190 2,3 16v iskareista
190 2,3 16v iskareista
Tervehdys jälleen mersumiehet! Osaako kukaan kertoa miten tuon hydraulisen tasosäätöjärjestelmän voi testata? Tuntuu kuin olis iskarit rikki, mutta haluaisin olla varma, kun ovat aika tyyriit kuitenkin.. Pystyykö sitä pumppua testaamaan?Voisiko vika olla siinä???
Re: 190 2,3 16v iskareista
Istu itse aukinaisen luukun reunalle tai heitä pohjille pari hiekka säkkiä ja jos ei nouse niin sitten ei pelitä jos nousee niin pelittäädepi80 kirjoitti:Tervehdys jälleen mersumiehet! Osaako kukaan kertoa miten tuon hydraulisen tasosäätöjärjestelmän voi testata? Tuntuu kuin olis iskarit rikki, mutta haluaisin olla varma, kun ovat aika tyyriit kuitenkin.. Pystyykö sitä pumppua testaamaan?Voisiko vika olla siinä???
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
iskareista
Eipä tuntunut perä nousevan.. eikös tuo säädy kierrosten mukaan kun se pumppuhan on tuossa nokka-akselin päässä. Mistähän tuota vikaa lähtisi purkamaan? Mitään vuotoja ei näy, joten pumppu vai iskarit uusiksi??
Minä sain omani toimimaan siten että otin venttiilistä vivun irti ja venttiili auki asentoon ja laitoin paineilmaa jonnin verran sinne öljy säiliöön,eli ilmasin järjestelmää väkisin ja auton ollessa käynnissä tietenkin..Sen jälkeen toiminu jo 1.5 vuotta ja ei oo uudestaan tarvinnu ilmata.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Re: iskareista
Se säätyy taka-akselissa olevan vivun antaman "signaalin" välityksellä, jos iskarit on kuivat niin ne aika suurella todennäköisyydellä ehjät, eli jos kaikki on kunnossa niin sitten vissiin pumppu, mutta säästä satasia ja käytä jossain MB korjaamossa, siitä se lähtee, kunnostumaan.depi80 kirjoitti:Eipä tuntunut perä nousevan.. eikös tuo säädy kierrosten mukaan kun se pumppuhan on tuossa nokka-akselin päässä. Mistähän tuota vikaa lähtisi purkamaan? Mitään vuotoja ei näy, joten pumppu vai iskarit uusiksi??
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
iskareista
Joo helpompi varmaan varata se aika korjaamolle niin saavatpahan siellä tutkia vian. Täytyy kokeilla vielä sitä ilmausjuttua.
iskareista
Kokeilin tuossa vielä ilmata noita iskareita, mut pitäis sen verran tarkentaa, että pitääkö tuo taka-akselilla oleva vipu käyttää irti ja sitten kääntää venttiili,(joka on missä???) auki asentoon?.. ja sitten paineilmaa konehuoneessa olevaan öljysäiliöön..? Kiitoksia jo etukäteen. Millä nimellä ne takakelkan helat myös tunnetaan, kun ei varaosaliikkeessä tunnettu sillä nimikkeellä... Olivat nimittäin aivan pskana!
- KalleKuhmonen123
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: La 13.05.2006 12:33
- Paikkakunta: Vesanto
Senhän minun käsitykseni mukaan pitäisi jäykistää perää kieroosten mukaan, kun se pumppuhan ottaa voimansa nokka-akselilta. Minun järjestelmässä ainakin jotain häikkää kun pomppii kuin pupu.. Tietäis vain missä vika? Meinaan aika kallista ruveta yksitellen osia uusimaan.. Veikkaan kyllä sitä pumppua kun luulisi iskareiden vuotavan jos olis parhaat päivät takana päin, varsinkin kun sinne pitäis tulla aika hurja paine!
- KalleKuhmonen123
- Sisäänajossa
- Viestit: 42
- Liittynyt: La 13.05.2006 12:33
- Paikkakunta: Vesanto
Eli melkeen keskellä autoo takapyörien kohdalla löytyy venttiili joka on vivun välityksellä kiinni takapään kallistuksen vakaajassa(ainaski farkussa) .Vipu irti ja venttiili auki (muistaakseni ylöspäin aukee),eli nostais perää ylös ja alaspäin vääntämällä perä tulis takasin alaspäin.Vena vaan auki ja sitten kattoon tuleeko säiliöön takasinpäin hydr.öljyä,jos ei niin kama ei kierrä eli em.ilmaus vois olla eka juttu minkä vois kokeilla.Sen öljyn pitäis ihan paikallaan ollessakin ilman kuormia ym.kiertää vaan takasin säiliöön,auton käydessä tietenkin.Ja moottorin kierroksilla ei oo mitään merkitystä asian kannalta kuinka se toimii vaikka joku niin yritti ehdottaa heh.
Kummiskin vipu on lepo asennossa vaakatasossa,ja siitä 45 astetta niin ylöstahi alas niin perä liikkuu ylös ja alas
Jaa niin auton ei kuulu nousta painoo laittaessa vaan pysyä samassa tasossa.Pikku huomautus
Kummiskin vipu on lepo asennossa vaakatasossa,ja siitä 45 astetta niin ylöstahi alas niin perä liikkuu ylös ja alas

Jaa niin auton ei kuulu nousta painoo laittaessa vaan pysyä samassa tasossa.Pikku huomautus

aina vaan fixataan :) 230te -86
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke 31.05.2006 11:48
- Paikkakunta: Saarijärvi
Hydrauli iskarit
Niin nuista iskareista ja pumpuista. Mulla olis myynnissä ehjä ja toimiva pumppu, säädin, säiliö ja muita osia järjestelmään paitsi iskarit. Minulla oli otettu pumppu pois käytöstä sen takia kun iskarit oli vauhdettu vakio kaasu iskareiksi. Pumpun sisältä puuttu kytkin kappale. Joka nyt löytyy hyllystä. Eli jos kiinnostaa osat niin ottakaa yhteyttä vaikka sähköpostin kautta. mika.penttinen@kotinet.com