Laatu

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1628
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Uusi autosi S 320 CDI on varmaan upea auto ominaisuuksiltaan. Laita koeajo-palstalle autosta juttu, kun olet sen saanut ja ajanut sillä. Tuo on uusi S-malli, joten eikö aina uusissa malleissa ole niitä lastentauteja, kun on autoon kehitetty taas kaikenlaista hienoa asiakkaiden "testattavaksi". Onko muuten edellisessä S-mallissa ollut ruosteongelmia/muuta suurempaa? Eli onko S:ssät olleet E-malleja laadukkaampia?
Avatar
Tomi T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma 14.04.2003 22:43
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi T. »

Koeajoauto meni mielestäni "todella" hienosti tuolla uudella askilla, niin ruutiakin taitaa olla tuossa uudessa V-6 CDi:ssä 235hv jos nyt oikein muistan...

Ainoa miinus näin äkkiseltään oli sähköikkunoiden katkaisinmatriisin sijoittaminen, tai oikeastaan ovipahvin muoto...en tykännyt ja toinen seikka mihin petyin oli kojelaudan "vanhanaikaisuus" tässä oli mielestäni liikaa vanhaa Ässää.
Perusnahat oli niin huonon tuntuiset että päätimme ottaa pelin kangas sisustalla, nyt käsittääksen ensimmäisen kerran saatavana??

Vikoja/Laatua en halua alkaa edes ajattelemaan vaan toivon todella hartaasti että laite vastaisi odotuksia, no toivossa on hyvä elää...

Niin positiivista ole myös se että uusi Ässä tuntui todella ketterältä ja kokoaan pienemmältä käsitellä...ajaminen oli todella vaivatonta. Pelko massiivisuudesta/liian suuresta koosta oli keretaheitolla poissa kun ajoi jo ensimetrit...

Nyt ei muuta kuin ootellaan autoa :wink:
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

JoniA kirjoitti:Kyllä on komea tuo uus Lexus eikä varmaan huono valinta sekään. Toivotaan että Ässän kanssa käy parempi tuuri kuin Eemelien. Onko kyse tästä uudesta vai vanhemmasta S-sarjasta?
BRC kirjoitti: Ei kait kukaan niin hullu ole että ottaa "uutta" edelliskorista Ässää...
Eli kyllä tämä "uusi" on ihan uutta koppaa...ja uusi.
Joo näinhän se taitaa mennä. Ajattelin vain onko auto pelkästään itsellesi uusi vaiko kokonaan uusi. Varmasti hieno peli tuo uusi Ässä. Hienoa, että niitä saadaan Suomeenkin muutamia. Onnea komean auton johdosta!
Avatar
Tomi T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma 14.04.2003 22:43
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi T. »

BRC kirjoitti: Vikoja/Laatua en halua alkaa edes ajattelemaan vaan toivon todella hartaasti että laite vastaisi odotuksia, no toivossa on hyvä elää...

:evil: Ensikokemukset eivät ainakaan laadunosalta laakerinseppeleitä niittele!!! ( MB S320 V6CDi 2006 )

Ensimmäiset 4000km Saldo.

- Koneen muovinen koristesuoja oli irti ja piti tietyissä nopeuksissa "papattavaa ääntä" johtuen ilmeiseti siitä että ilma heilutti muovia rajusti??

- Kuljettajan penkin verhoilu ( kangassisusta ) lössähti kuin olisi kussut housuun ja ajannut Helsingistä Lappiin, verhoilu oli kuin tyhjä perunasäkki istuinosaltaan.

- Kuljettajan istuin ei pitännyt "ilmapussien" säätöjä vaan ne tyhjentyivät muutamassa tunnissa.

- Vaihdelaatikko käyttäytyi ihmeellisesti, "nyki" tavallaan???

- Pakoputkistosta kuului aika ajoin omituista "matalaa pörinää" josta myös valitettiin.

Tulos Huollosta.

- Ensiksi auto oli Vehossa 8-päivää ja ilmoittivat että penkki on OK!
No haimme auton ja kun ensimmäiseksi katsoimme monitorista penkin säädöt niin kaikki ilmapussit olivat "nollassa" eli pussit olivat tyhjät...
Auto siis seisoi 8-päivää tyhjänpanttina Vehossa.

