Halutaan tietoa (E) 300 TDT S124 vm. 90-95
Halutaan tietoa (E) 300 TDT S124 vm. 90-95
Nyt olisi kiinnostusta tietää vinkkejä tuosta 300 farkkudieselin turboversiosta.
http://www.mercefreaken.com/tekniskedata/124/124.htm kertoo, että kone on pysynyt samana vuosina 89-96. Olenko ymmärtänyt oikein?
Erityisesti haluaisin tietoa koneen kestosta ja automaatista tässä mallissa. Kesto (vaikkapa verrattuna tavalliseen 300D:n), heikkoudet, kulutus jne. Mauri H:lla on varmasti paljon oman käden tietoa asiasta. Tarkoitus olisi hankkia pitkäaikainen käyttöauto, ja haluaisinkin nyt selvittää olisiko tästä sellaiseksi.
Tapahtuiko tuossa -93 mitään muutoksia moottorin suhteen vai oliko muutokset pelkästään koriin liittyviä?
Tiedoista etukäteen kiittäen
-Andy-
http://www.mercefreaken.com/tekniskedata/124/124.htm kertoo, että kone on pysynyt samana vuosina 89-96. Olenko ymmärtänyt oikein?
Erityisesti haluaisin tietoa koneen kestosta ja automaatista tässä mallissa. Kesto (vaikkapa verrattuna tavalliseen 300D:n), heikkoudet, kulutus jne. Mauri H:lla on varmasti paljon oman käden tietoa asiasta. Tarkoitus olisi hankkia pitkäaikainen käyttöauto, ja haluaisinkin nyt selvittää olisiko tästä sellaiseksi.
Tapahtuiko tuossa -93 mitään muutoksia moottorin suhteen vai oliko muutokset pelkästään koriin liittyviä?
Tiedoista etukäteen kiittäen
-Andy-
Kyllä, tuo turbomoottori säilyi kaksiventtiilisenä koko valmistusaikansa (samoin OM601 sekä OM602 Turbo). Tehoahan nostettiin neljällä hevosella tuolloin pahvikylkien tullessa loppuvuodesta 1989.
1993 muutokset koskivat pääasiassa koria. Mauri kertokoon lisää.
1993 muutokset koskivat pääasiassa koria. Mauri kertokoon lisää.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jep joo, moottori tosiaan muuttui hiukan face liftin yhteysdessä, mm. kanteen tuli muutoksia, vanhemmissa malleissa saattoi etummainen öljykanava alkaa vuotamaan nokkaketjun koteloon (pieni suunnitteluvirhe), uudemmissa oli tuo kohta sitten vahvistettu. Alipaineletkut ovat aika lailla eriävät, kaverin -87:aan jos vertaa ja öljytilavuus laski 0.5 litraa uudemmassa. Varmaan muitakin muutoksia tuli mutta joko en teidä tai muista juuri nyt enempää.
Ja - 93 muutoksia ei tainnut tekniikkaan tulla ollenkaan.
Oikeastaan normaalilla käytöllä turbokonen voi olla tosi pitkäikäinen, ovathan ahtamattomaan verrattuna osat ihan eri luokkaa (valitettavasti niin ovat varaosahinnatkin). Laatikko on sama kuin kasikoneisissa, eri turbiinilla vaan, peräkin on tosi vahva, vaikka tuntuukin näissä helpolla huutavan jos öljynvaihtoa laiminlyödään, ei tosin ole kallis korjata. Laatikon pannat saa kulumaan jos paineet eivät ole tarpeeksia kovat, sen verran vääntää kone.
Heikkoutena on ihan selvästi kansi, tämä taas johtunee pääasiassa coolerin puuttumisesta, joka taas aiheuttaa vakioahdoillakin tuollaisen 90 -asteisen imuilman, luonnollisesti sitten palolämpötilat ovat aika korkeat. Coolerilla saisi varmasti kannen ikää pidennettyä, toisaalta jäähdytys on tosi tärkeää pitää kunnossa, ja öljyjäähdytin tukkeutuu helposti, omakin oli ihan möhnäinen, ja on vieläkin vähän.
Hyvällä käytöllä varmasti tuollaisella ajelee pitkään, itse kyllä nautin autostani edelleen ihan kybällä.
Missäspäin Andy vaikuttaa?
Ja - 93 muutoksia ei tainnut tekniikkaan tulla ollenkaan.
Oikeastaan normaalilla käytöllä turbokonen voi olla tosi pitkäikäinen, ovathan ahtamattomaan verrattuna osat ihan eri luokkaa (valitettavasti niin ovat varaosahinnatkin). Laatikko on sama kuin kasikoneisissa, eri turbiinilla vaan, peräkin on tosi vahva, vaikka tuntuukin näissä helpolla huutavan jos öljynvaihtoa laiminlyödään, ei tosin ole kallis korjata. Laatikon pannat saa kulumaan jos paineet eivät ole tarpeeksia kovat, sen verran vääntää kone.
Heikkoutena on ihan selvästi kansi, tämä taas johtunee pääasiassa coolerin puuttumisesta, joka taas aiheuttaa vakioahdoillakin tuollaisen 90 -asteisen imuilman, luonnollisesti sitten palolämpötilat ovat aika korkeat. Coolerilla saisi varmasti kannen ikää pidennettyä, toisaalta jäähdytys on tosi tärkeää pitää kunnossa, ja öljyjäähdytin tukkeutuu helposti, omakin oli ihan möhnäinen, ja on vieläkin vähän.
Hyvällä käytöllä varmasti tuollaisella ajelee pitkään, itse kyllä nautin autostani edelleen ihan kybällä.
Missäspäin Andy vaikuttaa?
Voi ollaOikeastaan normaalilla käytöllä turbokonen voi olla tosi pitkäikäinen, ovathan ahtamattomaan verrattuna osat ihan eri luokkaa (valitettavasti niin ovat varaosahinnatkin). Laatikko on sama kuin kasikoneisissa, eri turbiinilla vaan, peräkin on tosi vahva, vaikka tuntuukin näissä helpolla huutavan jos öljynvaihtoa laiminlyödään, ei tosin ole kallis korjata. Laatikon pannat saa kulumaan jos paineet eivät ole tarpeeksia kovat, sen verran vääntää kone.

