Otsikkoa muokattu. Timo L.
Teini rysäytti W126:n perään
Teini rysäytti W126:n perään
Niinhän siinä taas kävi,teini tumppas eilen 440 volvolla viittäkymppiä 126 sen perään.Hyppäsi mersu 5 metriä eteenpäin.Volvo oli aika lailla kasassa siitä meni puskuri.etulokarit,konepelti,umpiot.maski.Yleisesti ottaen koko keula.Mersu haavottui puskuriin ja takavalojen välissä oleva pelti vääntyi.Jos jotai positiivista hakee niin olihan se puskuri kolhuilla jo ennenkin ja kromipiru jo purrut listoja.
eli vakuutus tarkastajaa odotellen.Mut on vaan aika lailla topakasti tehtyjä nuo vanhat mersut.
Otsikkoa muokattu. Timo L.
Otsikkoa muokattu. Timo L.
Re: voi p.rkle
Terve, otan osaa, aina tulee riesaa ja vaivaa vaikka kuntoon joku muu laittaisikin.peedro kirjoitti: Mersu haavottui puskuriin ja takavalojen välissä oleva pelti vääntyi.Jos jotai positiivista hakee niin olihan se puskuri kolhuilla jo ennenkin ja kromipiru jo purrut listoja.eli vakuutus tarkastajaa odotellen.
Oma w126 peruutettiin tolppaan sysyllä 2003. Vauriot: takapuskuri palasina, kromit vääntyi. Se "takapelti" painui lommolle juuri pystysauman kohdalta takalampun alta, lampun pintaosa rikki ja "takakannesta" yksi kiinnike murtui. Tyyppikilpi vääntyi pilalle, mutta luukku palautui muotoonsa.
Onneksi oli Ifin Säästökasko, omavastuu 400,- euroa. Otin rahana eli kertakorvauksena, hinnat osille laskettiin ns B-osien (eli muistaakseni käytettyjen) hinnoilla, tarkastajalla taisi olla joku laskuri hinnoille. Summaksi tuli 1800,- miinus 400,- eli käteen tuli 1400,-. Laskimme että bonusmenetyksinä tulee noin 400,- eli remonttirahaksi jäi noin tonni.
Ostin käytetyn puskurin, Motonetista takavalon pintaosan, Saksasta tyyppikilven, muovipohjustusamaalia, puskurimaalia sekä lakkaa (eli käytetty puskuri piti maalata). Sen klommon jätin siihen olemaan koska iso työ oikaista; vaikka putsasin sen sauman ruosteesta (iski heti syyssateilla) niin silti joka kevät se puskee kukkaa eli aina on korjattava paikkamaalikynällä. Tuo sauma jos pääsee ruostumaan niin se on loputon suo ellei koko "takapeltiä" vaihda tai ainkin avaa koko saumaa...
Viimeksi muokannut karra, Su 01.01.2006 00:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Itse meinasin saada teinitollon 29.12. iltapäivällä ässän kylkeen Vuosaaressa.
Tämä oli isolla vanhalla 242-Volvolla liikkeellä.
Tämä tahvo tuli päätietä pitkin liukkaalla kelillä ihan liian lujaa, huomasi 5metriä ennen risteystä että pitää kääntyä oikeelle ja sitten tietysti käänsi, meinaan rattia. No Volvohan tietty puski etuviistoon jalkakäytävälle ja senjälkeen samalla vauhdilla tämä teinitollo sai pidettyä jotenkin Volvonsa kahdella kaistalla, kun siinä hosu hytissään ja yritti oikoa Volvoa suoraan linjaan. Sen varran se pääsi tuurilla ässän ohi ettei ihan osunu keulaan eikä toisen korjauksen jälkeen osunu takakulmaan.
Onneksi huomasin tilanteen ennenkuin ajoin ihan risteykseen, etten ollu tulilinjalla. Sen verran se teinitollo ehti muhun päin kasoa, jotta näki mun "tsemppitoivotuksen", peukalo pystyssä että "hyvin menee, paina lisää kaasua!"
kettu näitä pelkän kesäkelin autoilijoita! Teinitollo olis kyllä voinu itkeä tiltin jälkeen ihan omaan piikkiinsä, toivottavasti oppi edes jotain...
