300 ce osto / korjaus
300 ce osto / korjaus
http://www.nettiauto.com/481661
tommonen ois myynnissä ja hintahan näyttäs aika edulliselle? huonoista kuvista katsottuna ei näytä ihan pommillekkaan..
vikaa autossa on sen verran että: ilmastointi ei toimi, vakionopeudensäädin ei toimi, kattoluukku ei toimi ja pari pientä ruoste kukkaa löytyy.. niin ja ei oo lohkolämppäriä ja yhdet renkaat (kitkat)
kysymys kuuluukin että kannattaako tollasta edes harkita, vai etsiikö "paremman" jossa mm. huoltohistoria pikkusen tiedossa?!
ja mitähän noiden vikojen korjaus tulis suunnilleen maksamaan?! ..vai onko mahdoton arvioida, kun ei vian laatua tarkemmin tiedä..
tommonen ois myynnissä ja hintahan näyttäs aika edulliselle? huonoista kuvista katsottuna ei näytä ihan pommillekkaan..
vikaa autossa on sen verran että: ilmastointi ei toimi, vakionopeudensäädin ei toimi, kattoluukku ei toimi ja pari pientä ruoste kukkaa löytyy.. niin ja ei oo lohkolämppäriä ja yhdet renkaat (kitkat)
kysymys kuuluukin että kannattaako tollasta edes harkita, vai etsiikö "paremman" jossa mm. huoltohistoria pikkusen tiedossa?!
ja mitähän noiden vikojen korjaus tulis suunnilleen maksamaan?! ..vai onko mahdoton arvioida, kun ei vian laatua tarkemmin tiedä..
Joo, kyllä saksasta saa tuotua samaan hintaan paremman yksilön. Tai ei ainakaan kauheasti mee yli.... Miettii, et jos siellä maksaa n.3000e joku coupe ja siihen verot, jotka noin 1500e ja ynnätään matkakulut, niin saadaan semmonen 5000e yhteishinnaksi.....
Mutta onhan siinä tietenkin arvoksi laskettava myös stressi ja asioitten selvittäminen (eli oman ajan hinta). Aika paha mennä sanomaan, jollekkin tuo saattais olla hyväkin ratkaisu, jos sais nuo viat korjattua pienellä panostuksella ja rahalla.... 


MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jos siistin 300ce:n tuot saksasta 5000€:lla pihaan suomen kilvissä niin voin ostaa vaikka 2kplmeze1 kirjoitti:Joo, kyllä saksasta saa tuotua samaan hintaan paremman yksilön. Tai ei ainakaan kauheasti mee yli.... Miettii, et jos siellä maksaa n.3000e joku coupe ja siihen verot, jotka noin 1500e ja ynnätään matkakulut, niin saadaan semmonen 5000e yhteishinnaksi.....Mutta onhan siinä tietenkin arvoksi laskettava myös stressi ja asioitten selvittäminen (eli oman ajan hinta). Aika paha mennä sanomaan, jollekkin tuo saattais olla hyväkin ratkaisu, jos sais nuo viat korjattua pienellä panostuksella ja rahalla....

Älä suutu meze1, mutta tuo yhtälö ei vain ole totuudenmukainen, koska:
Et saa siistiä ja ehjää 3000€:lla, et saa sitä kilpiin 1500€:n verolla, eikä hakukuluiksikkaan riitä 500€

Ja siitä tuontiautostakin puuttuu vielä tämän lisäksi talvirenkaat (ja vanteet), sekä lohkolämppäri...
Eli sanoisinko että jos 4200€:n autossa on em. viat ja auto on muuten siisti ja teknisesti ehjä niin ei oo paha hinta...
Meinaan ku eipä nuo ilmastoinnit ja vakkarit tahdo oikeen toimia saksanautoissakaan vanhoja kun ovat

Huomasin kaikki nämä asiat kun viime syksynä lähdin itselle hakemaan siistiä 300coupea juuri ko. hintaluokassa, mutta täysiä romujahan ne olivat, sitten kun lapussa luki 4900€ niin alko olemaan jo sen näkönen, että kehtais suomeen asti haalata

