c 280 lämmöt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
juzelius
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 06.03.2006 19:25

c 280 lämmöt

Viesti Kirjoittaja juzelius »

siis jos on ilmanläpötila n.+20 tai yli, niin lämmöt koneessa paikallaan olessa nousee tavattoman korkealle, onkohan jossain jotain häikkää? ja onko muilla kokemuksia asiasta?
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

Niin nousee kun ilmanvirta ei jäähdytä ja tuuletin lähtee n 100C (en muista tarkkaa lukemaa) vasta jäähdyttämään/pyörimään mikäli viskokytkin on kunnossa.Ihan normaalia.
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
MKC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: Su 21.08.2005 14:51

Viesti Kirjoittaja MKC280 »

Morjens,

ihan normaalilta vaikuttaa eli paikallaan käyttäessä rupeaa lämpö nousemaan kuumalla kelillä.
Avatar
jimi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Pe 13.01.2006 14:42
Paikkakunta: martinniemi

Viesti Kirjoittaja jimi82 »

saattaa se olla normaalia koska mun 124:ssa nuosee lämmöt melkein tappiin asti kun se on paikallaan 5-15 min. ajettaessa lämmöt kyllä laskee 80 asteeseen.
123 240 D vm81 Museoajoneuvo projekti
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

No ei sen kyllä tappiin asti kuulu nousta missään vaiheessa, jos kaikki paikat on kunnossa. Itellä kerran keitti liemet pihalle, kun ei flektin anturi pelannut, anturin vaihdon jälkeen, (ja kun flekti toimi kuten kuuluu), ei lämmöt ole koskaan noussut edes sataan asteeseen.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
jimi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Pe 13.01.2006 14:42
Paikkakunta: martinniemi

Viesti Kirjoittaja jimi82 »

tai sitten siinä saattaa olla mittarissa vikaa. koska se saattaa olla kauankin aikaa ennenkuin se keittää vaikka se lämpö on tapissa asti
123 240 D vm81 Museoajoneuvo projekti
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Edelleenkin asia on niin, että se auto ei keitä vaikka se kävisi joutokäyntiä vuorokauden yhteen putkeen, mikäli kaikki on kunnossa. Toinen vaihtoehto on paisuntasäiliön korkki, jos siitä on tiiviste rikki, tai vesipumppu sökö, termostaatti jumissa, flektistä visko rikki(niinkuin isäni w124 300D:ssä), tai jos on sähkömagneettinen flekti niin joko se anturi(itselläni tämä) tai itse flektin magneettikytkin.

Isäpapan 300D:llä vedettiin viime kesän kuumimmilla keleillä asuntovaunu perseessä ja ei silti noussut lämmöt yli sadan, tehtiin väliaikanen viritys flektiin että saatiin visko jumiin.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Vastaa Viestiin