w124 300d kierrosluku mittari ei toimi?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mikko_g
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 27.09.2005 23:20

w124 300d kierrosluku mittari ei toimi?

Viesti Kirjoittaja mikko_g »

olisiko kellään hyviä vinkkejä missä vika voisi olla?
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Ylijännitesuoja on aika todennäköinen vaihtoehto. Itsellä myös mittari kuollut. Saattaa myös aiheuttaa oireita ABSään ja oliko se nyt ilmastointiin. Osa maksaa muistaakseni noin 70eur ja sijaitsee akun takana. Siellä on jokunen rele ja sen ylijännitesuojan tunnistaa siitä että siinä on sulake päällä.
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Punanenhattu lasiluukulla.. 1 tai 2 sulaketta päällä..riippuen mallista..!
Omassa kiesin lisäksi myös tyhjäkäynti kävi tosi vaivalloisesti.. ylj.releen rikkoutumisen myötä.. uusi paikalleen..eipä oo temppuilu sen jälkeen.. :wink:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jos iteltä löytyy vähänkään tinaus taitoja niin kannattaa avata se rele ja juottaa juotokset uusiksi. alkaa usein pelaamaa. Tietenkin ekana tarkistaa ne sulakkeet :D
mikko_g
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 27.09.2005 23:20

Viesti Kirjoittaja mikko_g »

No niin! Kävin hakemassa purkaamosta sen releen ja laitoin paikalleen ja heti alko jenkakello pelittää. Kiitoksia vaan vinkeistä!
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Mitenkäs se nyt oli, onko KD rele samassa paketissa vai ei? Kun tuntuu ettei toimi silloin kun jengamittari näyttää nollaa... Pitää tänään huvinvuoksi avata se ja tarkistaa juotokset ja käämit. Eipä se tosiaan niin paljoa maksa ettei sitä voisi uutta ostaa mutta aina on tapana ensiksi itse rikkoa osat "korjaamalla" ennenkuin kauppaan asti jaksaa raahautua :)

Onkos muuten keltään jengamittarin anturia hajonnut tai ollut maadotusvikoja mittaristossa? Vähän mietityttää kun nuo ABS:ät eivät oireile mitenkään...
Missäs se anturi muuten sijaitsee tarkalleen?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Se ylijännitesuojarele on erikseen. Mutta KD ei kyllä toimi jos se Ylijännite rele ei anna virtaa läpi. Kierros anturi on koneen kuskinpuolella ja starttimoottorin alapuolella. Lukee vauhtipyörän hampaita. Niitä antureita hajoaa aina joskus. ei erikoisen harvinaista.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14188
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jaaha, oireet taitaa täsmätä... kävi niin vanhanaikaisesti, että hävettää. Viikonloppuna oli TDT:stä akku tyhjentynyt seisoessa ja unenpöpperössä virtaa antaessa sattuikin navat väärin :oops: .

Seurauksena ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä, ABS-valo palaa ja kierroslukumittari ei toimi.

Miten tuo tyhjäkäynnin vaivaisuus liittyy ylijännitereleeseen?
Edit. Ei kai ELR:n pitäisi vaikuttaa kuin kierroslukuun?
Viimeksi muokannut Timo L., Ma 05.06.2006 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Ilmaston kompurakin muistaakseni lakkasi pyörimästä tuon releen myötä...
Laiskasta tyhjäkäynnistä ... :roll: Viisaammat kertokoot..
Vastaa Viestiin