- Seuraavalla kerralla penkki sitten korjattiin ja verhoiltiin uudelleen, nyt kangas on pysynnyt "ehjänä" mutta uudet ilmapussiyksiköt vuotavat taas, sama ongelma on tullut myös apumiehen puoleiseen penkkiin, säädöt ei pysy vaan pussit vuotavat pikkuhiljaa tyhjiksi??? Nyt kilsoja noin 8000km

- Koko pakoputki katalysaattoreinenn/partikkeli suodattimineen vaihdettiin koska autossa oli "väärä" tietokone ohjelma joka rikkoi suodattimet????

Onneksi pörinä loppui ja laatikkokin alkoi toimimaan "nykimättä"

Kuorma-auto vei kuskin peilin, onneksi ei mennyt muuta eikä autoon tullut muita jälkiä....mutta nyt on kulunnut 2-viikkoa siitä kun uusi peili tilattiin, eikä huollosta ole vieläkään ilmoitettu sen saapumisesta, ilmeisesti peili ei ole tullut koska sen saapumisesta luvattiin ilmoittaa! Aika kauan matkaa peili Saksasta Suomeen!!!

Siis ensimmäiseen 8000km ei ole ollut muuta kuin ongelmia. Voitte vain arvailla kuinka ihanaa on viedä Saksalaista Johtotähteä jatuvasti korjattavaksi...

Ehdotimme jopa auton vaihtoa vastaavaan "nelimaticiin" koska ongelmia oli ollut näinkin paljon. Ehdotusvaiheessa autolla oli ajettu noin 5000km
takavedon ja nelimaticin hintaero oli 6000€, olimme ajatelleet että
"ehkä voisi maksaa 15000,-€ väliin" silloin automme arvo olisi laskennut 5000km aikana noin 9000,-€ ja että tässä välirahassa olisi jo Veholta/Mercedes Benziltä goodwiliä mukana...

No Vehon tarjous Goodwilin kera oli mukavat 30000,-€ eli heidän silmissään auton arvo oli pudonnut noin 24000,-€ eli mummoissa noin 150000mk ja autolla oli siis ajettu 5000km

No päätimme että ehkä ei nyt kuitenkaan...pistäkää auto kuntoon vaan....

Onks tää nyt reiluu...

REILUU JA REILUU :roll:
Viimeksi muokannut Tomi T., Su 17.12.2006 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tomi T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma 14.04.2003 22:43
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi T. »

Niin...Vielä tuosta meidän W211 2004 200cdi:stä, auto vietiin nyt ekaan leimaan ( kilsoja noin 58tkm ), eipä mennyt läpi...

- alapallot uusiks.

- raidetangon pää uusiks.

Niin, nämähän on jo siis kertaalleen vaihdettu noin 35tkm kohdilla
Auto on naisen käytössä joka ei todellakaan hurjastele mutkiin.

Nyt sitten syttyi joku moottorin häiriövalo kaiken kukkuraksi!!!

Laatu on kyllä Mersussa kohdillaan!!!!
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

On kyllä kauheaa luettavaa. :(
...Taidan suosiolla pysytellä Bemareissa.
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Huolestuttavalta kuulostaa..Vanhassa vara parempi?

Muistutan kuitenkin, että tämä on vain keskustelufoorumi, jossa kirjoitellaan nimimerkeillä. Kaikkea, mitä tänne nimimerkkien taakse piiloutuneet kirjailijat kirjoittelevat, ei kannata lukea kuin körttiläinen raamattua..
124.023
Avatar
Tomi T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma 14.04.2003 22:43
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi T. »

Sitten vielä kruunaus tuohon uuteen S:ään, tai oikeastaan sen luovutukseen liittyvä Vehon "alistus" ... Tarkempia yksityis kohtia kertomatta olemme aivan käsittämättömästä syystä rekisteriotteessa auton 3-omistaja!!!!

Eikö olekkin aika erikoista että ostamme Vehosta "Uuden", täysin pakastavedetyn Mersun lippulaivan (Ostimme auton "käteisellä", emme siis minkään rahoitusyhtiön kautta ) niin eikö luulisi meidän olevan myös auton ensimmäinen rekisteriotteessa oleva omistaja...kyllä minun mielestäni, no nyt olemme rekisteriotteen mukaan auton 3-omistaja, hienoa eikö totta.
Auto siis ostettiin aivan normaalisti tilaamalla ja sitä odotettiin aivan normaalin käytännön mukaan, ostos siis ei ollut mikään erikois tapaus.

Sitten...jokainen saa vetää ihan omat johtopäätöksensä siitä puhunko paskaa vai en, epäilijät pistäkää yv:tä niin pääsette istumaan viideksi tunniksi uuteen S-Mersuun ja toteamaan kuinka ilmat vuotavat lippulaivan penkeistä pihalle, siinä ajassa ehtii hyvin tutustua myös rekisteriotteeseen.

