Noh, toinen tykkää äitistä ja toinen tyttärestä
Ruosteista:
Väykkähän on pahempi ruostumaan, mutta toisaalta tosi hyviä 124:ia on harvassa ja hyvillä yksilöillä on sitten aina sitä hintaa enemmän. Väyrysiä on kyllä ainakin tässä lähipiirissä korjattu tehtaan piikkiin paljonkin, osassa tapauksissa on joutunut maksamaan hieman kipu rahaa...
Ajolliset erot:
Ajotuntuma on todella erilainen näillä kahdella, Väykkö on paljon "tunnottomampi" ja ehkä hieman sivutuuliherkempi??!!!?? Riippuen kuinka korkea alustainen yksilö on kyseessä. Ohjaus on erilainen johtuen juurikin tuosta hammastankoon siirtymisestä.
Sisätilat:
Väykkä(w210) on suurempi auto, huomattavastikin suurempi kuin w124:en. Sivuttais suunnassa ja pitkittäis suunnassa on enemmän tilaa niin edessä kuin takana istujilla. Väykkä on koriltaan hiljaisempi kuin w124:en, mutta tässäkin tapauksessa täytyy muistaa että ikäeroa on useasti paljon korimallien välillä joten tiivisteiden kunto yms saattaa vaikuttaa asiaan. Väykässä usein enemmän varusteita, tämäkin yksilö kohtaista. Ilmastointi on yksi asia mitä jää monessa w124:ssa kaipaamaan.
Penkit on vanhemmissa w124:ssa paljon huonommat, mutta näissä ns muovikylki 124:ssa on jo paremmat jakkarat. Ei niin hetekat
Moottori/polttoaine-talous/suorituskyky:
Väykkä on hieman pienempi ruokainen, riippuen tietenkin moottorista. CDI koneet on pieniruokaisia, mutta niistä pyydetään monesti hieman enemmän. 300tdt väyrysenäkin onkin sitten kovempi syömä mies, mutta se kuutosen murina on sitten niin kiva kuunnella ja lähdöt ovat jo aivan tarpeeksi hyvät. w124:sta on en itse ostaisi muulla kuin 300td tai 300tdt. Polttoaine talous on huonompi, mutta ei jää niin pahasti jalkoihin noiden TDi volkkareiden kanssa kiihytellessä
Varaosat:
Väykköön ovat kalliimpia, vaikkakin osa esim. alustan osista onkin samoja. Jos on hieman sepän vikaa niin w124:en kanssa pärjää vielä itsekkin-----> ei ole niin paljon tingeli tangeli sähkö-osia/tietokone-boxeja.
Summasummarum:
W124 on mielestäni paljon käteensopivampi auto, siinä on sitä rautamersun oloa ja tuntua vielä hitunen jäljellä. ja lopun viimeksi, tämä on vain yksi näkökulma näistä asioista, kuten heti tämän tekstin alotuksesta voi ymmärtää

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900