Kiva kaahata vanhalla paskalla jossa ei tosiaan haittaa, jos sillä menee vähän miten sattuu. Jos siihen nyt osuu joku auto linjalle, niin eipähän se paljoa teinitolloa haittaa, kun istuu ison painavan Volvonrojun sisällä.
"Ei tiedolla eikä taidolla, vaan tuurilla..."
Tämä oli isolla vanhalla 242-Volvolla liikkeellä.
Tämä tahvo tuli päätietä pitkin liukkaalla kelillä ihan liian lujaa, huomasi 5metriä ennen risteystä että pitää kääntyä oikeelle ja sitten tietysti käänsi, meinaan rattia. No Volvohan tietty puski etuviistoon jalkakäytävälle ja senjälkeen samalla vauhdilla tämä teinitollo sai pidettyä jotenkin Volvonsa kahdella kaistalla, kun siinä hosu hytissään ja yritti oikoa Volvoa suoraan linjaan. Sen varran se pääsi tuurilla ässän ohi ettei ihan osunu keulaan eikä toisen korjauksen jälkeen osunu takakulmaan.
Onneksi huomasin tilanteen ennenkuin ajoin ihan risteykseen, etten ollu tulilinjalla. Sen verran se teinitollo ehti muhun päin kasoa, jotta näki mun "tsemppitoivotuksen", peukalo pystyssä että "hyvin menee, paina lisää kaasua!"
kettu näitä pelkän kesäkelin autoilijoita! Teinitollo olis kyllä voinu itkeä tiltin jälkeen ihan omaan piikkiinsä, toivottavasti oppi edes jotain...
Kiva kaahata vanhalla paskalla jossa ei tosiaan haittaa, jos sillä menee vähän miten sattuu. Jos siihen nyt osuu joku auto linjalle, niin eipähän se paljoa teinitolloa haittaa, kun istuu ison painavan Volvonrojun sisällä.
"Ei tiedolla eikä taidolla, vaan tuurilla..."
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
voi p.rkle
Eipä oo vetokoukkua mulla.Kattelin vähä tarkemmin ja eipä tuo toinen takaovi istu niin nätisti enää,toimii kylläkin.Takakontti ei mee kiinni hyvin johtunee tuosta takapellin vääntymisestä.Muuten ei kyllä ajossa huomaa mitään outoa.On automaatti joten laatikko toimii (eka tomaatti mut ei viimenen
).Oli muuten vastapuoli pikkasen paniikissa,ei ressukka saanut sätkää käännettyä purut vaan lenteli kun kädet tärisi.
Jos vanhan 126 mersun persiisiin täräyttää 50.n vauhdilla, niin lunastukseen menee varmasti.
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Ei se nopeus varmaan ihan viittäkymppiä ollut.
Nimittäin tuollainen vanha ,ja varmasti jo lahonnut,440 Volvo rusentuu ihan varmasti viidenkympin vauhdista niin kasaan, että kuljettaja olisi saatu viedä oikopäätä ambulanssilla pois.
Mersustakin pitäisi olla perän kadonnut lähes takalasiin asti? Ja aivan takuulla menee lunastukseen, jos sitä vauhtia on tosiaan ollut se 50km/t, suoranainen ihme jos on vielä ajokunnossa.
Todellinen nopeus ei ole millään voinut olla noilla vaurioilla/vahingoilla yli 35km/t
Nimittäin tuollainen vanha ,ja varmasti jo lahonnut,440 Volvo rusentuu ihan varmasti viidenkympin vauhdista niin kasaan, että kuljettaja olisi saatu viedä oikopäätä ambulanssilla pois.
Mersustakin pitäisi olla perän kadonnut lähes takalasiin asti? Ja aivan takuulla menee lunastukseen, jos sitä vauhtia on tosiaan ollut se 50km/t, suoranainen ihme jos on vielä ajokunnossa.
Todellinen nopeus ei ole millään voinut olla noilla vaurioilla/vahingoilla yli 35km/t
teini rysäytti
Joo pelasti varmaan suuremmilta vahingoilta kun itsekkin olin pienessä liikkeessä,kääntymässä.No puolivälissä kuuta mersu menee peltikorjaamoon.On muuten aika törkeät hinnat noilla pajoilla,laskuttavat vak.yht.ihan helv... paljon.