Ai niin, käykääpä koeajamassa Lexus, ei auton takia vaan sen takia että siellä todella tuntee ja aistii sen että asiakasta arvostetaan ja palveluun osataan myös panostaa...Veholla olisi myös paljon opittavaa tällä alueella.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Siihen aikaan kun mä olen ensimmäisiä kertoja ollut alttiina laatupropagandalle, eli kun laatua piti oikeesti ruveta tekemään eikä pelkästään tarkastamaan, oli laatu sitä, että tuote on laadukas, kun se täyttää asiakkaan tarpeet. Sitte tuli nää ISO-xxxxx -hömpötykset ja kaikkien väärien laaturuhtinaiden esikuva; DNV. :evil:

Japanissa on ihan omat laatujärjestelmät ja tekemisen kulttuuri muutenkin erilainen, joten myös tulos on toimivampi. Itse en kaukoidän kulkineista perusta paskan vertaa, mutta laatuasiat siellä totta vieköön osataan hoitaa.
Euroopassa kun autoja kootaan, niin osia tulee alihankkijoilta mistä kulloinkin sattuu, kunhan vaan ko. yritys on ISO-xxxx -luokiteltu. Omaa valmistusta siirretään koko ajan talon ulkopuolelle, koska sillä kuvitellaan saatavan säästöjä valmistuksessa. Ainoa sidos autotehtaan ja alihankiijan välillä on tuotettavaa komponenttia koskeva spesifikaatio, jossa pitäisi määritellä kaikki komponentin ominaisuudet... laatuhan on määritelty jo ISO-höpinässä...
ASioista perillä oleva lähde (tm, trade mark :lol: ) kertoi, että Uudessakaupungissa ei Porscheen kelvannut samat komponentit kuin mitä valmistuksessa aiemmin oli käytetty... jo calibran kohdalla laatuero suomalaisten hyväksi huomattiin.

Suomen markkinat on keski-euroopplaisille ja globaaleille autonvalmistajille täysin yks hailee, joten täkäläisiin laatuongelmiin ei kiinnostusta riitä. Raha tulee rapakon takaa ja muilta isoilta sekä kehittyviltä markkinoilta. Nykymeiningin mukaan osakkeenomistaja on kingi ja maksava asiakas naurettava pelle... kuinkahan kauan tämä asetelma toimii... :roll: ???
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Tarkempia yksityis kohtia kertomatta olemme aivan käsittämättömästä syystä rekisteriotteessa auton 3-omistaja!!!!
Teilläpä vasta käsittämätön rekisteriote onkin, koska aidosta suomalaisesta rekisteriotteesta ei aikaisempien omistajien lukumäärä selviä millään ilveellä. Numero yläkulmassa on otteen järjestysnumero, joka kertoo vain otteiden tulosteiden määrän...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

jva kirjoitti:käsite "laatu" on ylipäätään aika laaja käsite ja veteen piirretty viiva...jonka jokainen kokee enemmän tai vähemmän eri tavalla.

Se on valitettavaa että topicin aloittajan kohdalle on sattunut pari W211 yksilöä joissa on ollut normaalia enemmän vikoja. Minusta ei kuitenkaan pidä lähteä liikaa yleistämään sitä että valtakunnasta löytyy yksilöitä (myös Mersuista) joissa ilmenee erinäinen määrä vikoja.
Toisaalta..vaikka maassa siis on W211-yksilöitä joissa on vikoja, on suomessa myös valtava määrä W211-yksilöitä joiden omistajat ovat niihin 100% tyytyväisiä.
Ongelma tässä on se, että asiassa kuin asiassa niiden ääni kuuluu kauimmas ja koviten joilla on jotain negatiivista kerrottavaa..ja ne jotka ovat tyytyväisiä, ovat hiljaa tyytyväisiä.

No, palataan käsitteeseen "laatu" vielä uudelleen.. On siis ilman muuta totta että myös Mersu-yksilöistä löytyy vikoja. Mutta siitäkin huolimatta on mielestäni vähintäänkin olennaista kuinka nuo ilmenevät viat hoidetaan merkkikorjaamon/maahantuojan puolesta.
Onhan noita pikkuvikoja ollut joitakin myös meidän(suvun/perheen) Mersuissa, mutta aina ne on hoidettu korjaamon/maahantuojan toimesta kiitettävästi kuntoon. Ongelmat on korjattu nopeasti, tarvittaessa auto on haettu jopa kotitallista ja tuotu sijaisauto tilalle ym ym. Matka ei ole koskaan keskeytynyt, hyvä että edes viivästynyt sen takia että Mersussa on saattanut ilmetä jotain häikkää. Myös tuo on mielestäni LAATUA..ei pelkästään siis se, että auto ei natise ja nitise,materiaalit ovat laadukkaita ja vikoja vähän..

