Kysymyksiä vitosta..
Kysymyksiä vitosta..
Täs ois toisen auton laitto koht ajan kohtainen ja merkkiähän ei vaihdeta.. Vitosta täällä palstalla ei näy kovin hirveesti kokemuksia, joten viton omistajat kertokaa kokemuksia!! Minkälainen talvi ajettava? Etu vai takavetoinen? (Ihte on tottunu takavetoisilla ajaan mut vitoja ei näytä hirveesti olevan takavetoisina myynnissä?) Tarkoitus ois et tavaratilaan sais kolme penkkiä, vieläkö silloin tulee pakettiauton verot? Ja mitä luokkaa mahdollisesti? Siinäpä muutama kysymys..
Ja on niin perhanan tiukassa kun kiinni jää! On tosiaan hyvä menemään lumessa ja sohjoisella tiellä. Etuvetoisten vinkeet mutta yliohjautuva ainakin ilman kuormaa,perää heittää kuten takavetoinenkin,yllättäenkin.vanttom kirjoitti:Ei ole vielä talvikokemuksia, mutta jotenkin tunnelma on samanmoinen kuin 99-saapissa, keula painava, perä kevyt ja menee vaikka puuhun tarvittaessa.
Tykänny oon,ainoastaan automaattia kaipaan. Henkilöautossa on ja kyllä CDI koneet tarvii rinnalle automaatin koneen lyhyestä vetoalueesta johtuen.
Jep automaatti on ehdoton jos Viton hommaa. Ainakin omasta kokemuksesta täytyy sanoa että vaihteensiirto manuaalissa mallissa on yksi suurin syy siihen että olen nyt vaihtamassa vanhaa uuteen automaattiin. Vaijerit menee manuaalissa vaihtoon n.120tkm:n paikkeilla. Ainakin mulla. Ne ei mene poikki, mutta vaihteensiirto menee niin epämääräiseksi ettei tiedä mikä vaihde menee vaihtaessa päälle. Useammin kuin kerran on kuulunut rutinaa kakkoselle vaihdettaessa kun meinaa pakki mennä silmään. Uusissa on tosin tullu lukkonamikka tuolle pakille ettei sitä vahingossa saa päälle.
Sitten jos käytettyä etsit niin kato auton alle. Vito on aika herkkä ruostumaan. Kannattaa tehdä ruosteenestokäsittely.
Uusista takavetoisista en tiedä, mutta etuvetoiset on varsin vakaita talvella. Tosin jos sen saa kiinni niin hiki tulee. Tunkkasin viime talvena useamman kerran Vitoa hangesta kun tuli ajeltua liian pahaan paikkaan.
Ja jos ei ole tarkoitus kuletella kovin painavaa tavaraa kannattaa harkita renkaiksi henkilöauton renkaita. Ainakin kesäksi. On meinaa sata kertaa paremmat ajaa kun pakettiauton renkaat.
-01 Vito aj.90000 --> 142000km vika/huolto lista:
- puolivalojen polttimot vaihdettu 2kertaa
- Vaihteensiirtovaijerit uusittu
- Eberi ei toimi (ei toimi vieläkään kun en enää viiti korjata
)
- alkavaa ruostetta pikku kolhuissa ovien kynnyksissä ja pohjassa
- tuulilasi halki
- erinäinen määrä mittarivaloja uusittu
- raitisilmasuodatin poistettu ilmanvaihdon parantamiseksi (oli tukossa uusi varmaan olisi ihan hyvä, mutta en pidä sitä välttämättömänä hankintana)
- moottorin Ilmanputsarin vaihto
- Metallisilppua moottoriöljyssä 133000km öljynvaihdossa (moottori käy silti hyvin eikä syö öljyä --> ei toimenpiteitä)
- Käsijarrun (siis jalkajarru itseasiassa) säätö. Ei pitänyt enää.
- Vaihdevivustosta laatikon kyljestä muovinen liukupala murtui pakkasessa. Korvattu Wirsbo-pePEX 20 x 2 mm lattialämmitysputken pätkällä
no helkkari tuohan alkaa näin listattuna näyttää ihan romulta
Vaikka ei se tosiasiassa noin huono ole ja osa noista kuuluu ihan normaaliin huoltoon kuten noi suodattimet. Olen tykänny Vitosta ja jos toi vanha olis automaatti en sitä pois vaihtais. Ja mainittakoon vielä että 110CDI on jo melko hyväkulkunen peli. Pääsee vaivatta rekankin ohi.
Muita Viton vikoja joita mulla tulee mieleen että olen täällä foorumilla nähny tai muualla:
Mittaristo viat. Peilien johtojen murtuminen ovien kohdalla jolloin peilit ei käänny tai lämpiä. Keskuslukkoviat esim liukuoven keskuslukko ei toimi (nää on niitä kalliita jos Veholle joutuu korjauttaa >1000€). Vanhemmissa malleissa (ei CDI mallit) moottorin kansipahvi. Ruiskujen tiiviste vuodot jolloin ruiskut saataa palaa kiinni kanteen niin ettei lähe ehjänä irti.
Nyt en enään sitten keksi lisää pelottelua niin että ei kun kaupoille
Sitten jos käytettyä etsit niin kato auton alle. Vito on aika herkkä ruostumaan. Kannattaa tehdä ruosteenestokäsittely.
Uusista takavetoisista en tiedä, mutta etuvetoiset on varsin vakaita talvella. Tosin jos sen saa kiinni niin hiki tulee. Tunkkasin viime talvena useamman kerran Vitoa hangesta kun tuli ajeltua liian pahaan paikkaan.
Ja jos ei ole tarkoitus kuletella kovin painavaa tavaraa kannattaa harkita renkaiksi henkilöauton renkaita. Ainakin kesäksi. On meinaa sata kertaa paremmat ajaa kun pakettiauton renkaat.
-01 Vito aj.90000 --> 142000km vika/huolto lista:
- puolivalojen polttimot vaihdettu 2kertaa
- Vaihteensiirtovaijerit uusittu
- Eberi ei toimi (ei toimi vieläkään kun en enää viiti korjata

