W110:stä käyttöauto?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 08.08.2005 01:44
W110:stä käyttöauto?
Otsikon mukainen ajatus ollut tuolla takaraivossa jo pitemmän aikaa.
Eli resepti lyhyesti:
- hyväkuntoinen W110
- moottori vaikka 124 koppaisesta 200 D:stä
- myös vaihteisto samasta? vai käykö vanha?
- tarvittavat maalaukset, suojaukset ja muut fiksaukset
Tulos:
Nostalginen, käyttövarma(?), taloudellinen, erilainen, tilava, fiiliksiä antava menopeli, joka hoitaisi kakkosauton virkaa ja jota säälittäisiin vain pahimmilla suolakeleillä. Tarkoitus ei ole tehdä museo- tai näyttelyautoa, vaan siisti käyttöpeli.
Kysymys:
Onko hulluutta? Onko kukaan tehnyt vastaavaa? Onko kenelläkään käytössä tai myynnissä? Mitä tulee ylläolevasta mieleen? Torpedoikaa idea, jotten rupea toteuttamaan..., kiitos.
Eli resepti lyhyesti:
- hyväkuntoinen W110
- moottori vaikka 124 koppaisesta 200 D:stä
- myös vaihteisto samasta? vai käykö vanha?
- tarvittavat maalaukset, suojaukset ja muut fiksaukset
Tulos:
Nostalginen, käyttövarma(?), taloudellinen, erilainen, tilava, fiiliksiä antava menopeli, joka hoitaisi kakkosauton virkaa ja jota säälittäisiin vain pahimmilla suolakeleillä. Tarkoitus ei ole tehdä museo- tai näyttelyautoa, vaan siisti käyttöpeli.
Kysymys:
Onko hulluutta? Onko kukaan tehnyt vastaavaa? Onko kenelläkään käytössä tai myynnissä? Mitä tulee ylläolevasta mieleen? Torpedoikaa idea, jotten rupea toteuttamaan..., kiitos.
W110 -67 250 DTA, ex W124 300 TDT, ex A170 Cdi, ex W124 200 D, ex W123 300 DA USA, ex W123 300 D ja kaikki muut romut päälle... chevyt, volkkarit, voortit, subarut, audi, chrysler, rover, pösö, volvo, oldsi, opel, datsun, jne...
Loistava idea, jos vaan löytyy semmonen aihio, josta ton raaskii tehä! Itellä on käyny mielessä, että ku toi rojekti 123 joskus valmistuu, ni siihe laittais sitte 124:n 200D moottorin vaikkapa turbotettuna.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W110:stä käyttöauto?
[quote="wanha nokivasara"]
Eli resepti lyhyesti:
- hyväkuntoinen W110
- moottori vaikka 124 koppaisesta 200 D:stä
- myös vaihteisto samasta? vai käykö vanha?
- tarvittavat maalaukset, suojaukset ja muut fiksaukset
Minulla naapuri väkertää,aika alkuvaiheessa vielä,tuollaista W110:ä,aihiosta ei oikein saa museoautoa,joten koneeksi ruiskuliuotinkone ja uudempi laatikko,muuten aika alkuperäisen näköiseksi aikoo laittaa.
Kiva idea
,vieras ajatus kuitenkin siinä tapauksessa jos aihio on alkuperäiskunnossa,silloin museorekisteriin mieluummin,tai ainakaan peruuttamattomia
muutoksia ei kannata tehdä.
Eli resepti lyhyesti:
- hyväkuntoinen W110
- moottori vaikka 124 koppaisesta 200 D:stä
- myös vaihteisto samasta? vai käykö vanha?
- tarvittavat maalaukset, suojaukset ja muut fiksaukset
Minulla naapuri väkertää,aika alkuvaiheessa vielä,tuollaista W110:ä,aihiosta ei oikein saa museoautoa,joten koneeksi ruiskuliuotinkone ja uudempi laatikko,muuten aika alkuperäisen näköiseksi aikoo laittaa.
Kiva idea


Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Helposti pian joutuu tyytymään laattia vaihteisiin jos meinaa uudemman laatikon laittaa, poikkeuksena tietysti automaatti joka tarttee vaan yhden suunnan. Siinä vanhan vaihdelaatikon sovittamises voi w124 mottiin olla aika kova nysväys, kun tartti on väärällä puolella. 123 moottorit sen sijaan menee helposti, kun jättää pari ruuvia vaan pois. Sen kolmesatasen motinkans voi olla semmoinen juttu että syylärin tuulitunnelia pitää muakata ja jäähdytin pitää siirtää edespäin. Pahimmoisessa tapauksessa on hankittava pienempi kokoinen jäähdytin joka mahtuu sinne tunnelin lukkopellin alapualelle. 5 sylinterisen 300d:n kans voi taas käydä sillälailla että tulipelliä pitää vähä moukuttaa ja kardaanitunnelin vahdelaatikkomöykkyä samoin.
So long and thanks for all the fish
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 08.08.2005 01:44
Re: W110:stä käyttöauto?
Reilu yhdeksän vuotta sitten aloitin aiheen yllä olevalla pohdiskelulla. Nyt taitaa alkaa ehkä toteutumaan. Hitaasti hyvä tulee... Loppunee samalla taloutemme viiden vuoden mersuton aika.
