w124 puoltaa
w124 puoltaa
Eli otsikko kertoo mikä mersua meinaa väkisin viedä kalmistooon..
Eli 124 vm-87 200d puoltaa oikealle,nopeuden kasvaessa pahenee niin perkelees--i ettei siillä ole turvallista mielestäni ajaa.
Tänään siitä mitatiin pyörän kulmat ja ne on ny ok.Renkaaissa on paineet kohdallaan ja kumit on orgis koko madein korea (aurora tai jotain sinne päin)
Pyörän kulmien säätämisessä tuli illmi että etu iskarit on löysät yläpäästä ja toinen apukuskinpuoleinen vuotaa.
Varmasti haulla ois löytynny asiasta 1km mittanen prinntti,mutta jos joku vois kertooa minkä laista vaimentajaa ja tai korjaamista tuo ONGELMA vaatis,hinta laatu suhde kohdallaan olis ykkössijalla.
Eli 124 vm-87 200d puoltaa oikealle,nopeuden kasvaessa pahenee niin perkelees--i ettei siillä ole turvallista mielestäni ajaa.
Tänään siitä mitatiin pyörän kulmat ja ne on ny ok.Renkaaissa on paineet kohdallaan ja kumit on orgis koko madein korea (aurora tai jotain sinne päin)
Pyörän kulmien säätämisessä tuli illmi että etu iskarit on löysät yläpäästä ja toinen apukuskinpuoleinen vuotaa.
Varmasti haulla ois löytynny asiasta 1km mittanen prinntti,mutta jos joku vois kertooa minkä laista vaimentajaa ja tai korjaamista tuo ONGELMA vaatis,hinta laatu suhde kohdallaan olis ykkössijalla.
Re: w124 puoltaa
Kokeiles ajaa tien vasenta puolta, mut silleen et ketään ei tuu vastaan,ftw kirjoitti:Eli otsikko kertoo mikä mersua meinaa väkisin viedä kalmistooon..
Eli 124 vm-87 200d puoltaa oikealle,nopeuden kasvaessa pahenee niin perkelees--i ettei siillä ole turvallista mielestäni ajaa.
Tänään siitä mitatiin pyörän kulmat ja ne on ny ok.Renkaaissa on paineet kohdallaan ja kumit on orgis koko madein korea (aurora tai jotain sinne päin)
Pyörän kulmien säätämisessä tuli illmi että etu iskarit on löysät yläpäästä ja toinen apukuskinpuoleinen vuotaa.
Varmasti haulla ois löytynny asiasta 1km mittanen prinntti,mutta jos joku vois kertooa minkä laista vaimentajaa ja tai korjaamista tuo ONGELMA vaatis,hinta laatu suhde kohdallaan olis ykkössijalla.
ja jos viel puoltaa oikealle niin sit on varmaan renkais vikaa.
Minä annan ääneni alapallonivelille ja iskareille.
Itsellä iskarien vaihto vaikutti eniten sivutuuliherkkyyteen,mutta myöskin vetelyyn ja alapallot vaikuttaa tuohon vetelyyn todella paljon. Tarkistuta ne sellaisessa paikassa joka osaa ne katsoa että onko ne väljät vai ei
Itsellä iskarien vaihto vaikutti eniten sivutuuliherkkyyteen,mutta myöskin vetelyyn ja alapallot vaikuttaa tuohon vetelyyn todella paljon. Tarkistuta ne sellaisessa paikassa joka osaa ne katsoa että onko ne väljät vai ei
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
W202 C180 vm95 aut Bensa
pelamo kirjoitti:Minä annan ääneni alapallonivelille ja iskareille.
Itsellä iskarien vaihto vaikutti eniten sivutuuliherkkyyteen,mutta myöskin vetelyyn ja alapallot vaikuttaa tuohon vetelyyn todella paljon. Tarkistuta ne sellaisessa paikassa joka osaa ne katsoa että onko ne väljät vai ei
mulla on ilmenny puoltamista jos jarrut kanittaa eli kannattaa nekin tarkistaa, sitte on myös nuo pyörän kulmat eli oliko ne kampperi ja kasteri, tosin toisen nuista olet jo ainakin tarkistanut, en muista kumpi on kumpi