Espoossa elellään. Mulla oli aikaisemmin tuollainen karvalakki -88 300 TD (siis ei turbo), jonka nyttemmin myin poies. Nyt ollaan oltu vähän aikaa ilman autoa, ja jotain (mielellään saman mallin) pitkäkäyttöikäistä yksilöä etsisin tilalle.Missäspäin Andy vaikuttaa?
Käytin muuten tuota autoa aikoinaan Jussin dieselillä Salossa. Hyvin Jussi syötön sääti. Oli ihan eri maata säätämättömään versioon nähden.
Tällä hetkellä ongelmani on se, että pysyäkö samassa (hyväksi havaitussa) mallissa, eli noin 10v. vanhassa autossa, vaiko laittaa sama rahasumma esimerkiksi rakkaan naapurimme diesel V70:n. Tähänkin kysymykseen saa esittää argumentteja mersun puolesta

Niin, siis tuota omaan autoon tein kansirempan 400 tkm:ssä, toisaalta kaverin auto on kestänyt 600-700 tkm kovaa rääkkiä ennen kuin kansi hajosi, sekin oli ihan kaverin oma moka, ei ikinä jälkikäyttänyt kovankaan ajon jälkeen.
Omassa kansi oli varmaan halki jo kun sen ostin, jäähdyttimen viskotuuletin oli rikki ja öljynjäähdytin tukossa ja syöttö liian laihalla. nämä asiat yhdessä todennäköisesti aiheuttivat kansivian. Remppa loppujen lopuksi ei ollut kovinkaan kauhea juttu, ja kun todettiin alakerran olevan ihan iskemättömässä kunnossa, eli kaikki hoonauksen jäljellä, ja kun yläkerrassa on kaikki uutta, niin nyt voi hyvillä mielin ajella