Eli: onhan noita varmasti toisia vikaherkempiä Mersu-yksilöitä, mutta ei pidä niiden yksilöiden antaa ottaa liian hallitsevaa osaa, vaan kannattaa samalla funtsailla kuinka monta ongelmatonta Mersu-yksilöä liikenteessä menee joka päivä..ja väitän että niitä on aika monta enemmän kuin niitä joissa on ongelmia.
Minä ymmärrän sanan laatu siten että palveluntuottaja pystyy varmistamaan tuotteensa/palvelunsa laadun siten että asiakas tietää/voi luottaa etukäteen mitä saa. Siis huonokin jälki voi olla hyvälaatuista jos se on sitä aina ja täyttää asiakkaan vaatimukset :wink:

Sen sijaan jos tuotteessa on niin sanottuja "maanantaikappaleita" se ei enää ole laatua.

Huomannut itsekin kun nämä niin sanotut laatustandardit tulivat yrityksiin. Monesti "laatu parani" Mutta tuotteet huononivat
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
Tomi T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma 14.04.2003 22:43
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi T. »

Avantgarde kirjoitti:
Tarkempia yksityis kohtia kertomatta olemme aivan käsittämättömästä syystä rekisteriotteessa auton 3-omistaja!!!!
Teilläpä vasta käsittämätön rekisteriote onkin, koska aidosta suomalaisesta rekisteriotteesta ei aikaisempien omistajien lukumäärä selviä millään ilveellä. Numero yläkulmassa on otteen järjestysnumero, joka kertoo vain otteiden tulosteiden määrän...
Aivan...Mutta jos ostaa "uuden" auton joka rekisteröidään ensimmäistä kertaa ensimmäiselle omistajalle, niin eikö järjestysnumeron pitäisi olla 1.
Meillä se on no:3 ???
Avatar
Tomi T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma 14.04.2003 22:43
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi T. »

Korjataan nyt vielä yksi virhe...Järjestys numero ei ollutkaan muistini mukaan No:3 vaan NUMERO:4
Avatar
mackj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 29.03.2005 18:02
Paikkakunta: Kauhajoki/ Senegal

Viesti Kirjoittaja mackj »

BRC kirjoitti:
Avantgarde kirjoitti:
Tarkempia yksityis kohtia kertomatta olemme aivan käsittämättömästä syystä rekisteriotteessa auton 3-omistaja!!!!
Teilläpä vasta käsittämätön rekisteriote onkin, koska aidosta suomalaisesta rekisteriotteesta ei aikaisempien omistajien lukumäärä selviä millään ilveellä. Numero yläkulmassa on otteen järjestysnumero, joka kertoo vain otteiden tulosteiden määrän...
Aivan...Mutta jos ostaa "uuden" auton joka rekisteröidään ensimmäistä kertaa ensimmäiselle omistajalle, niin eikö järjestysnumeron pitäisi olla 1.
Meillä se on no:3 ???
En nyt muista mikä omassani on järjestys numero. Mutta ei se ykkönen ollut eikä muistaakseni kakkonenkaan. Ykkönenhän menee siinä heti kun Veho tuo auton maahan. Ja kuten muistaisin minun tapauksessani #2 meni kun Käyttöauto "osti" auton veholta ja sitten tulin minä #3.

Näin olettaisin sen menevän.

Ja tämä auto tilattiin myös ihan uutena Käyttöautolta(mersun jälleenmyyjä Pohjanmaalla). Ja minä olin ensimmäinen auton "oikea" omistaja.
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2722
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Oli muuten mukava tieto tuo kun omani on myös ollut maahantuohan (vehon) jälkeen Kouvolan autosomman omistuksessa viikon. Ajattelin että auto on ollut esittelyauto viikon, mutta näin ei siis välttämättä ole. Veho näköjään toimii näiden ei "omien" liikkeiden kanssa näin että ne rekisteröivät autot ensin itselleen jotka sitten myyvät ne uutena eteenpäin otetunnuksella 03. Eli ennakkoilmoitus 01, jälleenmyyjä 02 ja ensimmäinen käyttäjä 03. Outoa jos on 04 ja saanut auton ajamattomana käyttöön. Selviää muuten soittamalla AKE:n palvelu numeroon tuo historia.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