Mercedes-benz 200te
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
Re: w124 puoltaa
Hece45 kirjoitti:
Vasenta kaistaa ajelin tänään,enkä törmännyt vastaan tuleviin
.Mersu ei puolla oikealle,joten en oikein usko että renkaissa on syy kyseiseen perin ärsyttävään ongelmaan.
Täytyy ny pyhien jälkeen viedä se jollekkin alusta expertille,kun en itse ole havainnut kun tuon oikean iskarin vuodon ja molemmat vähän väljiä yläpäästä.
Vaimentajat kuitenkin toimivat,eli auto ei jää "hytkymään"kun etu kulmista painelee ja rengaita käsi/jalka voimin ravistamalla ei väljää tunnu eikä mekaanisia sivuääniiä kuulu.
Kuoppa tiellä jousitus toimii mielestäni niinkun pitääkin.Pakko se on kuntoon saada,ajaminen on yhtä helvettiä,ja sitä se ei todellakaan saa olla varsinkaan Mersulla
[/quote]Kokeiles ajaa tien vasenta puolta, mut silleen et ketään ei tuu vastaan,
ja jos viel puoltaa oikealle niin sit on varmaan renkais vikaa.
Vasenta kaistaa ajelin tänään,enkä törmännyt vastaan tuleviin

Täytyy ny pyhien jälkeen viedä se jollekkin alusta expertille,kun en itse ole havainnut kun tuon oikean iskarin vuodon ja molemmat vähän väljiä yläpäästä.
Vaimentajat kuitenkin toimivat,eli auto ei jää "hytkymään"kun etu kulmista painelee ja rengaita käsi/jalka voimin ravistamalla ei väljää tunnu eikä mekaanisia sivuääniiä kuulu.
Kuoppa tiellä jousitus toimii mielestäni niinkun pitääkin.Pakko se on kuntoon saada,ajaminen on yhtä helvettiä,ja sitä se ei todellakaan saa olla varsinkaan Mersulla

Samoin. Vika löytyy nivelistä. Kannattaa sovinnolla ruveta tarkastamaan niitä yksi kerrallaan. Ei löydy aina kovin helposti.pelamo kirjoitti:Minä annan ääneni alapallonivelille ja iskareille.
Itsellä iskarien vaihto vaikutti eniten sivutuuliherkkyyteen,mutta myöskin vetelyyn ja alapallot vaikuttaa tuohon vetelyyn todella paljon. Tarkistuta ne sellaisessa paikassa joka osaa ne katsoa että onko ne väljät vai ei
Säätäminen ei auta enää siinä vaiheessa, kun alapallot tai takapään nivelet kaput!
Itsellä oli sama onkelma pari kesää sitten. Kaikki mahdollinen tehtiin, kunnes ruvettiin käymään paikkoja läpi.
Taakse uusittiin koiranluut ja eteen toiselle puolelle alapallo, toiselle raidetanko ja kummankin puolen alatukivarren puslat.
Auto menee kuin kiskoilla. Ihan sama mitkä renkaat, ei vetele, eikä vaella tuulen mukaan.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Varmasti renkaat jonkin verran vaikuttavat.
Mutta jos nivelissä on vikaa, mikään renkaanvaihto ei poista koko ongelmaa.
Kokeilin itse silloin hakuvaihessa kolmia eri renkaita, mutta eipä juuri apua löytynyt.
Nivelien uusimisen jälkeen sama millä renkailla ajaa.
Mutta jos nivelissä on vikaa, mikään renkaanvaihto ei poista koko ongelmaa.
Kokeilin itse silloin hakuvaihessa kolmia eri renkaita, mutta eipä juuri apua löytynyt.
Nivelien uusimisen jälkeen sama millä renkailla ajaa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Puoltaa/vetelee näköjään muittenkin Mersut.
Minullakin 124.ssa vielä samaa ongelmaa,mutta soitin eräälle Mersu korjoomolle ajatuksena että pistetään kaikki helvetin kananluut ja nivelet /iskarit uusiks.
Herra langantoisessa päässä:suoralainaus: Mersu on per.,een tarkka renkaistaan.Kerroin hänelle mitkä kumit autoni alla pyörii,myöskin tedystä nelipyöräsuuntauksesta jne.. ja hän jatkoi: Katoppas ettei jarrut laahaa ja vaihda eturenkaat ristiin,jos ei yhtään paranna tilannetta niin tuo se auto tänne ja ruvetaan tonkii....Kiitin neuvosta ja tein työtä käskettyä.
Jarrut eivät"laahanneet" ja etu renkaat vaidoin ristiin.
Kulku muuttui aivan erilaiseksi ja PAREMPAAN SUUNTAAN,eli suoraan.Eihän se nytkään mene kun juna,mutta muutos on ällistyttävä.
Minullakin 124.ssa vielä samaa ongelmaa,mutta soitin eräälle Mersu korjoomolle ajatuksena että pistetään kaikki helvetin kananluut ja nivelet /iskarit uusiks.

