
mb 124 200d turbon öljynkiertosta.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
mb 124 200d turbon öljynkiertosta.
Tuossa aikani lueskelin näitä vastaavia aiheita mitä söörtsillä löysin, mutta ihan selvyyttä en nyt saanu asiaan
mistä kyseisessä autossa kannattaa ottaa öljyn kierto, itse ajattlin ottaa t-haaralla öljynpaine anturilta, mutta jos on parempi paikka niin missähän se sitten olisi? Paluu on ymmärtääkseni tehtävä öljypohjaan, mutta öljypinnan alapuolelle vai yläpuolelle? mitä eroa kyseisillä vaihtoehdoilla on käytännössä?

Paluu öljypinnan yläpuolelle, jos laittaa alapuolelle ei paluu toimi kunnolla, koska paluupuolella ei sais olla tippaakaan vastusta. Jos vastusta on, tahtoo öljyä tunkeutua turbon pesiin, josta seuraa savua ja pitemmän päälle pahimmassa tapauksessa voi käsittääkseni turbo rikkoutua.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Hyvä paikka ottaa voitelu on juuri tuo öljynpaine anturin paikka johon T-haara. Varmuudeksi voi käyttää suodatinjalan irti ja porata anturille tuleva öljyreikä suuremmaksi. (ei muistaakseni ollut alunperin kovinkaan iso). Paras tapa olisi tietenkin hommata alkuperäinen turbodiisselin suodatinjalka. Samalla koneeseen ois hyvä laittaa kuutoskoneen öljypumppu.
Kannen takapäässä tosiaan on paikka öljynpainelähdölle mutta jos sieltä ottaa paineen sellaiselle laitteelle jonka läpi öljy pääsee kohtuu vaivattomasti kulkemaan niin kannen voitelu alkaa kärsiä.
Kannen takapäässä tosiaan on paikka öljynpainelähdölle mutta jos sieltä ottaa paineen sellaiselle laitteelle jonka läpi öljy pääsee kohtuu vaivattomasti kulkemaan niin kannen voitelu alkaa kärsiä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
pojat pojat pojat, ei tästä ole tarkoitus tehdä mitään superturboa
kuhan ajankuluksi näperrän, mutta tietty noihan on ihan hyvä tietää, kiitos vinkeistä ja lisä vinkit ei ole ikinä pahitteeksi.... öljynlauhutinkin oisi tarkoitus laittaa, mutta voiskos sen laittaa väliin, öljykellon t-haara --> lauhutin --> urbo --> takas öljypohjaan? vai ihan suosiolla hankkia se turbon öljynsuodin jalka?
edittiä,
Mikäs tämä liitin tuossa lohkolämppärin oikeallapuolella on (10cm lämppäristä)?
[img=http://img334.imageshack.us/img334/3001/dsc004305jz.th.jpg]

edittiä,
Mikäs tämä liitin tuossa lohkolämppärin oikeallapuolella on (10cm lämppäristä)?
[img=http://img334.imageshack.us/img334/3001/dsc004305jz.th.jpg]
Jos et kerta superturboa rakenna, ei öljynjäähdytintä tarvitse. Muutenkaan turbon öljynkiertoon ei voi laittaa jäähdytintä väliin, kuten ei myöskään öljynpaineanturin lähtöön.|parsakaali| kirjoitti:pojat pojat pojat, ei tästä ole tarkoitus tehdä mitään superturboakuhan ajankuluksi näperrän, mutta tietty noihan on ihan hyvä tietää, kiitos vinkeistä ja lisä vinkit ei ole ikinä pahitteeksi.... öljynlauhutinkin oisi tarkoitus laittaa, mutta voiskos sen laittaa väliin, öljykellon t-haara --> lauhutin --> urbo --> takas öljypohjaan? vai ihan suosiolla hankkia se turbon öljynsuodin jalka?
edittiä,
Mikäs tämä liitin tuossa lohkolämppärin oikeallapuolella on (10cm lämppäristä)?
[img=http://img334.imageshack.us/img334/3001/dsc004305jz.th.jpg]
Olen itse ottanut kannenpäästä turbon voitelun ja hyvin on riittänyt. Jos ei usko, voi kokeilla käytännössä siten, että ottaa letkun irti ja pitää sitä vadissa:) Kaveri laittaa auton käyntiin ja alle sekunnin päästä öljyä lentää niin maan perusteellisesti...

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
Tuollahan tuo ilmoitus on ollut jo pitkään:|parsakaali| kirjoitti:Mites sitten tämä syötön lisääminen oikein käytännössä tapahtuu, tutut henkilöt on pelotellu että se pitäisi käyttää jossakin pajalla, missä vaihtaisivat isomman nestepään?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=38436
Tuosta poiketen pumpussasi on hieman erilainen pääty, mutta perusasiat ovat juuri noin siinäkin pumpussa.
Hakua kanssa kannattaa ruveta käyttämään, miltei kaikki nämä asiat on puitu kertaalleen jollei jo viiteenkin. Pumpun ruuvausta kun viimeksi hain löytyi noin 10 sivua juttua, no joo paljon lässytystä aina välissä.
Kotona saat säädettyä pumpusta jonkun verran lisää, mutta jos tosiaan teet vaparista ahdetun ei siinä hommassa ola paljoa mieltä, jollei samalla tee koko hommaa kerralla kuntoon, eli käyttää pumpun tapitettavana....ja älä pelkää, ei siitä vahingossa superturboa tule, kyllä sitä pitää vähän yrittää jo sellaisen haluaa.
Näissä ei ole nestepäätä, näissä on elementtejä, aina yhtä monta kuin on sylintereitä. Nestepää kuuluu noihin volkkareihin ja muihin kulkineihin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
- Paikkakunta: Kajaani
kiitos vinkeistä. Pumpun kotona ruuvailusta ei varmaankaan ole hirveästi hyötyä, jos ollenkaan
mutta ehkä sitten jos rupeaa enemmänkin kutittelemaan kyseistä autoa, tai ehkä hankkia suoraan jo parempi, vähemmän ajettu koppa. Pakosarjakin on vakiosarjasta tehty mutka takas ylös, niin ei todellakaan ole tulossa vahingossakaan liian hyvin virtaavaa kokonaisutta. Mistäs olettemuuten hankkinu näitä rautaputken mutkia(60mm 1mm seinämällä)? Eihän täältä kajjaanista mistään niitä saa... Mutta sen näkee sitten että mitäs kaikkea sille sitten tulee tehtyä loppuunsa.
Syöttypumppua nyt "ruuvattu" mukamasti asian tuntevan henkilön ohjeiden mukaisesti. Hieman työlään oloista kyllä näytästäs se säätäminen olevan
laipatkin pitäsi tänään saada niin pääsisi väsäämään sitä pakosarjaa ja ehkä ensviikolla savutkin siitä, jopa 

Syöttypumppua nyt "ruuvattu" mukamasti asian tuntevan henkilön ohjeiden mukaisesti. Hieman työlään oloista kyllä näytästäs se säätäminen olevan


Viimeksi muokannut |parsakaali|, Ma 05.06.2006 17:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.