Sprinter 313CDI rajoituksen poisto?
Sprinter 313CDI rajoituksen poisto?
Mitenkäs saa ko. autosta rajoittimen pois päältä?
Piirturi on vdo mtco 1324.
Piirturi on vdo mtco 1324.
- isovaalee300 td
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: La 29.10.2005 17:22
- Paikkakunta: seinäjoki
Sprinterin ajopiirturi ja nopeudenrajoitin ovat toisistaan riippumattomia.
Nopeudenrajoitin on testerillä autolle ohjelmoitu maksiminopeus, jonka käsittääkseni saa pois vain testerillä ohjelmoimalla eli ei ole mikään mekaaninen vempain. Ko nopeudenrajoitin tulee pakolliseksi kaikkiin kuorma-autoina rekisterissä oleviin Sprintereihin (myös muihin merkkeihin) vuoden 2007 alussa. Eli nopeudenrajoitin (n.89 km/h) tulee olla asennettuna 1.1.2007 kaikissa kuorma-autoissa, jotka on rekisteröity 10/2001 aikana tai sen jälkeen. Tänä vuonna rekisteröidyissä uusissa autoissa nopeudenrajoitin on jo nyt pakollinen. Viisaammat korjatkoot jos olen väärässä.
Näin direktiivit meitä pompottaa......
Nopeudenrajoitin on testerillä autolle ohjelmoitu maksiminopeus, jonka käsittääkseni saa pois vain testerillä ohjelmoimalla eli ei ole mikään mekaaninen vempain. Ko nopeudenrajoitin tulee pakolliseksi kaikkiin kuorma-autoina rekisterissä oleviin Sprintereihin (myös muihin merkkeihin) vuoden 2007 alussa. Eli nopeudenrajoitin (n.89 km/h) tulee olla asennettuna 1.1.2007 kaikissa kuorma-autoissa, jotka on rekisteröity 10/2001 aikana tai sen jälkeen. Tänä vuonna rekisteröidyissä uusissa autoissa nopeudenrajoitin on jo nyt pakollinen. Viisaammat korjatkoot jos olen väärässä.
Näin direktiivit meitä pompottaa......

- isovaalee300 td
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: La 29.10.2005 17:22
- Paikkakunta: seinäjoki
Juu, eiköhän nämä Suomen autoiluun liittyvät säädökset ole ihan omaa, ainutlaatuista luokkaansa.isovaalee300 td kirjoitti:Totta, maksiminopeuden määritteleminen on testerillä tehtävissä vapaasti. Kaikissa autoissa tuskin on vielä rajoitinta, vastaavaa kuorma-auto/ pakettiauto-"kikkailuahan" ei käsittääkseni Euroopassa ole.
Mielestäni hienoimpia kohtia on nuo;
kokonaispainon "YLI 3500 kg-sääntö", eli joudutaan muuttamaan paperit yhden gramman vuoksi.
Lavapakuissa se lavan mitta,joudutaan jatkamaan muutama sentti suomessa, jotta saadaan pakuksi ja varmat ruostumis kohdat+ korottaa turhaan hintaa.
Ja muutama vuosi sitten laki; "poista autostasi turvavarusteet PYSYVÄSTI yhdeltä matkustajalta niin saat alennuksen dsl-veroon, voit jatkaa ajelua samaan malliin, arvotte vain vyöttä istuvan sylimatkustaja"
DSL-vero yleensä; maksa valtiolle veroa siitä että käytät ympäristöystävällisempää autoa ja kulutat vähemmän uusiutumattomia luonnonvaroja. Samaan aikaan haaveillaan vaikka mistä ekoautoista, muttei ole vielä älytty ja huomattu tuota 100 v vanhaa, varsin valmiiksi kehittynyttä Dsl-ekoautoa.
Huh huh mitä touhua !!!
Yhden vuokrasprintterin ajopiirturia kun näpelöin, niin siellä oli joku nopeuden limitteri ihan itse säädettävissä. En kokeillut, että toimiiko mitenkään, mutta luulisi lainsäätäjälle olevan aivan sama miten auto on rajoitettu kunhan katsastuksessa on toiminnassa..
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07