Herra langantoisessa päässä:suoralainaus: Mersu on per.,een tarkka renkaistaan.Kerroin hänelle mitkä kumit autoni alla pyörii,myöskin tedystä nelipyöräsuuntauksesta jne.. ja hän jatkoi: Katoppas ettei jarrut laahaa ja vaihda eturenkaat ristiin,jos ei yhtään paranna tilannetta niin tuo se auto tänne ja ruvetaan tonkii....Kiitin neuvosta ja tein työtä käskettyä.
Jarrut eivät"laahanneet" ja etu renkaat vaidoin ristiin.
Kulku muuttui aivan erilaiseksi ja PAREMPAAN SUUNTAAN,eli suoraan.Eihän se nytkään mene kun juna,mutta muutos on ällistyttävä.
Samaa puoltamista oli tuos edellises -86 . niveliä vaihdettiin ja takapäähän molemmin tuolin mullissilmät jaetupäähän kumit ja alapallot..Eipä se siitä paljoakaan parantunu,kunnes eräänä iltana menin vaimon kanssa serkkupojan synttäriä juhliin naapuripitäjän seuratalolle ja siinä kun parkeerasin autoa talon parkkipaikalle ,osui takapyörä pieneen kuoppaan ja ajattelin siirtää sen siitä edemmäs ,laitoin ykkösvaihteen päälle ja päästin kytkimen ,nii katos pirruu ku yhtäkkiä takapää lahastu siihen paikkaan ja toinen takapyörä oli lähes poikittain alla. Alatukivarsi oli suoraan sanoen märäntynny perän puoleisestäa päästtä lähes irti poikki ja siinä kun joutu kuopasta noustessaan vähä kovemmalle irtosi kokonaan.
Onni oli onnettomuudessa se ,ettei mennyt vauhdissa poikki ,nimittääin juhlaan mennessä vauhtia oli paikoin enemmän kuin laki sallii ,ku oli jääny lähtöhankkeet viime tippaan.
Ps. Kannattaa tutkailla joskus niitä muovikopan suojassa olevia tukivarsia ,ettei tule ikävää yllätystä.
Onni oli onnettomuudessa se ,ettei mennyt vauhdissa poikki ,nimittääin juhlaan mennessä vauhtia oli paikoin enemmän kuin laki sallii ,ku oli jääny lähtöhankkeet viime tippaan.
Ps. Kannattaa tutkailla joskus niitä muovikopan suojassa olevia tukivarsia ,ettei tule ikävää yllätystä.
Epäilisin että puoltamisen tekee renkaat. Ittellä mersu (w124 200d) veti niin pirusti oikeelle ja hytkytti kun ajoi pieniä nopeuksia ja ratti oli vinossa. No menin sitte säätään aurauskulmat...mutta ei, samat viat pysyi aina vaan. No vaihdoin sitte autoon renkaat ja
Kaikki viat katosivat kertaheitolla ja mersu menee niin kuin unelma
Eli koitappa kokeilla toisia renkaita, omien kokemuksien mukaan epäilisin että vika siinä.



M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: w124 puoltaa
Tarkista etuiskareiden yläpäänkumit myös. etteivät vai ole rikki.ftw kirjoitti:Eli otsikko kertoo mikä mersua meinaa väkisin viedä kalmistooon..
Eli 124 vm-87 200d puoltaa oikealle,nopeuden kasvaessa pahenee niin perkelees--i ettei siillä ole turvallista mielestäni ajaa.
Tänään siitä mitatiin pyörän kulmat ja ne on ny ok.Renkaaissa on paineet kohdallaan ja kumit on orgis koko madein korea (aurora tai jotain sinne päin)
Pyörän kulmien säätämisessä tuli illmi että etu iskarit on löysät yläpäästä ja toinen apukuskinpuoleinen vuotaa.
Varmasti haulla ois löytynny asiasta 1km mittanen prinntti,mutta jos joku vois kertooa minkä laista vaimentajaa ja tai korjaamista tuo ONGELMA vaatis,hinta laatu suhde kohdallaan olis ykkössijalla.
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.