- alkavaa ruostetta pikku kolhuissa ovien kynnyksissä ja pohjassa
- tuulilasi halki
- erinäinen määrä mittarivaloja uusittu
- raitisilmasuodatin poistettu ilmanvaihdon parantamiseksi (oli tukossa uusi varmaan olisi ihan hyvä, mutta en pidä sitä välttämättömänä hankintana)
- moottorin Ilmanputsarin vaihto
- Metallisilppua moottoriöljyssä 133000km öljynvaihdossa (moottori käy silti hyvin eikä syö öljyä --> ei toimenpiteitä)
- Käsijarrun (siis jalkajarru itseasiassa) säätö. Ei pitänyt enää.
- Vaihdevivustosta laatikon kyljestä muovinen liukupala murtui pakkasessa. Korvattu Wirsbo-pePEX 20 x 2 mm lattialämmitysputken pätkällä

no helkkari tuohan alkaa näin listattuna näyttää ihan romulta

Vaikka ei se tosiasiassa noin huono ole ja osa noista kuuluu ihan normaaliin huoltoon kuten noi suodattimet. Olen tykänny Vitosta ja jos toi vanha olis automaatti en sitä pois vaihtais. Ja mainittakoon vielä että 110CDI on jo melko hyväkulkunen peli. Pääsee vaivatta rekankin ohi.
Muita Viton vikoja joita mulla tulee mieleen että olen täällä foorumilla nähny tai muualla:
Mittaristo viat. Peilien johtojen murtuminen ovien kohdalla jolloin peilit ei käänny tai lämpiä. Keskuslukkoviat esim liukuoven keskuslukko ei toimi (nää on niitä kalliita jos Veholle joutuu korjauttaa >1000€). Vanhemmissa malleissa (ei CDI mallit) moottorin kansipahvi. Ruiskujen tiiviste vuodot jolloin ruiskut saataa palaa kiinni kanteen niin ettei lähe ehjänä irti.
Nyt en enään sitten keksi lisää pelottelua niin että ei kun kaupoille

