänä-päivänä esim, nuo w124 ja w201 mallitkin alkavat olla jo miltei klassikoita, koska ovat auttamatta vanhaa vuosikertaa, eikä niiden todellinen arvo enää päätä huimaa, suuri osa on jo niinsanottua "paaliin" vaan tavaraa, mutta edelleen näidenkin mallien osalta yksilöt, ovat niitä jotka seisovat tukevasti jaloillaan, ja säilyttävät arvonsa, rahassa mitattuna, sekä "harrastepohjalta" katsottuna.pera8x kirjoitti:jos kyseessä olis täysin läpikäyty ja korjattu ja entisöity ja ruasteeton ja alle 100tkm ajettu ja täydellisellä vehon hualtokirjalla, museorekistereissä oleva auto, niin ymmärtäisin, miks joku haluaa sen. se on klassikko, joka on kunnossa.
Jos jotain oikein haluaa, on siitä valmis maksamaan, tosin järki on hyvä pitää mukana

Tarviiko nyt alle 100tkm ajettua autoa sitten liiemmin entisöidä tai käydä muutenkaan läpi?
Minust toi 5k ole edes mikään paha hinta jos kerta haluaa oikeesti hyvän ja tollasella 100tkm ajetulla w123 varmasti enemmän huolettomia kilsoja edessä kun millään suomesta ostetulla 5k rassilla..
Eikös tuolla joku kovasti mainosta että vain persaukisten mielestä toisten hankinnat on huonoja tai tyhmiä
joten ei muuta ku hakureissulle saksaan jos itsestä siltä tuntuu
kyllähän noita helmiä w123:a kattelis mielummin useamminkin näitten mittarin ympäri ajettujen ruoste kasojen keskellä mitä nuo täällä suomessa valitettavan usein on...
Minust toi 5k ole edes mikään paha hinta jos kerta haluaa oikeesti hyvän ja tollasella 100tkm ajetulla w123 varmasti enemmän huolettomia kilsoja edessä kun millään suomesta ostetulla 5k rassilla..
Eikös tuolla joku kovasti mainosta että vain persaukisten mielestä toisten hankinnat on huonoja tai tyhmiä


S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Ajatellaampa asiaa näin: Ostat 500-1000 eskon romun. Minkälaisen entisöinnin teet autoon neljällä tonnilla? Järkevämpää on mielestäni ostaa se valmis helmi viidellä tonnilla kun alkaa rakentaa helmeä raadosta. Puhun (valitettavasti) kokemuksesta. Enää en sitä virhettä tehnyt vaan maksoin kiltisti enemmän hyvästä (380 SE). Jos joudut tekemään romuun konerempan ja maalauttamaan koko auton erotus on jo lähes siinä. Lisäksi ruostevauriokorjaukset, muu tekniikka, verhoilut... Osta suosilla hyvä ja maksa kiltisti enemmän. Pääset heti nauttimaan harrasteautostasi kulkematta lähtöruudun kautta.
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Tuota nääs tässä ei kerrottu kuinka paljon autolla tarkoitus ajaa ("harrasteauto?"). Meinaan että jos ostaa sijoitusauton, niin melkein katsoisin mersun muita malleja. Esim vanhat sl:t voi ostaa jo sijoitusmielessä, sillä ne ovat todellisia klassikoita. Ja miksi dieseli, jos ajoa on vain kesälipumisten verran 

ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Niin kyllähän siihen kunnostukseen uppoaa hilloa, mutta väittäisin, että mittari ympäri ajetustakin ja elämää nähneestä voi saada hyvin siistin laitteen tehtyä. Se on totta, että valmiiksi siistin ostaessa ei tarvitse rapata joka kohtaa läpi, mutta sellaisessa ei sitten ole sitä tekemistä ja rappaamista, kun harrastuksen kannalta asiaa katsoo. Tuollaista kokonaan kunnostettua ja siistiä paljon hitsailtua jotenkin raskii paremmin käyttää, kuin hitsaamatonta. Ja harrastuksen kohdalla ei kannata järkisyillä ja rahan menolla päätään niin mahdottomasti vaivata.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Totta joka sana. Kuitenkin nykyisessä mielentilassa minua kiehtoo enemmän laitteet joiden jokainen pultinpää ei ole pyöreä, penkeissä kolmannet päälliset puhki, pohjassa pari paikkaa päällekkäin, jne. Kun sen auton rakentaa alusta loppuun uusiksi on se jo "pidelty". Alkuperäiseen viestiin takaisin. Saa kyllä olla tuohon rahaan todellinen helmi.
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Ihan oikea hinta, jos auto on todella kuin uusi ja alkuperäinen. Ei se ole sama kun auto väännetään huippukuntoon kulahtaneesta. Jos itse ei osaa pohjatöitä, maalauksia ym. niin teettäminen tulee kalliimmaksi kuin tuo 5ke. W123 on todella laadukas tuote. Kromia oikea määrä ja mikään ei repsota. Ja ajo-ominaisuus maantiellä huippuluokkaa. Kestää arvostelut vielä tänäpäivänäkin. Esim W203 ei anna sellaista jämäkkyyden ja järkähtämättömyyden tunnetta kuin W123-ja nythän puhuttiin kunnossa olevista autoista. Osta pois jos olet huipun löytänyt.