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Hakukuluiksi riittää kyllä 500e mainiosti. Lentoliput 39e, syömiset 25e/pvä=n.75e, bensat pois n.250e, plus katsastuskulut, niin päästään aika lähelle 500e. Nukkuminen tutulla tai tutn autossa ei maksa yhtään mitään...
Eikä mitään Jube, en minä pahalla ota, enkä oo tainnu monestikkaan ottaa täällä.. ei taitas hyövyttää yhtäänmitään
Mutta kyllä sieltä kaverin setä (joka aina sillontällön käy hakemassa auton sieltä) sano, et noita 86-92 vuoden coupeja saa HALVALLA (alle 4000e tarjontaa aika paljon) ja sit ku kattoo verotustaulukoita, niin vero tuommosella vm90 olevalle on siinä 1500e kieppeillä.
Et kuten tuossa sanoin, niin lähelle päästään. Mutta on sitten eri juttu, jos lähtee saksaan ajankanssa ja haluaa myös nauttia tuosta ajasta siellä. Kyllä sitten matkakuluihin saa menemään varmasti helposti jo sen 1000-2000e. Itsestä kiinni aika paljon. Ja kuten sanottu: "Hyvin suunniteltu, on jo puoleksi tehty".
ps. Eihän väykyillekkään (vm. 96-98 ) enää ole kovinkaan isoja veroja. Tullu alaspäin ja kyllähän niissä hinta tippuu täälläkin, joten myös vero pienenee sen myötä. Kyllä jobbarille vielä autoja sieltä riittäs, kuka vaan haluaa siihen rulettiin...... Vaikka kyllä todelliset rahantekovuodet on varmasti jo takanapäin.


Mutta kyllä sieltä kaverin setä (joka aina sillontällön käy hakemassa auton sieltä) sano, et noita 86-92 vuoden coupeja saa HALVALLA (alle 4000e tarjontaa aika paljon) ja sit ku kattoo verotustaulukoita, niin vero tuommosella vm90 olevalle on siinä 1500e kieppeillä.
Et kuten tuossa sanoin, niin lähelle päästään. Mutta on sitten eri juttu, jos lähtee saksaan ajankanssa ja haluaa myös nauttia tuosta ajasta siellä. Kyllä sitten matkakuluihin saa menemään varmasti helposti jo sen 1000-2000e. Itsestä kiinni aika paljon. Ja kuten sanottu: "Hyvin suunniteltu, on jo puoleksi tehty".

ps. Eihän väykyillekkään (vm. 96-98 ) enää ole kovinkaan isoja veroja. Tullu alaspäin ja kyllähän niissä hinta tippuu täälläkin, joten myös vero pienenee sen myötä. Kyllä jobbarille vielä autoja sieltä riittäs, kuka vaan haluaa siihen rulettiin...... Vaikka kyllä todelliset rahantekovuodet on varmasti jo takanapäin.
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Kyllä se Jube taitaa olla niin, että me ei vaan osata. Itsekkin muutaman auton sieltä tuonneena ja pääasiassa ns "budjettimatkustamista" harrastaneena, on noi matkakulut olleet aina suuremmat. Mutta kai mäkin vielä joskus opin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
No niin, eihän saisi vaikuttaa autoon sen myyjä, mutta Mankilta en ihan äkkiä ostaisi mitään..
Mutta sinällään hyvä, että noinkin paljon on jo vikoja esillä ja onneksi eivät ole (viellä) ehtineet vetää nopeaa myyntimaalia siihen päälle. Jos jotain ilmaantuu autoon, niin todellista taistelua ks myyjän kanssa, vaikka liikettä pitääkin.
Mutta tosiaan, aika moisia vikoja sinällään, osa korjaantuu helposti, osa saattaa maksaakkin enemmän, ei voi tietää etukäteen, mutta hinnasta reilusti viellä pois vaan..
Jos autossa on yksi miina odottamassa, niin saattaa selvitä. Jos useampi miina, niin joku niistä laukeaa kuitenkin.
Mutta sinällään hyvä, että noinkin paljon on jo vikoja esillä ja onneksi eivät ole (viellä) ehtineet vetää nopeaa myyntimaalia siihen päälle. Jos jotain ilmaantuu autoon, niin todellista taistelua ks myyjän kanssa, vaikka liikettä pitääkin.
Mutta tosiaan, aika moisia vikoja sinällään, osa korjaantuu helposti, osa saattaa maksaakkin enemmän, ei voi tietää etukäteen, mutta hinnasta reilusti viellä pois vaan..
Jos autossa on yksi miina odottamassa, niin saattaa selvitä. Jos useampi miina, niin joku niistä laukeaa kuitenkin.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
En tiedä sitten mitenkä teillä on nuo vero asiat mennyt kun olette auton hakeneet/tuottaneet...
Itselleni tuotatin viime kesänä ja en kyllä päässyt lähellekkään noin halvalla. Haku palkka kunnon asiantuntijalla 1000€. siihen lisäksi rahti kun auto tuli laivalla Suomeen..Oliskohaan ollut jonkun 400-500€ kun oli paperilakko niin laivoja ei kulkenut yhtä paljon joka taasen vaikutti rahdin hintaan...Verot oli 5000€ luokkaa. Tämä siis viime kesänä,nyky tilanteesta en sitten tiedäkkään mitään. Ja en tiedä sitten onko aivan turha lähteä hakemaan sieltä jotakin 3000-4000€ autoa...Voipi olla että ei oikein toimi tai toimii jonkin aikaa ennen kuin joku isompi juttu edessä...
Vähän aina arpapeliä meinaa olla noiden autojen kanssa.
Itselleni tuotatin viime kesänä ja en kyllä päässyt lähellekkään noin halvalla. Haku palkka kunnon asiantuntijalla 1000€. siihen lisäksi rahti kun auto tuli laivalla Suomeen..Oliskohaan ollut jonkun 400-500€ kun oli paperilakko niin laivoja ei kulkenut yhtä paljon joka taasen vaikutti rahdin hintaan...Verot oli 5000€ luokkaa. Tämä siis viime kesänä,nyky tilanteesta en sitten tiedäkkään mitään. Ja en tiedä sitten onko aivan turha lähteä hakemaan sieltä jotakin 3000-4000€ autoa...Voipi olla että ei oikein toimi tai toimii jonkin aikaa ennen kuin joku isompi juttu edessä...
Vähän aina arpapeliä meinaa olla noiden autojen kanssa.
Tiukkaa tekee, mielestäni. Superfastilla matkustajaa kohti hyttipaikkahan maksaa 300 - 600 euroa ja auto siihen noin 120,- . Jos Ruotsin läpi ajaa niin Tanskan lautat tekee melkein satasen, ja sitten tuo Tukholma-Turku/Hki tekee 120...160 minimissään. Itse tykkään nukkua hytissä, ei jaksa edes ajatella mitään kansipaikkoja.meze1 kirjoitti:Hakukuluiksi riittää kyllä 500e mainiosti. Lentoliput 39e, syömiset 25e/pvä=n.75e, bensat pois n.250e, plus katsastuskulut, niin päästään aika lähelle 500e. Nukkuminen tutulla tai tutn autossa ei maksa yhtään mitään...![]()
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
No näinhän se on,ja kaikki liikkumiskulut saksassa ym ym ym ku laskee niin 500€ ei minulla ainakaan riitä kyllä kuin laivamatkaan, en tosin tuo autoja ajamalla kuten em. esimerkissä...Kyllä se Jube taitaa olla niin, että me ei vaan osata. Itsekkin muutaman auton sieltä tuonneena ja pääasiassa ns "budjettimatkustamista" harrastaneena, on noi matkakulut olleet aina suuremmat. Mutta kai mäkin vielä joskus opin.
Ilman muuta jos joku voi tuollahintaa hakea niin kannattaa hakea...
Mutta alkuperäiseen aiheeseen palatakseni tuo ko. auto ei ole mielestäni kallis!
Jos vm. -90 300ce:n saa 1500€ verolla kilpiin niin markkinahinnaksi tulli laskisi silloin ~4500€


Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Joulukuussa-05 Tampereella tullattu 300ce coupe-89 ja suht normi kuntoinen,ainoo et -94 lookix nuorennettu niin verot 1680 , hinta Omar automobilessa Hampurissa 3700 , ja lento Berliinin kautta n.100, ja paluu n.600 , laivalla ja viihde, ym asumis kulut 4pv , joten siinä puolivuotta vanhaa kokemusta + menihän siinä vielä bensaakin
Ei mersua satasella saa!!!
Joka väittää tuovansa auton kaikkine kuluineen 500 eskolla, pettää rankasti itseään! Lentolippu Ryanilla on pienin menoerä. Sitten alkaa fyrkkaa meneen vaikka kuinka nukkuisit autossa tai asemilla. Turha väittää, kokeiltu on monta kertaa eri tavoin. 850 € on ihan minimi, millä auto on laillisesti tuotuna Suomessa, ilman tutun majoituksia ja karavaanarikortteja!! Normaali reissu kustantaa sen 1000 €, piste. Inhorealismia parhaimmillaan!
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Ai ostitko sä sen mustan 300:n omarilta?jb1966 kirjoitti:Joulukuussa-05 Tampereella tullattu 300ce coupe-89 ja suht normi kuntoinen,ainoo et -94 lookix nuorennettu niin verot 1680 , hinta Omar automobilessa Hampurissa 3700 , ja lento Berliinin kautta n.100, ja paluu n.600 , laivalla ja viihde, ym asumis kulut 4pv , joten siinä puolivuotta vanhaa kokemusta + menihän siinä vielä bensaakin
e-mallin konepelti oli, mutta ei takaluukkua...
Itse varmaan olen katsellut samaa yksilöä omarin pihassa lokakuun loppupuolella -05...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
AAMENStuttgart kirjoitti:Joka väittää tuovansa auton kaikkine kuluineen 500 eskolla, pettää rankasti itseään! Lentolippu Ryanilla on pienin menoerä. Sitten alkaa fyrkkaa meneen vaikka kuinka nukkuisit autossa tai asemilla. Turha väittää, kokeiltu on monta kertaa eri tavoin. 850 € on ihan minimi, millä auto on laillisesti tuotuna Suomessa, ilman tutun majoituksia ja karavaanarikortteja!! Normaali reissu kustantaa sen 1000 €, piste. Inhorealismia parhaimmillaan!


Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ei kaikkine kuluineen tietenkään..... Mut jos puhutaan lento+bensa+yöpyminen+ruoka= riittää. Ilman maanpetoksiakin...Stuttgart kirjoitti:Joka väittää tuovansa auton kaikkine kuluineen 500 eskolla, pettää rankasti itseään!

Niistä katsastushinnoista ei oo mitään tietoa, ku ei oo tullu ees kysyttyä keneltäkään....
Joo, eli laitoin kyllä tuonne et plus katsastuskulut, mut tuon kyl voi jälkeenpäin mietittynä jättää pois. Kai niihin menee sen 100e-200e..? Ja lautat muuten maksaa yhteensä (kun sen joku mainitsi) 40e sis. saksa-tanska tanska-ruotsi. Ruotsista suomeen selviää kannella olemalla sen ajan ku ei ole risteily kyseessä.meze1 kirjoitti:Hakukuluiksi riittää kyllä 500e mainiosti. Lentoliput 39e, syömiset 25e/pvä=n.75e, bensat pois n.250e, plus katsastuskulut, niin päästään aika lähelle 500e.

Tuntuis vain olevan "kuluttaja" porukkaa täällä. Mut oikeasti sitä selviää yllättävän vähillä kustannuksilla kun suunnittelee asian hyvin.

MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Lautta hinnat saat kyllä netistä ja joo, ei ole tarkoitus todellakaan torpedoira autonhakuasi, mutta kun joskus reissun teet, kerro hiukan kustannuksia, mitä se tuli maksamaan ja kuinka hyvä oli se hinnat alkaen auto.meze1 kirjoitti:Ja lautat muuten maksaa yhteensä (kun sen joku mainitsi) 40e sis. saksa-tanska tanska-ruotsi. Ruotsista suomeen selviää kannella olemalla sen ajan ku ei ole risteily kyseessä.![]()
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Kyllähän noita 500:n hakuhinnan ilmoittelijoitakin on, mutta kaikki mitä ne tinkaa, on niiden omaan pussiin.
Asiakkaan kanssa katsotaan mobilesta ehdokkaat ja varataan käteistä tarpeeksi mukaan. Mistä se asiakas sen lopullisen hinnan tietää ?
Asiakkaan kanssa katsotaan mobilesta ehdokkaat ja varataan käteistä tarpeeksi mukaan. Mistä se asiakas sen lopullisen hinnan tietää ?
toyota
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
En minä ainakaan nyt vuoteen saksaan ole lähdössä... mistäs niin päättelit...Antti V kirjoitti: Lautta hinnat saat kyllä netistä ja joo, ei ole tarkoitus todellakaan torpedoira autonhakuasi, mutta kun joskus reissun teet, kerro hiukan kustannuksia, mitä se tuli maksamaan ja kuinka hyvä oli se hinnat alkaen auto.