- dieselflosse
- Valvoja

- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuollainen samantapainen tapaus vei vaimolta 190D:n. Meni kosla lunastukseen, vaikka ulospäin näkyi vain 15cm sisäänpäin painunut takakulma ja rikkoutunut lampun lasi.
Todellisuudessa tavaratilan pellit olisi pitänyt vaihtaa kantta lukuun ottamatta. Ja mielenkiintoinen homma oli se, että täräys oli katkaissut toisen koneen korvakkeen.
Eli, auto kannattaa tarkastaa huolella. Vaurioita saattaa olla aika omituisissa paikoissa.
Todellisuudessa tavaratilan pellit olisi pitänyt vaihtaa kantta lukuun ottamatta. Ja mielenkiintoinen homma oli se, että täräys oli katkaissut toisen koneen korvakkeen.
Eli, auto kannattaa tarkastaa huolella. Vaurioita saattaa olla aika omituisissa paikoissa.
Terveisin
Tero
Tero
Re: kyllähän
Se on rikka rokassa......hintoja nostettaisiin saman verran joka tapauksessa.peedro kirjoitti:Kyllähän tämänkin remontin maksaa tapiolan asiakkaat.Pajat lisää väh.30% korjauslaskuun kun vak.yht.maksajana,eli autoilijat.Vai mistä luulet rahan yhtiölle tulevan?
Mutta niinhän nuo tekee, alle tonnin naarmua ei tänä päivänä synny kun vakuutusyhtiö maksaa viulut....tappiolan asiakas itsekin
MB W210 200cdi -01
Kuullun ja luetun perusteella nuo peräänajot tuntuvat olevan _autolle_ aika paha isku, varsinkin vähänkin kovemmassa vauhdissa. Ulospäin näkyviä vaurioita on vähän, mutta pinnan alle saattaa jäädä salakavalia vaurioita.
Joskus kuulin tarinan peräänajosta, jossa kumpaankaan autoon ei tullut ulkoisia vaurioita, mutta muutaman kuukauden jälkeen peräänajetusta autosta halkesi tuulilasi. Tämä taas johti tarkempiin tarkasteluihin ja pinnan alta löytyi kuin löytyikin vähän enemmän korjattavaa. Tiedä häntä, onko tarina tosi - toisen käden juttuja kuitenkin.
Noh, joka tapauksessa toivottavasti peedron Mese tulee kuntoon, pysyvään sellaiseen
.
Joskus kuulin tarinan peräänajosta, jossa kumpaankaan autoon ei tullut ulkoisia vaurioita, mutta muutaman kuukauden jälkeen peräänajetusta autosta halkesi tuulilasi. Tämä taas johti tarkempiin tarkasteluihin ja pinnan alta löytyi kuin löytyikin vähän enemmän korjattavaa. Tiedä häntä, onko tarina tosi - toisen käden juttuja kuitenkin.
Noh, joka tapauksessa toivottavasti peedron Mese tulee kuntoon, pysyvään sellaiseen
Yleensä tuntomerkkejä pahasta peräänajosta voipi katsella katon pinnasta sopivassa valossa, b-pilarien kohdilla yleensä on havaittavissa olevaa painaumaa jos niin pahasti on käynyt että robotille olisi asiaa vaikkei ensivilkaisulla mitään näkyvää vauriota olisikaan. Ja peräänajettuja on myynnissä niin pirusti. Edellinen mersuni oli kärsinyt peräänajon aikoinaan, huomasin asian kun liikkeessä katselin takalamppuja ja toinen näytti vähän erisävyiseltä ja paksin avattuani tutkin tilannetta niin toinen olikin tarvikelamppu ja toinen orggis ja lopulta löytyi paperitkin kolaroinnista, vahinkoilmoitukset ja tehdyt korjaukset ja tarkastukset.
MB W210 200cdi -01
Heh ! Boss väärin tokastu..Boss kirjoitti:No sehän on peräänajajan vakuutusyhtiön huolia se korjauksen kalleus.