Nykyinen farkku on kans automaattivaihteistonen, nyt on ajettu 60 000 kilometria ja ainakaan laatikon puolesta mitään vikaa ole ollut.. Hurjalta kyllä kuullostaa noi viton viat, verrattuna siihen mitä meidän henkilö autoon on tehty.. En tiiä onko meille sitten sattunu tuleen nii huippu hyvä saksan tuonti yksilö.
Mitenkäs vito lämpiää talvella? Tarviiko olla "ikluvarustukset" talvella päällä pakkasella? jostain luin et ainakin pahvin tarttee keulaan..

Mitenkäs vito lämpiää talvella? Tarviiko olla "ikluvarustukset" talvella päällä pakkasella? jostain luin et ainakin pahvin tarttee keulaan..
Välijäähdytin taitaa olla siellä apparin puolella alhaalla joten moottorin syylärin edessä voi käyttää pahvia. Mulla toi Eberi tais renata jo vähän talvella kun ei meinannu oiken auto lämmitä. Tosin mulla oli väliseinästä ikkuna pois että saisi lämpöä taaksekkin. Sekin varmaan vaikutti negattivisesti lämpötiloihin että oli niin paljon enemmän lämmitettävää tilaa. Ei siellä hytissä silti palella tarvinnut, mutta ei ihan t-paita peli kuitenkaan.vanttom kirjoitti:Ei mielellään laiteta pahvia ainakaan 110:een tai CDI:iin kun on ahtojäähdytin.
En tiedä auttaisiko lastu tuohon moottorin lämpiämiseen. Luulisi ainakin että kone antais silloin paremmin lämmintä.
Mikäli haluaa kestävän pakun niin kannattaa ostaa suosiolla tuo kastenwageni, vito ei ole sitten mikään persaukisten korjattava värkki. Meinaan mikäli autoilubudjetti on <10-tonni sisältäen auton ja parin vuoden huollot ja verot niin joku muu merkki voisi olla jees.
Sellaista tuuria ei olekkaan etteikö rahaa pala, ja tekemistä tai teettämistä piisaa.
Vito ostetaan tunnesyistä, ei järkisyistä.
Tässä näitä omakohtaisia juttuja:
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/re ... ct0021.jpg
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/re ... ct0022.jpg
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/paivakirja.html
Tuolta tosin puuttuu paljon pikkuvikoja 200 tkm kohdalta, esim:
- webasto ei toimi
- raitisilmamoottori hajosi
- ruostehommia olisi
- startti präkäsi talvella
jne jne
Justiinsa hain noita kulutusosia tuohon 500 eurolla, eli jarrulevyä, vetoniveltä, alapalloa jne mutta noita nyt vaihdellaan myös varmuuden vuoksi.
Sellaista tuuria ei olekkaan etteikö rahaa pala, ja tekemistä tai teettämistä piisaa.
Vito ostetaan tunnesyistä, ei järkisyistä.
Tässä näitä omakohtaisia juttuja:
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/re ... ct0021.jpg
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/re ... ct0022.jpg
http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/paivakirja.html
Tuolta tosin puuttuu paljon pikkuvikoja 200 tkm kohdalta, esim:
- webasto ei toimi
- raitisilmamoottori hajosi
- ruostehommia olisi
- startti präkäsi talvella
jne jne
Justiinsa hain noita kulutusosia tuohon 500 eurolla, eli jarrulevyä, vetoniveltä, alapalloa jne mutta noita nyt vaihdellaan myös varmuuden vuoksi.
dealer kirjoitti:Ei, CDI:kin on p**seestä.![]()
Omat ongelmansa on molemmissa konemalleissa, hyvällä tuurilla paikat kestää pitkäänkin, huonolla tuurilla käy kuten eräskin asiakas on sanonut:
"Ei KOSKAAN enää Vitoa."
Kevät tulee kohisten ja Vito kuume alkaa olla pahimmillaan ja ei vieläkään tietoa että ottaakko 110d sillä riskillä että pääsee kannentiivisteen vaihtoon vai Cdi-koneinen jolloin ilmeisesti jotain muita vikoja, mutta mitä? Onko Cdi:n kanssa rahapussi todennäköisesti vielä enemmän levällään kuin 110d:n?
Kävin yhtä alle 200tkm ajettua110d:tä ajamassa ja pari vikaa tuli ilmi. Ensinnäkin tuntui hieman laiskalta verrattuna toiseen samanlaiseen, mihin lie tehot karannu. Toinen vika oli aika kova klonksaus ajossa kaasua painaessa/nostaessa?? Onks näis joku tyypillinen moottorin kumityyny vika vai jotain muuta? Vetonivelet ei mielestäni äännelleet renkaat linkussa ajaessa.
Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Eikös se niin ollut, että alkupään CDI:t oli keraamisilla hehkuilla, jotka vaihdetaan siten, että kansi otetaan pöydälle...
JOten kyllä sen joutuu kummastakin avaamaan ennemmin tai myöhemmin (toivottavasti myöhemmin omalla kohdalla...)
Esikammio-viton pumppu ei tunnu olevan mikään iankaikkinen laite kuten ennen oli tapana mersun kohdalla... joten osan laiskasta käytöksestä voi laskea sen varaan.
Kolahduksen aiheuttajia voi hakea auton alustasta, tukivarsia ja muita kumipäisiä häkkyröitä on riittämiin, myös pakoputki voi kolahtaa johonkin vaihtaessa, kun kone heiluu...
Tällä hetkellä jos olisin Vitoa ostamassa, niin kaupanteosta ei olisi puhettakaan, jos ei pääsisi alle katsomaan



