500 SL (R129) hankittu, kuvia lisätty 20.5.!
500 SL (R129) hankittu, kuvia lisätty 20.5.!
Tervehdys arvoisat mersutietäjät! Keväinen autokuume alkaa käydä liian kovaksi ja tarkoituksena olisi siirtyä harrasteautorintamalla vanhasta 911 Possusta Mersun puikkoihin. Eli kiikarissa on 500 SL -90-92, onko näissä jotain tyyppivikoja tms. ominaisuuksia/peruslaittoja mitä tulisi ostaessa tietää? Kaikissa ilmeisesti pitäisi seurata kovakatto mukana? Asiantuntevat kommentit ja kokemukset ko. mallista tervetulleita
Viimeksi muokannut Juza, La 20.05.2006 19:34. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tervetuloa, Juza, Foorumille. Ainakaan USA:ssa ei SL-Mersuissa ollut oletusarvoisesti kovaa kattoa mukana. Eli se oli aina lisävaruste. Euroopasta en tiedä, mutta enpä usko että täälläkään.
Täällä koeajoraporttini 1990-vuosimallin (USA-mallisesta) 500 SL:stä.
Täällä koeajoraporttini 1990-vuosimallin (USA-mallisesta) 500 SL:stä.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut SL-pappa, La 07.08.2021 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
Mahtaisko kenelläkään olla tietoa tästä yksilöstä: www.nettiauto.com/696198 ?
Mainittakoon että eräs noista myytävistä 500:sista on setäni vanha auto, mittarista on kadonnut jonkun seuraavan omistajan toimesta 180tkm...
Mainittakoon että eräs noista myytävistä 500:sista on setäni vanha auto, mittarista on kadonnut jonkun seuraavan omistajan toimesta 180tkm...
No mutta, eihän suomalainen osaa ruuvata noista mittareita, on vissiin käynyt välillä Saksan rekisterissäJuza kirjoitti:Mainittakoon että eräs noista myytävistä 500:sista on setäni vanha auto, mittarista on kadonnut jonkun seuraavan omistajan toimesta 180tkm...
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut SL-pappa, La 07.08.2021 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
Joo tuo diesel-versio on tosiaan taloudellinen kesäauto Eikö noissa tosiaan ole ilmastointia vakiona? Täytyypä kysäistä myyjältä, ei tullut viime puhelun aikana puheeksi. Taitaa olla suurin osa 2-paikkaisia? Tosiaan tuo 2+2 paikkanen olis kyllä kätevä, vaikka tilat on varmaan samaa luokkaa kuin tuon 911:sen takapenkillä..
Itsekin kiertelin aika monta SL:ää ennenkuin tärppäsi. Etukäteen näyttivät kaikki hyvältä mutta koeajo yleensä paljasti heti minkälainen pommi oli tarjolla.
Pari kohtaa:
- ilmastointi ei ole vakiona. Noissa vuosimalleissa on tarjolla manuaalinen ilmastointi sekä automaattinen.
- takapenkit on vain lastenpenkit, neljää aikuista ei saa kunnialla kyytiin. Veikkaisin että enintään noin 10-12-vuotiaaksi asti suostuvat takapenkillä olemaan. Selkänojat takana kääntyvät alas jolloin siihen saa tasapohjaisen tavaratilan.
- 93 - 95 vuosimalleissa on "murenevat" johtosarjat konehuoneessa.
- takapuskurin kiinnikkeet ovat usein rikki. Kannattaa heilutella takapuskurin etureunasta ettei ole liikaa irti.
- liian isoilla renkailla ajo-ominaisuudet menevät pilalle. Hienot ne kyllä on.
- rättikatto ja sen mekanismi on kallis korjata, varmista omin silmin että on kunnossa ja toimii. Käytännössä esim pelkkää ikkunaa ei voi vaihtaa vaan koko rätti tai takaosa pitää vaihtaa.
- kovakatto on vakiona Euroopassa.
- kovan katon takareunassa, ikkunan vieressä on usein kuplaa. Kattohan on alumiinia, joten ei se siitä pilalle mene, näyttää ikävältä.