Oletko koskaan miettinyt, miksi joka vuosi liikennevakuutuksien hinnat nousevat? Sinä osaltasi maksat edellä mainittua perääajon korjauksia.. Eli ketäs se korjauksen kalleus oikeastaan liikuttaakaan
Jaa pitäis aina lukea kokonaan tää ketju joku olikin jo sinulle asiasta kuitannut., eli unoha
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
siitä 10 euroo tunti saa
nopeus
Ei se viiskymppiä välttämättä kaukana totuudesta ole, onhan tossa melkonen määrä liike-energiasta mennyt mersun eteenpäin tönäisemiseen...
tk04 kirjoitti:Ei se nopeus varmaan ihan viittäkymppiä ollut.![]()
Nimittäin tuollainen vanha ,ja varmasti jo lahonnut,440 Volvo rusentuu ihan varmasti viidenkympin vauhdista niin kasaan, että kuljettaja olisi saatu viedä oikopäätä ambulanssilla pois.
Mersustakin pitäisi olla perän kadonnut lähes takalasiin asti? Ja aivan takuulla menee lunastukseen, jos sitä vauhtia on tosiaan ollut se 50km/t, suoranainen ihme jos on vielä ajokunnossa.
Todellinen nopeus ei ole millään voinut olla noilla vaurioilla/vahingoilla yli 35km/t
Ex monta W-kirjainta.
Noista peltipajojen laskuista mulla toisenlainen kokemus lähipiirissä.
Kaverin Alfaa päin ajoi toinen auto, nokkaa ruttaantui ja valot uusiksi.
Vakuutustarkastaja tarkisti ja kuvasi auton. Antoi maksusitoumuksen jossa oli TARKKA SUMMA jolla auto piti laittaa kuntoon ja maalata niiltä osin kuin tarpeen. Se oli tiukka hinta .
Ei muuta kuin kiertämään pajoja ja kysymään et kuka tekee tohon hintaan.
Auto tuli kuntoon lopulta ammattilaisen käsissä. Et eivät päässeet vedättämään ainakaan silloin vakuutusyhtiötä.
Kaverin Alfaa päin ajoi toinen auto, nokkaa ruttaantui ja valot uusiksi.
Vakuutustarkastaja tarkisti ja kuvasi auton. Antoi maksusitoumuksen jossa oli TARKKA SUMMA jolla auto piti laittaa kuntoon ja maalata niiltä osin kuin tarpeen. Se oli tiukka hinta .
Ei muuta kuin kiertämään pajoja ja kysymään et kuka tekee tohon hintaan.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
teini.....
Joo kyllähän se mersu penkkiin menee,sitä mieltä se oli tarkastajakin.Se otti vaan pari kuvaa ja kysy missä meinaat laitattaa,sanoin että paja on tiedossa.Sieltä ilmottavat tarkastajalle mitä menee uusiksi.Korjaamolla sanovat mulle että viikko menee laitellessa vissiin huolella käyvät läpi.En tiedä mut tuntuu vaikuttavan tuo auton yleisilme paljon noihin korvausasioihin.Mulle sama vaikka vaihtasivat takalasista taaksepäin kaikki uutta 
Migself kirjoitti:se on muuten kumma että just nuo teini VOLVO kuskit aiheuttaa huolia meille muille![]()
Niimpä. Ehkä vanhalla Volvonlussulla ajaessa=koheltaessa on sama meininki ku laskisi tynnyrissä vesiputouksen... eli eipä paljoa huoleta jos vähän jossain kolisee. Ainakin joskus näyttää siltä, että niiden kuskien aivokapasiteetti on siellä halvaantuneen puolella ja onhan sillä paskalla Volvolla yhtä paljon arvoa ku vanhalla mädällä tynnyrillä.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
loppu hyvin......
Loppujen lopuksi autosta tuli entistä ehompi,puskuri todella siisti(venetmäeltä)kromit hyvät, maalasivat vaan uudelleen.Ei huomaa mitenkään tuota korjausta.Kaksi viikkoa siinä meni,oli vähä osien saannissa ongelmia.Kysyin alkuperäistä puskuria jälleen myyjältä 3400e pisti hintaa,ei tarvinnu laittaa uutta.Seuraavaksi mersu maalataan ympäri ja uusi pakoputki pitäs laittaa, myöskin ohjurin kumit ois uusissa.Sitten ois vielä.................................................................................................