Ja toki tehdään tarkat muistiinpanot kustannuksista, sekä muutenkin matkankulusta. On aika hyvää tietoa saksaan itse lähteville. Olen myös ite noita juttuja lueskellu... Mutta jos sitä sitten joskus. Tekis kaks matkaa. Toinen niiiiiiin minimi budjetilla ku olla saattaa ja toinen sillein hiukkasen "leveämmin". Vois saada semmosen kattavan hintahaarukan noihin kuluihin...

MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Pistänpä vaikka ihan piruillessani faktaa reilun kuukauden takaa:
-Lentolippu 35,10€
-Auton rekisteröinti+kilvet+vakuutus (Saksa) 138.?? €
-Lautta Puttgarden-Rodby 56,??€
-Siltamaksu Tanska-Ruotsi 31,??€
-Lauttamaksu Tukholma-Turku 51,??€
-Bensat n.1900 km n.250€
-Tarrakilvet (oman yhtiön kautta vakuutus) 15 €
Yhteensä n. 576€
Nämä menee pakosta! Loppu on sitten kiinni siitä elämisestä. Summa ei juuri heitä, tuutko Superfastilla vai ajamalla. Kai siellä pitää jotain syödäkin ja jossain nukkuakin, sullakun ei ole sitä autoa välttämättä ekana päivänä alla. Lautta Helsingöristä Helsingborgiin on lähes eurolleen saman hintainen kuin tuo siltamaksu, sitäkauttakin on tultu. Senttejä en ole laittanut ylös, siksi kysymysmerkit. Mulle majotus maksaa 20 €/yö tutun majatalossa ja Tukholma -Turku väli on alennettu hinta kaverin karavaanarikortilla.Varaa se 850€ kuluihin, niin et pety!
ps. Esim hitaluokassa 3000-5000 €, hinnat alkaen auto on suurella todennäköisyydellä paska. Ehjän saa nelosella ja hyvän vitosella. En tarkoita kyseistä mallia, vaan hintarakennetta noin yleensä.
-Lentolippu 35,10€
-Auton rekisteröinti+kilvet+vakuutus (Saksa) 138.?? €
-Lautta Puttgarden-Rodby 56,??€
-Siltamaksu Tanska-Ruotsi 31,??€
-Lauttamaksu Tukholma-Turku 51,??€
-Bensat n.1900 km n.250€
-Tarrakilvet (oman yhtiön kautta vakuutus) 15 €
Yhteensä n. 576€
Nämä menee pakosta! Loppu on sitten kiinni siitä elämisestä. Summa ei juuri heitä, tuutko Superfastilla vai ajamalla. Kai siellä pitää jotain syödäkin ja jossain nukkuakin, sullakun ei ole sitä autoa välttämättä ekana päivänä alla. Lautta Helsingöristä Helsingborgiin on lähes eurolleen saman hintainen kuin tuo siltamaksu, sitäkauttakin on tultu. Senttejä en ole laittanut ylös, siksi kysymysmerkit. Mulle majotus maksaa 20 €/yö tutun majatalossa ja Tukholma -Turku väli on alennettu hinta kaverin karavaanarikortilla.Varaa se 850€ kuluihin, niin et pety!
ps. Esim hitaluokassa 3000-5000 €, hinnat alkaen auto on suurella todennäköisyydellä paska. Ehjän saa nelosella ja hyvän vitosella. En tarkoita kyseistä mallia, vaan hintarakennetta noin yleensä.
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Kauppakirjasta, jos asiakas itse verottaa autonsa. (Tosin kusettaahan tuossakin voi jos haluaa)humina kirjoitti: Asiakkaan kanssa katsotaan mobilesta ehdokkaat ja varataan käteistä tarpeeksi mukaan. Mistä se asiakas sen lopullisen hinnan tietää ?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kauppakirjaan saa haluamansa summan, ihan saksalaiselta kauppiaaltakin. Turkinpojat on tuskin pekkaa pahempia...
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Tätä just meinasinki... Ei suostu kaikki tuohon silti...Stuttgart kirjoitti:Kauppakirjaan saa haluamansa summan, ihan saksalaiselta kauppiaaltakin. Turkinpojat on tuskin pekkaa pahempia...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
No ei kauheasti heittäny, kuten sanoin. Kun ottaa tuon katsastuksen pois, niin ollaan 450e. Yöpyminen 0e ja ruuat sitten "opiskelijabudjetilla". Kyllä jokainen 3-4pvä jaksaa pienillä sapuskoilla.Stuttgart kirjoitti: -Lentolippu 35,10€
-Auton rekisteröinti+kilvet+vakuutus (Saksa) 138.?? €
-Lautta Puttgarden-Rodby 56,??€
-Siltamaksu Tanska-Ruotsi 31,??€
-Lauttamaksu Tukholma-Turku 51,??€
-Bensat n.1900 km n.250€
-Tarrakilvet (oman yhtiön kautta vakuutus) 15 €
Yhteensä n. 576€



Mut oikeasti jos lähtis saksaan, ni ottasin kyllä sen 800-1000e mukaan kaikkiin menoihin. Mutta kysehhän oli, millä summalla pärjäis. Eihän koskaan kannata lähteä asenteella, et "otan VAIN tämän verran ja se saa riittää". Aina saattaa tulla yllätyksiä matkaan, kuten sairaus yms.

Mut reilulla pelin hengellä........

MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Alkaa mennä vähän jankkaamiseksi, mutta jokainen saa ajatella miten haluaa. Sitä en oikein ymmärrä, miksi auton siirtokilvet pitäis jättää pois laskusta. Pirssi ei ilman niitä liiku mihinkään, paitsi trailerilla. Tarkoitatko tolla katsastuksella juuri noita siirtokilpiä? Rekisteröintikatsastus Suomessa lisää laskua muistaakseni 120 eurolla + kilpien hinta muistaakseni 15 €. Ollaan summassa 576+135=711 €.
Nyt on jäljellä 139 € siihen 3-4 päivän elämiseen. (siis 850-711 €)
Puhutaan vähän eri asiasta. Minä puhun realistisista kokonaiskuluista ja sinä ruuasta, lentolipuista ja bensasta. Älä vaan vedä hernettä nenään, mutta näin se menee. Kertokaas muutkin kokemuksistanne (ja summista)
Nyt on jäljellä 139 € siihen 3-4 päivän elämiseen. (siis 850-711 €)
Puhutaan vähän eri asiasta. Minä puhun realistisista kokonaiskuluista ja sinä ruuasta, lentolipuista ja bensasta. Älä vaan vedä hernettä nenään, mutta näin se menee. Kertokaas muutkin kokemuksistanne (ja summista)
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Omalta hakureissulta pari kuukautta sitten. Tämä on sinänsä huono esimerkki budjettihakuun, sillä auto löyty netistä ja melko pian piti lähteä hakemaan, mutta toisaalta tämä oli osoitus siitä, että kun kotityöt tekee kunnolla, se kannaattaa taloudellisesti ja saa sitä mitä halusi. Mukana oli kaksi henkeä.
Lento Blue1 119€/per lurjus ja yhteensä 278€ lentokenttäveroineen
Vuokra-auto 135€ sisältäen omavastuun poiston (oli muuten tarpeellinen, tuli kivi lasiin ja lasi vaihtoon, eikä tässä tapauksessa maksanut meille mitään extraa)
Vuokra-auton bensa 45€
Paikalliset kilvet ja vakuutukset 150€
Yöpyminen Lyypeckin Etap hotellissa aamiaisineen 48€
Lautta ja siltamaksu väleille Saksa-Tanska ja Tanska-Ruotsi 82€
Laivalippu Tukholma-Turku päivälaiva+hytti 48€
Oman auton polttoaineet 175€
Ja sitten ne muuttuvat, eli
Syömiseen n 100€(riippuu nälästä, mutta joutuu sitä Suomessakin syömään)
Olutta epäsäännöllinen määrä
Tupakoitsijoille tupakkirahaa
Paljon laskee omalle ajalle, kun on töistä pois
Jos käy jotain ongelmaa esim terveys, auto, muuten vaan sählää(joku on joskus voinut saada vaikka ison sakon
)
Niin näistä se koostuu
Eli pakolliset kulut on toista tonnia ja tämän lisäksi alkaa kulukierrre kotomaassa. Mä otin mukaan toisen henkilön, jo senkin takia, ettei ole kovinkaan mukava kulkea yksikseen tuntemattomilla alueilla rahatukko takataskussa, toisaalta se toinen on erinomainen juttu matkaseurana ja toisena kuskina.
Mutta jokainen tekee haluamallaan tavalla, mä olin päättänyt löytää tuolaisen auton ja kun se tuli eteen noin viikon päästä se oli mulla kotona.
Lento Blue1 119€/per lurjus ja yhteensä 278€ lentokenttäveroineen
Vuokra-auto 135€ sisältäen omavastuun poiston (oli muuten tarpeellinen, tuli kivi lasiin ja lasi vaihtoon, eikä tässä tapauksessa maksanut meille mitään extraa)
Vuokra-auton bensa 45€
Paikalliset kilvet ja vakuutukset 150€
Yöpyminen Lyypeckin Etap hotellissa aamiaisineen 48€
Lautta ja siltamaksu väleille Saksa-Tanska ja Tanska-Ruotsi 82€
Laivalippu Tukholma-Turku päivälaiva+hytti 48€
Oman auton polttoaineet 175€
Ja sitten ne muuttuvat, eli
Syömiseen n 100€(riippuu nälästä, mutta joutuu sitä Suomessakin syömään)
Olutta epäsäännöllinen määrä
Tupakoitsijoille tupakkirahaa
Paljon laskee omalle ajalle, kun on töistä pois
Jos käy jotain ongelmaa esim terveys, auto, muuten vaan sählää(joku on joskus voinut saada vaikka ison sakon


