Matkamittari

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Ristok
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 02.05.2006 12:07

Matkamittari

Viesti Kirjoittaja Ristok »

-88 200D, nopeusmittari ok, mutta matkamittari paikallaan samoinkuin trippi. Mistä etsiä vikaa? Vaijeri?
Avatar
wictro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 22.11.2005 01:20
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja wictro »

vaijeri on varmaan kunnossa kun se nopeusmittari toimii kuitenki.

Sieltä mittarin sisältä on varmaan jokin jumissa tai pois paikaltaan.
W123 1983 230 TE
C107 1979 450 SLC
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Matkamittarin rullien akseli liukunut pois paikaltaan.Korjaantuu tökkäämällä se takaisin,pysyy tai sitten tippuu taas hetken kuluttua pois :roll: Vaatii tosiaan mittariston irroituksen ja vähän purkamista.Haulla löytyy viasta ja korjauksesta juttua aika reilusti....
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

AM kirjoitti:Matkamittarin rullien akseli liukunut pois paikaltaan.Korjaantuu tökkäämällä se takaisin,pysyy tai sitten tippuu taas hetken kuluttua pois :roll: Vaatii tosiaan mittariston irroituksen ja vähän purkamista.Haulla löytyy viasta ja korjauksesta juttua aika reilusti....
Juu tuossahan se vika on ja tuo akselin liikkuminen johtuu siitä että sieltä numerorullien oikealla puolella oleva ratas on todennäköisesti halki.
Normaalisti akselin pitäisi olla tiukka siihen rattaan reikään ja näinollen pyörittää sitä ratasta joka taas pyörittää matkamittareita.

Omastani korjasin se rattaan laittamalla vahvikkeeksi molemmille puolille ohuet prikat. Siinä on rattaassa on molemmin puolin sellaiset holkit joiden päälle laitoin ne prikat. Nyt on takuulla vahvempi kuin uusi.
Mulla on joku kuvakin siitä mittarista purettuna.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3532
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Mie en vikaa omin silmin löytäny matkamittarista, joka ei pyöriny, joten lähetin Tampereelle Mittarihuolto Palantoon ja kuntoon tuli. Ei ollu tuo korjuuttaminen järin kallistakaan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

jackie kirjoitti:Mie en vikaa omin silmin löytäny matkamittarista, joka ei pyöriny, joten lähetin Tampereelle Mittarihuolto Palantoon ja kuntoon tuli. Ei ollu tuo korjuuttaminen järin kallistakaan.
Joo sitä täytyy purkaa jonkin verrana että se ratas paljastuu. Neula ja taulu irti siitä rungosta ja sitten numeroakseliaulos niin paljon että sen rattan saa sieltä välistä pois.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ristok
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 02.05.2006 12:07

Viesti Kirjoittaja Ristok »

Tänks!
Ei ku hommiin!
Ristok
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 02.05.2006 12:07

Viesti Kirjoittaja Ristok »

Onko mittariston työntäminen/vetäminen ulos paikoiltaan voima- vai taitolaji? Korjausopas suosittelee jotain erillistä työkalua ko.toimenpiteeseen.
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Taitolaji se on. Tarvii sellaisen koukun, kuin polkupyörän pinnan pää. Tukeva kahva, suoraa joku 20cm ja päähän 90 asteen mutka. Kulman jälkeen puolen sentin päästä poikki. Sen ammattimies työnsi vasemmalta puolen keskikulman kohdalta kojelaudan ja mittarin välistä sisään. Tais mennä joku 10cm. Sit kiersi varttikierroksen ja veti mittaria hieman ulos. Siirsi vasemmalle ja oikea reuna tuli itsestään ulos.
Vastaa Viestiin