- sähköheebeleitä on aika paljon, mm. ylösnouseva turvakaari ja ratin sähkösäätö (500SL). Käy kaikki ajan kanssa läpi niin ei tule yllätyksiä myöhemmin.
- kattojen vesivuotoja pitää selvitellä, voi olla paljonkin vettä ja kosteutta rakenteissa jos on ollut vuotoja. Vesivanoja saattaa näkyä.
Mutta on se mahtava auto!! Aika huimaa mennä 200 km/h katto alhaalla, ja lippiskin pysyi päässä kun on windschott takana. Radiota pystyy kohtalaisesti vielä kuuntelemaan tuossa vauhdissa, toisin kuin R107:lla.
Vähän olen autoa tutkinut, ja kaikin puolin on orggiskunnossa. Etupenkit on varsinainen insinöörin unelma: yli 100 patenttia penkin rakenteissa.
Onnea matkaan!!
Pari kohtaa:
- ilmastointi ei ole vakiona. Noissa vuosimalleissa on tarjolla manuaalinen ilmastointi sekä automaattinen.
- takapenkit on vain lastenpenkit, neljää aikuista ei saa kunnialla kyytiin. Veikkaisin että enintään noin 10-12-vuotiaaksi asti suostuvat takapenkillä olemaan. Selkänojat takana kääntyvät alas jolloin siihen saa tasapohjaisen tavaratilan.
- 93 - 95 vuosimalleissa on "murenevat" johtosarjat konehuoneessa.
- takapuskurin kiinnikkeet ovat usein rikki. Kannattaa heilutella takapuskurin etureunasta ettei ole liikaa irti.
- liian isoilla renkailla ajo-ominaisuudet menevät pilalle. Hienot ne kyllä on.
- rättikatto ja sen mekanismi on kallis korjata, varmista omin silmin että on kunnossa ja toimii. Käytännössä esim pelkkää ikkunaa ei voi vaihtaa vaan koko rätti tai takaosa pitää vaihtaa.
- kovakatto on vakiona Euroopassa.
- kovan katon takareunassa, ikkunan vieressä on usein kuplaa. Kattohan on alumiinia, joten ei se siitä pilalle mene, näyttää ikävältä.
- sähköheebeleitä on aika paljon, mm. ylösnouseva turvakaari ja ratin sähkösäätö (500SL). Käy kaikki ajan kanssa läpi niin ei tule yllätyksiä myöhemmin.
- kattojen vesivuotoja pitää selvitellä, voi olla paljonkin vettä ja kosteutta rakenteissa jos on ollut vuotoja. Vesivanoja saattaa näkyä.
Mutta on se mahtava auto!! Aika huimaa mennä 200 km/h katto alhaalla, ja lippiskin pysyi päässä kun on windschott takana. Radiota pystyy kohtalaisesti vielä kuuntelemaan tuossa vauhdissa, toisin kuin R107:lla.
Vähän olen autoa tutkinut, ja kaikin puolin on orggiskunnossa. Etupenkit on varsinainen insinöörin unelma: yli 100 patenttia penkin rakenteissa.
Onnea matkaan!!
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Porsche myyty
No niin, näinhän siinä kävi että Porsche on myyty eilen ja tähän suruun ei varmaan muu lääke auta kuin SL:n osto ja pian Sopiva yksilö on löytynyt ja erittäin kohtuullinen kauppahinta on sovittu, jos auto on myyjän kuvauksen mukainen niin viikonlopun aikana luvassa kuvia uudesta hankinnasta
Muutos suunnitelmissa...
Jep, suunnitelmat muuttui ja auto on katsottuna Saksasta kohtuuhinnalla. Kaupat syntyy huomenna jos auto on kuvauksen mukainen, ollut vain yhdellä ja huoltokirjakin tallessa!
Miten ne viimeisimmät vuosimallit tuota koria eroaa ulkoisesti vanhemmasta (tuo itselle tuleva auto on -92)? Tekis mieli harrastaa vähän tehdas-tuninkia ja nuorentaa tuota.