(onkohan se koskaan valmis?)
(onkohan se koskaan valmis?)
Re: Teini rysäytti W126:n perään
Voi harmi.Onneksi ei sattunut ihmisiin EDES SIIHEN TEINIINpeedro kirjoitti:Niinhän siinä taas kävi,teini tumppas eilen 440 volvolla viittäkymppiä 126 sen perään.Hyppäsi mersu 5 metriä eteenpäin.Volvo oli aika lailla kasassa siitä meni puskuri.etulokarit,konepelti,umpiot.maski.Yleisesti ottaen koko keula.Mersu haavottui puskuriin ja takavalojen välissä oleva pelti vääntyi.Jos jotai positiivista hakee niin olihan se puskuri kolhuilla jo ennenkin ja kromipiru jo purrut listoja.eli vakuutus tarkastajaa odotellen.Mut on vaan aika lailla topakasti tehtyjä nuo vanhat mersut.
Otsikkoa muokattu. Timo L.
Ja vielä siihen laskutukseen niin kyllähän "tarkkarissa" on valmiiksi eritelty osat ja niille hinnat ihan niin kuin on annettu korjaus,oikomis,vaihto ja maalausaika. Korjaamiseen käytetyistä osista on laitettava kuitit vakuutus yhtiöön ennen kuin maksavat korjaamolle yhtään mitään ,on ne sitten uusia tai B- osia.Kertakorvaus jutut on sit ihan eri juttuja. Lisä vaurioista on korjaamon ilmoitettava tarkastajalle erikseen joka tulee arvioimaan vauriot ennen kuin antaa korjaamolle korjaus-/ laskutus luvan
Ei mersua satasella saa!!!
Volvossa on parhaat törmäysominaisuudet... 200 sarjalaiset ovat turvapuskurien ansiosta tuhoutumattomiaJuselius kirjoitti:Migself kirjoitti:se on muuten kumma että just nuo teini VOLVO kuskit aiheuttaa huolia meille muille![]()
Niimpä. Ehkä vanhalla Volvonlussulla ajaessa=koheltaessa on sama meininki ku laskisi tynnyrissä vesiputouksen... eli eipä paljoa huoleta jos vähän jossain kolisee. Ainakin joskus näyttää siltä, että niiden kuskien aivokapasiteetti on siellä halvaantuneen puolella ja onhan sillä paskalla Volvolla yhtä paljon arvoa ku vanhalla mädällä tynnyrillä.![]()
![]()
Ladoihin tuli puolen metrisiä kuoppia kun volvolla latasimme monet kerrat päin
S124 300TD -90
E46 323 Cabrio -00
Ex 2x 190 2.6
-Ajaminen on vasta puoli autoilua-
E46 323 Cabrio -00
Ex 2x 190 2.6
-Ajaminen on vasta puoli autoilua-
No ne vanhat Volvonrojut pitäiskin kaikki olla korkeintaan siellä jäärata-ajossa tai jokamiesluokassa, ei tienpäällä. Ja ihan siitä syystä, että niillä näyttää ajavan pääasiassa koheltajat.
Kaasua painetaan ihan tosissaan kunnolla vaikkei tajuta talvikelin vaatimuksia ja seurauksia.
Ei näköjään monellakaan niillä ajavalla tyypillä ole tajua että ovat muiden kanssa liikenteessä, eivätkä missään suljetulla radalla.
Itse ainakin suhtaudun erityisellä varauksella kaikkiin liikkuviin vanhoihin volvoihin, kokemuksista viisastuneena.
Kaasua painetaan ihan tosissaan kunnolla vaikkei tajuta talvikelin vaatimuksia ja seurauksia.
Ei näköjään monellakaan niillä ajavalla tyypillä ole tajua että ovat muiden kanssa liikenteessä, eivätkä missään suljetulla radalla.
Itse ainakin suhtaudun erityisellä varauksella kaikkiin liikkuviin vanhoihin volvoihin, kokemuksista viisastuneena.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)