BRC kirjoitti:Korjataan nyt vielä yksi virhe...Järjestys numero ei ollutkaan muistini mukaan No:3 vaan NUMERO:4
Jossain täällä foorumilla tai muualla sattui silmiini juttu, jossa myös ihmeteltiin noita numeroita. Niitä kuluu ihan eri tahtiin, kuin on oikeasti omistajia. Niitä menee just näissä maahantuoja -> jälleenmyyjä -> siirto sinne -> siirto tänne -kuvioissa. Koitin haulla hakee, mutten pikaisesti ainakaan enää löytänyt sitä juttua.

Veikkaan, että jostain tämmösestä puljauksesta on kyse, kuten tuossa edellä on kommentteja myös.

Mutta itse aiheesta, eli tästä laadusta:

Taitaa olla tässä kvartaalitaloudessa ja globalisaatio-meiningissä vähän päässyt mopoa pusikkoon yhdeltä jos toiselta. Uutta mallia pukkaa, niin ettei entisiäkään ole oikein saatu kunnolla tiellä pysymään. Tässä rumbassa lienee itäisten maiden ihmemiehet liukkaampia, kuin tasasempaan menoon tottuneet Eurooppalaiset.

Tosin kyllä ainakin Kiinalaisten virityksistä taitaa olla tolkku vielä enempi pois. Tämmöstä juttua näkee vähän väliä.

Oikeastaan tässä jutussa yllättää ainoastaan se, että tuossa ihan alussa mainittiin, että W211 -malleissa on ruostevikaa (kuplintaa tms.) jo 3 vuoden vanhoissa. Tämä aihe kyllä kiinnostaa aika lailla. Just laitoin tän Väykyn viimesen päälle kuntoon ja tarkoituksena ajaa vuosikausia eteenpäin. Koko auto mentiin läpi jotakuinkin suurennuslasin tarkkuudella, eikä tästä nyt mitään pommia löytynyt. Yli 7 v on nyt ikää käyttöönottopäivästä. Voiko olla, että W211 olisi ruosteitten osalta heikompi ? Ei kai nyt sentään tämä pidä paikkaansa ?

Noita alusta osia nyt menee vaihtoon, ei siinä mitään. Ei tosin tuolla tahdilla saa mennä. Kyllä alapallojen ja raidetangon päitten pitää kestää 200 000 ainakin. Koiranluita nyt menee tiheempään.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13291
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

jukka-tre kirjoitti:
BRC kirjoitti:Korjataan nyt vielä yksi virhe...Järjestys numero ei ollutkaan muistini mukaan No:3 vaan NUMERO:4
Jossain täällä foorumilla tai muualla sattui silmiini juttu, jossa myös ihmeteltiin noita numeroita. Niitä kuluu ihan eri tahtiin, kuin on oikeasti omistajia. Niitä menee just näissä maahantuoja -> jälleenmyyjä -> siirto sinne -> siirto tänne -kuvioissa. Koitin haulla hakee, mutten pikaisesti ainakaan enää löytänyt sitä juttua.

Veikkaan, että jostain tämmösestä puljauksesta on kyse, kuten tuossa edellä on kommentteja myös.
Onkohan se ensi vuonna sitten niin että kun ajoneuvo laitetaan seisomaan niin sen liikenteeseen otto tapahtuu tulostamalla uusi ote :shock: , näin ymmärsin jostain lukeneeni. Sittenhän alkaa ne järjestysnumerot vasta suurenemaan...tänä vuonna olen tainnut muutamaan otteeseen (siis kertaan) jotain autoa vuorollaan seisottaa :D .
vanttom kirjoitti: Omaa valmistusta siirretään koko ajan talon ulkopuolelle, koska sillä kuvitellaan saatavan säästöjä valmistuksessa. Ainoa sidos ****tehtaan ja alihankiijan välillä on tuotettavaa komponenttia koskeva spesifikaatio, jossa pitäisi määritellä kaikki komponentin ominaisuudet... laatuhan on määritelty jo ISO-höpinässä...

Nykymeiningin mukaan osakkeenomistaja on kingi ja maksava asiakas naurettava pelle... kuinkahan kauan tämä asetelma toimii... ???
Tämän olen henkilökohtaisesti nähnyt 11,5 v aikana mitä olen ollut "konepajassamme" töissä. 1995 olimme konepaja, tänään "solution provider"...my ass :evil: . Kvartaalitalouden huumassa johto määrittelee toimintamallin mikä on meillä johtanut siihen että asiat on aivan päin h*lvettiä - saa nähdä mikä rysähtää ensin - henkilöstö vai itse firma :roll: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
kossu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 01.05.2006 00:03
Paikkakunta: +- 0

Viesti Kirjoittaja kossu »

Aika"mukava" hinnan alennus - eikö vaan , muutama tuhat ja tuonkinverran. Oisko se ilma siinä sitten karannut, ja sitä ei saa takasin sinne hintaan :lol:

Surkuhupaisaa luettävää nämä kommentit laadusta, jos uusissa on samoja vikoja ja laatuongelmia kuin aiemmissamalleissa- mitä itse myös jokapäivä saan katsella omassa autossa. Nykyään myös voi katsella uuden auton omistjaa ihan eritavoin , ei ollenkaan kateutta tuntien - pois se :!: Enempikin myötätuntoa murheeseen tuntien . Rahalle ei taida oikein saada vastinetta sittenkään.

Toivottavasti edes turvavarustus on rahan arvoinen niissä. Jos siis ei satu palkit ruostumaan , tai elektroniikka on petänyt ja laitteet ei toimikkaan ...

Vanhemman auton laitan itekkin , vielä merkki on auki . Ja vähän aikaa menee , sitten kun maaliviat on korjattu siihen guudwilliin , niin johan saa joku kivan tilkkutäkin .
Korjaus päätös oli kumminkin 100 pros, mitään osia ei vaihdeta. Näkemys eroja jo korjauspaikan(alihankkija) ja Vehon kesken. Toinen näki kuvien perusteella enempi korjattavaa, toinen vähempi :lol: .
Alustan alapalkin ruosteeseen en saanut vastausta vielä kuuluuko korjauksiin , vaikka ruostetta on . Takaluukku työntää alareunasta(farmari auto) ruostetta kahden pellin välistä, sieltä saumasta.Ei ole korikittiä siinä ollenkaan, ilmeisesti ollutkaan? Tai luukku jo vaihdettu - en tiedä .
Nyt kumminkaan ei vaihdeta- korjataan. Kitti päälle niin eihän se näy vähäänaikaan , vakuuteltiin että hyvä siitä tulee kun ruostesuojataan sisäpuolelta.
Miten se ruostesuoja aine pääsee sinne kahdenpellin väliin, kanttaukseen, siihen siis joka näkyy kun luukun avaa ja alareunassa sisäpuolella , pikku kantti . - ööö - no , "hyvä siitä tulee " :lol: :lol: :lol: Tarkastuksessa siihen valmiiseen tarkastus pöytäkirja kohtaan tuli merkinnät ruosteesta. Eli listojen alapuolet , karmit, helmat, konepellin sisäpuoli jne jne. Jopa takalokarissa ehjältä näyttävä kohta, keskellä suojaa siis , ainoastaan pieni maalikupla näkyvissä -maalin alta ponnistaa esiin paikkamaalataan... Hehe- mitenhän lie- oisikohan muualla autossa samanmoisia kuplia tulossa, kun ehjälle suojalle noin käy ? Viisainta oisi auto maalata varmasti kokonaan , mutta niin ei tule käymään.
Aattelin että korjataan juurikin senverran kuin guudwill kustantaa , senttiäkään en sijoita maalinkorjauksiin . Kun kerran hyvä siitä tulee !?
Katotaan että KUIN HYVÄ.
Eli periaatteestahan siinä asiakas maksaa siitä kuitenkin että korjaa tehtaan virhettä ,jos maalauttaa loputkin - siinä poistuu mahdolliset piilevät paikat mitä tulee esiin piakkoin . Tälläkertaa ei niin .

Sijais autoa kysyin, ei tietoa vielä saanko . Pariviikkoa sanoivat aikaa ottavan.
Nykyään jo enemmänkin huvittuneena seurailen laatuongelma aiheita - mitä uskomattomampi niin sen enempi naurattaa :D
En ole ollenkaan enää negaatiivinen ! Kai tällekkin joku nimi on olemassa , kuka tietää ? Autokuume ? Merkinvaihtoautokuume ...
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

Mutta sitten BRC heräsi unestaan ja tajusi, että HEI olinkin pelkkä provo ja satusetä.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Pakko sanoa.. tekninen laatu on vain yksi laadun osatekijä. Vaikkakin se on tärkeä osatekijä, niin se ei ole ainoa tekijä josta laatu muodostuu.

En mene tähän asiaan tässä yhteydessä sen enempää, mutta nyt kun alla on ollut BMW joitakin viikkoja, on myönnettävä että Mersu on huomattavasti laadukkaampi auto kuin BMW..tosin teknisessä laadussa ei ole havaittu eroja tähän mennessä.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

jva kirjoitti:Pakko sanoa.. tekninen laatu on vain yksi laadun osatekijä. Vaikkakin se on tärkeä osatekijä, niin se ei ole ainoa tekijä josta laatu muodostuu.

En mene tähän asiaan tässä yhteydessä sen enempää, mutta nyt kun alla on ollut BMW joitakin viikkoja, on myönnettävä että Mersu on huomattavasti laadukkaampi auto kuin BMW..tosin teknisessä laadussa ei ole havaittu eroja tähän mennessä.
Viisaita sanoja.

Kerro lisää mersun hyvästä laadusta! Tarkoittanet hallintalaitteiden loogisuutta, loppuun hiottuja huoliteltuja yksityiskohtia, jämäkkyyttä tms?
124.023
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Hemingway kirjoitti:Kerro lisää mersun hyvästä laadusta! Tarkoittanet hallintalaitteiden loogisuutta, loppuun hiottuja huoliteltuja yksityiskohtia, jämäkkyyttä tms?
No..se on vaikkapa sitä että pienet yksityiskohdat on suunniteltu hyvin.
Esim turvavyönojennin tuo turvavyön juuri oikeaan kohtaan josta se on oikeasti helppo ottaa, etupenkin liike silloin kun takamatkustaja menee paikalleen/sieltä pois..tai että takaluukun voi avata kaukokäyttöisesti siten että se aukeaa auki asti..ja sekin että tuulilasin pyyhkijät toimivat täysin äänettömästi jne jne..löytyyhän noita ja ainakin minun makuuni olevia yksityiskohtia jotka kertovat myös laadusta. Mersu on noissa yksityiskohdissa selkeästi BMW:tä edellä.

BMW:n ehdoton vahvuus on ajettavuus/urheilullisuus ja sen ansiosta se saa paljon anteeksi noista ei ihan loppuun asti mietityistä yksityiskohdista.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
juke11
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 27.05.2005 17:30

Viesti Kirjoittaja juke11 »

Hmm.... mielenkiintoista keskustelua, mutta otetaampa esille vertailu W210 vastaan W211 ?!

Ainakin omakohtaisten kokemuksien osalta W210 väyrysissä on tapahtunut huomattavaa laadunlaskemista vuosimallien 99 > 00 välissä tai faceliftin yhteydessä 7/99 alken ja siitä ylöspäin.

Siis kysymykseni kuuluukin kun W210 on yleensäkin totuttu ruosteongelmiin ja faceliftin jälkeen tuplaantuneisiin sähköongelmiin onko toisin sanoen alkupään W211 koriin siirtyminen otetaan vuosimalleiksi vaikka 2003-2005 tietoinen riski jota ei kannata ottaa ?

Vehon miehet väittävät kylläkin, että W211 heti alusta pitäen ruoste olisi saatu 100% kuriin verratessa väyrysiin ? miten on sähköongelmat ovatko ne kasvaneet elektroniikan lisääntyessä..?
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

Lyhyestä virsi ruma. C32 oli vuosimalliltaan -02 ja jätti tienposkeen elektroniikan takia noin 20tkm ajettuna. E55 jätti tielle kolme vai neljä kertaa ensimmäisen 30tkm aikana. Moottorin ja rungon puoleiset johtosarjat vaihdettiin piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkien selvitysten jälkeen, joka korjasi häikät.

Kulutusosia toki mennyt niitä ei jaksa listailla edes mutta pääasia että;

Nyt toimii.
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Lueskelin keskustelua läpi aikani kuluksi ja erityisesti tuota "Ässän" tarinaa.

Eihän se mitään mieltä ylentävää luettavaan ole..mutta siitä huolimatta en olisi valmis leimaamaan sen enempää Mersun laatua kuin maahantuojan toimintaakaan huonoksi.