Niin näistä se koostuu
Eli pakolliset kulut on toista tonnia ja tämän lisäksi alkaa kulukierrre kotomaassa. Mä otin mukaan toisen henkilön, jo senkin takia, ettei ole kovinkaan mukava kulkea yksikseen tuntemattomilla alueilla rahatukko takataskussa, toisaalta se toinen on erinomainen juttu matkaseurana ja toisena kuskina.
Mutta jokainen tekee haluamallaan tavalla, mä olin päättänyt löytää tuolaisen auton ja kun se tuli eteen noin viikon päästä se oli mulla kotona.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Huomattavissa rivienvälistä pientä ärtyneisyyttä.Stuttgart kirjoitti:Puhutaan vähän eri asiasta. Minä puhun realistisista kokonaiskuluista ja sinä ruuasta, lentolipuista ja bensasta. Älä vaan vedä hernettä nenään, mutta näin se menee. Kertokaas muutkin kokemuksistanne (ja summista)


Ja ei se mitään, vaikka jankataankin. Siitähän syntyy hyviä keskusteluja...

Ja minä en kovin pienestä herneitä nenään vedä. Ei kuulu toimintaperiaatteisiin.... Tai sit on niin isot sieraimet, että sinne tarvitaan monta hernettä...

MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jos ei tee kotiläksyjä todella huolellisesti niin reissu voi tulla kalliiksi ja silti ei ole edes autoa mukana kun tuut kotiin. Matkaan valmistuminen on onnistuneen matkan edellytys. Siinä ollaan täysin samaa mieltä.
Pointti, mitä nyt koitan tolkuttaa on juuri se itsensä pettäminen. Eli ne kokonaiskulut! Tietenkin voi ajatella, että nyt olen lomalla kun yövyn tai ostan kokiksen huoltsikalta ja sitten taas hakemassa autoa kun maksan vaikka lauttalipun. Huomaa, että tuohon summaan, reilut 700, ei ole laskettu yhtään yöpymistä tai ateriaa saatika mahdollista vuokra-autoa (Audin lintta oli muistaakseni reilun satkun/päivä yhdellä reissulla). Ilman autoa on liikkuminen Sakuissa aika hankalaa.
En todellakaan ole ärtynyt, vaan kuten sanoin, inhorealisti. On täysin totta, mitä sanot budjeteista ja kulutustottumuksista. Niissä on eroja. Ilman sentinkään kulua elämiseen on näkemyseromme yli 200 €. Minulla on kulut suurinpiirtein eurolleen muistissa (osa kuiteista jopa tallella). Usko pois, että tän verran siihen vähintäänkin menee omatoimimatkailijalta. Täytyy heinäkuussa pitää kuitit talteen, niin tulee sentilleen faktaa. Tosikustannus minun elämäntavoilla vajaan viikon reissussa lienee luokkaa 1300 € (sisältää rantakaupan alkkomahoolit). Se täytyy vielä muistaa, että polttoainekulut eroavat haetko auton etelästä vai pohjoisesta, Saksa kun on aika iso maa. Omat romuni ovat etelästä = 700 kilsaa lisää.
Muutama säästövinkki:
-Vakuutus on ADACilla yli kymmenen euroa halvempi kuin "kilpipajalla".