Miten ne viimeisimmät vuosimallit tuota koria eroaa ulkoisesti vanhemmasta (tuo itselle tuleva auto on -92)? Tekis mieli harrastaa vähän tehdas-tuninkia ja nuorentaa tuota.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut SL-pappa, La 07.08.2021 20:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
Re: Muutos suunnitelmissa...
Tosi pahalta näyttää SL-kuume, nyt vähän jäitä hattuun ettei tule hosuttua hankinnassa. Suurin osa noista halvemmista SL:istä on melkoisia pommeja.Juza kirjoitti:Jep, suunnitelmat muuttui ja auto on katsottuna Saksasta kohtuuhinnalla. Kaupat syntyy huomenna jos auto on kuvauksen mukainen, ollut vain yhdellä ja huoltokirjakin tallessa!
Miten ne viimeisimmät vuosimallit tuota koria eroaa ulkoisesti vanhemmasta (tuo itselle tuleva auto on -92)? Tekis mieli harrastaa vähän tehdas-tuninkia ja nuorentaa tuota.
Tässäpä tarjolla lähes täydellinen auto ilmoituksen mukaan. Vain yhdellä ollut ja huoltokirjakin vielä mukana!!
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1206601294&
Kävin liikkeessä monta kertaa katsomassa ja aina oli myyjällä jokin veruke miksi ei juuri nyt voi lähteä koeajolle. Huoltokirja asiallisesti täytetty, ollut kuulemma eläkeläispariskunnalla, ja auto tuli myyntiin kun vanha herra kuoli. (joopa joo...) Takakontista löytyi cd-boxikin, vaikka sitä ei ilmoituksessa ole mainittu. Kerran sovittiin koeajoaikakin, mutta kun menin sinne niin auto ei ollutkaan paikalla yms. Lopulta sitten tein yllätyskäynnin ja pääsin koeajolle. Se kesti noin 2 metriä. Siihen sammui auto eikä enää lähtenyt käyntiin edes useamman yrittäjän voimin. Laatikosta tuli armoton tutina tyhjäkäynnillä, mittaristossa useampi valo paloi. Jätin auton sinne, ollut jo useamman kuukauden myynnissä. Älä ainakaan tätä osta!!
-96 vuosimallista lähtien puskurit ja helmamuovit on erilaiset, samoin valot edessä ja takana. Ovipahvit ainakin on erilaiset, varmaan sisustuksessa muitakin eroja. kaikki muutokset onnistuu bolt-on-tekniikalla, joten siitä vaan ruuvailemaan.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Joo, ei tässä hätäilemällä ole tarkoitus ostaa. Nopeasti tarkoitus toimia siinä mielessä että ostopäätös on mahdollista tehdä samantien kun sopiva yksilö löytyy! Siksi jätinkin Suomen tarjonnan kokonaan katsomatta ja laitoin ammattilaiset Saksassa asialle, alustavan kartoituksen jälkeen jäi kaksi varteenotettavaa vaihtoa nyt tällä erää ja näistä sitä parempaa on kontaktini menossa huomenna katsomaan.
Mutta totta se on ettei tähän kuumeeseen ole kuin yksi lääke
Mutta totta se on ettei tähän kuumeeseen ole kuin yksi lääke
No niin, kävi sen verran onnellisesti että sopiva yksilö löytyi tehokkaan kartoituksen jälkeen Saksanmaalta! Sitä halvinta ei tosiaan ostettu, auto on vuosimallia -92 ja mittarissakin rehelliset yli 200tkm. Auto on kuitenkin _oikeasti_ ollut yhdellä omistajalla, huoltokirja täsmää, maalipinta on alkuperäinen ja hienossa kunnossa. Myös tekniikka pelaa juuri niinkuin pitää, samoten kuin sähkölelut, rätti on ehjä jne. Kaikenkaikkiaan kuulostaa olevan juuri sellainen mitä haettiin ja kontaktini lämpimästi suositteli ostamaan (hänellä itselläänkin ollut 500 SL) joten kauppa syntyi!