JOten kyllä sen joutuu kummastakin avaamaan ennemmin tai myöhemmin (toivottavasti myöhemmin omalla kohdalla...)
Esikammio-viton pumppu ei tunnu olevan mikään iankaikkinen laite kuten ennen oli tapana mersun kohdalla... joten osan laiskasta käytöksestä voi laskea sen varaan.
Kolahduksen aiheuttajia voi hakea auton alustasta, tukivarsia ja muita kumipäisiä häkkyröitä on riittämiin, myös pakoputki voi kolahtaa johonkin vaihtaessa, kun kone heiluu...
Tällä hetkellä jos olisin Vitoa ostamassa, niin kaupanteosta ei olisi puhettakaan, jos ei pääsisi alle katsomaan


Saa nähdä koituuko tästä Vito-kuumeesta muuta kuin harmia... mut aion nyt kyllä kokeilla Vitoa kun on jo niin pitkään sitä mieli tehnyt. Pistetään sitten viimeiset rahat sen korjauksiin...vanttom kirjoitti:Eikös se niin ollut, että alkupään CDI:t oli keraamisilla hehkuilla, jotka vaihdetaan siten, että kansi otetaan pöydälle...![]()
![]()
JOten kyllä sen joutuu kummastakin avaamaan ennemmin tai myöhemmin (toivottavasti myöhemmin omalla kohdalla...)
Esikammio-viton pumppu ei tunnu olevan mikään iankaikkinen laite kuten ennen oli tapana mersun kohdalla... joten osan laiskasta käytöksestä voi laskea sen varaan.
Kolahduksen aiheuttajia voi hakea auton alustasta, tukivarsia ja muita kumipäisiä häkkyröitä on riittämiin, myös pakoputki voi kolahtaa johonkin vaihtaessa, kun kone heiluu...
Tällä hetkellä jos olisin Vitoa ostamassa, niin kaupanteosta ei olisi puhettakaan, jos ei pääsisi alle katsomaan![]()

Kyl taidan tuon Cdi:n puolelle kallistua... on jo kuitenkin parista Cdi-koneesta kokemuksia A-mallin ja C-farkun kohdalla. Molemmat toimi hienosti ja farkulla oli jo sentään ajettu 330tkm. Hehkuja en tosin kumpaankaan joutunut vaihdattamaan... siinä taitaa olla se pahin "jännitysmomentti" Cdi:n kohdalla.

Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ne hehkutkin taisi saada jollain jarrunesteuittamisella irti...
Noista ruostehommista tuli mieleen, että ainakin valkoista väriä kannattaa välttää... kaikki valkoiset vitot, joita kävin katsomassa, olivat ruostuneempia kuin muun väriset...
Totta puhuen kyllä itselläkin on alkanut tuo 112CDI kiinnostaa
eikä vähiten polttoainetaloudellisista syistä johtuen, 110:n 9.5l/100km keskikulutus tuntuu hieman turhan isolta. Saattaahan tuo siitä parantua jahka ehtii kuskaamaan värkin pumppupajalla (jos ehtii...)
Noista ruostehommista tuli mieleen, että ainakin valkoista väriä kannattaa välttää... kaikki valkoiset vitot, joita kävin katsomassa, olivat ruostuneempia kuin muun väriset...

Totta puhuen kyllä itselläkin on alkanut tuo 112CDI kiinnostaa

Mistä löytyy valmistenumero Vitosta? Yhtä Saksasta tuotua tässä harkitsemassa niin olis vissiin hyvä varmistaa että paperit ja auto täsmää.
Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Varaappas aika Mynä-Dieseliin niin laittavat pumpusta lisää ruokaa, mikäli ahdin on painekellolla toimiva, niin ahtopaineen lievä nostokin on lasten leikkiä. Esimerkiksi 0,85 bar -> 1,2 bar lienee kohtuu turvallinen ja jo sillä ohituskiihtyvyys tuplaantuu. Suosittelen pumppuun ulkoista syötönsäädintä.Tiina79 kirjoitti:Vähän laiskan puoleinen mutta muuten ihan hyvä ajettava..
Alasyöttöä, siis sitä kun ahtopaine ei ole vielä noussut, on helppo itsekkin lisätä, jos se puoli on jäänyt liian "laihalle".
Mikäli pumppua alat ropaamaan kannattaa aluksi laittaa ahtopainemittari ja muutenkin kannattaa, ei tule ajeltua vahingossa maksimiahdoilla.
Samanlainen lohko, erot muodostuvat pienistä asioista, lähinnä softasta. Kukaan ei tosin ole onnistunut kertomaan varmaksi onko 115 mallissa "vahvemmat" voimansiirron osat verrattuna 111 malliin. Vertailemalla varaosaluetteluita tuo selvinnee, mutta 111 lastuuttaminen 115 veroiseksi on aivan perustoimenpiteitä. Eiköhän tuosta 111 lohkosta saa noin 200 hv jos oikein nälkä kasvaa.jj_vito kirjoitti:Pikaisella tutustumisella vaikuttaa siltä, että koneet ovat samanlaisia 111 ja 115Cdi:ssä, onko näin?
Lisää tietoa: www.skg.fi
No niin... hyvin suurella todennäköisyydellä tänään illalla olen 108Cdi:n onnellinen (toivottavasti vielä kuukausien kuluttuakin onnellinen) omistaja. Rapiat 200tkm sillä ajettu mut historia paljasti sen olleen kevyessä käytössä molemmilla entisillä omistajilla, joten eiköhän tuo vielä koneen puolesta ainakin laula toisen mokoman. 'Kulutusosan' vaihtoa varmaan tulee eteen, mut eiköhän me niistä selvitä... pääasia ettei tarttis heti alkaa ronkkimaan moottoria tai voimansiirtoa auki.
Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ei ole epäilystäkään etteikö 108 cdi olisi ollut kevyellä käytöllä, millä muulla se lohko, josta voi ottaa helposti 200 hv, olisi ollut kun on otettu 80 hv.
Eli cooleri paikalleen ja lastu persiiseen, kyllä se siitä. Katsastusmiehelle ei kannata mainita coolerista mitään, vaan vaihtaa keulamerkki vaikka 110 cdi:ksi.
Eli cooleri paikalleen ja lastu persiiseen, kyllä se siitä. Katsastusmiehelle ei kannata mainita coolerista mitään, vaan vaihtaa keulamerkki vaikka 110 cdi:ksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jep, tämän takia juuri valitsinkin 108:n koska eipähän ole ainakaan revitty paikkoja kun ei ole tehoja.veskola kirjoitti:Ei ole epäilystäkään etteikö 108 cdi olisi ollut kevyellä käytöllä, millä muulla se lohko, josta voi ottaa helposti 200 hv, olisi ollut kun on otettu 80 hv.
Eli cooleri paikalleen ja lastu persiiseen, kyllä se siitä. Katsastusmiehelle ei kannata mainita coolerista mitään, vaan vaihtaa keulamerkki vaikka 110 cdi:ksi.