Ainakaan omien kokemusten mukaan tuolla rahalla, jolla TDT:n nykyään saa, ei oikein muita varteenotettavia farkkuja oli tarjolla, tosin tuo ei ehkä ole kaikkein taloudellisin mutta varma peli kuitenkin ja pirun kiva ajaa. V70:stä olen kanssa useasti ajanut, mutta ei se laadullaan ainakaan vakuuttanut, ja konekin on Volkkarin, noissa vanhemmissa siis.
Jussi on minunkin autoni säätänyt, melkoinen velho, pakko sanoa. Tämä vanha lahna on pirteämpi kuin V70 D5 Jussin käsittelyn jälkeen
Omassa kansi oli varmaan halki jo kun sen ostin, jäähdyttimen viskotuuletin oli rikki ja öljynjäähdytin tukossa ja syöttö liian laihalla. nämä asiat yhdessä todennäköisesti aiheuttivat kansivian. Remppa loppujen lopuksi ei ollut kovinkaan kauhea juttu, ja kun todettiin alakerran olevan ihan iskemättömässä kunnossa, eli kaikki hoonauksen jäljellä, ja kun yläkerrassa on kaikki uutta, niin nyt voi hyvillä mielin ajella


Ainakaan omien kokemusten mukaan tuolla rahalla, jolla TDT:n nykyään saa, ei oikein muita varteenotettavia farkkuja oli tarjolla, tosin tuo ei ehkä ole kaikkein taloudellisin mutta varma peli kuitenkin ja pirun kiva ajaa. V70:stä olen kanssa useasti ajanut, mutta ei se laadullaan ainakaan vakuuttanut, ja konekin on Volkkarin, noissa vanhemmissa siis.
Jussi on minunkin autoni säätänyt, melkoinen velho, pakko sanoa. Tämä vanha lahna on pirteämpi kuin V70 D5 Jussin käsittelyn jälkeen

Hetkinen Tietomiehet...Taisi tulla pieni lapsonen.
1993 mallivuodelle '94 eli W124 E:hen tulleiden korimuutosten lisäksi
dieselmoottoreiden 250 ja 300 kannet muokattiin NELIVENTTIILISIKSI
Oletan että sama koskee myös kyseisten moottoreiden turboversioita. Sorry, en muista tähän hätään moottorikoodeja.
Samalla taisi myös öjynvaihto- ja huoltovälit pidentyä.
Elektroninen moottorinohjaustekniikka taisi olla jo edellisen vuoden malleissa vai kuinka Mauri H.?
1993 mallivuodelle '94 eli W124 E:hen tulleiden korimuutosten lisäksi
dieselmoottoreiden 250 ja 300 kannet muokattiin NELIVENTTIILISIKSI

Oletan että sama koskee myös kyseisten moottoreiden turboversioita. Sorry, en muista tähän hätään moottorikoodeja.
Samalla taisi myös öjynvaihto- ja huoltovälit pidentyä.
Elektroninen moottorinohjaustekniikka taisi olla jo edellisen vuoden malleissa vai kuinka Mauri H.?
Ei, ei. Nimenomaan kummatkin turbot säilyivät kaksiventtiilisinä, kuten jo kerroin. Tästä laitan vaikka Mersun pantiksiraul kirjoitti:Hetkinen Tietomiehet...Taisi tulla pieni lapsonen.
1993 mallivuodelle '94 eli W124 E:hen tulleiden korimuutosten lisäksi
dieselmoottoreiden 250 ja 300 kannet muokattiin NELIVENTTIILISIKSI![]()
Oletan että sama koskee myös kyseisten moottoreiden turboversioita. Sorry, en muista tähän hätään moottorikoodeja.
Samalla taisi myös öjynvaihto- ja huoltovälit pidentyä.
Elektroninen moottorinohjaustekniikka taisi olla jo edellisen vuoden malleissa vai kuinka Mauri H.?