Nyt alkaa piinallinen odotus auton saamiseksi Suomeen, keliähän avolle alkaa jo olla Oulunkin tasolla
Nyt alkaa piinallinen odotus auton saamiseksi Suomeen, keliähän avolle alkaa jo olla Oulunkin tasolla
Onnittelut hienosta valinnasta!! Kuvia peliin ja heti!!Juza kirjoitti:No niin, kävi sen verran onnellisesti että sopiva yksilö löytyi tehokkaan kartoituksen jälkeen Saksanmaalta! Sitä halvinta ei tosiaan ostettu, auto on vuosimallia -92 ja mittarissakin rehelliset yli 200tkm. Auto on kuitenkin _oikeasti_ ollut yhdellä omistajalla, huoltokirja täsmää, maalipinta on alkuperäinen ja hienossa kunnossa. Myös tekniikka pelaa juuri niinkuin pitää, samoten kuin sähkölelut, rätti on ehjä jne. Kaikenkaikkiaan kuulostaa olevan juuri sellainen mitä haettiin ja kontaktini lämpimästi suositteli ostamaan (hänellä itselläänkin ollut 500 SL) joten kauppa syntyi!
Nyt alkaa piinallinen odotus auton saamiseksi Suomeen, keliähän avolle alkaa jo olla Oulunkin tasolla
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Vaihda kaikki öljyt ja nesteet näin aluksi.Juza kirjoitti:Kuvia hankinnasta laitan kyllä heti kunhan saan auton kotiin! Ei viitti noita Saksalaisten kuvia pistää, ennemmin semmoset jotka on ite tällä kotimaisemissa räpsinyt.
Tuleeko mieleen mitään perus huoltokohteita jota tommosesta kannattaa tsekata kun auton saan?
Mercedes on nyt hallussa..
Eli tänään vihdoin ja viimein hain Mersun Pietarsaaren satamasta Auto on todella hienossa kunnossa ikäisekseen ja onhan tuo aivan mahtava peli ajella.. Uskomaton moottori, tyhjäkäynnillä niin äänetön ja tasaisesti käyvä ettei kovakatto päällä huomaa auton olevan käynnissä muualta kuin kierroslukumittarista. Tarvittaessa voimaa löytyy mielettömästi, ja auton alustakin tuntuu vain paranevan nopeuden kasvaessa. Mahtava ajonautinto kertakaikkiaan!
Takavalot päivitettiin uudempiin heti kun pääsin Ouluun, voisin koittaa huomenna laitella kuvia kunhan saan matkan pölyt huuhdottua auton päältä ja Signal Rotin kiiltämään
Ensi viikolla sitten ohjelmassa perushuoltoa, öljyt, suodatin, nesteet, laatikkoöljyt yms.
Takavalot päivitettiin uudempiin heti kun pääsin Ouluun, voisin koittaa huomenna laitella kuvia kunhan saan matkan pölyt huuhdottua auton päältä ja Signal Rotin kiiltämään
Ensi viikolla sitten ohjelmassa perushuoltoa, öljyt, suodatin, nesteet, laatikkoöljyt yms.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 160
- Liittynyt: To 11.08.2005 14:32
- Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Takavalot tuli eräältä foorumilaiselta, hyvin kohtuulliseen 150 euron hintaan. MB Stockin kauttakin saa kohtuuhintaan, Veholta kyselin niin 308,-/kpl
Yks megaiso kuva löytyy harjotteluforumilta, Zalbeer kävikin jo naureskeleen Mersun koolle..
Arvatkaa syökö miestä istua töissä, ois nimittäin upea avokeli vielä ainakin tällä hetkellä....
Yks megaiso kuva löytyy harjotteluforumilta, Zalbeer kävikin jo naureskeleen Mersun koolle..
Arvatkaa syökö miestä istua töissä, ois nimittäin upea avokeli vielä ainakin tällä hetkellä....
Niitä kuvia..
Kuvat on eilisiä, valitettavasti en jaksanut tänään ottaa tuoreita pesun jälkeen.. Eli näissä päällä sekä laivamatkan että maantien pölyt!
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
On kyllä he..etin hieno peli !!! Ja tuossahan on jo kunnon moottorikin. Mitä kustansi Suomeen tuotuna?
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
toivottavasti sataa vettä
Helkkari ! Käy oikiasti kateeksi,onpa läyhy
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex