Miten on, voiko 500 000 km ajetulla 300 d automaattimersulla vetää huoletta traileria (about 1600 kg painavaa) laatikon ollessa asennossa d vai pitääkö sitä pitää asennossa 3 kuten joissain asennoissa. En ole kauaa aikaa omistanut mersuani, löysin yksilöni joulukuussa (aito suomi auto)
M-B w124 vm 90 300 d jonka kylläkin vasta maanantaina saan maalaamosta, jonne sen vein etulokasuojien vaihtoon ja ylimaalaukseen naarmujen takia (kirotut olkoot harjakoneet) koska auto oli kerran viikossa pesty huoltsikalla.
Samalla vaihdatin auton helmamuovisarjan korin väriin mustaksi, koska minun mielestä w 124 pitää olla musta. Kuvia saanen ensi viikolla tänne foorumille asti. Kiitos kaikille vastanneille pääkysymykseeni.
Unohdin mainita että laatikko on säädetty uudestaan ja alipainesäätimet 2 kpl on vaihdettu koska ne vuotivat. Laatikko vaihtaa remontin jälkeen suht pehmeästi, vehon huoltomies sen sääti ja sanoi että näin sen pitää olla. Itsekin olin kuullut kiskaisevista laatikoista mutta olen ollut tyytyväinen remontin lopputulokseen.
Mielestäni ei pitäis tuottaa ongelmia. Eikö nuo pakkovaihteet ole lähinnä vaikeampi kulkuisille pätkille tarkoitettu... Korjatkaa joku jos tarvis, niin ei tule ajettua omastakin laatikkoa entiseks
Jos on jyrkkiä nousuja tms. niin kannattanee käyttää pakkovaihdetta. Samoin hitaassa jonossa ajettaessa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Oman veneeni + trailerin kokonaispaino on n.2000 kg, mieluummin yli kuin alle. Ketterästi on rampeista noussut ja maantiellä kulkenut. Hämmästyneitä ihmettelijöitä on satamissa riittänyt ja aina sama kysymys, miten voi olla mahdollista 124:lla!
Pakkovaihteita olen käyttänyt 1, 2 ja 3, niin että kierrokset pysyy parhaalla vääntöalueella. Maantiellä mäkiin 2 tai 3 samoin taajamassa, tasaisella 80km/h olen käyttänyt D:tä.
Mutta eikös mäkeä noustessa laatikko vaihda pienempää kun laittaa kaasun pohjaan eli pakkovaihto 4:lta 3:selle ? Tai tietenkinhän se on hyvä itse vaihtaa vaihde ennen kovinta nousua niin vauhti ei kuole.
Hevoskoppia vuosien ajan ja tuhansia kilometriä automaattilootaisella satakaksnelosella kiskoneena ei voi kuin todeta että erinomainen peli!
Talvella ja liukkailla lukkoperä pääsee oikeuksiinsa.
Vaihde? Normaalisti pidän 3. asennossa kun kyydissä on pari pollea. Tyhjällä kopilla D-asennossa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Oman veneeni + trailerin kokonaispaino on n.2000 kg, mieluummin yli kuin alle. Ketterästi on rampeista noussut ja maantiellä kulkenut. Hämmästyneitä ihmettelijöitä on satamissa riittänyt ja aina sama kysymys, miten voi olla mahdollista 124:lla!
Sitä minäkin ihmettelen! Vilkaisepa rekisteriotettasi.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Sitä minäkin ihmettelen! Vilkaisepa rekisteriotettasi.
Ihmetteletkö jarrullisen perävaunun maksipainoa? Se on 2100kg, mitä ei alunperin ollut merkitty rekisteriotteeseen lainkaan. Tilasin Veho:lta todistuksen ja kävin katsastuskonttorilla päivittämässä paperit.
Rampeilla (satamissa) laatikosta pakko ykkönen sisään, eikä tuskaa ole ollut. Etuperä on turvana jos takarenkailta loppuu pito.[/quote]