C250tdt vs. bmw e36 325tds touring

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

C250tdt vs. bmw e36 325tds touring

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Vm.95-97 autot ovat vertailussa. Virkeämpää dieseliä tekisi mieli ja kun uudempia ja tehokkaampia dieseleitä ei saa järkevään hintaan niin vaihtoehdoiksi ovat muodostuneet nuo kaksi. Ei kellään sattuisi olemaan omakohtaisia kokemuksia vaikka molemmistakin? Kumman itse valitsisitte?

Sen tiedän, että mersut ruostuvat enemmän tai vähemmän, mutta niiden tekniikka on käytännössä ikuista ja että bemarien kansi ei ole vahvimmasta päästä. Plussaksi voidaan lukea molempien takavetoisuus ja asiallinen ulkonäkö. Miinuksien puolelle menee se, että kumpaankaan ei taida olla saanut sporttipenkkejä. Vai onko?
Bemun konetta olen ajanut opelissa ja se oli mielestäni ihan ok, ainakin tehojen puolesta. Mersun koneen luonteestakin olen kuullut pelkkää hyvää...

Apua.
Viimeksi muokannut Tctic, To 08.06.2006 10:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mielestäni myös C-farmariin on saanut Sport-varusteluvaihtoehdon, johon kuuluu SA 244 urheilulliset etuistuimet edessä. Taitaapa jokunen Sport olla foorumillakin, vieläpä kys. moottorivaihtoehdolla?

P.S. Kyseessähän lienee S202..?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi --- www.rantasalmi.com
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No joo, kysymys ja kysymys, empäs ala herkuttelemaan.

Autojen suurin ero on ostajan korvien välissä.
Todellisia laatueroja näiden merkkien välillä ei ole.
Miten huolella pidettyjä yksilöitä sattuu löytämään.
Halpaa ja hyvää........................aivan.
Mikä on omistajasta hyvä, niin sen täytyy kelvata toisillekkin.

C- malli ei taida olla ruostevaurioiden suhteen niin herkkä, kun väyrynen.
BMW,n ruosteista en tiedä mitään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
kardaani
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Tuli vain mieleen, että haetko automaattivaihteista autoa? Eikö tuo mersun moottori ole aina automaatilla. Bemareita saa ainakin molemmilla vaihtoehdoilla. Mersun automaatti on ainakin ekoissa 250 dturboissa nelivaihteinen, uudemmista en tiedä. Bemarilla automaatti viisivaihteinen ja hienompikäytöksinen, mutta ei niin kestävä kuin mersun. Bemarin moottori 6-pyttyinen vs. Mb:n 5-pyttyä-eli bemu komeampiääninen. Noinkin vanhoista autoista vaikea sanoa luotettavuudesta mitään-se on vähän tuuristakin kiinni. Molempia autoja kokeilleet ovat kertoneet BMW:n olevan parempia ajo-ominaisuuksiltaan. Käy koittamassa molempia!
Antti V
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Tossa päätöksessä pikkuisten diesel farkkujen osalta varmaankin tunteet vaikuttavat enempi päätökseen, kuin autojen paremmuus. Kuten Timo tuossa jo sanoi, on minulla tuollainen C 250 TDT Sport, eli autossa on muutamien ulkonäöllisten varusteiden lisäksi mm urheillulliset istuimet, joskaan ei nyt löytynyt kunnollista kuvaa ja urheilullinen alusta ja tuossa kuvassa vakiosta poikkeavana on vain 17" rengastus, alkuperäisenä se on Sportissa 16". Ajettavuudessa Mersu on pikkuisen mukavuuteen suuntautunut ja Bemu taas hivenen urheilullisempi. Tuo mun on vuosimallia -99 ja se on varustettuna 5-vaihteisella sähköohjatulla automaatilla, mutta noissa vanhemmissa on sekä 4-, että 5-vaihteista automaattia ja tietysti koko mallistossa on myös saatavilla 5-manuska (sitten täysin makuasia, mutta mun mielestä toi kone vaatii automaatin)

Ruosteesta väittäisin W/S 202 Mersun olevan suht immuuni, ainahan vanhoihin jotain voi ilmestyä, mutta mulla on nyt ollut kummatkin sedan ja tämä farkku ja kummatkin kävi heti ostettuani öljykylvyssä, eikä niistä silloin löytynyt ruostetta, eikä tästä mun edellisestäkään ole tietääkseni kukkasia vieläkään havaittu ja se on vuosimallia -96.

Mun on ainakin todettava ton mersun sopivan mulle hyvin käteen ja toisaalta pidän sen ulkonäöstä. Eli kuten jo sanoin, noissa autoissa lopullinen ratkaisu on ainoastaan tunnekysymys, mielestäni kummastakaan ei löydy mitään ylitsepääsemätöntä ongelmaa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

BMW:n M51 koneen kantta on parannettu moneen kertaan matkan varrella...evolution :D 1996-1997 kannen metalliseosta parannettiin ja senjälkeisissä kansiviat on lähes poistuneet. Ja muutenkin ongelmaa on liioiteltu. Jos mietit tuon ajan dieseleitä yleensä, niin kaikissa on samat jutut kannen kanssa, huonolla pidolla ne saa rikki. Ja on niitä mersunkin kansia korjaamoilla suoraan hyllyssä...miksiköhän...no mersuilla tietysti ajetaan paljon enemmän kuin muilla.

Omasta mielestäni C- mersu, varsinkin se 97 Facelift on paljon "uudemman" auton näköinen kuin E36 BMW joka on muotoilultaan aika wanha jo. Toi tietysti näkyy hinnassa, 250 koneneinen C mersu on pitänyt arvonsa. Toisinkuin se Mr Lucaksen pilaama pikkuveli. Eli kallistuisin sen Tenavatähden suuntaan vahavasti....
Vastaa Viestiin