-Kannattaa ottaa Suomessa 3kk:n kilvet. Veropäätös kestää yleensä vähintään kuukauden ja tuolta ajalta ei mene käyttöveroa. Viikon kilvet maksavat muistaakseni kuutisenkymppiä (vakuuttajana valtionkonttori) ja veropäätös tulee näillä kilvillä lähes heti.
-Auto alkoholia täyteen rantakaupassa. Jos et itse käytä, voi myydä kavereille
Autan mielelläni minkä pystyn, kun asia tulee ajankohtaiseksi.
Pointti, mitä nyt koitan tolkuttaa on juuri se itsensä pettäminen. Eli ne kokonaiskulut! Tietenkin voi ajatella, että nyt olen lomalla kun yövyn tai ostan kokiksen huoltsikalta ja sitten taas hakemassa autoa kun maksan vaikka lauttalipun. Huomaa, että tuohon summaan, reilut 700, ei ole laskettu yhtään yöpymistä tai ateriaa saatika mahdollista vuokra-autoa (Audin lintta oli muistaakseni reilun satkun/päivä yhdellä reissulla). Ilman autoa on liikkuminen Sakuissa aika hankalaa.
En todellakaan ole ärtynyt, vaan kuten sanoin, inhorealisti. On täysin totta, mitä sanot budjeteista ja kulutustottumuksista. Niissä on eroja. Ilman sentinkään kulua elämiseen on näkemyseromme yli 200 €. Minulla on kulut suurinpiirtein eurolleen muistissa (osa kuiteista jopa tallella). Usko pois, että tän verran siihen vähintäänkin menee omatoimimatkailijalta. Täytyy heinäkuussa pitää kuitit talteen, niin tulee sentilleen faktaa. Tosikustannus minun elämäntavoilla vajaan viikon reissussa lienee luokkaa 1300 € (sisältää rantakaupan alkkomahoolit). Se täytyy vielä muistaa, että polttoainekulut eroavat haetko auton etelästä vai pohjoisesta, Saksa kun on aika iso maa. Omat romuni ovat etelästä = 700 kilsaa lisää.
Muutama säästövinkki:
-Vakuutus on ADACilla yli kymmenen euroa halvempi kuin "kilpipajalla".
-Kannattaa ottaa Suomessa 3kk:n kilvet. Veropäätös kestää yleensä vähintään kuukauden ja tuolta ajalta ei mene käyttöveroa. Viikon kilvet maksavat muistaakseni kuutisenkymppiä (vakuuttajana valtionkonttori) ja veropäätös tulee näillä kilvillä lähes heti.
-Auto alkoholia täyteen rantakaupassa. Jos et itse käytä, voi myydä kavereille
Autan mielelläni minkä pystyn, kun asia tulee ajankohtaiseksi.
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Stuttgart kirjoitti: Auto alkoholia täyteen rantakaupassa. Jos et itse käytä, voi myydä kavereille.

Huhtikuun reissulta toin 42 laatikkoa punkkua, laskin kauppojen pihalla että 40 lastasin ( eli 90 litraa per henki) mitä ei tarvi ilmoittaa tullille jos kysyvät, mutta kotona laskin että 42. Olutta ja muutama kirkas/värillinen pullo siihen päälle. Landrover jaksoi kantaa

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224