Elikkäs, meikäläisen 300 turbo tiiselin perä on alkanut pitämään kahnuttavaa ääntä sekä vedossa että moottorijarrutuksessa. Kardaanin laakeri tarkistettu, ei ollut siinä vika, kuuluu perän sisältä. voiko olla laakerivika, vai mikä siellä pitää melua?
Mistäkähän saisi kohtuu hintaan uuden käytetyn perän jos vikaa ei kannata/voi ehjätä?
Suur kiitos kaikille jotka voisivat auttaa miestä mäessä
Eipä sielä paljo muuta vaihtoehtoa ole kuin laakeri vika, joka sitten myöhemmin poikii hammaskosketus vaivaa. Minkä näköistä öljyä sieltä on tullut pihalle vai oletko vaihtanut ?
Timo J kirjoitti:Eipä sielä paljo muuta vaihtoehtoa ole kuin laakeri vika, joka sitten myöhemmin poikii hammaskosketus vaivaa. Minkä näköistä öljyä sieltä on tullut pihalle vai oletko vaihtanut ?
vaihdoin joku aika sitten, ihan ok näköiset litkut oli. ja on ne mielestani joskus n. 30 000 tkm sitten vaihdettukin, sitä en osaa sanoa et oliko oikeat öljyt sisällä...
taitaa olla melkoinen homma noiden laakereiden vaihto, vai kannattaako edes tehdä?
Auto oli kyllä seissyt melkein vuoden, ennen kuin otin sen ajoon, liekko laakerit ottanut ihteensä seisomisesta.
mistäkähän kannattais alkaa kyselemään perää mersuun?
En oikeen tiedä hyvää ja varmaa perän ostopaikkaa. Itse ostin kaverille reissuillani saksasta purkaamolta perän. Maksoi 300 € ja oli paskana. Silloin päätettiin et kannattaa melkeen laakeroida omasta niin saa varmasti ehjän ja kerralla kuntoon.
Oulaisissa oli joku Immonen, joka teki laakeroinnin kyseiselle kaverille, maksoi muistaakseni koko luokassaan 500 €, mutta sieltä oli mennyt muutakin kuin laakerit.
Kannattaiskohan kokeilla niitä x1r-öljynlisäaineita ennen kuin tekee mitään muuta. Vois ihan hyvin mennä sillä ohi. Onko vika paikellistettu muuten ihan varmasti perään.
Timo J kirjoitti:En oikeen tiedä hyvää ja varmaa perän ostopaikkaa. Itse ostin kaverille reissuillani saksasta purkaamolta perän. Maksoi 300 € ja oli paskana. Silloin päätettiin et kannattaa melkeen laakeroida omasta niin saa varmasti ehjän ja kerralla kuntoon.
Oulaisissa oli joku Immonen, joka teki laakeroinnin kyseiselle kaverille, maksoi muistaakseni koko luokassaan 500 €, mutta sieltä oli mennyt muutakin kuin laakerit.
Kannattaiskohan kokeilla niitä x1r-öljynlisäaineita ennen kuin tekee mitään muuta. Vois ihan hyvin mennä sillä ohi. Onko vika paikellistettu muuten ihan varmasti perään.
joo, kyllä on. irrotettiin kardaani pois ja kuunneltiin mistä rahina tulee, niin selvästi kuului perästä kun sen alla seisoi
kun kaveri pyöritti renkaita...
Timo J kirjoitti:En oikeen tiedä hyvää ja varmaa perän ostopaikkaa. Itse ostin kaverille reissuillani saksasta purkaamolta perän. Maksoi 300 € ja oli paskana. Silloin päätettiin et kannattaa melkeen laakeroida omasta niin saa varmasti ehjän ja kerralla kuntoon.
Oulaisissa oli joku Immonen, joka teki laakeroinnin kyseiselle kaverille, maksoi muistaakseni koko luokassaan 500 €, mutta sieltä oli mennyt muutakin kuin laakerit.
Kannattaiskohan kokeilla niitä x1r-öljynlisäaineita ennen kuin tekee mitään muuta. Vois ihan hyvin mennä sillä ohi. Onko vika paikellistettu muuten ihan varmasti perään.
joo, kyllä on. irrotettiin kardaani pois ja kuunneltiin mistä rahina tulee, niin selvästi kuului perästä kun sen alla seisoi
kun kaveri pyöritti renkaita...
Perä meni tutulla noilla samoilla äänillä,vaatii erikoiosaamista ja työkaluja jos vanhan ehjää ja uus maksaa 1700 eetä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Timo J kirjoitti:En oikeen tiedä hyvää ja varmaa perän ostopaikkaa. Itse ostin kaverille reissuillani saksasta purkaamolta perän. Maksoi 300 € ja oli paskana. Silloin päätettiin et kannattaa melkeen laakeroida omasta niin saa varmasti ehjän ja kerralla kuntoon.
Oulaisissa oli joku Immonen, joka teki laakeroinnin kyseiselle kaverille, maksoi muistaakseni koko luokassaan 500 €, mutta sieltä oli mennyt muutakin kuin laakerit.
Kannattaiskohan kokeilla niitä x1r-öljynlisäaineita ennen kuin tekee mitään muuta. Vois ihan hyvin mennä sillä ohi. Onko vika paikellistettu muuten ihan varmasti perään.
joo, kyllä on. irrotettiin kardaani pois ja kuunneltiin mistä rahina tulee, niin selvästi kuului perästä kun sen alla seisoi
kun kaveri pyöritti renkaita...
Perä meni tutulla noilla samoilla äänillä,vaatii erikoiosaamista ja työkaluja jos vanhan ehjää ja uus maksaa 1700 eetä
Tervehdys kaikille! Muistelisin joskus taannoin lukeneeni kaverista Orivedeltä, joka korjaa mersun periä ihan ok. hintaan...?
Timo J kirjoitti:Kannattaa kysellä eripaikoista, voi olla hyvinki erilaiset käsitykset hinnoista..
Tiedätkö Timo J ( tai kukaan muu? ) että miten perät käy eri autoista toisiin? meinaan sitä että mulla alustanron mukaan perän välitys-suhde on 1:2.87, eli käykö peräksi mikään muu kuin sama välitys-suhteen perä?
olisi yksi foorumilainen tarjoamassa mulle kohtuu hintaan perää -00 cdi farkusta, jossa välitys-suhde olisi 1:2.65.
Käykö tuo edellä mainittu perä minun tiiseliini, vai leviääkö jotain jos asentaa eri perän vanhan tilalle?