Olen autojen kanssa hyvä tekemään kaikenlaista pientä - tankkaamaan, pesemään, vahaamaan, imuroimaan ja ajamaan. Osaan remonttiakin tehdä, jopa öljyn- ja renkaanvaihtokin onnistuu! Eli teknisesti aivan tumpelo. Tykkään autoista, mutta en ymmärrä niitä. Vähän kuin naisten kanssa... Tämä pohjana uteluille ja vastausten tekniselle tasolle toivomuksena.
Jos tollaiseen autoon laittaa isomman koneen, niin mitä vaatimusta se aiheuttaa alustan ja jarrujen osalta? Ilmeisesti mallisarjan tehokkaimman mallin osat? Jotain 20 % saa ylittää tehoissa ko. koneen. Eikös nämä W110:t olleet alustan palikoiltaan ihan samanmoisia? Mistä sitten saan katsastuskonttoria varten moisia papereita? Veholta? Mistä? Mikä paperi kelpaa?
Mitenkäs tuon ylläpitohuollot? Mitä kaikkea rasvanippaa ym autossa löytyy - peräöljyt, saranat, jarrunesteet, ym ym... ja mitkä on näiden huoltovälit? Oletetaan että kone ja loota on uutta (siis 80-lukukin on minulle uutta...), niin tuon muun kanssa sitten pitäisi pystyä elämään ja pitämään auto iskussa.
Auttakaapa kiitos.
Olen autojen kanssa hyvä tekemään kaikenlaista pientä - tankkaamaan, pesemään, vahaamaan, imuroimaan ja ajamaan. Osaan remonttiakin tehdä, jopa öljyn- ja renkaanvaihtokin onnistuu! Eli teknisesti aivan tumpelo. Tykkään autoista, mutta en ymmärrä niitä. Vähän kuin naisten kanssa... Tämä pohjana uteluille ja vastausten tekniselle tasolle toivomuksena.
Jos tollaiseen autoon laittaa isomman koneen, niin mitä vaatimusta se aiheuttaa alustan ja jarrujen osalta? Ilmeisesti mallisarjan tehokkaimman mallin osat? Jotain 20 % saa ylittää tehoissa ko. koneen. Eikös nämä W110:t olleet alustan palikoiltaan ihan samanmoisia? Mistä sitten saan katsastuskonttoria varten moisia papereita? Veholta? Mistä? Mikä paperi kelpaa?
Mitenkäs tuon ylläpitohuollot? Mitä kaikkea rasvanippaa ym autossa löytyy - peräöljyt, saranat, jarrunesteet, ym ym... ja mitkä on näiden huoltovälit? Oletetaan että kone ja loota on uutta (siis 80-lukukin on minulle uutta...), niin tuon muun kanssa sitten pitäisi pystyä elämään ja pitämään auto iskussa.
Auttakaapa kiitos.
W110 -67 250 DTA, ex W124 300 TDT, ex A170 Cdi, ex W124 200 D, ex W123 300 DA USA, ex W123 300 D ja kaikki muut romut päälle... chevyt, volkkarit, voortit, subarut, audi, chrysler, rover, pösö, volvo, oldsi, opel, datsun, jne...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma 08.08.2005 01:44
Re: W110:stä käyttöauto?
Menen jopa niin pitkälle, että mikäli Pirkanmaa - Keski-Suomi akselilta löytyisi näistä ymmärtävä "hyvä kummisetä", jolle voisi - tietenkin rahallista korvausta vastaan - ajoittain vanhuksen saatella saamaan sellaista ylläpitohuoltoa ja korjausta, jota ei itse osaa tehdä, niin jopa olisi hienoa. Ei ilmaiseksi, mutta ei ihan työkseen huoltavien hinnoillakaan.
W110 -67 250 DTA, ex W124 300 TDT, ex A170 Cdi, ex W124 200 D, ex W123 300 DA USA, ex W123 300 D ja kaikki muut romut päälle... chevyt, volkkarit, voortit, subarut, audi, chrysler, rover, pösö, volvo, oldsi, opel, datsun, jne...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 372
- Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
- Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.
Re: W110:stä käyttöauto?
katseleppa Ruotsin puoleta netin tarjontaa,tuollaisista mersuista, joskun olen sieltä pongannu vastaavanlaisen rakennelman. monessa on w124 250d automaatilla ollut.
http://www.blocket.se/varmland/Mercedes ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
jos tuo on viellä myymättä, niin aikalailla edukas paketti ois tuohon käyttötarkoitukseen.
http://www.blocket.se/varmland/Mercedes ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
jos tuo on viellä myymättä, niin aikalailla edukas paketti ois tuohon käyttötarkoitukseen.
Re: W110:stä käyttöauto?
Mikä on modernein kone joka menee tohon w110 lootaan? Itseä kiinnostaisi jopa tuo bensa enempi.. Missä vaiheessa startin puoli vaihtuu, entäs vauhtipyörän hammastus? Saako automaattillootan hämmennyksen tuohon rattivaihdekeppiin järjellisellä vaivalla? Itsellä olisi tuo koneen vaihto mielessä kun pienen budjetin projektista on kyse ja tohon orkkis koneeseen rupeaa osat olemaan kalliita ja hankalasti saatavilla olevia.