Kyllä saa coolerit ja lastut nyt jäädä... meille riittää toi 80hp aivan mainiosti... alunperin kun suunnitelmathan meillä oli ostaa 108d.


Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 5
- Liittynyt: Pe 14.10.2005 07:09
- Paikkakunta: Raahe
Meillä on 111 CDI pitkä korimallin bussijj_vito kirjoitti:Onko kenellekään kertynyt kokemuksia uudesta vitosta (2003 ->)?
Onko samat ruostumis ja tekniikkaongelmat myös siinä vai onko nyt kyseessä jo kunnon peli?
Pikaisella tutustumisella vaikuttaa siltä, että koneet ovat samanlaisia 111 ja 115Cdi:ssä, onko näin?
ajettu nyt 38 tkm.
hyvä ajaa talvella pitkän akselivälin ansiosta, mutta pikku teillä jos on pehmeää lunta paksusti niin keula tahtoo mennä välillä minne haluaa. Jää aika herkästi kiinni, painava keula ja aika kevyt perä.
yllättävän hyvin on tarennu vaikka ilmatilaa tuossa pitkässä bussissa on aikas paljon.
ruostuu yhtä helposti kuin vamhemmatkin mallit, jostain syystä Mersu ei osaa tehdä (tai ei halua) autoa joka ei ruostu. Pikku lommo ja heti kohta pukkaa ruostetta.
- vitolainen
[quote="Harmilor"]Jep automaatti on ehdoton jos Viton hommaa. Ainakin omasta kokemuksesta täytyy sanoa että vaihteensiirto manuaalissa mallissa on yksi suurin syy siihen että olen nyt vaihtamassa vanhaa uuteen automaattiin. Vaijerit menee manuaalissa vaihtoon n.120tkm:n paikkeilla. Ainakin mulla. Ne ei mene poikki, mutta vaihteensiirto menee niin epämääräiseksi ettei tiedä mikä vaihde menee vaihtaessa päälle. Useammin kuin kerran on kuulunut rutinaa kakkoselle vaihdettaessa kun meinaa pakki mennä silmään. Uusissa on tosin tullu lukkonamikka tuolle pakille ettei sitä vahingossa saa päälle. :D[/quote]
Ko. vika ei ole vaijereissa, vaan vaihdekepin muovi?puslasta johon vaijerit kiinnittyy. Aikaa myöden kuluu ja aiheuttaa väljyyttä, jolloin osan voi vaihtaa.
Ko. vika ei ole vaijereissa, vaan vaihdekepin muovi?puslasta johon vaijerit kiinnittyy. Aikaa myöden kuluu ja aiheuttaa väljyyttä, jolloin osan voi vaihtaa.
On se varmaan noinkin mutta toisaalta automaatti haittaa tehon ottamista kierroksilla
Toivottavasti tuokin ongelma on ensi kesänä historiaa 


Lisää tietoa: www.skg.fi