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Järkyttävää ettei sitä turboa muutettu. No siinä olisi varmasti ollut liikaa hommaa kun jo seuraava mallisarja odotti jo ovella.
Jo tokikin 200D pysyi entisen laisena hamaan loppuun asti.
Ja olishan toi pitänyt muistaa kun turbon tehotkin säilyivät samana...
Ihan hyvä jos olisin lukenut lisäksi tarkemmin mitä Timo L skrivasi, eihän siellä mainittukaan kun juuri 2-venasina säilyneet.... Hooooops.
Jo tokikin 200D pysyi entisen laisena hamaan loppuun asti.
Ja olishan toi pitänyt muistaa kun turbon tehotkin säilyivät samana...

Ihan hyvä jos olisin lukenut lisäksi tarkemmin mitä Timo L skrivasi, eihän siellä mainittukaan kun juuri 2-venasina säilyneet.... Hooooops.
Mitä sitä hyvää muuttamaan...
kyllä se "vain" 2-venttiiliä / sylinteri-versionakin oli aika kova rauta siihen aikaan, verrattuna melkein mihin tahansa muuhun henkilöauton diesel-moottoriin.
Eihän esim. Volkkarin ensimmäisissä tdi-koneissa tuohon aikaan ollut muistaakseni kuin 90hv.
Olisi joskus hauska päästä kokeilemaan tuollaista 136 hevosvoimaista 300d vaparia ja todeta onko kulussa miten paljon eroa.
Kyllähän nykyään otetaan sama teho jo pienemmistä nelipyttyisistä koneista, mutta eipä tuota kaunista käyntiääntä vieläkään näytä saavan vähemmällä kuin kuudella sylinterillä
Noh, Tammikuussa pääsen eroon tuosta 4-pyttyisestä "rompottimesta" ja pääsen taas siirtymään nätimmin käyvään (toivottavasti) dieseliin.
Eihän esim. Volkkarin ensimmäisissä tdi-koneissa tuohon aikaan ollut muistaakseni kuin 90hv.
Olisi joskus hauska päästä kokeilemaan tuollaista 136 hevosvoimaista 300d vaparia ja todeta onko kulussa miten paljon eroa.
Kyllähän nykyään otetaan sama teho jo pienemmistä nelipyttyisistä koneista, mutta eipä tuota kaunista käyntiääntä vieläkään näytä saavan vähemmällä kuin kuudella sylinterillä

