Olis tossa ylimääräisenä uusi Mini Cooper S:stä peräisin oleva remmiahdin(100km ajettu Eaton M45).
Mitähän muutoksia tohon moottoriin tarvisi tehdä että se kestäisi tuollaisen käytön? Mitään isoja tehoja ei olla hakemassa mutta olisi kyllä kova mielenkiinto kokeilla, että miten tuo moottori käyttäytyy remmiahtimen kanssa.
Vaatiiko puristussuhteiden muokkausta(mäntien uusintaa) yms isompaa työtä? Mikäs tuossa koneessa on vakio puristussuhde?
Ahdin on malliltaan simppeli, ei vaadi erillistä voitelua, ja luonnollisesti moniurahihnakäyttöinen.
Pikaisella vilkaisulla sen saisi jopa mahtumaan tuonne konehuoneeseen, kiinnikeraudat täytyisi luonnollisesti tehdä itse. Ja etsiä oikean mittainen moniurahihna. Sekä tietysti väsätä putket ja uusi ilmansuodatinsysteemi. Ja lisätä bybass venttiili.
Jos jollakulla on kokemusta/ muuta kommenttia heittää tällaisen asentamisesta niin rohkeesti tekstiä vaan tulemaan.
Homman laillisuuteen... Remmiahtimen asentaminen todennäköisesti tarkoittaa moottorin vaihtoa katsastusinsinöörin mielessä? Eli prosentteja tulee?
Tässä vielä kuva kyseisestä vempeleestä.

Löysin pienen jutun, missä w201:seen on asennettu remmiahdin, ei ole suomalainen omistaja. Auto oli alunperin 2.0, siihen vaihdettiin 2.3 moottori, ja se oli tekstin mukaan vähän viallinen ja oli pakko porata 2.4 litraiseksi.
Tässä kuvassa kyseinen vempele on asennettu laturin alle.
Puristuksia 8.2:1, 2.5" pakoputkisto alusta loppuun. Muista muutoksista ei tämän auton yhteydessä ole kerrottu. Liekö niitä?
