Osien irroitusta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jamppu_83
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ke 10.05.2006 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi

Osien irroitusta?

Viesti Kirjoittaja Jamppu_83 »

Kertokaahan millä lähtee lämmönsäätö paneelin jalopuulevy irti, oon ottanu ne kaks ruuvia sieltä alhaalta irti mut ei tunnu lähtevän millään? Sit toinen miten mittariston saa järkevästi irti? Ja autohan on w124 230E -89
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Muistaakseni siinä lämmönsäätöpaneelissa on isot mutteri niiden säätönuppien alla. Nupit lähtee vetäisemällä.
Mittaristo lähtee kun tekee vaikka puörän pinnoista koukut jotka pujotetaan mittariston sivuilta sisään olikohan klo.10 ja 2 kohdilta. Sitten vaan vetoja.
Jos ei ole ikinä irroitettu niin voi olla tiukassa.
Jos ottaa ne puhallus suulakkeet molemmilta puolilta pois niin on helpompi kammeta varovasti jollain meisselillä.
Haulla löytyy kyllä aiheesta lisää....
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
Peltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: La 19.04.2003 22:57
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Irroita polkimien välistä mittarivaijerin suojaputki kiinnikkeestään niin mittaristo mahtuu tulemaan paremmin pois.
W124 250TD -89
Avatar
Sampo N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 01.10.2003 11:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Ja mittaristohan vedetään ulos sellaisilla koukuilla, jotka pujotetaan mittariston sivuilta sisään. Koukuissa pitää olla pieni taitos, että niillä voi vetää mittariston ulos. Joskus olen kuullut, että jos vetää vasemman puolen ensin ja sitten oikean, niin lähtisi kuulemma paremmin. En tiedä, onko sillä oikeasti mitään merkitystä.
dieselhörhö
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ti 13.12.2005 20:07
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja dieselhörhö »

Jalopuupaneeli on kiinni sieltä alhaalta kahdella ruuvilla ja säätönuppien alta löytyy mutterit. Säätönupit lähtee pois vetämällä, voivat olla aika lujassa. Ja mittaritaulu lähtee pois suoraan vetämällä, ei ole millään muulla kiinni kuin pirun tiukalla sovitteella. Hakutoiminnolla löytyy aika paljon vinkkejä irroitukseen
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa

-90 W124 200D (590tkm) by T.Trast
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

Juu ne säätönupit voi olla aikuisten oikeesti tiukassa,iteltä meinas usko loppua että ne tosiaan olis kiinni vetäsemällä :? kangasta väliin ja pihdeillä vetämällä lopulta antautuivat :twisted:
W124 300D aut -89
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Juu pientä väkivaltaa ne vaatii jos eivät lähde näppä voimalla.
Kangasta väliin ja jos ei lähde yhdessä kasassa niin sit pikaliimalle on käytöö.
Pikku näpy rasvaa vois laittaa seuraavaa kertaa varten jos kehtaa sinne väliin.
Sit vaan nosto sieltä alapuolelta ja sen jälkeen sen pitäis lähtee irti.
Yläpuoli on kiinni sellasilla väkäsillä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Vastaa Viestiin