Noh, Tammikuussa pääsen eroon tuosta 4-pyttyisestä "rompottimesta" ja pääsen taas siirtymään nätimmin käyvään (toivottavasti) dieseliin.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Re: Mitä sitä hyvää muuttamaan...
Yllättävän suuri on ero, varmaan tuo 210 Nm vastaan 273 Nm on se joka tuntuu, turbollisella pysyy ihan mennen tullen perässä.Ekku kirjoitti:kyllä se "vain" 2-venttiiliä / sylinteri-versionakin oli aika kova rauta siihen aikaan, verrattuna melkein mihin tahansa muuhun henkilöauton diesel-moottoriin.
Olisi joskus hauska päästä kokeilemaan tuollaista 136 hevosvoimaista 300d vaparia ja todeta onko kulussa miten paljon eroa.
Yllättävän kova rauta se vanha turbo on vielä tänä päivänäkin, jos verrataan noihin nykyisiin keskiluokan (ja ylemmän keskiluokankin) TDi ja CDi - koneisiin.
Neliventtiilivehje vääntää huiput hiukan matalammalla (2000 r/min) mutta automaatti pitää huolen siitä että turbollisessa on aina ahdin mukana kun tarvitaan, eli käytännössä potkua on aina tarjolla.
Mutta jos turhuudet unohdetaan niin 250:nenkin neliventtiilisenä on ihan kiva peli, automaatinkin kanssa sillä jo etenee tosi kivasti.
Vääntö on tietysti poikaa
Tuosta w211-korisesta 220 cdi-koneesta ilmoitetaan vääntöä 340nm.
Tässä kun on ollut hyvä tilaisuus verrata sitä tuohon vanhaan rautaan, niin perstuntumalta uusi kone on etevämpi silloin kun kierrokset ovat n. 2500-3000.
Kiihdytettäessä täydellä kaasulla ja korkeilla kierroksilla eroa kiihtyvyydessä ei tunnu olevan juuri lainkaan. Tuo uudempi moottori tuntuu pikemminkin potevän jonkin sorttista "hengenahdistusta" lähellä täysiä kierroksia (4600 molemmissa koneissa), kun taas vanhempi konstruktio pikemminkin vain piristyy tuossa 4 tuhannen kiekan jälkeen.
Onkohan ahtimissa/ ahtopaineissa paljon eroa?
Saa sitten keväällä nähdä miltä tuo 500nm vääntöä tuntuu näiden "mopojen" jälkeen.
Tässä kun on ollut hyvä tilaisuus verrata sitä tuohon vanhaan rautaan, niin perstuntumalta uusi kone on etevämpi silloin kun kierrokset ovat n. 2500-3000.
Kiihdytettäessä täydellä kaasulla ja korkeilla kierroksilla eroa kiihtyvyydessä ei tunnu olevan juuri lainkaan. Tuo uudempi moottori tuntuu pikemminkin potevän jonkin sorttista "hengenahdistusta" lähellä täysiä kierroksia (4600 molemmissa koneissa), kun taas vanhempi konstruktio pikemminkin vain piristyy tuossa 4 tuhannen kiekan jälkeen.
Onkohan ahtimissa/ ahtopaineissa paljon eroa?
Saa sitten keväällä nähdä miltä tuo 500nm vääntöä tuntuu näiden "mopojen" jälkeen.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Re: Vääntö on tietysti poikaa
Joo, tuossa vanhassahan on tosi suuri ahdin ja sellaiset 0.9 barin ahdot. Oma muuten kiertää vahvasti yli 5000 kierroksen jos tarvitsee, automaatti vaan tahtoo vaihtaa 4800:ssa ja silloin on vielä täysi rähinä päällä. Uudemmat varmaankin kärsivät pienistä ahtimistaan joilla tosin saadaan kivasti potkua alakierroksilla mutta potenttiaali loppuu yläkierroksilla vaikka kuinka olisi muuttuvasiipinen.Ekku kirjoitti:Tuosta w211-korisesta 220 cdi-koneesta ilmoitetaan vääntöä 340nm.
Tässä kun on ollut hyvä tilaisuus verrata sitä tuohon vanhaan rautaan, niin perstuntumalta uusi kone on etevämpi silloin kun kierrokset ovat n. 2500-3000.
Kiihdytettäessä täydellä kaasulla ja korkeilla kierroksilla eroa kiihtyvyydessä ei tunnu olevan juuri lainkaan. Tuo uudempi moottori tuntuu pikemminkin potevän jonkin sorttista "hengenahdistusta" lähellä täysiä kierroksia (4600 molemmissa koneissa), kun taas vanhempi konstruktio pikemminkin vain piristyy tuossa 4 tuhannen kiekan jälkeen.
Onkohan ahtimissa/ ahtopaineissa paljon eroa?
Saa sitten keväällä nähdä miltä tuo 500nm vääntöä tuntuu näiden "mopojen" jälkeen.
Menit sitten tilaamaan 320:sen !?!? Voi olla että tuo vanha mopo alkaa ahdistamaan sen jälkeen

