Slk -98 puskurien irrotus +lukot
Slk -98 puskurien irrotus +lukot
Onko paha homma ottaa etu+taka puskurit (ala)osat irti maalausta varten ja oven kahvat
Re: Slk -98 puskurien irrotus +lukot
SLK:n puskureiden irroituksesta ei ole mitään kokemusta, mutta kurki olisiko kiinnitys samantyyppinen kun esim W124/W202:ssa.sälli kirjoitti:Onko paha homma ottaa etu+taka puskurit (ala)osat irti maalausta varten ja oven kahvat
Takapuskuri: yhteensä 4 kiinnitysmutteria takaluukun sisällä takapaneelissa, puskurin kulmissa, mahdollisesti verhoilun alla. Toiset 2 mutteria / puoli puskurin sivuissa/päädyissä melkein pyöränaukon luona, saa ruuvattua auki myös takaluukun puolelta, joutunet purkamaan verhoilupaneelit ensin.
Etupuskuri: W124:ssa etupalkissa olevat mutterit joutuu ottamaan tunkin reijistä tai alakautta, W210:ssa etupalkin kiinnitysmutterit on konepellin alla jäähdyttimen etupuolella. Noissa mistä on tullut puskuria irroitettua, on lisäksi puskurin päädyissä / pyöränaukon luona 1 mutteri / puoli, (osoittaa auton sivulle päin), siihen pääsee käsiksi auton alapuolelta.
Ovenkahvoistakaan ei varmaa tietoa, mutta monissa Mersuissa, löytyy ovenkahvan kohdalta oven karmissa "kumitutti", jonka alta löytyy kuusiokoloruuvi jonka irroittamalla kahva lähtee ulospäin vetämällä (eikä tarvi voimaa).

Noita voi kokeilla, jos ei parempia vihjeitä tule.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Takapuskuri on muistaakseni kiinni ruuveilla, joihin pääsee tavaratilan puolelta ja takapyöräholvista...
...Kappas, löysin sinulle oikein kuvankin! Click.
Etupuskuri meni jotenkin tällä tavalla:
-Valoumpiot pois.
-Nokkasäleikön ruuvit auki.
-Pohjapahvi pois.
-Alhaalta katsoen puskurin alla näkyy kaksi ruuvia. Ne auki.
-Pyöräholvin muovia raottamalla löytyy mutteri. Molemmilta puolilta nekin auki .
-Sumuvalot ja lämpömittarin piuha irti.
-Puskuri lähtee pois vetämällä suoraan eteenpäin.
...Kappas, löysin sinulle oikein kuvankin! Click.
Etupuskuri meni jotenkin tällä tavalla:
-Valoumpiot pois.
-Nokkasäleikön ruuvit auki.
-Pohjapahvi pois.
-Alhaalta katsoen puskurin alla näkyy kaksi ruuvia. Ne auki.
-Pyöräholvin muovia raottamalla löytyy mutteri. Molemmilta puolilta nekin auki .
-Sumuvalot ja lämpömittarin piuha irti.
-Puskuri lähtee pois vetämällä suoraan eteenpäin.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]