Lisäkiertovesipumppu Saksasta tuodussa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Lisäkiertovesipumppu Saksasta tuodussa

Viesti Kirjoittaja tapioh »

Onkohan näissä uustuoduissa tuota tuiki tarpeellista mukavuuslisuketta kuin
lisäkiertovesupumppu ollenkaan ? Kyse E 300D :stä -94.
Ei ainakaan samassa paikassa runkopalkin päällä akun puolella kuin edellisessä veholaisessa 230E -89.
Tuntuu vaan jo näillä keleillä kuin lämmöt laskisi tyhjäkäynnillä.
Mulla olisi forumin ohjeiden mukaan kunnostettu pumppu , mutta
:?: minne sen asentaisi tässä suht . täydessä konehuonessa , jos se nyt sitten puuttuukaan... kuka tietää, mistä etsiä.. tai minne asentaa tuo takuulla korjattu.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14193
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Etsipä hakutoiminnolla tuota kiertovesipumppua. Vähän aikaa sitten oli puhetta asiasta, ja selvisi, että kiertovesipumppu voi olla muussakin paikassa kuin tuon palkin päällä. Muistaakseni jossain mallissa se oli tulipellissä tms.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Ja allekirjoittaneella ja monella muullakaan sitä ei olekaan.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

MOi,
itellä on samanlainen auto jonka hain etelä-Saksasta viime keväänä. Mun mielestä mulla on siinä tuo pumppu oik. runkopalkin päällä. Ainakaan lämpöjen kanssa ei ole mitään ongelmia. Mitä sulla moottorin lämpömittari näyttää?
Missäs päin tapioh vaikutat? ois meinaan mukava vähän vertailla autoja ym.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Viesti Kirjoittaja tapioh »

Ahti kirjoitti:MOi,
itellä on samanlainen auto jonka hain etelä-Saksasta viime keväänä. Mun mielestä mulla on siinä tuo pumppu oik. runkopalkin päällä. Ainakaan lämpöjen kanssa ei ole mitään ongelmia. Mitä sulla moottorin lämpömittari näyttää?
Missäs päin tapioh vaikutat? ois meinaan mukava vähän vertailla autoja ym.
Taisipa löytyä, ei olekaan tässä runkopalkin päällä vaan samassa lokerossa
akun kanssa ....pyörii muuten ihan sukkasillaan, kuulee vain kun moottori on pysäyksissä.Tuo lämmönkaipaus johtunee,että edellinen 230 bensa lämpesi todellla nopeasti . . Mittari näyttää oikeaa arvoa ja sehän on tosi tarkka MB:ssä.
Auto tuotiin kesällä Nurnbergistä , eli myös E-Saksasta...yhdellä perheellä ollut automaatti ja juossut reilut 200tkm. Massautin pohjan ja uusin etupäähän
jouset ja iskarit, vaikka iskareissa on vielä jollekin tarvitsijalle kilometrejä jäljellä
toinen 200tkm. p.040-3092272.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

pumppu löytyi...? no kuitenki muille mahdollisille lukijoille neuvoksi et sen pumpun voipi laittaa jälkeenpäin lämppärin paluu vesi letkuun.. (mixei myös meno letkuun mut voi käydä turhan kuumana!) paluu letkun löytää helposti kun seuraa letkuja jotka tulevat lämppäriltä jäähdyttäjän alavesiletkun kans samoihin paikkoihin... mersuissa tähän mennessä kaikissa ollut edestäpäin katsottuna vasemmalla... eli ojan puolella...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

miksu.80 kirjoitti:pumppu löytyi...? no kuitenki muille mahdollisille lukijoille neuvoksi et sen pumpun voipi laittaa jälkeenpäin lämppärin paluu vesi letkuun.. (mixei myös meno letkuun mut voi käydä turhan kuumana!) paluu letkun löytää helposti kun seuraa letkuja jotka tulevat lämppäriltä jäähdyttäjän alavesiletkun kans samoihin paikkoihin... mersuissa tähän mennessä kaikissa ollut edestäpäin katsottuna vasemmalla... eli ojan puolella...
TDT:ssä pumppu on menopuolella, koneen kuskipuoleisella kyljellä rintapellissä kiinni.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Pumppu löytyy ja se myöskin toimii :wink:
Ja tämäkin on saksantuontiauto 8)
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Näkyy muuten tässä kuvassa runkopalkin päällä pakopuolella.
http://members.surfeu.fi/forssma/123-2348_IMG.JPG
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

250TD, saksan tulokas ja pumppu löytyy, maurilla TDT:ssä pumpun erillainen sijoitus selittyy sillä mutkalla pakarissa, joka on tehokkaasti joka remontissa tiellä, tulis pumpulle kuumat oltavat jos olis samalla paikalla kun näissä vapaastiläähättävissä :wink:
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Mihaline kirjoitti:250TD, saksan tulokas ja pumppu löytyy, maurilla TDT:ssä pumpun erillainen sijoitus selittyy sillä mutkalla pakarissa, joka on tehokkaasti joka remontissa tiellä, tulis pumpulle kuumat oltavat jos olis samalla paikalla kun näissä vapaastiläähättävissä :wink:
No oikeastaan mutkallisissa malleissa on konehuone koteloitu eri tavalla kuin muissa malleissa, eikä lämpöongelmia pitäisi ilmetä vaikka pumppu olisikin paisarin alapuolella...

Kuva
Vastaa Viestiin