Tuo "Ässän" tarina on siis ikävä juttu..MUTTA Suomessa(kin) on jo monen monta uutta "Ässää" liikenteessä ja ylivoimainen enemmistö niistä on toiminut ja toimii täysin moitteettomasti.
Mitä sitten tulee Vehon toimintaan esim takuuasioiden suhteen, niin monestihan siitäkin valituksia kuulee, mutta sitten taas toisaalta jos muodostan asiasta käsityksen sen perusteella mitkä ovat omat kokemukset Vehon toiminnasta takuuhommeleissa niin se on vähintäänkin kiitettävää toimintaa.
No, sekin on siis toki yksittäistapaus eikä varmasti kuvaa koko kenttää Vehon toiminnassa takuuasioissa..mutta toisaalta se antaa ihan yhtä todenmukaisen kuvan siitä kuin yksittäisten henkilöiden negatiivisetkin kokemukset.

Ja sanottakoon nyt vielä sekin että BMW:n huoltoa ja takuu- ym juttuja on kerrasta toiseen arvostettu erilaisissa kyselytutkimuksissa kärkeen, mutta kun siitäkin on nyt kertynyt pienehkösti kokemusta, niin edelleen on sanottava että Mersulla nuo asiat toimivat merkittävästi paremmin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Ostakaa Mersuihmiset vaan 124-sarjalaisia (tai 126:sia),se on yhtä kuin laatu.Pitäisi nykymersujen suunnittelijoiden aina tutkia ensin vanhaa kunnon kakkosnelosta ja alkaa sitten suunnittelemaan uutta Mersua kakkosnelosen pohjalta,tarkoitan osien laadun suhteen...ei muuta ku alihankkijoille laatuvaatimukset samoiksi kun oli kultaisella 80-luvulla,Mersujen hinnat nousee koko ajan,ei laatu saisi laskea pätkääkään!
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Etwas Anders kirjoitti:Ostakaa Mersuihmiset vaan 124-sarjalaisia (tai 126:sia),se on yhtä kuin laatu.Pitäisi nykymersujen suunnittelijoiden aina tutkia ensin vanhaa kunnon kakkosnelosta ja alkaa sitten suunnittelemaan uutta Mersua kakkosnelosen pohjalta,tarkoitan osien laadun suhteen...ei muuta ku alihankkijoille laatuvaatimukset samoiksi kun oli kultaisella 80-luvulla,Mersujen hinnat nousee koko ajan,ei laatu saisi laskea pätkääkään!
Nojoo, tuossa on varmaan ongelmaa siinä ettei budjetti ole rajaton sen enempää suunnittelu- kuin toteuttavallakaan portaalla.

124:sen aikoihin saattoi hyvinkin olla siinä suhteessa paremmat resurssit suunnitella ja valmistaa Mersuja kuin nykypäivänä.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 19.08.2005 17:18

Ostakaa Mersuihmiset vaan 124-sarjalaisia (tai 126:sia),se o

Viesti Kirjoittaja geoman »

Kaikkien autojen laadun osalta kehitys on samaan suuntaan. Syitä ovat:
- pitkät huoltovälit ja huoltovapaus
- paljon hienoa tekniikkaa autoon niin että "avutonkin" kuljettaja pärjää
- automalleja vaihdetaan tiuhaan (W124 oli noin 9...10 vuotta) koska kuluttajat niin haluavat
- voimaa pitää olla vaikka pakokaasumääräyksiä tiukennetaan ja nopeusrajoitukset pysyvät alhaisina
- Autoliitto ja Autojärjestöt sekä viranomaiset halaluavat päästä eroon vanhoista autoista
- kasvatus ja ahneus ihannoi kaikkea uutta, pitää kuluttaa

Kuinka moni teistä ostaisin uuden W124:n esim. hintaan 50'000 euroa, jos niitä vielä valmistettaisiin?


Lopputulos on kuluttajan kannalta huono
Heneri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 28.04.2005 13:51

Viesti Kirjoittaja Heneri »

on kyllä BRC:llä huonoa säkää autojen kans. en suosittele enää vaihtamaan kyllä minkään automerkin uudempaan malliin.. jos sen teet niin sullahan pitää sitte rustata pisin stoori mersufoorumin historiassa...
syitä vois olla: kone levis 20km jälkeen, jonka jälkeen kumit vain tipahtivat ja vanteet halkesivat.,lopulta minulla oli enää vain ratti kädessä..

että jätetään ne päiväunet sinne omaan päähän, eikä ruveta niitä muistelemaan missää yleisillä sivuilla
"mersulla sitä - minä ainaki"
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Minä ostaisin uuden 124-sarjalaisen,jos niitä vielä valmistettaisiin,siinä olisi autoa...ainakin noin 15 vuodeksi.50000 euroa ei olisi yhtään paha kyseisestä laatuautosta.:)
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Vastaa Viestiin