hyvinpä tuntuu kiertävän
minulla pyrkii tuo laatikko vaihtamaan jo 4500 kierroksessa.
Ruiskupumpun säädöt ovat tietääkseni alkuperäisissä asetuksissa.
Välillä tulee tehtyä "paraatiohitus" käyttämällä lodjun 3-asentoa, jolloin kyllä havaitsee että kulkua piisaisi vielä isommillakin kierroksilla.
Jep, kolmekakskymppinen tulee Tammikuussa. Tilasin sen jo Syyskuun puolella, mutta eipä tuota saanut kuin vasta Joulukuun valmistuserään. Koittivat väittää ettei tällainen malli ilmajousituksella kuulu normaaliin varastotavaraan.
Eipä minulla mikään kiire silti ole, kun takuu on vielä voimassa tuossa Saksasta "uitetussa".
Täytyy vain toivoa että tuo ilmajousitus pelaa kunnolla. On se ainakin paperilla hienon kuuloinen keksintö.
Ruiskupumpun säädöt ovat tietääkseni alkuperäisissä asetuksissa.
Välillä tulee tehtyä "paraatiohitus" käyttämällä lodjun 3-asentoa, jolloin kyllä havaitsee että kulkua piisaisi vielä isommillakin kierroksilla.
Jep, kolmekakskymppinen tulee Tammikuussa. Tilasin sen jo Syyskuun puolella, mutta eipä tuota saanut kuin vasta Joulukuun valmistuserään. Koittivat väittää ettei tällainen malli ilmajousituksella kuulu normaaliin varastotavaraan.
Eipä minulla mikään kiire silti ole, kun takuu on vielä voimassa tuossa Saksasta "uitetussa".
Täytyy vain toivoa että tuo ilmajousitus pelaa kunnolla. On se ainakin paperilla hienon kuuloinen keksintö.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Tällä hetkellä ongelmani on se, että pysyäkö samassa (hyväksi havaitussa) mallissa, eli noin 10v. vanhassa autossa, vaiko laittaa sama rahasumma esimerkiksi rakkaan naapurimme diesel V70:n. Tähänkin kysymykseen saa esittää argumentteja mersun puolesta
[/quote]
Tota noin, sinuna en ehkä vaihtaisi V70:een. tosin potkua volvosa on ja hyvä ajaa kunhan pysyy kunnossa. Itse tein juuri päinvastoin eli volvosta mersuun. Volvossa on heikot etupäännivelet (hillitön voima etuvetoautossa joka on tosi raskas keulastaan), 400 tkm ajettuna kori alkoi natista ja kojelaudasta epämääeräisiä natinoita ja kolinoita. Ilman noita volvokin on kyllä mainio peli!
Tilaa volvossa on vähän enemmän, keulan muotoilu ok perä hieman minusta laatikko.
Onnea valinnallase, mihin nyt sitten päädytkään.

Tota noin, sinuna en ehkä vaihtaisi V70:een. tosin potkua volvosa on ja hyvä ajaa kunhan pysyy kunnossa. Itse tein juuri päinvastoin eli volvosta mersuun. Volvossa on heikot etupäännivelet (hillitön voima etuvetoautossa joka on tosi raskas keulastaan), 400 tkm ajettuna kori alkoi natista ja kojelaudasta epämääeräisiä natinoita ja kolinoita. Ilman noita volvokin on kyllä mainio peli!
Tilaa volvossa on vähän enemmän, keulan muotoilu ok perä hieman minusta laatikko.
Onnea valinnallase, mihin nyt sitten päädytkään.

W211320CDI
ex-W210270CDI
ex-W124300D
ex-W210270CDI
ex-W124300D
Sanoisin että tilojen suhteen asia on juuri päinvastoin. V70:n takapenkkitilat ovat pienemmät kuin 124-farkussa. Etupenkillä tilaa tuntuisi olevan suurin piirtein saman verran.
Tilaa volvossa on vähän enemmän, keulan muotoilu ok perä hieman minusta laatikko.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24