W124 200E tai 230E hankinnassa,olen miettinyt paljonko on paljon koskien kilometrimäärää? Eli paljonko W124:n nelosbensakoneet kestävät? Kaikkihan me tiedämme,että W124-Dieseleillä ajaa vaikka "täältä ikuisuuteen",muistaakseni jo muinaiset foinikialaiset oli diesel-Mersumiehiä ja eikös se ite Hannibal joukkoineen ylittäny Alpit Mersuilla? (vaikka kaveri väitti,että NORSUILLA,mutta kuka sitä nyt norsulla,ku Mersuki on olemassa...
Mutta,asiaan eli mitä bensa-W124:set kestää?
Minulla on 300 M103, vasta 235 000 ajettu. Toimii hyvin!
Joku mersumies (ollut mersun tehtaalla rakentamassa autoja) sanoi että hyvin hoidettuna nekin kestää vaikka kuinka.
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Omien / tuttavien kokemusten perusteella 400tkm pitäisi päästä ilman ongelmia, varmasti pitempäänkin, jos moottorista on pidetty vähänkään huolta. Tästähän taas nousee äläkkä, mutta oman kokemuksen perusteella tuo "parannettu" versio, eli tuplaketjulla ja kestävämmällä nokalla varustettu on parempi vaihtoehto. Olikos se jotensakkin niin, että siinä ennen vm ´88 oli nokka-akseli "yhtä puuta" ja uudemmissa nokat tai niiden pintakerros jotain kestävämpää seosta? Korjatkaa viisaammat vuosilukua jne..
Omalla 102:lla ajettu yli 350tkm, ei muuta probleemaa kuin öljyn kulutus (nykyisillä Valvoline 5 W40:llä n. 2l / 10000km). Kaverilla mittarissa 400tkm ja kulutus samaa luokkaa. Kumpaakaan konetta ei ole aukaistu. Tuttavalla on myös 102-mosa, jolla ajettu noin 500tkm, nokka-akseli juuri vaihdettu( vm.´87...). Että tämmöisiä kokemuksia!
oma kakssatanen bensa on 400 000 ajettu. ja käy ku TERVEEN ihmisen mieli!
öljyn paineet täydessä, eikä koneessa sivuääniä. ainut on, että yhdessä sylinterissä on hieman ovivirtausta.. [/u]
No jaa, nämä on näitä ikuisuuskysymyksiä tällä foorumilla. Tarkoitus kai kaiken kaikkiaan on pyrkiä perustelemaan itsellen miksi pitäisi ostaa 20v vanha 200000km ajettu auto Totuus on se. että mersun koneet on lujia, mutta vaativat kunnon huollon kuten muutkin ajetut rakkineet. Mikäli auto tulee ns. ajoautoksi suosittelen ostamaan v. 2002--> auton. Pääomakulut on kovemmat, mutta loppujen lopuksi käyttö halvempaa
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
Itsellä ajettu tuo 450tkm ja 270 vaihdettiin nokka, nostajat ja keinut johon syynä oli öljyn vaihto kivihiilipohjaisesta peseviin täysisyntteettisiin. muuta mitä vaihdettu niin öljyt, tulpat ja suodattimet sekä pakosarja jossa tyypillisiä halkeamia.
Muuten mitään estettä pitkälle iälle myös bensassa ei näyttäisi olevan. Tietenkin oma ajotapa vaikuttaa paljon. Veto-akselit ja kardaanin puslat vakiovaihtotavaraa samoin vaihdoin kaikki raidetangot kerralla. oli hauska juttu tarvike halpa osana koko setti per puoli 270 ja parempana osana 290 mk ja osina erikseen ostettuina olisi tullut melko paljon kalliimmiksi. nyt ajettu noilla tuio 120 000 ja vaihdettiin siis 330tkm.
HYvä ja kestävä auto myös tuo bensa kone ja varsinkin tuo 230 automaatti jossa hiukan enemmän puhtia kuin 200 perus bensa 8 tappisessa.
Terveisin
Petri
jos hankinnassa vielä niin katso myynnit tältä tai sitten nettiauto.com ja rekkarilla jfe-250 on tuo oma myynnissä.
Itellä on tuo m102 eli 2.3 8v ja ajokilometrejä on 329tkm. Hiljattain oli venttiilinkoppa auki kun vaihdoin jakoketjun ja siinä samassa tuli todettua että nokka-akseli oli kuin uusi, eli ainakin sen puolesta kestää. Omassa on tuo 2-rivinen ketju, eli pitäisi olla myös vahvempi nokka-akseli. Työkaverilla oli vanhempi 1-rivinen samalla moottorilla ja siihen tehtiin kansiremontti jo paljon aikaisemmin, kulumisen takia.
Jaaha,kiitosta vaan vastauksista,selvisi ainakin se asia,että 200E tippui pois..satsataan nyt vaan 230E:hen,kun löytyy joku alle 200000km ajettu Saksan tuonti.
juu.. mulla on tuossa 124 .ssa mittarissa 335tkm.. aikasemmista pidoista ei mitään havaintoa niinkuin ei hihnankaan vaihdosta..
käy todella nätisti ja on vielä kaasari.. ei kolise eikä kilise.. öljyä ei kulu ns OLLESKAAN.. ja on yhdellä ketjulla
tuo kone vaikuttaa TOSI hyvältä.. tuuria, tarinaa vai tsäkää mutta näin vaan on käynynnä..
tuossa 201 on 2.0 bensiini kanssa .. kaasarilla juu.. autolla vaan ajettu puolet vähemmän.. ei sekään kuluta öljyä ja käy nätisti..tosin tuolla ajolla jota siihen vuodessa tulee ei öljy paljoon ehdi kulua
vaffoja on ja halvat varaosat
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
Etwas Anders kirjoitti:Jaaha,kiitosta vaan vastauksista,selvisi ainakin se asia,että 200E tippui pois..satsataan nyt vaan 230E:hen,kun löytyy joku alle 200000km ajettu Saksan tuonti.
Jaa'a. Jos tuo 200E (tai E 200) on se M111:llä oleva kottero, niin siinä on kuulemma tarmoa saman verran kuin vanhemmassa M102:llä varustetussa 230 E:ssä. Syökin kuulemma vähemmän.
Onko M102:a edes edes tehty kaksisataisena suihkukoneena? Itse olen törmännyt lähinnä kaasutinvehkeisiin. Tieten 201:ssä on saattanut olla mutta entä 124:ssä.
Roisto kirjoittiOnko M102:a edes edes tehty kaksisataisena suihkukoneena? Itse olen törmännyt lähinnä kaasutinvehkeisiin. Tieten 201:ssä on saattanut olla mutta entä 124:ssä.
Kyllä löytyy 200E ,m102, w124. vuosimallit noin -89...92
Mitähän eroa muuten on 201:n 102.962 ja 124:n 102.963 koneilla? (olikohan ne numerot noin..) Itse en ole keksinyt, mutta ainakin autodata kertoo .962:n tehoksi 4 heppaa enemmän...Niin ja tuota kyseistä konetta on saanut sataysikymppiin ainakin vuodesta ´85, kun kakkosneloseen KE-Jetronicilla höystetty mylly tuli vasta ´88. Eli olisiko tuossa myöhemmin esitellyssä otettu suoraan lyijyttömän bensan käyttö huomioon, ja sitä kautta esim. kannessa olisi jotain pieniä eroja?
Täytynee tutkia tuota autodataa joskus paremmalla ajalla, jos sieltä löytyis vastaus. Mutta kertokaa toki, jos jollain on tietoa asiasta!